Zawieranie sojuszy | Samouczek | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Zawieranie sojuszy
Pierwsza część samouczka poświęcona została zawieraniu sojuszy. Na początek zostaniemy zobligowani do wyszkolenia emisariusza. Aby to zrobić, klikamy LPM na Siedzibę Rodową, po czym z listy Jednostek pomocniczych wybieramy emisariusza. Kolejnym krokiem będzie zdobycie nowego sojusznika - miasta na północnym wschodzie.
Aby miasto przeszło na naszą stronę, musimy wysłać do niego emisariusza. Zaznaczamy go LPM, a następnie wysyłamy do miasta klikając na nie PPM. Warto zauważyć, iż wraz z przejęciem miasta pojawił się kupiec, który od tego momentu będzie kursował między miastem a Siedzibą Rodową, generując dochód. Kupcy zyskują doświadczenie, przez co generują coraz więcej pieniędzy, także w przyszłości warto na nich uważać. Pozostaje nam jedynie czekać, aż zielony pasek pod herbem zapełni się i zmieni kolor na żółty - oznacza to, że od teraz sojusz jest stabilny.
Na zachód od miasta stoi zamek, który zawiązał sojusz z rodem Lannisterów. Naszym kolejnym celem będzie przekonanie mieszkańców zamku, że to z nami warto zawrzeć sojusz. W tym celu wysyłamy do zamku naszego emisariusza. Możemy zaobserwować jak czerwony pasek maleje, by w końcu zmienić się na zielony.
W chwilę po przejęciu zamku, emisariusz Lannisterów zbliża się do jego bram. W związku z tym, że nasz emisariusz nadal tam stacjonuje, korzystamy z prawa banicji. Efektem tego jest odesłanie wrogiego emisariusza prosto do jego Siedziby Rodowej, co symbolizuje fioletowy wykrzyknik nad jego głową.
Kolejnym celem tego samouczka będzie przejęcie miasta na północy. Bronią go gwardziści wroga co oznacza, że nasz emisariusz nie zostanie wpuszczony do miasta. Zawiążemy więc tajny sojusz - co prawda daje on jedynie 50% przychodu, jednak sojusznik będzie myślał, że miasto nadal jest w jego rękach (pole widzenia oferowane przez takie miasto będzie dostarczać mu fałszywych informacji). By zawrzeć tajną umowę potrzebujemy szpiega. Podobnie jak emisariusza, szkolimy go w siedzibie rodowej w zakładce Jednostek Pomocniczych. Gdy tylko szkolenie się zakończy, wysyłamy szpiega do wrogiego miasta klikając PPM.
Wróg również może nam zagrozić tajnymi sojuszami, dlatego nadeszła pora by sprawdzić lojalność naszych miast. W tym celu zaznaczonemu szpiegowi rozkazujemy inspekcję w mieście lub zamku (PPM). Jak się okazało, wróg również zawarł tajną umowę. By na przyszłość uchronić się przed podobnymi sytuacjami, możemy zawiązać sojusz krwi.
By zawiązać sojusz krwi należy spośród listy Jednostek pomocniczych wybrać szlachetną panią. Następnie, klikając PPM na miasto wydać ją za miejscowego lorda - odtąd obcy emisariusze oraz szpiedzy nie mają wstępu do miasta. Co ważne, by móc zwerbować szlachetną panią w trakcie gry Ród vs Ród, należy w pierwszej kolejności zorganizować ślub możnowładcy.