Rozdział 7 - Pożądanie sztuki | Opis przejścia Evil Within 2 Poradnik Evil Within 2
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Siódmy rozdział rozpoczyna się w miejscu zakończenia poprzedniego - przed zablokowaną bramą, na której wiszą dwa obrazy Stefano.
- Zadanie poboczne - Na widoku
- Zadanie poboczne - Podłączenie
- Użyj komnikatora, by odszukać i zniszczyć dzieła sztuki Stefana
Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz nowy cel - znalezienia dzieł sztuki Stefano i zniszczenia ich. Na mapie pojawiły się dwie lokalizacje, w których znajdziesz wspomniane "arcydzieła". Zanim jednak się tam udasz, musisz pamiętać o jednym - od tego momentu gra zrobi się znacznie trudniejsza.
Największą nowością będzie tutaj możliwość wpadnięcia na Animę i bossa, Guardiana, znanego z 5 rozdziału. Anima pojawi się podczas zwiedzania jednego z budynków (szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale ze znajdzkami 7 rozdziału), pojawiać będzie się też w kolejnych rozdziałach. Jest to latający potwór, którego nie da się zabić - będzie latać ona dookoła danego terenu (najczęściej wnętrza jakiegoś budynku), szukając bohatera. Jeśli uda jej się ciebie wypatrzeć i zbliżyć, postać natychmiast zginie.
Gdy Anima ma się pojawić, ekran zmienia zabarwienie na intensywny błękit - poszukaj wtedy dobrej kryjówki, gdyż w pobliżu będzie potwór. Anima pojawiać będzie się sporadycznie, często po znalezieniu przedmiotu / znajdźki.
Jeśli chodzi o bossa, Guardiana, pojawia się on tutaj po aktywowaniu Szczątkowych Wspomnień (kilkukrotnie). Pierwsze takie spotkanie ma miejsce zaraz na początku 7 rozdziału, gdy uda ci się dotrzeć do pierwszego wspomnienia (ponownie, opisane w rozdziale ze znajdzkami 7 rozdziału). Walka tutaj nie różni się niczym od tej, która miała miejsce w 5 rozdziale. Warto przy tym wymuszać te starcia, gdyż można zdobyć sporą ilość dodatkowego Zielonego Żelu.
Uwaga - w tym rozdziale zdobyć można dodatkową broń, Strzelbę. Informacje dotyczące tego zagadnienia znajdziesz w rozdziale "Jak zdobyć Strzelbę?"
Zadanie poboczne - Na widoku
Pierwsza z dwóch tutejszych misji pobocznych, której możesz podjąć się zaraz po rozpoczęciu rozdziału. Udaj się w miejsce oznaczone na powyższym obrazku, by trafić na mężczyznę o imieniu Sykes, który atakowany jest przez potwory. Twoim celem jest dostać się w jego pobliże i eliminować przeciwników.
Gdy dostaniesz się w jego pobliże, przygotuj się na walkę z kilkunastoma potworami, które wskakiwać będą przez ogrodzenie. Możesz wykorzystać okoliczną plamę oleju do likwidacji wrogów - poczekaj, aż ci się do niej zbliżą, a następnie zapal ją pojedynczym strzałem, a ogień strawi każdego przeciwnika. Gdy załatwisz wrogów rozpocznie się rozmowa pomiędzy bohaterami, a po niej Sykes zaprosi cię do swojej kryjówki. Pozbieraj przedmioty pozostawione przez ubitych wrogów, udaj się do kryjówki i rozpocznij rozmowę z Sykesem, by zakończyć to zadanie i rozpocząć kolejne.
Zadanie poboczne - Podłączenie
Sykes zleci ci zadanie polegające na udaniu się do Szpiku i zrestartowaniu znajdującego się tam serwera. Wykorzystaj moment i pozbieraj wszystkie przedmioty znajdujące się w kryjówce - zwróć też uwagę na dużą skrzynię z napisem Mobious. W tym momencie jest ona zamknięta, jednak po wykonaniu tego zadania ta i inne jej podobne będą mogły być otwarte. Udaj się teraz do kryjówki znajdującej się w północnej części mapy i wykorzystaj tamtejszy komputer, by wrócić do Szpiku.
Na mapie dostrzeżesz nowy znacznik, do którego trzeba się udać. Wróć tą samą trasą, którą poruszałeś się tutaj podczas 6 rozdziału - nie przejmuj się jednak, nie ma tu już maziowatego potwora. Droga do serwera jest także bezpieczna - nie trafisz na ani jednego wroga. Zrestartuj serwer i odwróć się w stronę drzwi, gdyż nadciąga dwójka wrogów. Załatw ich i otwórz znajdującą się w pomieszczeniu skrzynię z logo Mobiousa (taką samą, jak w kryjówce Sykesa). Zbierz przedmioty i udaj się w drogę powrotną do komputera służącego do wyjścia ze Szpiku.
Po drodze trafisz na wrogów. W miejscu, gdzie w 6 rozdziale był maziowaty potwór, znajdziesz trójkę wrogów, kolejnym korytarzu jednego, a w hali z wózkiem widłowym ukrywa się jeszcze jeden przeciwnik. Skieruj się teraz do wyjścia ze Szpiku, a potem do kryjówki Sykesa, by zakończyć to zadanie. W nagrodę postać otworzy wspomniane skrzynki - wewnątrz tej znajdującej się w kryjówce znajdziesz Pistolet z tłumikiem. Zadaje on nieco mniejsze obrażenia, niż ten normalny (czy z celownikiem laserowym), jednak pozwala eliminować wrogów po cichu - nie będą oni w stanie namierzyć twojej lokalizacji po wykonanym strzale.
Użyj komnikatora, by odszukać i zniszczyć dzieła sztuki Stefana
Pora zająć się głównym zadaniem w tym rozdziale - odnalezieniem i zniszczeniem dzieł sztuki Stefano. W pierwszej kolejności udaj się do punktu zlokalizowanego na zachód od kryjówki Sykeksa - jest to Sanctuary Hotel. Nie przejmuj się, gdyż w środku nie ma żadnych wrogów - wejdź do budynku i zbierz wszystkie przedmioty zlokalizowane na parterze. Następnie wejdź po schodach na górę i wejdź w interakcję z obrazem wiszącym na końcu korytarza, co przeniesie postać do nowej lokacji.
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, przed tobą znajdować będzie się rzeźba, którą trzeba zniszczyć. Nie możesz się jednak do niej dostać, gdyż wpierw zdobyć trzeba klucz. Odwróć się i zbiegnij na dół, gdzie trafisz do serii korytarzy, po których porusza się boss znany z 5 rozdziału, Obscura. Tutaj także znajdziesz klucz do bramy. Potwór jest już wrażliwy na ataki - możesz go zabić, choć wymaga to sporej ilości amunicji. Jeśli nie chcesz jej marnować, przekradnij się po cichu obok bossa.
By dotrzeć do klucza, skręć w pierwsze pomieszczenie po lewej stronie (gdzie znajduje się wanna ustawiona przed obiektywem), przejdź do kolejnego korytarza i tam skręć w lewo. Podążaj przed siebie i wejdź do pomieszczenia po prawej stronie - na jego drugim końcu, pod ścianą z niebieską tapetą, znajdziesz poszukiwany klucz. Teraz musisz wrócić do bramy i ją otworzyć. Gdy zbliżysz się do rzeźby, pomieszczenie się zmieni.
Dookoła celu znajdują się linki pod napięciem - musisz je obejść, by móc zbliżyć się do rzeźby. Udaj się w lewo, kucnij by przejść pod linką i skręć w prawo, a rzeźba będzie przed tobą. Zbliż się do niej i wejdź w interakcję, by aktywować scenę przerywnikową i wrócić do świata Union.
Teraz udaj się do drugiej lokalizacji, Devil's Own Taproom. Wejdź do środka, pozbieraj znajdujące się tam przedmioty, w tym Akta [Barkeep's Journal] leżący na małym stoliku, a następnie wejdź na zaplecze, gdzie znajduje się obraz, który pozwoli ponownie przenieść się do alternatywnego świata. Ponownie znaleźć musisz klucz - odwróć się i biegnij do końca korytarza, gdzie zlokalizowany jest poszukiwany przedmiot.
W drodze powrotnej zmieni się korytarz - będzie teraz pełen przeciwników. Nie stanowią oni jednak żadnego wyzwania, szczególnie jeśli wykonałeś oba zadania poboczne i udało ci się pozyskać pistolet z tłumikiem. Wykorzystaj klucz, by otworzyć bramę, a następnie dostań się do rzeźby - tym razem udając się w prawo. Dzięki zniszczeniu obu rzeźb, wejście do teatru się otworzy. Zwiedź resztki mapy, jeśli chcesz, zbierając pozostałe przedmioty i udaj się do teatru, by zakończyć ten rozdział.