Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia - poradnik do gry
Ahoj przygodo! Poradnik do gry Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia zawiera wskazówki przydatne podczas zabawy. To dokładna i bogato ilustrowana solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie kolejne wydarzenia opowiadanej przez ten tytuł historii.
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Poradnik do gry Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia zawiera wskazówki przydatne podczas zabawy w tę sympatyczną piracką przygodówkę. To dokładna i bogato ilustrowana solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie kolejne wydarzenia opowiadanej przez ten tytuł historii.
Podporządkowana jest ona wyzwaniom, przed jakimi w trakcie zabawy staje główna bohaterka, 17-letnia Morgane, która bardzo pragnie udowodnić swojemu ojcu, że nadaje się już do pełnienia funkcji kapitana korsarskiego statku.
Każdy podrozdział opisuje jedno zadanie i podpowiada działania, które są niezbędne do zrealizowania tylko tego konkretnego celu, oraz lokalizację wszystkich potrzebnych do jego urzeczywistnienia przedmiotów, również tych, które mogłeś znaleźć już jakiś czas temu i być może dawno masz je w swoim ekwipunku. W związku z tym to, co dałoby się w danym momencie zrobić lub zabrać, a co przyda się przy rozwikływaniu innego problemu, opisane jest w innym podrozdziale, tym, który ową kwestię wyjaśnia. W ten sposób, poszukując rozwiązania takiej, a nie innej zagadki, znajdziesz w jej omówieniu komplet dotyczących tylko i wyłącznie jej czynności i przedmiotów zilustrowanych fotkami z rozgrywki.
Ekwipunek przywołujesz i odsyłasz PPM (jest on pierwszą zakładką w menu). Znajdźki wyjmujesz z niego, przeciągając je poza jego obręb. W samym inwentarzu także łączysz jej ze sobą, przeciągając jedną do przegródki z drugą, a jeśli znajdują się one na różnych planszach (w przypadku dużej liczby rzeczy ekwipunek zajmuje 2 albo i 3 strony), najpierw przeciągasz jedną z nich na niebieską strzałkę prowadzącą do dalszej części inwentarza.
Na aktywnych obiektach kursor w kształcie strzałki miga jaśniejszym odcieniem, a wszystkie hotspoty w danej lokacji ujawnisz, wciskając spację. Po kliknięciu któregoś z nich LPM pokazują się dostępne opcje: dymek - rozmawiaj, lupa - obejrzyj, dłoń - weź, użyj, otwórz.
Oprócz typowych łamigłówek, związanych z manipulacją przedmiotami, w grze występują także minigierki, w większości zręcznościowe. Ich stopień trudności jest niski, na dodatek można je pominąć, wybierając opcję "Oszustwo".
Planszę z tytułem kolejnego rozdziału trzeba kliknąć LPM, by móc kontynuować zabawę. Ponieważ dialogi samoczynnie odbywają się naprawdę baaardzo wolno, polecam też klikanie kolejnych kwestii LPM, żeby nadać im normalne tempo. LPM przewiniesz także scenki przerywnikowe. Bohaterkę natomiast przyspieszysz dwuklikiem, ale tylko wówczas, gdy znajduje się ona na zewnątrz. W budynkach, jaskiniach itp. Morgane nie może biegać.
W grze funkcjonuje mapa (druga zakładka w menu), która bardzo usprawnia poruszanie się po wszystkich pięciu wyspach, jakie zwiedzasz w trakcie zabawy. Dostępna jest jednak także tylko poza pomieszczeniami.
Kolejne zadania, jakim musi sprostać Morgane, odnajdziesz w trzeciej zakładce menu (notes). Pojawiają się one przeważnie w trakcie dialogów lub odkryć związanych z otoczeniem. Informuje o tym wyskakujący u góry ekranu symbol notatnika, podobnie jak rysunek węzełka sugeruje wpadnięcie nowego przedmiotu do inwentarza.
Niekiedy w trakcie rozmowy trzeba dokonać wyboru spośród wzajemnie wykluczających się opcji. W większości przypadków nie ma to znaczenia dla dalszego rozwoju wydarzeń, jednak raz czy dwa wpłyniesz w ten sposób na przebieg danego zadania (o czym uprzedzam w poradniku), bowiem niektóre z nich są opcjonalne i ich zaliczenie nie jest konieczne do ukończenia gry.
Ostatnia zakładka menu to ustawienia, wyjście do menu głównego i możliwość zapisu (torba). Niestety, w grze nie ma opcji robienia wielu save'ów, kolejny stan rozgrywki jest zawsze nadpisywany, toteż nie sposób powrócić do wcześniejszych fragmentów przygody. Na jednym komputerze mogą bawić się maksymalnie trzy osoby.
Przedmioty, które powinny wylądować w ekwipunku bohaterki, zostały wyróżnione w tekście kolorem czerwonym, a rozwiązania zagadek pogrubieniem.
Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (www.gry-online.pl)
Autor Poradnika
Katarzyna Michałowska
Informacje o Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 88, ilustracje: 353 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia - poradnik do gry
- Domowe obowiązki | 1 - Wieści z daleka Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja.
- Zamelduj się u tatki | 2 - W roli kapitana Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja.
- Spotkaj się z tatką | 1 - Wieści z daleka Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja.
- Czas zabawy! | 1 - Wieści z daleka Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja.
- Złoty Żółw (2) | 9 - Wyspa Żółwi Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja.