Rody- historia, siedziby i premie | Informacje ogólne | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Targaryen
Historia: Ród Targaryenów jest arystokratycznym rodem valyriańskiego pochodzenia. Przez kilkaset lat zamieszkiwał wyspę Smoczy Kamień, dopóki Aegon z siostrami nie podbili na grzbietach smoków Siedmiu Królestw. Targaryenowie rządzili ziemiami Westeros przez 300 lat do czasu buntu Roberta.
Siedziby Rodowe: Królewska Przystań, Smoczy Kamień
Premia rodowa: Tajne umowy postępują szybciej o 33%; rycerze są silniejsi o 10% oraz mają zwiększoną pulę Punktów Pancerza o 10%.
Stark
Historia: Ród Starków rezyduje w Winterfell od prawie 8000 lat, a jego żyłach płynie krew Pierwszych Ludzi. Pochodząc z północy, Starkowie zawsze odnosili się przyjaźnie do Nocnej Straży i często pomagali jej odpierać ataki spoza Muru.
Siedziba Rodowa: Winterfell
Premia rodowa: Dowódcy posiadają dwukrotnie więcej Punktów Zdrowia i Punktów Pancerza; żołnierze (armii regularnej oraz najemni) poruszają się o 20% szybciej.
Tully
Historia: Ród Tullych nigdy nie objął tronu. Ich siedzibą jest Riverrun, miasto w kształcie trójkąta, znajdujące się pomiędzy rzekami Redfork i Tumblestone. Z trzeciej strony rejon ten broniony jest przez sztuczny kanał zalewany przez otwarcie śluz. Mury Riverrun wznoszą się bezpośrednio z wody, a wieże dają dobry widok na tereny przybrzeżne.
Siedziba Rodowa: Riverrun
Premia rodowa: Wszystkie jednostki konne (armii regularnej oraz najemni) poruszają się o 10% szybciej i są o 10% silniejsze.
Arryn
Historia: Ród Arrynów wywodzi się jeszcze z czasów inwazji Andalów, którzy podbili Westeros ok. 6000 lat temu przyjmując tytuł Królów Gór i Dolin. Później oddali jednak swoją władzę Aegonowi I. Ich główną Siedziba Rodową jest Eyrie, forteca znajdująca się na szczycie góry zwanej Włócznią Olbrzyma, do której można dostać się wyłącznie po wąskich, wykutych w kamieniu stopniach.
Siedziba Rodowa: Eyrie
Premia rodowa: Najemnicy są odblokowywani natychmiast, a koszty działania wszystkich najemników i regularnych armii są obniżone o 33%.
Tyrell
Historia: Ród Tyrellów pełnił rolę namiestników na dworze Królów Równin do śmierci króla Merna w czasie podbojów Targaryenów. Pozycja zajmowana przez ród Tyrellów stała się przedmiotem sporów kilku rodzin, zaś dawni sojusznicy Tyrellów zaczęli się buntować. Równiny to ziemie bardzo żyzne, dzięki czemu Tyrellów stać jest na wystawienie licznej armii.
Siedziba Rodowa: Highgarden
Premia rodowa: Zawieranie małżeństw wymaga o połowę mniej czasu, a uwodzenie jest o 33% szybsze; koszty działania armii są niższe o 10%.
Baratheon
Historia: Ród Baratheonów jest spadkobiercą Królów Burzy w linii żeńskiej po tym, jak w wyniku podboju Targaryenów zdobył ziemię i rękę córki Argilaca Pysznego. Historyczną Siedzibą Rodową Baratheonów jest Koniec Burzy. Ród ten wystąpił przeciwko Aerysowi II Targaryenowi i zasiadł na Żelaznym Tronie zdobywając przy tym Królewską Przystań i Smoczy Kamień.
Siedziba Rodowa: Koniec Burzy
Premia rodowa: Działania dyplomatyczne emisariuszy są wykonywane o 10% szybciej; łucznicy są werbowane o 50% szybciej oraz poruszają się o 20% szybciej
Martell
Historia: Ród Martellów był jednym z rodów rządzących ziemią Dorne do czasu, gdy Mors Martell pojął za żonę królową Nymerię i zjednoczył cały Dorne pod swoimi rządami. Ród Martellów jako jedyny nie uległ sile Aegona I i jego smoków. Po dwóch wiekach walki z targarieńskim okupantem ród Martellów ostatecznie poddał swoje ziemie rodowi Targaryenów poprzez małżeństwo.
Siedziba Rodowa: Sunspear
Premia rodowa: Pole widzenia szpiega jest większe o 40%; pole widzenia wszystkich jednostek konnych jest większe o 25%.
Lannister
Historia: Ród Lannisterów jest bez wątpienia najbogatszym rodem Siedmiu Królestw, głównie za sprawą wielu kopalni złota znajdujących się na zachodzie. Rządzili jako królowie do czasu podboju dokonanego przez ród Targaryenów. Ich siedzibą rodową jest Skała Casterly - potężna forteca zbudowana na wysokiej, nadmorskiej skale.
Siedziba Rodowa: Skała Casterly
Premia rodowa: Przekupienie wrogiej jednostki trwa o połowę krócej i kosztuje dwukrotnie mniej; kupcy zarabiają o 15% więcej złota na każdym poziomie.