Rozdział 13 - Twierdza | Opis przejścia Evil Within 2 Poradnik Evil Within 2
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Trzynasty rozdział kampanii pozwala wrócić do odwiedzonej już lokacji, która jednak została w znaczącym stopniu zmieniona. Po ulicach kręcić będą się potężni wrogowie, włącznie z bossami z poprzednich rozdziałów.
- Zadanie poboczne - Ostatni krok
- Przedrzyj się przez pozostałości Union
- Porozmawiaj z Hoffman, by rozpocząć wyprawę do twierdzy Theodore'a
- Obroń Hoffman w drodze do twierdzy Theodore'a
Rozpocznij rozdział od zbliżenia się do zwłok Torres i zebrania jej Karabinu Szturmowego (Assault Rifle). Jest to nowa broń, która pozwala zadać gigantyczne obrażenia, jednak bardzo szybko zużywa amunicję. Zbierz przedmioty w kryjówce, wykorzystaj lustro, by ulepszyć Sebastiana / Broń i wyjdź z kryjówki przy pomocy wyjścia Exit D5.
Gdy zbliżysz się do komputera prowadzącego ze Szpiku do "normalnego" świata, zadzwoni Sykes (jeśli wykonałeś zadania poboczne w 7 rozdziale), oferując kolejne zlecenie. Gdy przejdziesz do nowego miejsca, wyjdź na zewnątrz, by rozpocząć rozmowę z Kidman. Gdy tylko dobiegnie końca, obok pojawi się wróg z miotaczem ognia (jak O'Neal w 11 rozdziale) - pokonanie go jest trudne, lecz wymagane do zdobycia Miotacza Ognia. Więcej o tym przeczytasz w rozdziale FAQ "Jak zdobyć Miotacz Ognia".
Zadanie poboczne - Ostatni krok
Warto podjąć się zadania pobocznego, gdyż oferuje ciekawą nagrodę - nowy rodzaj strzelby. Wróć do kryjówki Sykesa i rozpocznij z nim rozmowę. Dowiesz się, iż musisz wejść do Szpiku, by przywrócić zasilanie. Zbierz przedmioty z kryjówki i wejdź do Szpiku przy pomocy komputera, który znajduje się w tej kryjówce.
Zbierz przedmioty i wyjdź z pomieszczenia. Podążaj jedyną dostępną ścieżką, likwidując pojedynczych wrogów na swojej drodze - wszystkie drzwi w okolicy są zablokowane, więc musisz wejść przez tunel wentylacyjny, by dostać się do nowej części pomieszczenia. Wybij wszystkich wrogów i znajdź skrzynkę z bezpiecznikami - by ją aktywować, włącz 1, 2 i 4 przełącznik.
Gdy wróci zasilanie, pojawią się nowi wrogowie - wybij ich i przejdź przez podwójne drzwi, przy których jest zielona lampka. Wejdź teraz do pomieszczenia z napisem Test Lab, co aktywuje scenę przerywnikową z Sykesem. Gdy ta dobiegnie końca, wejdź do pomieszczenia z wanną i zbierz znajdujący się tam Slajd. Zbierz resztę znajdujących się tutaj przedmiotów, a także Dwururkę (Double-Barreled Shotgun) ukrytą w skrzyni. Jest to główna nagroda za to zadanie. Strzelba ta pozwala na zadanie dwukrotnie większych obrażeń jednym strzałem, lecz wymaga przeładowania po każdym ataku. Zadanie poboczne dobiegło końca, wyjdź więc ze Szpiku i wróć do "normalnego" świata.
Przedrzyj się przez pozostałości Union
Jeśli chcesz zbadać okolicę, teraz jest na to jedyny czas - gdy rozpoczniesz główne zadanie, nie będzie można tutaj wrócić. Gdy będziesz gotowy, udaj się do zaznaczonej na mapie lokalizacji (Sanctuary Hotel). Gdy się tam znajdziesz, Sebastian wezwie Hoffman do siebie.
Porozmawiaj z Hoffman, by rozpocząć wyprawę do twierdzy Theodore'a
Zbadaj teraz dokładnie pomieszczenie hotelu. Za ladą recepcji znajdziesz Tajemniczy obiekt [Mysterious Mug], który jest nawiązaniem do wydanej w 2017 roku gry Prey. Następnie zbierz Akta [Hoffman's Journal] ze stołu, gdzie leży także kilka innych przedmiotów. Gdy skończysz już zbieranie przedmiotów, wykorzystaj lustro leżące na sofie, by wrócić do pokoju Sebastiana. Po wszystkim wróć do hotelu i powiedz Hoffman, że jesteś gotowy.
Obroń Hoffman w drodze do twierdzy Theodore'a
Hoffman wykorzystuje przenoszone przez nią urządzenie, by rozproszyć płomienie. Twoim celem jest ochrona jej i siebie i pozostawanie wewnątrz ochronnej bańki. Poczekaj, aż wrogowie wejdą do środka - gdy są po za bańką, w płomieniach, będą nieśmiertelni. Staraj się korzystać z pistoletu - Hoffman przenosi ze sobą sporo amunicji do tej broni, którą łatwo można uzupełnić.
Po chwili urządzenie nawali, a Hoffman potrzebować będzie krótkiej chwili, by je naprawić. Do bańki wbiegnie większa ilość wrogów, warto więc wykorzystać strzelbę, by sprawniej się z nimi rozprawić. Gdy urządzenie znów będzie działać, kontynuuj marsz za Hoffman, likwiduj wrogów i zbieraj pozostawione na ziemi przedmioty. Urządzenie nawali raz jeszcze, a po chwili rozpocznie się scena przerywnikowa, która zakończy ten rozdział.