Rozdział 3- Taniec smoków - I. Taniec smoków | Rozdział 3 | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
I. Taniec smoków
Kłótnia rodzeństwa o Żelazny Tron, nazwana później "Tańcem Smoków" sięga swego apogeum. Stajemy więc przed wyborem. Możemy stanąć po stronie Rhaenyry lub jej brata, Aegona II. Jeżeli nie jesteśmy nadal dobrze obeznani z grą, stańmy po stronie Aegona - jego wersja misji to swoisty trening przed grą swobodną. Natomiast jeśli mamy chęć na wyzwanie - Rhaenyra jest o wiele lepszym wyborem. Każda z opcjonalnych wersji misji podzielona jest na dwa etapy charakteryzujące się odmiennymi celami gry.
Aegon II: Mapa
1. Siedziba Rodowa
2. Siedziba Rodowa siostry
3. Nasze miasta
Podstawowym celem Aegona jest zniszczenie wpływów siostry. W tym celu musimy zacząć zrywać sojusze siostry zastępując je własnymi. W tym celu używamy oczywiście emisariuszy, jednak nie wolno nam puszczać ich samych z misją dyplomatyczną. Mamy do wyboru: możemy zwerbować gwardzistów do ochrony emisariusza lub nająć szpiega i skrytobójcę. Tak czy inaczej, zawiązujmy sojusze krwi z najbliższymi nam miastami, dalsze brońmy gwardzistami. Co ważne, pierwotnie granicę rozdzielającą nasze ziemie od ziem naszej siostry jest rzeka - przez którą można się przeprawić tylko w jeden sposób, mostem. Jest to najważniejszy punkt z perspektywy Aegona; stawiając tam np. oddział najemnych łuczników oraz najemnych rycerzy, sprowadzimy siostrę do defensywy - zabijanie kupców, zablokowanie ekspansji, wykrywanie ukrytych jednostek i w konsekwencji ich eliminowanie (warto razem z wojskiem w tym celu umiejscowić tam szpiega). Gdy już pozbędziemy sie wpływów siostry okaże się, że zawarła ona w naszych miastach tajne umowy. By wygrać, musimy je wszystkie odnaleźć i zawiązać tam sojusze krwi. Koniec misji.
Rhaenyra: Mapa
1. Siedziba Rodowa
2. Siedziba Rodowa brata
3. Miasta będące pod kontrolą brata brata
By usunąć brata ze stolicy, musimy wyprzeć jego wpływy zawiązując 7 tajnych umów w miastach będących pod wpływem brata [#3]. Wykorzystujemy posiadanie szpiega oraz skrytobójcy i od razu zabieramy sie do pracy. Czym prędzej jednak werbujemy kolejnego (albo i dwóch jak nas stać) szpiega. Choć pierwszy cel jest banalny, to drugi może przysporzyć nam nerwów. Musimy utrzymać 5 tajnych umów przez 5 minut - mogą to być umowy istniejące, jednak wlicza się w nie też te świeżo zawarte. Jesteśmy o tyle w dobrej sytuacji, że w momencie wejścia tego celu mamy 7 umów, jednak nie łudźmy się - wróg działa bardzo szybko. Koniecznością jest pilnowanie swoich jednostek, szczególnie przed działaniem skrytobójcy - w tym celu każdy nasz szpieg powinien podróżować albo z gwardzistami, albo z naszym skrytobójcą. Nie skupiajmy się nad odbijaniem ledwo utraconych ziem - lepiej jest zdobywać nowe (nie tracimy czasu na powrót) i to na kilku frontach. Jeśli utrzymamy 5 tajnych umów przez 5 minut, wygraliśmy.