III. Wybór sojusznika | Rozdział 1- Rhoynarowie lądują w Dorne poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
III. Wybór sojusznika
1. Siedziba Rodowa
2. Siedziba Rodowa lorda Jordayne'a
3. Siedziba Rodowa lorda Martella
4. Kopalnie złota
5. Miasta
Na dobry początek werbujemy 2 emisariuszy i wysyłamy ich w przeciwnych kierunkach w celu nawiązania jak największej liczby sojuszy. Pamiętajmy, iż w tym scenariuszu najcenniejszymi sojusznikami są kopalnie złota [#4] - ich utrzymanie to gwarant pokaźnych przychodów do rodowego skarbca. Jak się okazuje, nasza pula Punktów Prestiżu pozostaje bez zmian - oznacza to, że nasz przeciwnik zaczął zawierać z naszymi sojusznikami tajne umowy.
Werbujemy szpiega i zlecamy mu inspekcję poszczególnych miast. Jak się okazało, umowy przez nas zawarte były fałszywe. Natychmiast oddelegowujemy szpiega do sprawdzenia lojalności naszych emisariuszy.
Gdy już wykryjemy szpiega, w celu odrobienia strat, wysyłamy otrzymanego łotra na ziemie wroga w celu przekupienia wrogiego emisariusza. Znalezienie go może chwilę zająć, nie zapomnijmy jednak o kontrolowaniu sytuacji na mapie.
Podstawowym argumentem dyplomatycznym królowej Nymerii nadal jest siła, dlatego zleca nam werbunek armii regularnej. W tym celu będziemy potrzebować żywności, więc szkolimy 3-4 wieśiaków. Gdy uzbieramy 300 jednostek żywności, werbujemy wedle wyboru jeźdźców, żołnierzy lub łuczników.
Kolejnym krokiem jest wybór sojusznika pomiędzy lordem Martellem, a lordem Jordayne'm. Jeśli wybraliśmy lorda Martella na naszego sojusznika, powinniśmy bez większych problemów pokonać przeciwnika. Jeśli natomiast wybraliśmy lorda Jordayne'a, jeszcze przed rozpoczęciem bitwy zostaniemy ofiarą zdrady sojusznika. Warto w tym wypadku szybko wyszkolić możliwie wiele oddziałów, by wraz z Martellem wyeliminować Jordayne'a. Gdy tego dokonamy, misja zostanie zakończona.