Fortele | Samouczek | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Fortele
W tej części dowiemy się, w jaki sposób osłabić wroga drogą podstępu. W pierwszej kolejności zajmiemy się zrywaniem sojuszy krwi. By unieważnić taką umowę, będziemy potrzebowali skrytobójcy. Możemy go wynająć w Siedzibie Rodowej po uiszczeniu opłaty na rzecz gildii skrytobójców, a następnie wybraniu odpowiedniej ikony na liście Jednostek bojowych.
Skrytobójca potrafi dokonywać morderstw niezauważalnie, lecz istnieje pewien warunek - musi być niewidoczny. Po wybraniu skrytobójcy pojawi się panel umiejętności i statystyk. Pierwsza ikona po lewej oznacza licznik skradania (podobny do tego, który posiada szpieg). By go naładować, wystarczy pozostawić skrytobójcę bezczynnie na kontrolowanym przez nas terenie. Czas przerwać sojusz krwi w mieście na północy - w tym celu wysyłamy skrytobójcę do celu, a następnie klikamy PPM na szlachetnej pani.
Morderstwo zostało popełnione, czas na następne miasto - niestety, Lannisterowie przydzielili szlachetnej pani ochronę w postaci gwardzistów. Oznacza to, iż nasz skrytobójca trafi do lochu wrogiej Siedziby Rodowej. By kolejny skrytobójca nie został pojmany, otrzymany szpieg ulokowany obok miasta wykrył niewidocznych dotąd gwardzistów. Dzięki temu kolejny skrytobójca zamiast sztyletu użyje trucizny (w trybie Ród vs Ród musi on w tym celu zdobyć umiejętność [Trucizna]), gdyż nie wzbudza ona podejrzeń, a sam skrytobójca zdąży zbiec.
By wprowadzić prawdziwy chaos w miastach wroga, możemy wzniecać w nich bunty za pomocą łotra. By to zrobić, należy zaznaczonego łotra wysłać do miasta lub zamku poprzez kliknięcie PPM. W chwilę po rozpoczęciu zamieszek, dwóch buntowników rozejdzie się w kierunku kolejnych miast by rozszerzyć rebelię. By przywrócić ład, przeciwnik będzie musiał wysłać skrytobójcę lub gwardzistów do miast objętych zamieszkami i zabić przywódców buntu.
Najstarszym sposobem pokrzyżowania planów wroga od zawsze jest przekupstwo. By przekupić jednostkę wroga musimy wysłać łotra do naszej Siedziby Rodowej po 50 złotych smoków, a następnie klikamy na wrogiego emisariusza PPM. Wszystkie zawarte przez niego sojusze będą fałszywe, a my będziemy widzieli jego ruchy.
W Grze o Tron: Początek nie mogło oczywiście zabraknąć miejsca dla uwodzenia. Szlachetna pani, gdy klikniemy PPM, bez problemu przeciągnie emisariusza na naszą stronę. Niestety, gdy wrogi szpieg sprawdzi jego lojalność, zaaresztuje go (emisariusz zmieni się w szpiega o naszych barwach). Kolejny fortel, którego możemy użyć, polega na wysłaniu szpiega do siedziby rodowej i wprowadzeniu do niej skrytobójcy - następny zwerbowany skrytobójca będzie naszym agentem.
Następnie musimy zabić przywódców buntu, gdyż nie możemy przejąć miast opanowanego przez rebeliantów. Wysyłamy gwardzistów do kolejnych osad, następnie werbujemy emisariusza i podpisujemy sojusz. Sprawdźmy, czy nowy układ z miastem jest prawdziwy - jak się okazuje, nasz emisariusz został przekupiony, dlatego czym prędzej sprawdzamy jego lojalność przy pomocy szpiega. Możemy przejść do następnego samouczka.