Rozdział 3 - Rezonanse | Opis przejścia Evil Within 2 Poradnik Evil Within 2
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Podczas trzeciego rozdziału gracz ma możliwość zwiedzenia dość rozległego pół-otwartego terenu, a głównym zadaniem jest odnalezienie miejsca, skąd dobiega głos małej dziewczynki.
Uwaga - w tym rozdziale zdobyć można 4 nowe bronie: Obrzyn (Sawed-Off Shotgun), Karabin Snajperski (Sniper Rifle), Kuszę Strażnika (Warden Crossbow) i Pistolet z celownikiem laserowym (Laser-Sighted Pistol). Sposób zdobycia wszystkich tych broni znajdziesz w rozdziale FAQ.
- Zadanie poboczne - Rogue Signal
- Namierz źródło głosu dziewczynki, posługując się komunikatorem
- Poszukaj wskazówek za restauracją
- Podążaj za nowym rezonansem głosu Lily
- Przeszukaj wnętrze magazynu
- Wyjdź na zewnątrz i skontaktuj się z O'Nealem
- Wróć do kryjówki O'Neala i porozmawiaj z nim
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, wykorzystaj pobliski terminal, by zapisać grę. W pomieszczeniu, w którym się znajdujesz, znajdziesz ekspres do kawy - służy on do regenerowania zdrowia bohatera, z czego warto teraz skorzystać. Obok ekspresu, na stoliku, znajdziesz z kolei naboje do pistoletu i Proch Strzelniczy. Przy drzwiach znajdziesz dwie paczki Części Broni - służą one do modyfikowania broni w warsztacie.
W pomieszczeniu znajduje się także Warsztat - zignoruj go jednak na ten moment, gdyż masz za mało materiałów by z niego skorzystać i przejdź przez drzwi na prawo od niego. Na końcu korytarza znajdziesz lustro - zbliż się do niego i wejdź z nim w interakcję, by przenieść się do lokacji znanej z 2 rozdziału (posterunek policji). Idź przed siebie, miń warsztat i usiądź na fotelu znajdującym się na końcu korytarza. Otworzy to menu ulepszania głównej postaci - możesz wydać tutaj Zielony Żel, by zwiększyć skuteczność Sebastiana. Szczegółowy opis tej mechaniki znajdziesz w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
Gdy już zakończysz ulepszenia, zejdź z fotela i wróć przez lustro do "normalnego" świata - na posterunku policji nie ma w tym momencie niczego ciekawego do zrobienia. Będąc w korytarzu z lustrem, wyjdź przez drzwi po lewej stronie, by wydostać się na zewnątrz. Po kilku krokach na ekranie wyświetlona zostanie pomoc dotycząca nowego mechanizmu - Komunikatora. Korzystać będziesz z niego, by namierzać rozmaite punkty - sposób działania wyjaśniony zostanie zaraz po wyjściu z domu. Wystarczy tylko obrócić postać tak, by na wprost niej znajdowała się fala dźwiękowa (o różnych kolorach - pomarańczowy, zielony, biały, oznaczające odpowiednio zadanie główne, poboczne i przedmiot do zebrania), a następnie wcisnąć wskazany na ekranie przycisk. Po wszystkim miejsce związane z falą dźwiękową zostanie dodane na mapę świata.
Zadanie poboczne - Rogue Signal
Zadanie to odblokować można podczas rozmowy z O'Nealem w kryjówce. Zdradzi on, iż w okolicy znaleźć można liczne miejsca rezonansów, które powiązane są z żołnierzami Mobiousa. Twoim celem podczas tego zadania jest znalezienie 4 miejsc rezonansów, gdzie do aktywowania będą Szczątkowe Wspomnienia. Dokładną lokalizację i ich opis znajdziesz w rozdziale "Znajdźki" - Rozdział 3" - są to Szczątkowe Wspomnienia #1, #2, #3 i #4. Gdy je aktywujesz, wystarczy wrócić do O'Neala i odebrać nagrodę - sporą ilość Zielonego Żelu.
Uwaga - warto robić to zadanie razem z głównym, gdyż miejsca rezonansów znajdować będą się blisko celów powiązanych z główną misją.
Gdy już odzyskasz kontrolę nad postacią, do zrobienia będzie tutaj cała masa rzeczy. W tym jednak momencie skup się na zadaniu głównym - odnalezieniu dziewczynki. W okolicy będą kręcić się dziesiątki wrogów - staraj się eliminować ich po cichu, by nie zwracać na siebie za bardzo uwagi.
W pierwszej kolejności udaj się na zachód, przebijając się przez kilku przeciwników. Znajdziesz tam ciężarówkę, za którą do zebrania będzie Kusza Strażnika, wraz z Elektrycznym Bełtem i Wybuchowym Bełtem. Broń ta jest identyczna w stosunku do tej znanej z pierwszej części gry - zadaje olbrzymie obrażenia i jest w stanie strzelać kilkoma różnymi bełtami (niektóre dopiero znajdziesz). Warto zachować ją na specjalną okazję - na walkę z twardszym wrogiem. Gdy tylko zbierzesz kuszę, w okolicy rozlegnie się alarm, ściągając na ciebie kilku wrogów.
Namierz źródło głosu dziewczynki, posługując się komunikatorem
Gdy już będziesz mieć kuszę, skieruj się w stronę pomarańczowej strefy na mapie - to tam znajduje się pierwszy etap głównego zadania. Jako, iż musisz przejść przez niemalże całą mapę, warto dokładnie się rozglądać - dookoła znajdziesz dziesiątki przedmiotów i znajdziek (które opisane zostaną w oddzielnym rozdziale). Da się tutaj także zdobyć kilka dodatkowych broni - ulepszenie do pistoletu, obrzyn czy snajperkę. Opisy przedstawiające sposób ich zdobycia znajdziesz w tym rozdziale.
Musisz dotrzeć do budynku The Pit Stop (informacja o lokalizacji wyświetli się, gdy się do niego zbliżysz). Po drodze trafisz na nową kryjówkę - by się do niej dostać, musisz wystrzelić Bełt Elektryczny w skrzynkę z bezpiecznikami (jeśli nie posiadasz bełtu, stwórz go, bądź wróć tutaj później, gdy już go pozyskasz). Wewnątrz kryjówki znajdziesz ekspres do kawy, terminal do zapisywania stanu gry, trochę przedmiotów do zebrania i Akta [Report #00122: Recruits].
Wyjdź teraz z kryjówki i skieruj się do celu. Po drodze spotkasz sporo różnorakich wrogów - możesz zlikwidować ich po cichu, lub wystrzelać jak kaczki, gdyż dzieli was spory dystans, a w okolicy łatwo uzupełnić amunicję. Koło budynku zauważysz poświatę sylwetki Lily - zbliż się do niej, aktywuj komunikator i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, by aktywować rezonans. Gdy pojawi się dziewczynka, podążaj za nią, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi. Na lewo od nich znajdziesz lodówkę - przepchnij ją, a następnie przejdź przez wąski przesmyk. Podnieś leżącą na ziemi lalkę, by wywołać scenę przerywnikową.
Poszukaj wskazówek za restauracją
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz nowy cel. Wyjdź z budynku, a następnie dostań się na jego tyły. Zbliż się do kubłów na śmieci i przestudiuj je, by wykryć nowy rezonans. Udaj się za nim, jednak po chwili w pobliżu pojawi się dwójka nowych wrogów. Przeciwnicy ci są znacznie wytrzymalsi niż wszystko, z czym dotychczas walczyłeś. Masz dwa wyjścia - możesz ogłuszyć potwory (wystarczy jeden strzał, a wróg przez kilka sekund nie będzie w stanie się ruszać) i dać nogę, bądź spróbować je pokonać. Jeśli udało ci się zdobyć Obrzyn, bądź będziesz w stanie trafić wroga z Kuszy, walka nie będzie trudna - wystarczą 2 ataki z Obrzyna lub jeden celny bełt, by wróg padł na ziemię.
Podążaj za nowym rezonansem głosu Lily
Gdy rozprawisz się z przeciwnikami, skieruj się w stronę rezonansu. Kolejna poświata Lily znajduje się przy budynku, tuż obok samochodu - zbliż się do niej i wykorzystaj Komunikator, by aktywować rezonans, a następnie podążaj za śladami dziewczynki. Zbadaj ślad krwi na ścianie, by na mapie pojawiła się kolejna lokalizacja rezonansu, a następnie się tam skieruj.
Kolejna poświata Lily znajduje się przy schodach prowadzących do domu - ponownie zbliż się do niej i aktywuj rezonans. Podążaj za nią, a wkrótce trafisz do magazynu Tredwell Trucking. Otrzymasz także nowy cel - przeszukanie wnętrza magazynu.
Przeszukaj wnętrze magazynu
W okolicy jest sporo wrogów, jednak jest tutaj cała amunicji do zebrania - możesz więc śmiało wykorzystać broń palną, by się ich pozbyć. Gdy to uczynisz, spójrz do góry i zlokalizuj przewód płynący od magazynu, do małego obiektu. Skieruj się teraz tam, rozwal kłódkę (za pomocą noża), zlikwiduj dwójkę znajdujących się tam wrogów i przeciągnij dźwignie, by przewrócić zasilanie do magazynu. Zbliż się teraz do wejścia do magazynu i aktywuj znajdującą się tam dźwignie, by otworzyć wejście.
Gdy tylko znajdziesz się w środku, zamkną się za tobą drzwi. Podejdź do przodu, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi. By przedostać się przez siatkę, skieruj się na jej prawą stronę - tam pojawi się "duch" Lily, a ty będziesz w stanie oderwać deskę, by przedostać się na drugą stronę. Kontynuuj teraz marsz, aż dotrzesz do schodów. Możesz skierować się na górę - na końcu drogi jest pomieszczenie, w którym znajdziesz Części Broni, Proch Strzelniczy, Bezpiecznik, Gwoździe i Metalową Rurę. Wróć teraz do schodów i skieruj się na wprost
Podążaj jedyną ścieżką, aż trafisz na wroga. Zabij go, zbierz przedmioty (w tym Toporek - zabija on większość wrogów jednym atakiem, jednak rozwala się po jednym trafieniu) i wdrap się po drabinie na górę. W pierwszym pomieszczeniu po lewej znajdziesz Akta [Report #00654: Core Displacement], a na stole warsztatowym leżeć będzie kilka przedmiotów. Zbierz je i wykorzystaj warsztat, jeśli potrzebujesz, a następnie wyjdź na korytarz i wejdź do kolejnego pomieszczenia. Podnieś znajdującą się na ziemi lalkę, by wywołać scenę przerywnikową. Gdy ta się skończy, zbierz przedmioty w pomieszczeniu (Naboje do pistoletu i Naboje do strzelby), a następnie udaj się w drogę powrotną z magazynu.
Wyjdź na zewnątrz i skontaktuj się z O'Nealem
W drodze powrotnej trafisz na zabójcę, którego spotkać można było podczas 2 rozdziału. Podążaj za nim, a po chwili trafisz do nowej lokacji, z długim korytarzem. Tutaj także musisz bieg cały czas przed siebie, minąć kolejnego trupa Mobiusa i biec dalej, aż wrócisz do "normalnego" świata. Gdy zbliżysz się do wyjścia, aktywuje się scena przerywnikowa, a po niej czeka cię walka.
Do pokonania będzie tutaj trójka wrogów - tych samych, których spotkałeś przy restauracji. Tutaj niestety nie można już uciec, pozostaje więc walka. Wbiegnij z powrotem do budynku i przygotuj broń - najlepszym wyborem jest tutaj Obrzyn, jednak Pistolet też się nada, jeśli nie posiadasz strzelby. Poczekaj, aż wróg wejdzie do środka i strzel w niego - każdy atak powala tych przeciwników na ziemię, dając ci kilka sekund na reakcję. Spokojnie wybijaj wrogów jednego po drugim - nie kozacz i nie wybiegaj na zewnątrz, gdyż wrogowie są znacznie skuteczniejsi na otwartym terenie i będą unikać twoich ataków.
Wróć do kryjówki O'Neala i porozmawiaj z nim
Gdy rozprawisz się z przeciwnikami, pozbieraj wyrzucone przez nich przedmioty i udaj się z powrotem do pierwszej kryjówki. Po drodze aktywuje się scena przerywnikowa, podczas której odrodzi się część pokonanych wrogów, jednak na drodze do kryjówki nie natrafisz na wielki opór. Wejdź do środka i rozpocznij rozmowę z O'Nealem. Otrzymasz od niego Maskę Gazową i zakończysz tym samym 3 rozdział gry.