I. Początki Dyplomacji | Rozdział 1- Rhoynarowie lądują w Dorne poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
I. Początki Dyplomacji

1. Siedziba Rodowa
2. Miasta
3. Zamek
4. Siedziba Rodowa lordów Dorne

Pierwsza misja kampanii ma miejsce u wybrzeży Dorne, gdzie jako lud Rhoynarów podejmiemy próbę osiedlenia się. Dowodzi nami wojowniczka, królowa Nymeria, której pierwszym rozkazem jest zawiązanie sojuszy z pobliskimi miastami. W tym celu wysyłamy emisariusza do miasta na południu, a następnie do kolejnego, na południowy zachód. Kolejnym celem naszego posłańca będzie zawiązanie sojuszu z zamkiem [#3].

Po przejęciu zamku emisariusz informuje nas, iż sam nie da rady wykonać polecenia królowej, dlatego szkolimy kolejnego. Wysyłamy go do miast znajdujących się na zachód od naszej Siedziby Rodowej. W tym czasie nasz pierwszy emisariusz powinien kierować się do kolejnych miast na zachód od zamku.

Po zawiązaniu kilku kolejnych umów, dostajemy informację o wrogim emisariuszu zbliżającym się do naszych miast. Pamiętając o prawie banicji pilnujemy by do miast, do których będzie zmierzał wrogi posłaniec, wysyłać naszego emisariusza (patrz: Jednostki pomocnicze). Jeśli wróg jednak zdoła przejąć jedno z naszych miast, postarajmy się je natychmiast odbić.

Gdy będziemy w posiadaniu znacznej większości miast, wróg wyśle najemników w celu zabicia naszych emisariuszy. By pozbyć się wroga z naszych ziem, w naszej Siedzibie Rodowej werbujemy 2 oddziały najemnych rycerzy. Gdy tylko pierwszy oddział zostanie wyszkolony, możemy śmiało rozkazać mu szturm na wroga. Następnie do walki włączamy pozostałe jednostki.

W zaistniałej sytuacji koniecznością jest posiadanie szpiega. Werbujemy go więc w Siedzibie Rodowej i zlecamy mu podpisanie tajnych umów z pozostałymi wrogimi miastami. By tajna umowa była ważna, pasek tajnej umowy musi być zapełniony bardziej niż pasek poziomu sojuszu wroga.

Po chwili od ich zawarcia, wróg demaskuje nasz podstęp. Ostatnim celem jest wyeliminowanie szpiega przy pomocy naszych najemnych rycerzy. Możemy przejść do kolejnej misji.