Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hitman 2 - poradnik do gry

Hitman 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 Hitman 2 solucja, poradnik

Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2018

Na tej stronie poradnika do gry Hitman 2 zamieściliśmy opisy przejścia wszystkich 6 misji fabularnych (Mission Stories) dostępnych podczas rozgrywania misji Stowarzyszenie Arki na Wyspie Sgail na Północnym Atlantyku. Omówione tu misje pozwalają zbliżyć się do wytypowanych celów z zamiarem ich zamordowania.

Nie są tu wszystkie dostępne techniki zabójstw, tylko te wynikające z zaliczenia misji fabularnych. Inne metody opisaliśmy na kolejnych stronach rozdziału.

Jak Feniks z popiołów

Cel: Zoe Washington. Możesz sabotować mechanizm ogromnej kukły Feniksa, a następnie w stroju mistrza ceremonii zaprosić Zoe na przedstawienie i podpalić ją żywcem.

O możliwości rozegrania tej misji fabularnej możesz dowiedzieć się od pokazanej na obrazku rozmawiającej pary - osoby te stoją tuż obok górnego dziedzińca, na którym zaplanowana jest wkrótce ceremonia podpalenia ogromnej kukły Feniksa - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

O możliwości rozegrania tej misji fabularnej możesz dowiedzieć się od pokazanej na obrazku rozmawiającej pary - osoby te stoją tuż obok górnego dziedzińca, na którym zaplanowana jest wkrótce ceremonia podpalenia ogromnej kukły Feniksa.

Agent 47 musi przedostać się do małego pomieszczenia pod sceną (Back Stage) zlokalizowanego bezpośrednio pod kukłą Feniksa - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi przedostać się do małego pomieszczenia pod sceną (Back Stage) zlokalizowanego bezpośrednio pod kukłą Feniksa. Pozostań w miejscu gdzie podsłuchałeś rozmowy i zbliż się do klifu. Uważaj na dwóch tutejszych strażników - możesz wykorzystywać wysoko rosnącą trawę żeby unikać wykrycia. Do upatrzonego pomieszczenia możesz zakraść się przechodząc po wąskiej krawędzi przy klifie, przy czym omiń pierwsze okno i przejdź dopiero przez drugie.

Zaczekaj aż strażnik zakończy rozmowę, dzięki czemu wyjdzie z pomieszczenia i pozostanie tu tylko dwóch kustoszy - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Zaczekaj aż strażnik zakończy rozmowę, dzięki czemu wyjdzie z pomieszczenia i pozostanie tu tylko dwóch kustoszy. Rzuć dowolnym przedmiotem na przeciwległy koniec sali i wyeliminuj pierwszego kustosza, który pójdzie w to miejsce. Drugi kustosz zawsze stoi plecami do Agenta 47 i pozbycie się go jest jeszcze prostsze. Schowaj oba ciała w pojemniku.

Odszukaj w pomieszczeniu klucz francuski i użyj go w pokazanym na obrazku miejscu. Sabotujesz w ten sposób hydrauliczny mechanizm, dzięki czemu Zoe nie będzie mogła później uwolnić się po rozpoczęciu przedstawienia.

Agent 47 musi teraz odnaleźć mistrza ceremonii - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi teraz odnaleźć mistrza ceremonii. Postać ta przebywa w południowym pomieszczeniu kaplicy, które pokazuje powyższy obrazek. Możesz tam łatwo dotrzeć:

  1. Wkrocz do bocznego obszaru sąsiadującego z górnym dziedzińcem.
  2. Wejdź do sąsiedniej krypty.
  3. Skorzystaj z drabiny w krypcie.
  4. Agent 47 dotrze do pomieszczenia monitoringu w kaplicy.
  5. Omiń strażników i przekradnij się do południowego pomieszczenia kaplicy. Drzwi są zamknięte - użyj wytrycha albo ukradnij klucz jednemu ze strażników.
W pomieszczeniu oprócz mistrza ceremonii przebywają dwie inne osoby - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

W pomieszczeniu oprócz mistrza ceremonii przebywają dwie inne osoby. Kolejnych wrogów możesz łatwo eliminować np. załączając gramofon. Po tym jak ktoś podejdzie żeby go wyłączyć dokonaj ataku i schowaj ciało w pojemniku. Pilnuj się jednak, bo mistrz ceremonii podróżuje po pomieszczeniu podchodząc co pewien czas do okna.

Załóż przebranie mistrza ceremonii (Master of Ceremonies Disguise). Koniecznie schowaj też wszystkie ciała oraz inne przedmioty, które mogły pozostawić po sobie wyeliminowane osoby. Jeśli pominiesz ten krok Zoe może zatrzymać się w kaplicy w dalszej części misji fabularnej i nie będziesz mógł jej dokończyć.

W kaplicy odnajdziesz harmonogram mistrza ceremonii (Master of Ceremonies Schedule) oraz laptopa z wiadomością od Zoe (Effigy Memo from Zoe), ale nie trzeba badać tych śladów - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

W kaplicy odnajdziesz harmonogram mistrza ceremonii (Master of Ceremonies' Schedule) oraz laptopa z wiadomością od Zoe (Effigy Memo from Zoe), ale nie trzeba badać tych śladów.

Musisz dotrzeć na scenę z kukłą (Effigy Stage) - wyjdź południowymi drzwiami i skręć na wschód. Zejdź po schodach na górny dziedziniec. Podnieś pochodnię (Torch) i podpal z jej użyciem zbiornik z wrzuconą gotówką (Money Pit).

Nie ruszaj się z miejsca - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Nie ruszaj się z miejsca. Musisz zaczekać aż dotrze tu Zoe Washington (przejdzie przez kaplicę), a konkretnie aż zatrzyma się na prawo od kukły (powyższy obrazek) Zwróć się w jej stronę i wciśnij przycisk interakcji żeby rozpocząć ceremonię. Musisz zaczekać aż Zoe wygłosi do końca przemówienie.

Wyjdź po schodach żeby znaleźć się ponownie na scenie z kukłą - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Wyjdź po schodach żeby znaleźć się ponownie na scenie z kukłą. Zaczekaj aż Zoe wejdzie do kukły i dopiero wtedy podpal z użyciem pochodni okrąg wokół niej. Kukła zacznie się palić i z racji wcześniejszego sabotażu mechanizmu Zoe zostanie w niej uwięziona. Nie musisz martwić się, że jej ciało zostanie odnalezione, bo płomienie będą uniemożliwiały dostrzeżenie jej zwłok.

Warto powtórzyć całą misję fabularną z pominięciem sabotażu mechanizmu zapadni. Pozwoli to wydostać się Zoe na sam koniec ceremonii i nagrodzony zostaniesz za to osobnym wyzwaniem - Wielkie show (The Greatest Show).

Klub Końca

Cel: Zoe Washington. Możesz wziąć udział w poszukiwaniu skarbów zorganizowanym dla nowicjuszy. Nagroda za jego wygranie to możliwość spotkania się w lochu z Zoe.

O trwających poszukiwaniach skarbów możesz dowiedzieć się odwiedzając lożę Patronów (Patrons Lounge) - znajduje się ona na poziomie 1 tuż obok głównego wejścia oraz dolnego dziedzińca - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

O trwających poszukiwaniach skarbów możesz dowiedzieć się odwiedzając lożę Patronów (Patrons' Lounge) - znajduje się ona na poziomie 1 tuż obok głównego wejścia oraz dolnego dziedzińca.

1 - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry
Przed Tobą długie przygotowania - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Przed Tobą długie przygotowania. Musisz zadbać o dwie rzeczy:

  1. Pozyskać przebranie nowicjusza (Initiate Disguise) - Najlepiej jest zaatakować nowicjusza w bocznym obszarze sąsiadującym z górnym dziedzińcem. Dokładniej opisaliśmy to na stronie Jak łatwo zdobyć pierwsze przebranie?.
  2. Znaleźć 10 dowolnych unikalnych monet - pamiątkowych tokenów (Commemorative Token). Możesz je odnajdywać przy zapalonych świecach w różnych częściach zamku oraz przy ciałach niektórych wyeliminowanych nowicjuszy. Polecamy zajrzeć na stronę Jak łatwo zebrać 10 unikalnych monet (pamiątkowych tokenów)? w poradniku. Musisz znaleźć ich tylko 10 spośród 30 możliwych.
Po spełnieniu wszystkich wymagań musisz dotrzeć do drzwi dla nowicjuszy (Initiation Door) - są one zaznaczone na dołączonym obrazku - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Po spełnieniu wszystkich wymagań musisz dotrzeć do drzwi dla nowicjuszy (Initiation Door) - są one zaznaczone na dołączonym obrazku. To ścieżka łącząca dolny i górny dziedziniec zamku. Zapukaj do drzwi. Po tym jak strażnik otworzy drzwi przekaż mu 10 pamiątkowych tokenów i wyrusz za nim do lochu (Dungeon). To dobry moment do zapisania stanu gry.

Usiądź na fotelu i zaczekaj na przybycie Zoe Washington - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Usiądź na fotelu i zaczekaj na przybycie Zoe Washington. Misja fabularna już teraz się zakończy, ale samo przesłuchanie jest ważne, gdyż może ono przebiec na dwa główne sposoby i otworzyć różne metody eliminacji Zoe.

Pierwszy wariant to udzielanie prawdziwych odpowiedzi, czyli:

  1. Czy jesteś najlepszy w swoim fachu? (Are you the best in your field?) - Odpowiedz Tak (Yes).
  2. Czy jesteś zdolny do złamania prawa jeśli zajdzie potrzeba? (Are you willing to break the law if required?) - Odpowiedz Tak (Yes).
  3. Czy możesz zapanować nad sobą w kryzysowej sytuacji? (Can you keep a cool head under pressure?) - Odpowiedz Tak (Yes).
  4. Czy jesteś reporterem pracującym dla liberalnych mediów? (Are you a reporter working for the liberal media?) - Odpowiedz Nie (No).

Po zaliczeniu testu wyrusz za Zoe Washington do katakumb. Agent 47 zostanie tu mianowany na członka Arki. Zdejmij ze ściany przebranie członka Arki (Ark Member Disguise). Zoe zaprosi Cię następnie na piętro. Kobietę najłatwiej jest zaatakować po dotarciu do pokazanej na obrazku klatki schodowej, bo nie towarzyszy jej wtedy osobisty ochroniarz. Możesz ponadto od razu schować jej ciało w pojemniku.

Drugi wariant to udzielanie kłamliwych odpowiedzi, czyli - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Drugi wariant to udzielanie kłamliwych odpowiedzi, czyli:

  1. Czy jesteś najlepszy w swoim fachu? (Are you the best in your field?) - Odpowiedz Nie (No).
  2. Czy jesteś wyznawcą naszego zmarłego założyciela Janusa? (Are you a follower of our late founder, Janus?) - Odpowiedz Tak (Yes).
  3. Czy za twoim pobytem kryją się ukryte zamiary? (Do you have an ulterior motive for being here?) - Odpowiedz Nie (No).
  4. Czy podajesz się za kogoś innego? (Are you pretending to be someone you're not?) - Odpowiedz Nie (No).

Kolejne fałszywe odpowiedzi będą coraz bardziej irytowały Zoe i będzie zwiększała napięcie. Nie martw się o Agenta 47, bo w wyniku awarii to Zoe zostanie śmiertelnie porażona prądem na koniec przesłuchania. Szybko oddal się od tego miejsca żeby nie zostać posądzonym o przyczynienie się do jej śmierci.

Zagadki muzeum

Cel: Sophia Washington. Możesz wykraść wartościowy naszyjnik z zamkowej galerii, a następnie przebrać się za Blake'a Nathaniela i spotkać się z Sophią w jej biurze.

Opisywaną misję fabularną rozpoczyna się w jednej z głównych sal zamku, a mianowicie w galerii na poziomie 3 - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Opisywaną misję fabularną rozpoczyna się w jednej z głównych sal zamku, a mianowicie w galerii na poziomie 3. Najlepiej jest tam dotrzeć w przebraniu członka Arki (lub rozpocząć tam misję jeśli masz dostatecznie wysoki poziom mistrzostwa).

Możesz podsłuchać rozmowy osób oglądających wystawiany naszyjnik. Pierwszym zadaniem Agenta 47 będzie dokonanie kradzieży tego wartościowego artefaktu.

Naszyjnik jest w oszklonej gablocie podpiętej do alarmu - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Naszyjnik jest w oszklonej gablocie podpiętej do alarmu. Nie próbuj jej rozbijać, gdyż można wyłączyć wszystkie zabezpieczenia. Możesz tego dokonać na dwa sposoby. Pierwszy wariant to dotarcie do laptopa na balkonie na poziomie 4 - miejsce to pokazuje obrazek. Domyślnie przebywają tu kustosz oraz strażnik.

Zbadaj sąsiednie pomieszczenie i sabotuj skrzynkę z bezpiecznikami. Strażnik wyruszy w jej stronę i da ci to dużo czasu żeby rozprawić się z kustoszem i schować jego ciało w narożniku.

Włam się do laptopa żeby wyłączyć wszystkie zabezpieczenia - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Włam się do laptopa żeby wyłączyć wszystkie zabezpieczenia. Możesz opuścić balkonik eliminując również strażnika (nie zapomnij o schowaniu jego ciała w tym samym narożniku) lub przeskakując przez balustradę.

Na balkoniku co pewien pojawiają się Blake Nathaniel oraz Sophia Washington. Nie daj się im zauważyć podczas chowania ciał czy włamywania się do laptopa.

Drugi wariant jest trochę mniej subtelny - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Drugi wariant jest trochę mniej subtelny. Odszukaj w galerii włącznik systemu przeciwpożarowego i pociągnij za niego żeby załączył się alarm pożarowy. Rozpocznie się ewakuacja galerii.

Szybko dotrzyj teraz do sąsiedniego pomieszczenia ze schodami i zbadaj mały obszar obok nich - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Szybko dotrzyj teraz do sąsiedniego pomieszczenia ze schodami i zbadaj mały obszar obok nich. W zaznaczonym na obrazku miejscu jest skrzynka z bezpiecznikami. Sabotowanie jej wyłączy dostawy prądu do całej galerii i tym samym wyłączy zabezpieczenia.

Niezależnie od wybranego wariantu musisz ukraść aztecki naszyjnik - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego wariantu musisz ukraść aztecki naszyjnik. Najlepiej zapisać stan gry tuż przed próbą kradzieży. Musisz zaczekać aż przebywające w galerii postacie będą spoglądały w inne strony. Możesz sobie też pomóc na dodatkowe sposoby:

  1. Skorzystaj z obiektu/obiektów do rzucania.
  2. Włącz gramofon (jeden z eksponatów).
  3. Wyłącz światła w galerii (dwa przełączniki za eksponatami).
  4. Kucnij po dotarciu do gabloty z naszyjnikiem.
Agent 47 musi teraz przejąć tożsamość Nathaniela Blakea - rozpoznasz go po jasnym garniutrze i kapeluszu - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi teraz przejąć tożsamość Nathaniela Blake'a - rozpoznasz go po jasnym garniutrze i kapeluszu. Jeśli wybrałeś wcześniej wariant skorzystania z laptopa na balkoniku to zaczekaj aż Blake się tam pojawi. Będziesz go mógł łatwo ogłuszyć bez ryzyka, że zostaniesz odnotowany. W przeciwnym razie zacznij za nim podążać i odwróć jego uwagę w jednym z pomieszczeń albo zaatakuj go na klatce schodowej.

Załóż przebranie Nathaniela Blake'a, odszukaj Sophie Washington (Blake ma uprawnienia do odwiedzenia wyższych pięter zamku) i porozmawiaj z nią.

Wyrusz z Sophie do jej biura, które znajduje się na poziomie 5 zamku - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Wyrusz z Sophie do jej biura, które znajduje się na poziomie 5 zamku. Po dotarciu na miejsce zainicjuj nową rozmowę. Sophie wyprosi z pomieszczenia wszystkich strażników. Jest to doskonała okazja do ustawienia się za nią i użycia naszyjnika w formie garoty. Po zamordowaniu Sophie umieść jej ciało w pojemniku.

Naszyjnika warto też użyć do uduszenia Zoe Washington. Zaliczysz dzięki temu osobne wyzwanie Pomylona tożsamość (Mistaken Identity).

Ostatni hołd

Cel: Zoe Washington. Możesz odnaleźć zaginiony ceremonialny sztylet, a następnie założyć pośmiertne szaty Janusa i zakraść się w nich na ceremonię pogrzebową.

O okazji do rozegrania tej misji fabularnej dowiesz się po dotarciu w pobliże kamiennego kręgu w północnej części mapy na poziomie 3 (możesz się tam zakraść bez przebrania) - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

O okazji do rozegrania tej misji fabularnej dowiesz się po dotarciu w pobliże kamiennego kręgu w północnej części mapy na poziomie 3 (możesz się tam zakraść bez przebrania). Dowiesz się, że ceremonia pogrzebowa nie może rozpocząć się dopóki nie zostanie odnaleziony ceremonialny sztylet, który jest jej ważną częścią.

Na poszukiwania sztyletu musisz wyruszyć do magazynu - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Na poszukiwania sztyletu musisz wyruszyć do magazynu. Jest on zlokalizowany w zachodniej części mapy i obszar ten zaznaczyliśmy na dołączonym obrazku.

Do magazynu możesz dotrzeć na różne sposoby w zależności od posiadanego stroju. Najprościej jest do niego wejść od strony sąsiadującego z nim lądowiska. Możesz też jednak wejść do zamku i udać się na tyły galerii. W korytarzu z klatką schodową znajduje się sekretny tunel, z którego możesz skorzystać. Po wejściu do tunelu wystarczy przejść na jego drugi koniec i wcisnąć przycisk.

Agent 47 musi odnaleźć artefakt w jednej ze skrzyń w magazynie i dobrze jest w związku z tym pozyskać przebranie kustosza - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi odnaleźć artefakt w jednej ze skrzyń w magazynie i dobrze jest w związku z tym pozyskać przebranie kustosza. Najwygodniej jest wyłączyć generator zlokalizowany obok sekretnego tunelu. Pojawi się w tym miejscu jeden z kustoszy. Możesz go zaatakować, z łatwością schować jego ciało i założyć jego strój. Dodatkowy wymóg to posiadanie łomu. Odwiedź w tym celu południowe pomieszczenie sąsiadujące z główną częścią magazynu.

Zacznij otwierać kolejne skrzynie i uważaj jednocześnie na co najmniej jednego strażnika, który może rozpoznać Agenta 47 nawet pomimo korzystania z przebrania. Ceremonialny sztylet (Burial Dagger) ukryto w losowej skrzyni. Zacznij od zbadania skrzyń na parterze, a jeśli mimo wszystko nie znajdziesz artefaktu to skorzystaj ze schodów żeby odwiedzić również piętro.

Musisz teraz przedostać się do kostnicy gdzie przygotowywane jest ciało Janusa - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Musisz teraz przedostać się do kostnicy gdzie przygotowywane jest ciało Janusa. Najlepiej jest powrócić tą samą drogą w pobliże kamiennego kręgu, a następnie udać się na północ i użyć wytrycha żeby włamać się do północnej wieży. Jeśli nie posiadasz tego gadżetu to zbadaj jedną ze ścian żeby znaleźć rynnę i rozpocząć wspinaczkę.

W pomieszczeniu kostnicy przebywają kobieta oraz trzech najemników. Dobrze byłoby zacząć po kolei eliminować te osoby. Możesz tego łatwo dokonywać sabotując bojler oraz skrzynkę z bezpiecznikami, a także polegając na obiektach do rzucania. Postaraj się oczyścić całą kostnicę.

Możesz już podejść do zawieszonego stroju Janusa - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Możesz już podejść do zawieszonego stroju Janusa. Załóż pośmiertne szaty (Burial Robes Disguise). To dobry moment do utworzenia manualnego zapisu stanu gry. Z pogrzebem powiązane są także dodatkowe mniejsze wyzwania. Dzięki dysponowaniu sejwem będziesz mógł później sprawniej się nimi zajmować.

Wyjdź z wieży i uważaj na pojedynczego strażnika, który patroluje tę okolicę - zaczekaj aż wyruszy w przeciwną w stronę - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Wyjdź z wieży i uważaj na pojedynczego strażnika, który patroluje tę okolicę - zaczekaj aż wyruszy w przeciwną w stronę. Rozpocznij wspinaczkę po lewej stronie żeby znaleźć się w kamiennym kręgu. W razie potrzeby polegaj tu na wysokiej trawie żeby unikać wykrycia.

Zbliż się do harfistki i dotknij jej żeby zaczęła grać na harfie. Szybko dotrzyj teraz do otwartej trumny i połóż się w niej.

Przez kilka kolejnych minut nie musisz wykonywać żadnych czynności - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Przez kilka kolejnych minut nie musisz wykonywać żadnych czynności. Musisz zaczekać aż rozpocznie się ceremonia pogrzebowa oraz aż kolejni członkowie Arki będą podchodzili do trumny żeby pożegnać się z Janusem.

Zoe Washington podejdzie jako ostatnia i dodatkowym ułatwieniem jest to, że odeśle wcześniej wszystkie pozostałe osoby. Zaczekaj aż pojawi się ikona wykonania ataku i wciśnij wskazany przycisk żeby ją zabić. Wyjdź z trumny i przeciągnij zwłoki Zoe w stronę klifu żeby się ich łatwo pozbyć.

Po drabinie społecznej

Cel: Sophia Washington. Możesz dowiedzieć się o pułapce, którą Sophia zastawiła na Stałą. Agent 47 może zbadać problem i przekazać Stałej wyniki śledztwa, dzięki czemu dojdzie do jego spotkania z Sophią.

2 - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry
Miejsce rozpoczęcia tej misji fabularnej jest trudno dostępne - to pokój ochrony na poziomie 5 zamku - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Miejsce rozpoczęcia tej misji fabularnej jest trudno dostępne - to pokój ochrony na poziomie 5 zamku. Najlepiej jest korzystać ze stroju Architekta lub najemnika. Przy wejściu do pomieszczenia ochrony jest czytnik kart - możesz komuś ukraść kartę dostępu, skorzystać z urządzenia do łamania zabezpieczeń (nagroda za 7 poziom mistrzostwa na Wyspie Sgail) lub przejść przez prawe okno. W tym ostatnim przypadku przejdź po gzymsie żeby dotrzeć do nowej okiennicy.

Uważaj na strażników z pokoju ochrony i zainteresuj się laptopem z obrazka 2. Włamanie się do niego pozwoli ci dowiedzieć się o planach Sophii Washington. Strażników z pokoju ochrony warto przy okazji wyeliminować, gdyż dzięki sabotowaniu monitoringu łatwiej będzie ci zaliczyć kolejną część misji fabularnej.

Wyjdź z pokoju ochrony i wejdź do pobliskiego pomieszczenia wystawowego Hiperborei (Hyperborea Showroom) - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Wyjdź z pokoju ochrony i wejdź do pobliskiego pomieszczenia wystawowego Hiperborei (Hyperborea Showroom). Musisz zlokalizować Sinclaira. Zaczekaj aż Diana zadzwoni do niego i rozglądaj się za osobą, która wyjmie telefon z kieszeni i rozpocznie rozmowę telefoniczną. Nie martw się jeśli nie zdołasz go od razu zlokalizować, bo Diana będzie wydzwaniała do niego do skutku.

Agent 47 musi wyeliminować Sinclaira i nie jest to łatwe, bo przebywa on w publicznym miejscu - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi wyeliminować Sinclaira i nie jest to łatwe, bo przebywa on w publicznym miejscu. Są dwa główne sposoby pozbycia się go. Pierwszy wariant zakłada powrócenie w okolice pokoju ochrony i rozprawienie się z Architektem z powyższego obrazka. Jest on w polu widzenia kamery, tak więc zniszcz ją lub upewnij się, że sabotowałeś monitoring.

Schowaj ciało i zaczekaj aż Sinclair zatrzyma się przy jednej z kopuł w sąsiednim pomieszczeniu. Użyj laptopa żeby wyłączyć oświetlenie w modelu kopuły. Sinclair powinien tu dotrzeć i możesz go łatwo zaatakować.

Drugi wariant zakłada otrucie Sinclaira - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada otrucie Sinclaira. Co jakiś czas odwiedza on bar w loży Architektów (powyższy obrazek). Możesz wyjść na pobliski balkon i sabotować skrzynkę z bezpiecznikami. Po tym jak pojawi się tam kelner wyeliminuj go i załóż przebranie zamkowego kelnera (Castle Staff Disguise). Wsyp trutkę na szczury do kieliszka, do którego powraca Sinclair i wyrusz za nim po tym jak zostanie otruty.

Niezależnie jak się zachowałeś zbadaj miejsce, w którym zaatakowałeś Sinclaira - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Niezależnie jak się zachowałeś zbadaj miejsce, w którym zaatakowałeś Sinclaira. Zabierz z ziemi plan czipa z trucizną (Poison Chip Blueprint). Dodatkowo załóż przebranie Architekta (np. strój Sinclaira).

Odszukaj w okolicy Stałą (Constant). Podejdź do niego i wciśnij przycisk interakcji żeby pokazać mu odnaleziony wcześniej plan. Wyrusz za Stałą do biblioteki. Zainicjuj tam kolejną rozmowę żeby przekazać mu plany.

Stała będzie teraz chciał spotkać się z Sophią Washington - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Stała będzie teraz chciał spotkać się z Sophią Washington. Musisz dostać się szybko na wyższe piętro wieży. Możesz się tam zakraść lub np. przejść przez okno i skorzystać z rynny. Po dotarciu do biura Stałej schowaj się w sąsiadującej z nim łazience. Zaczekaj aż pojawią się tu Stała i Sophia. Musisz pozwolić na to żeby odbyli rozmowę.

Po tym jak Stała odejdzie Sophia pozostanie na chwilę w miejscu gdzie rozmawiali - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Po tym jak Stała odejdzie Sophia pozostanie na chwilę w miejscu gdzie rozmawiali. Szybko zakradnij się za jej plecy i popchnij ją żeby spadła w przepaść.

Wiatr zmian

Cel: Sophia Washington. Możesz przejąć tożsamość Jebediaha Blocka i wziąć udział w konklawe pod przewodnictwem Sophii. Stwarza to okazję do znalezienia się z nią sam na sam.

O tej misji fabularnej możesz dowiedzieć się po tym jak dotrzesz do starego dębu (Old Oak Tree) na poziomie 4 - jest to północno-zachodnia część mapy - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

O tej misji fabularnej możesz dowiedzieć się po tym jak dotrzesz do starego dębu (Old Oak Tree) na poziomie 4 - jest to północno-zachodnia część mapy. Podsłuchaj tu rozmowy kelnerów stojących obok studni.

Agent 47 musi teraz dotrzeć na zaznaczony na powyższym obrazku dach zbrojowni (Armory Roof) - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Agent 47 musi teraz dotrzeć na zaznaczony na powyższym obrazku dach zbrojowni (Armory Roof). Wejścia na dach pilnuje najemnik i najlepszym rozwiązaniem problemu jest pozyskanie stroju najemnika - dobry sposób na wejście w posiadanie tego przebrania opisaliśmy na stronie Jak łatwo zdobyć pierwsze przebranie?.

Alternatywny sposób przedostania się na dach to zbadanie obszaru na lewo od najemnika. Możesz tam odnaleźć rynnę, przy czym nie daj się nikomu zauważyć w trakcie wspinaczki.

Na dachu przebywają Jebediah Block oraz trzech najemników - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Na dachu przebywają Jebediah Block oraz trzech najemników. Dwóch z nich możesz pozbyć się sabotując generator oraz polegając na przedmiocie do rzucania. Zwłoki staraj się chować za murkami żeby nie zostały odnotowane. Musisz też wiedzieć, że niedługo po rozpoczęciu misji pojawi się tu Stała (Constant) w celu odbycia rozmowy z Jebediahem. Najlepiej jest zaczekać na zakończenie spotkania i dopiero wtedy zaatakować Blocka. Załóż przebranie Jebediaha Blocka.

Korzystając z okazji warto utworzyć manualny zapis. Z konklawe powiązane są także inne mniejsze wyzwania i dysponując sejwem będziesz mógł je sprawniej zaliczać.

Odszukaj Sophię Washington i porozmawiaj z nią - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Odszukaj Sophię Washington i porozmawiaj z nią. Wyrusz za nią do pomieszczenia gdzie ma odbyć się konklawe - jest to poziom 7 zamku.

Usiądź na fotelu zarezerwowanym dla Jebediaha Blocka i pozwól wygłosić Sophii przemówienie. Wkrótce dojdzie do głosowania - musisz wybrać odpowiedź Nie (Nay), czyli lewą dolną (Zagłosowanie przeciw Sophii - Vote Against Sophia).

Sophia będzie chciała porozmawiać z Tobą na osobności - Misje fabularne w misji Stowarzyszenie Arki | Hitman 2 - Hitman 2 - poradnik do gry

Sophia będzie chciała porozmawiać z Tobą na osobności. Dotrzyj wraz z nią do oszklonego apartamentu (Penthouse) na poziomie 8. Rozpocznij kolejną rozmowę. Musisz zaczekać aż Sophia wyprosi swoich ochroniarzy i ustawi się przed sarkofagiem z kolcami. Wepchnij ją do sarkofagu i zamknij go żeby ją zamordować i jednocześnie usunąć jej ciało z widoku.