Pod wpływem substancji | Ignadon | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Pod wpływem substancji to jeden z większych pobocznych questów do odblokowania w lokacji Hort. Zaliczenie go pozwoli ci znacząco poprawić relacje z klerykami i zwiększyć prawdopodobieństwo dołączenia do tego ugrupowania. Misja dotyczy odnalezienia osoby handlującej Elexem i śledztwo w tej sprawie zakłada zbadanie wielu różnych śladów.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Reinholdem w katedrze Katedra w Hort.
- Odblokowanie questu Pod wpływem substancji
- Zidentyfikowanie dostawcy (zadanie od Dietricha - Dostawca)
- Przepytanie strażników (zadanie od Reinholda - Nocny interes)
- Zakończenie questu
Odblokowanie questu Pod wpływem substancji
Judykatur Reinhold stoi na czele frakcji Kleryków i możesz otrzymać od niego zadanie zidentyfikowania osoby handlującej nielegalnie Elexem. Od Reinholda otrzymasz pierwsze poszlaki związane z trzema osobami podejrzanymi o łamanie prawa.
To nie wszystko, bo po więcej informacji na temat nielegalnego handlu możesz udać się do Dietricha z budynku administracyjnego. On z kolei zasugeruje sprawdzenie obozowiska kleryków w poszukiwaniu dostawcy Elexu i na potrzeby tej misji otrzymasz nakaz przeszukania (Dietrich's Search Warrant).
Zidentyfikowanie dostawcy (zadanie od Dietricha - Dostawca)
Lokacja, którą musisz odwiedzić, to ruiny zamku Ruiny zamku w zachodnim Ignadonie daleko na południowy-zachód od Hort. W drodze do ruin uważaj na silne potwory (m.in. Skex) i wybierz to wejście do zamku, w pobliżu którego nie ma silnych kreatur. Na terenie zamku musisz przepytać trzech członków frakcji Kleryków.
Gerd pilnuje jednego z wejść do fortu. Możesz użyć 5 punktów umiejętności Walka i otrzymać 25XP oraz 6 Komórek plazmowych. Przedstaw mu nakaz rewizji i wysłuchaj jego odpowiedzi.
Dirk przebywa na piętrze głównego budynku ruin. Przedstaw mu nakaz rewizji, a uzyskasz kod 4979 do jego sejfu. Rozejrzyj się za sejfem w bocznym pomieszczeniu (obrazek) i przejrzyj jego zawartość. Nie odnajdziesz w nim nic podejrzanego.
Karsten podróżuje po forcie. Przedstaw mu nakaz rewizji i odbierz od niego notatkę Karsten's Security Code z kodem 8195 do jego sejfu. Odszukaj w obozowisku sejf Karstena (obrazek) i zabierz z niego ubrania banitów (Bundle of Outlaw Clothing) (100XP). Powróć z ubraniami do Karstena i przedstaw swoje oskarżenia. Możesz zachować się na dwa sposoby:
- Nawiązać współpracę z Karstenem. Otrzymasz 200XP i 75 Elexitu na rozpoczęcie współpracy wspólnego handlowania Elexem.
- Spróbować przepędzić Karstena. Zaatakuje on bohatera i musisz go pokonać w walce jeden na jednego (325XP).
Niezależnie jaki wariant wybrałeś powróć do Dietricha w Hort. Powiedz mu o zamordowaniu Karstena i zatrzymaniu procesu handlu Elexem lub skłam, że pozbyłeś się bezimiennego dostawcy i przedstaw jako dowód zabrane z sejfu ubrania banitów. Otrzymasz 500XP i 50 Elexitu.
Przepytanie strażników (zadanie od Reinholda - Nocny interes)
W ramach tej części questu musisz spotkać się z trzema strażnikami z Hort:
- Strażnik Dziupli przekaże ci raport z monitoringu 1 (Surveillance Report 1).
- Strażnik fabryki przekaże ci raport z monitoringu 2 (Surveillance Report 2).
- Xander jest w posiadaniu raportu z monitoringu 3 (Surveillance Report 3). Jeśli wcześniej poprosiłeś Xandera o wejście do miasta to zmusi teraz bohatera do wyświadczenia mu przysługi i wytypowania Siegfrieda jako osoby uprawiającej nielegalny handel (200XP). Jeśli nie byłeś mu wcześniej nic winien to spełnieniem jego prośby możesz dobrowolnie się zająć.
Zakończenie questu
Quest ten możesz teoretycznie zakończyć od razu i "na ślepo" wytypować sprawcę. Najlepiej jest jednak powrócić do Reinholda w Katedrze dopiero gdy wykonasz wszystkie opisane wyżej kroki. Musisz wytypować handlarza Elexem i kandydaci to Hagen, Siegfried oraz Oswald. Wybierz (niewinnego) Siegfrieda jeśli chcesz przypodobać się Xanderowi lub Oswalda jeśli chcesz oskarżyć prawdziwego handlarza nielegalnym towarem. Reinhold uwierzy w każdą z "kandydatur" i od razu otrzymasz 500XP. Po tym jak wytypowana osoba zostanie sprawdzona możesz ponownie (już dobrowolnie) porozmawiać z Reinholdem w dalszej części gry. Jeśli wytypowałeś złą osobę to Reinhold będzie na Ciebie zły, a jeśli dobrą (Oswalda) to otrzymasz dodatkowe 400 Elexitu.
Uwaga - Jeśli byłeś winny Xanderowi przysługę i nie wytypowałeś Siegfrieda jako handlarza to strażnik zemści się i dowiesz się, że handlarze z Hort przestaną oferować bohaterowi swoje towary. Problem ten możesz rozwiązać na dwa sposoby - zapłacić Xanderowi 400 Elexitu lub użyć na nim opcji dialogowej wymuszającej posiadanie 6 punktów umiejętności Charyzma. W obu przypadkach dostaniesz 400XP i handlarze ponownie otworzą dla Jaxa swoje sklepy.
Uwaga - Możesz otrzymać dodatkową nagrodę za zaliczenie tego questu z poprawnym wytypowaniem handlarza - 3000XP i 500 Elexitu. Zdobędziesz ją automatycznie jeśli dołączysz do frakcji Kleryków. Jeśli wybrałeś jedną z dwóch pozostałych frakcji to mimo wszystko spotkaj się z Reinholdem, który wynagrodzi bohatera.
NPC w zadaniu: Reinhold, Xander, Hagen, Siegfried, Oswald