Wojna i pokój | Samouczek | Gra o tron Początek poradnik Gra o tron: Początek
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Wojna i pokój
Pokój w Grze o Tron: Początek to rzecz względna - w każdej chwili może rozpocząć się wojna (gdy któryś z graczy postanowi zdobyć miasto lub zamek za pomocą oblężenia). Oczywiście możemy też do niej dążyć stopniowo. Należy pamiętać, iż wskaźnik wojny/pokoju u szczytu ekranu zmienia się pod wpływem każdego naszego działania. Na początku wyślemy skrytobójcę w celu zabicia trzech wieśniaków, by zobrazować zależność naszych poczynań względem stanu pokoju.
By zwiększyć stan pokoju, możemy wysłać emisariusza do Siedziby Rodowej przeciwnika z prośbą o pokój. Drugim sposobem na podwyższenie stanu pokoju jest wypuszczanie uwięzionych w lochu Siedziby Rodowej jednostek przeciwnika - wypuszczamy więc wrogiego skrytobójcę z więzienia zyskując w ten sposób 11 Punktów Pokoju.
Niestety, pokój nie trwa wiecznie, także powyższe zabiegi mają jedynie na celu pozyskanie czasu na przygotowanie do wojny. Owe przygotowania sprowadzają się przede wszystkim do zapewnienia wojskom odpowiedniego zapasu żywności. W tym celu werbujemy wieśniaka, a następnie wysyłamy go PPM na pole - odtąd będzie on generował zapasy dla naszej armii.
Przemieścimy teraz możnowładcę do miasta na północy, co pozwoli nam rekrutować tam jednostki (podobne zastosowanie ma dziedzic). Czas na powołanie armii - wchodzimy w zakładkę Armia i klikamy ikonę żołnierza. Żołnierze to najskuteczniejsza jednostka oblężnicza w grze.
Zaznaczamy LPM nasz oddział znajdujący się koło miasta z możnowładcą (1), po czym rozpoczynamy oblężenie miasta wysuniętego bardziej na północ (2). Jak widać rozpoczęcie ataku momentalnie wywołało wojnę.
Czas na pierwszą potyczkę - co prawda nie wymaga od nas wielkich umiejętności bojowych, gdyż wystarczy jedynie rozkazać naszym wojskom atak (PPM), jednak w tym miejscu warto przypomnieć, iż podstawowym warunkiem zwycięstwa w starciach militarnych są zależności między wojskami (patrz: Jednostki)