Porady | Informacje ogólne | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Porady
- W danym momencie można rekrutować tylko jedną jednostkę, ale w kolejce da się umieścić cztery kolejne.
- Koniecznością jest działanie dynamiczne; decyzje dotyczące pierwszych ruchów mogą bardzo ułatwić, ale i utrudnić drogę do zwycięstwa.
- W celu szybszej ekspansji, na początku potyczki należy zwerbować dodatkowego emisariusza.
- W trakcie osłabiania sojuszu wroga trzeba zwracać uwagę na to, czy emisariuszowi nie zagraża prawo banicji - pozbawia ono możliwości wydawania poleceń emisariuszowi przez zbyt długi okres czasu!
- Tajna umowa to najlepszy sposób pozbawienia przeciwnika przychodów z miast położonych najbliżej jego Siedziby Rodowej już we wczesnych etapach rozgrywki.
- Aby tajna umowa była skuteczna, jej poziom musi być wyższy niż poziom oficjalnego sojuszu przeciwnika z lokalnym lordem.
- Przeciwnik nie widzi sojuszy, które są zawierane przez gracza.
- Warto umacniać umowy z lokalnymi lordami poprzez zawiązywanie sojuszy krwi - w szczególności z tymi lordami, których charakter czyni z nich trudnych sojuszników.
- Sojusz krwi zwiększa dochód z miasta o 50%, a także zapobiega działaniom dyplomatycznym wrogiego emisariusza i szpiega na jego obszarze.
- Nie należy szczędzić funduszy na gwardzistów - są oni w stanie skutecznie bronić naszych budynków i emisariuszy, przez co możemy zapewnić sobie pewny dochód.
- W Westeros nie istnieje pojęcie zaufania. Regularne inspekcje miast i emisariuszy to podstawowe zadanie szpiega (tym bardziej obligatoryjne, jeśli na sojuszniczym terytorium pojawi się szpieg wroga).
- Strategiczne miejsca, takie jak kopalnie złota, sept, pola (tylko jeśli są uprawiane przez trzech lub więcej wieśniaków), warto zdobywać - i pozostawiać pod obserwacją szpiega.
- Podsyłanie zdrajcy (w postaci szpiega) do Siedziby Rodowej wroga to najłatwiejszy sposób wpłynięcia na poczynania jego jednostek.
- Używanie najemnych jeźdźców/jeźdźców w celu wybijania obcych wieśniaków oraz kupców wprowadza przeciwnika w stan dezorientacji, a dodatkowo pozwala zdobyć Tytuł Prestiżowy (najwięcej zabitych).
- Celem nr 1 skrytobójcy zawsze będzie szlachta, jednak mało który przeciwnik naraża ich na niebezpieczeństwo, dlatego działalność skrytobójcy powinna skupić się wokół eliminowania emisariuszy i rozbijania sojuszy krwi (poprzez mordowanie szlachetnych pań).
- Wzniecanie powstań opłaca się szczególnie, gdy celem łotra będzie miasto graniczące z innymi budynkami przeciwnika. W ten sposób przy odrobinie szczęścia buntownicy rozsieją zamęt również na sąsiednich terytoriach.
- Najlepszym sposobem na wrogich najemników jest przekupstwo - pilnujmy więc, by nasz łotr był zawsze wyposażony w 50 złotych smoków.
- W czasie wojny armia powinna zawsze być prowadzona przez dowódcę. W przypadku starcia warto go trzymać na tyłach.
- Jednostki znajdujące się na terenie pokrytym bujną roślinnością posiadają premię do ataku i obrony.
- Koniecznością jest pamiętanie o wadach i zaletach poszczególnych jednostek (patrz: Jednostki), by tanim kosztem rozgromić wojska przeciwnika.
- grupowanie oddziałów tego samego typu za pomocą kombinacji CRTL + 1 itp. pozwala, po naciśnięciu 1, szybko wybrać daną grupę.
- rozpętanie wojny jest równoznaczne z utratą tylu Punktów Prestiżu, ile pozostało Punktów Pokoju w trakcie rozpoczęcia wojny.