II. Bitwa o dzwony | Rozdział 6- Wojna Uzurpatora | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
II. Bitwa o dzwony
1. Początkowa pozycja lorda Baratheona
2. Miejsce pojawienia się Eddarda Starka z odsieczą
3. Patrole przeciwnika
Jest to jedna z trudniejszych misji w Grze o Tron: Początek. Naszym celem jest unikanie przez 4 minuty miejskich patroli. Niestety, w wersji gry 1.1.0.1 (na bazie której napisany został ten poradnik) ruchy przeciwnika bywają losowe. Poniższy sposób na ocalenie lorda Roberta powinien jednak zdać egzamin, jeśli będziemy pamiętać o kilku sprawach: 1. lord może się schować "za drzewem", jednak nie przed łucznikami - np. (1); 2. w przypadku zbliżającego się wroga robimy postój; 4. wróg zaatakuje nas tylko i wyłącznie wtedy, gdy znajdujemy się na jego linii wzroku; 3. musimy wykonywać wszystkie ruchy płynnie. Na początku chowamy się za pobliskimi drzewami (1), a gdy minie nas oddział jeźdźców, ruszamy za strzałkami (2) i (3).
Idziemy dalej (1), po czym czekamy aż oddziały wroga przejdą obok - skręcamy wtedy na południe (2), a dalej na wschód (3), (4).
Kolejnym krokiem będzie przecięcie głównej drogi (1), (2), a następnie okrążenie domów i wyruszeniem na północny zachód (3). Zróbmy to szybko, inaczej od frontu zajdzie nas patrol przeciwnika!
W razie potrzeby, robimy postój by przeczekać obchód wrogiego patrolu, a następnie, mijając pozycję początkową ruszamy między domkami (1), (2) po czym robimy krótką przerwę w bezpiecznym miejscu (3). Jesteśmy coraz bliżej zwycięstwa, połowa czasu za nami. Idziemy na północ (4), (5).
Jeśli w okolicy krążą jeźdźcy przeciwnika, czeka nas krótki postój (1). Gdy tylko jeźdźcy miną Roberta, ruszamy dalej na północ (2).
Czas się powoli kierować do punktu spotkania ze Starkiem [#3], dlatego skręcamy na wschód (1). W tym momencie zostanie nam mniej więcej minuta do pojawienia się sojuszników - z racji opustoszałej okolicy, czekamy ile się da (zwykle ok30-40sekund) w bezpiecznym miejscu (2), po czym w okolicy 0:15-0:20 ruszamy na spotkanie (3).
Gdy tylko wejdziemy w niebieską poświatę, pozyskamy do naszej dyspozycji oddziały Starka. Naszym ostatnim posunięciem będzie wybicie do reszty wojsk wroga. Pamiętając o zależnościach między jednostkami (i o tym, by nie rozdzielać armii) zabijamy przeciwników kończąc w ten sposób rozdział VI.