Zadania w The Hort | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz opisy mniejszych pobocznych zadań gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w mieście Hort, które jest główną siedzibą frakcji kleryków (Clerics). Zaliczenie wielu z tych zadań pozwoli ci zyskać przychylność liderów ugrupowania kleryków.
Jedzenie dla Kleryków
Jak odblokować quest: Rozmowa z Marthą w The Hort.
Martha prowadzi jadłodajnię w Hort i przy pierwszym spotkaniu otrzymasz od niej darmową zupę. Oprócz tego możesz odblokować opisywany quest i dotyczy on rozwiązania problemów z dostawami żywności. Musisz wyruszyć na poszukiwania dostawcy zapasów.
Cel podróży to opuszczona baza dość daleko na południowy-zachód od miasta kleryków. Istnieją różne sposoby na pozyskanie zapasów żywności. Najbardziej oczywista metoda to porozmawianie z Raudurem (możesz użyć 3 punktów umiejętności Charyzma i 6 punktów umiejętności Rzemiosło żeby zdobyć maksymalnie dodatkowych 475XP) i zapłacenie mu 250 Elexitu za zapasy. Otrzymasz notatkę Raudura z kodami do sejfów w obozowisku (9981, 1758, 1455). Odwiedź każdy z nich (próbuj kolejne kombinacje spośród trzech dostępnych) i zabierz z każdego z nich zapasy (200XP).
Pierwszym alternatywnym rozwiązaniem jest użycie umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) do wykradzenia Raudurowi notatki (obrazek 1). Pozwoli ci to całkowicie pominąć rozmowę z nim. Drugim alternatywnym rozwiązaniem jest używanie umiejętności Hakowanie (Hack) na kolejnych sejfach (przykładowy na obrazku 2). Musisz jednak mieć w takiej sytuacji mocno rozwiniętą umiejętność żeby było to możliwe.
Powróć do Marthy w Hort i przekaż jej zapasy (400XP). Jeśli zapłaciłeś za nie to kobieta będzie bardzo zadowolona. Jeśli je ukradłeś to możesz skłamać lub powiedzieć prawdę i rozzłościć ją (Martha chciała nawiązania stałych stosunków handlowych) (400XP).
NPC w zadaniu: Martha, Raudur
Kwestia wiary
Jak odblokować quest: Rozmowa z Evą w Hort.
Eva stoi przed jednym z budynków w Hort i zatrzyma bohatera gdy ten będzie przechodził obok niej. Możesz odebrać od Evy zlecenie pozyskania rzadkiej księgi Arvid. Jest ona składowana w archiwum, do którego nieupoważnione osoby nie mają wstępu. Udaj się do Katedry i podejmij próbę zejścia do piwnicy gdzie znajduje się archiwum. Zatrzyma Cię Karl i nie zostaniesz wpuszczony do środka nawet jeśli zaoferujesz mu łapówkę.
Problem możesz domyślnie rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy wariant to odczekanie aż Karl opuści posterunek i uda się na modlitwę. Skorzystaj z dowolnego łóżka i wybierz opcję odczekania na nastanie nocy. Zbliż się następnie do zejścia do piwnicy (obrazek) i zaczekaj cierpliwie aż Karl wkroczy do głównej sali katedry i wyruszy do miejsca modlitwy. Zakradnij się wtedy do archiwum (żadna inna osoba z tej lokacji nie zatrzyma bohatera).
Drugi wariant to włamanie się do pokazanej na obrazku konsoli, która znajduje się przy zejściu do piwnicy (możesz z niej skorzystać tylko jeśli Karl przebywa aktualnie w archiwum). Włamanie się do systemu jest możliwe jeśli posiadasz 3 punkty umiejętności Rzemosło. Po wpisaniu siebie na listę osób upoważnionych do wizyty w archiwum (50XP) porozmawiaj z Karlem, który Cię przepuści.
Ostatni wariant to odczekanie z tym questem aż przyłączysz się do frakcji kleryków i awansujesz do rangi akolity (Acolyte). Akolici mają pełny dostęp do archiwum.
W każdym z wariantów po znalezieniu się w archiwum odszukaj księgę Nauk Arvida (100XP). Udaj się z nią do Evy. Otrzymasz 200XP i możesz dodatkowo poprosić o zapłatę - 55 Elexitu.
NPC w zadaniu: Eva, Karl
Przedmioty: Księga Nauk Arvida
Przyczyna i skutek
Jak odblokować quest: Rozmowa z Hagenem w Hort.
Paladyn Hagen przebywa w budynku administracyjnym w Hort i możesz od niego odebrać zlecenie przyjrzenia się sprawie mutantów zagrażających bezpieczeństwu miasta (dodatkowo użyj 3 punktów umiejętności Walka żeby wykazać się wiedzą i zdobyć 50XP). Realizacją tego questu zajmij się dopiero gdy mocno rozwiniesz postać, bo pokonanie potworów nie będzie łatwe.
Legowisko potworów jest na północ od siedziby kleryków i wejście do legowiska pokazuje dołączony obrazek. Nie śpiesz się z wejściem do środka, bo przebywa tam grupa potworów Rottmolch, którym towarzyszy jedna potężna bestia Moloch. Staraj się odciągać od legowiska kolejne mniejsze stwory i na koniec zostawić sobie największą bestię. Unikaj za wszelką cenę jej szarż i rozważ osłabianie jej na dystans, gdyż kreatura sama nie dysponuje żadnymi atakami dystansowymi. Po walkach (250XP) zajrzyj do jaskini gdzie zastaniesz martwych kleryków (400XP). Powróć z raportem do Hagena żeby otrzymać 800XP i 200 Elexitu.
Uwaga - Jeśli nie radzisz sobie zupełnie w walkach z potworami to możesz wejść tylko na chwilę do jaskini i pozwolić jedynie żeby quest zaktualizował się. Po tym jak Hagen otrzyma raport w sprawie aktywności mutantów wyruszy w stronę legowiska z innymi klerykami z zamiarem oczyszczenia okolicy z potworów.
NPC w zadaniu: Hagen
Twardy jak stal
Jak odblokować quest: Rozmowa z Godehardem w Hort.
Godehard pracuje w fabryce w Hort i po zagadaniu do niego możesz zachować ciszę lub mu przeszkodzić. Mężczyzna podaruje ci 100 Elexitu na zakup potrzebnych części. Zanim wyruszysz na poszukiwania dostawcy upewnij się, że nastał wieczór (w razie potrzeby wejdź w interakcję z dowolnym łóżkiem w mieście).
Poszukiwany dostawca części to Shorty, który do odnalezienia jest w okopach na zachód od siedziby kleryków. Twoim zadaniem jest pozyskanie zamkniętego pudełka i możesz tego dokonać na dwa główne sposoby:
- Zakupić pudełko u Shorty'ego. Po zapłaceniu mu 100 Elexitu Shorty zażąda kolejnych 100 jednostek. Możesz zapłacić mu (z własnej kieszeni) kolejne 100 Elexitu, zastraszyć go z pomocą 3 punktów umiejętności Walka (25XP) i dopłacić mu dzięki temu tylko 50 Elexitu lub zaatakować i zabić go (100XP).
- Użyć umiejętności Kradzież kieszonkowa i okraść Shorty'ego.
Z częściami (100XP) powróć do Godeharda. Otrzymasz 200XP i 75 Elexitu.
NPC w zadaniu: Godehard, Shorty
Ze starego w nowe
Jak odblokować quest: Rozmowa z Anną w Hort.
Uwaga - Postaraj się zająć tym questem od razu po jego odblokowaniu, dzięki czemu w międzyczasie nie zginą żadni klerycy. W przeciwnym razie kilka robotów może zbuntować się w mieście kleryków i zabić postronne osoby.
Od Anny w Hort możesz odebrać misję pozyskania czipów AI od nieprawidłowo działających maszyn. Udaj się do lotniska z kilkoma hangarami na północny-zachód od miasta kleryków. Po dotarciu na miejsce zauważysz mechaników walczących z kilkoma dronami oraz z jednym potężnym mechem Kolos bojowy. Dołącz do walk i zacznij od szybkiego pozbycia się mniejszych robotów. Kolosa zostaw sobie na koniec - uważaj na jego ataki energetyczne, zwłaszcza te po wybiciu się w powietrze.
Po walkach (otrzymasz 25XP za każdego zniszczonego drona i 200XP za zniszczonego kolosa) przeszukaj pozostałości po zbuntowanych maszynach i zdobądź dzięki temu 5 czipów AI Chip (700XP). Powróć z nimi do Anny (800XP). Wysokość nagrody zależy od tego jak szybko uporałeś się z problemem i dodatkowo bądź uprzejmy w trakcie rozmowy z nią żeby otrzymać więcej Elexitu.
NPC w zadaniu: Anna