Rozdział 5 - Zasadzka | Opis przejścia Evil Within 2 Poradnik Evil Within 2
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Piąty rozdział rozgrywa się wewnątrz ratusza, a podczas niego zmierzysz się z aż dwójką różnych bossów.
- Boss - Guardian
- Wejdź do ratusza I odszukaj Lily
- Znajdź I włącz emitter pola stabilizującego na pierwszym piętrze ratusza
- Boss - Obscura
- Opuść ratusz
Rozdział 5 zaczyna się tam, gdzie zakończył się 4 - tuż po wyjściu z kanałów. Zbliż się do bramy zablokowanej przy pomocy druta kolczastego i zbadaj zwłoki leżące bezpośrednio przy niej. Dzięki temu zbierzesz Akta [Photo of Sebastian Castellanos], a także aktywujesz scenę przerywnikową, po której będzie mieć miejsce walka z bossem, Guardianem, którego poznałeś podczas 2 rozdziału gry.
Boss - Guardian
Pierwsze pełnoprawne starcie z bossem i walka, podczas której bardzo łatwo jest zginąć (szczególnie, gdy grasz na wyższym poziomie trudności). Wróg może atakować wyłącznie wręcz - trzeba więc cały czas pozostawać w ruchu (sprincie). Po kilku sekundach gonitwy wróg zatrzyma się na kilka sekund, co pozwoli ci zadać mu trochę obrażeń. Warto też, jeśli masz je na stanie, wykorzystać Elektryczne Bełty, by ogłuszyć wroga - trafiony przeciwnik otrzyma trochę obrażeń i przez kilka sekund będzie sparaliżowany.
Możesz też wykorzystać otoczenie na swoją korzyść. Do uciekania przed wrogiem doskonale nadaje się fontanna, która zlokalizowana jest przy wejściu - 1-2 rundki dookoła niej wystarczą, by wróg na kilka sekund przestał cię ścigać. W okolicy znajdziesz też kilka aparatów, przy których rozciągnięte są linki. Jeśli sprawisz, by wróg przerwał ową linkę, zostanie on znacząco spowolniony przez charakterystyczną niebieską bańkę (taką samą, jak lewitujące ciała, które znaleźć można było w 2 rozdziale). Uważaj jednak, by samemu w nią nie wpaść, gdyż na głównego bohatera także ona działa. Wróg nie ma żadnego paska zdrowia, więc musisz zadawać mu obrażenia do momentu, aż padnie na ziemie.
Wejdź do ratusza I odszukaj Lily
Zbierz następnie z ciała przeciwnika sporą ilość Zielonego Żelu i zbadaj dokładnie okolicę - znajdziesz tutaj sporo skrzynek do rozwalenia i przedmiotów do zebrania. Gdy już skończysz, wejdź do budynku, przed którym miało miejsce starcie z bossem. Wewnątrz rozpocznie się scena przerywnikowa, podczas której otrzymasz powiązany z zadaniem Komunikator.
Znajdź I włącz emitter pola stabilizującego na pierwszym piętrze ratusza
Gdy odzyskasz kontrolę, zbadaj dokładnie wszystkie tutejsze pomieszczenia, gdyż znajdziesz tutaj sporo różnorakich przedmiotów, a także warsztat i terminal do zapisania gry. Przy warsztacie znajdziesz też zejście na dół - zignoruj je, gdyż nie da się tamtędy nigdzie dojść. Znajdź teraz i przejdź przez podwójne drzwi, by kontynuować.
W pokoju z lewitującymi przy suficie zwłokami nie ma niczego ciekawego, przejdź więc przez kolejne podwójne drzwi i kontynuuj zwiedzanie. Pod schodami znajdziesz Zioła, a w małym pomieszczeniu naboje do pistoletu. Zbierz je, wbiegnij po schodach na górę i przejdź na drugą stronę zasłon.
Znajdziesz tutaj manekina, który stoi przed obiektywem, a który jest elementem zagadki. Wejdź w interakcję z manekinem i ustaw go tak, by był skierowany na wprost aparatu. Następnie zbierz znajdujący się na lewo od niego naszyjnik i zawieś go manekinowi na szyję. Zbliż się teraz do obrazu na ścianie, który przedstawia kobietę w niebieskiej sukni - przy obrazie znajdziesz wazon z różą. Zbierz tą różę i wsadź ją do wazonu przy manekinie. Stań teraz za obiektywem, ustaw pasek ostrości na środek i pstryknij zdjęcie. Gdy odejdziesz od aparatu, za manekinem otworzy się nowe przejście.
Podczas przechodzenia przez korytarz badaj podświetlane obrazy. Mniej więcej w połowie drogi znajdziesz szafkę, na której stoi lampka - przy niej będą kolejne Akta [Krimson Post Article]. Dojdź do końca korytarza i odwróć się - w oddali zobaczysz drzwi, do których ktoś się dobija. Zbliż się do nich, a następnie przejdź przez nie, by trafić do kolejnego korytarza. Dobiegnij tutaj do końca drogi, a po chwili rozpocznie się monolog wroga. Gdy ten dobiegnie końca, w korytarzu pojawią się nowe drzwi.
Miń kilka manekinów i zbliż się do biurka, na którym leżeć będą kolejne Akta [Photo of Murdered Mobious Operative]. Podnieś je i wróć do drzwi, którymi tutaj wszedłeś, by trafić do nowego korytarza. Kontynuuj marsz, zbliżając się do postaci pstrykającej ci zdjęcia, po czym drzwi zostaną zatrzaśnięte. Zawróć i podążaj przez siebie, by po chwili trafić do bardzo ciemnego pomieszczenia. Zbliż się do leżącej na krześle głowy manekina, by wywołać scenę.
W nowym pomieszczeniu pojawi się kilkunastu wrogów, jednak nie będą oni stanowić zagrożenia, więc ich zignoruj. Zbierz leżące na stole przy drzwiach kolejne Akta [Handwritten Note] i przejdź przez drzwi, a następnie kolejne zlokalizowane na końcu korytarza. Wrócisz do pomieszczenia z manekinem powiązanym z zagadką, skąd prowadzi tylko jedna droga. Zbierz po drodze leżące przy regale przedmioty (2x amunicja do pistoletu, Strzykawka i amunicja do strzelby) i wbiegnij do kolejnej sali, gdzie czeka kolejny boss.
Boss - Obscura
Starcie nie rozpocznie się od razu. Musisz wpierw aktywować mechanizm znajdujący się na wprost od wejścia, co wywoła dość długą scenę przerywnikową, po której na miejscu pojawi się przeciwnik. Samo starcie jest inne niż to z Guardianem - wroga nie da się tutaj zabić (i nie o to chodzi). Na ekranie pojawi się licznik czasu, który odmierzał będzie 90 sekund - gdy ten czas dobiegnie końca, walka także się zakończy. Wróg będzie próbował ci w tym przeszkodzić - jest on w stanie zatrzymać upływ czasu. Gdy tak się stanie, musisz po prostu kilka razy trafić go przy pomocy dowolnej broni - ogłuszy go to, a licznik będzie kontynuował odliczanie.
Gdy trafisz wroga, zacznie cię on ścigać - musisz więc przed nim uciekać, chowając się za kolumnami. Gdy minie kilkanaście sekund, wróg na nowo zatrzyma licznik czasu i trzeba będzie ponownie go ogłuszyć. Musisz powtarzać cały schemat do momentu, aż skończy się czas. Pamiętaj jednak, iż wróg zmienia sposób działania, gdy czas zmniejszy się o połowę - zamiast biegać po ziemi, będzie on pełzał po suficie, co znacznie utrudnia jego zlokalizowanie. Nie trać też zbytnio na niego amunicji - wroga nie da się zabić, niezależnie od tego, ile razy go trafisz. Gdy czas dobiegnie końca, wróg zniknie, a walka się zakończy.
Opuść ratusz
Gdy już odzyskasz kontrolę, przejdź przez podwójne drzwi do nowego pomieszczenia. Tutaj warto jest dobrze zbadać cały budynek, gdyż będziesz mieć teraz dostęp do terenów, które przedtem były nieosiągalne. Do zebrania jest tutaj sporo rzeczy - amunicji i przedmiotów leczących. Na piętrze znajdziesz Akta [Report #00213: Union Social Maintenance], a na parterze Klucz do szafki (jak zwykle schowany jest wewnątrz małej figurki, którą trzeba zniszczysz) i kolejne Akta [Report #00977: Urgent Structural Issues]. Wszystkie przedmioty są dobrze widoczne, nie ma żadnych problemów z ich znalezieniem. Gdy już skończysz przeszukanie budynku, wyjdź na zewnątrz, co rozpocznie scenę przerywnikową i zakończy rozdział 5.