Podstawowe | Budynki | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Podstawowe

Siedziba Rodowa
Ośrodek władzy naszego rodu. Nie może być w żaden sposób zajęta przez wroga, a jej mury chronią możnowładcę, dziedzica i prawych synów przed skrytobójcami. Jest to podstawowy ośrodek szkolenia jednostek. Powrót rannego oddziału do Siedziby Rodowej skutkuje jego uleczeniem. Kupcy kursując między budynkami sojuszniczymi a Siedzibą Rodową generują dochód.

Miasto
Kontrolę nad miastem może przejąć emisariusz, szpieg lub wojsko. Z każdym miastem może handlować tylko jeden kupiec. Prócz generowania dochodu, zapewnia ono rozszerzenie granic naszych ziem. Każde miasto jest rządzone przez lorda, który cechuje się specyficznym charakterem, a co za tym idzie - nastawieniem do sojuszu (patrz: O czym warto pamiętać?). Z miastem można zawiązać sojusz krwi poprzez wydanie za lokalnego lorda szlachetnej pani. Można w nim rekrutować jednostki, jeśli gości możnowładcę lub dziedzica.

Zamek
Kontrolę nad zamkiem (tak jak nad miastem) może przejąć emisariusz, szpieg lub wojsko. Posiadanie zamku skraca czas werbunku jednostek, a także zdobywania umiejętności. Ponadto, rozszerza on granice naszego terytorium. Każdy zamek jest rządzone przez lorda, który cechuje się specyficznym charakterem, a co za tym idzie - nastawieniem do sojuszu (patrz: O czym warto pamiętać?). Z zamkiem można zawiązać sojusz krwi poprzez wydanie za lokalnego lorda szlachetnej pani. Podobnie jak w mieście można w nim rekrutować jednostki, jeśli gości możnowładcę lub dziedzica.