Mapa świata - zadania | Opis przejścia poradnik Elex Przedstawiamy mapę, na której zaznaczyliśmy kluczowe miejsca związane z questami w Elex! Ostatnia aktualizacja: 17 października 2017 215215 Następna Atlas świata Kraina Edan [Goliet] Poprzednia Wprowadzenie Ważne lokacje questowe1 – Miejsce rozpoczęcia gry. Ruiny, w których rozpoczyna się gra. Możesz je zbadać na początku gry lub powrócić do nich później. 2 – Małe obozowisko. Ruiny te stają się miejscem odpoczynku dla drużyny od momentu dołączenia pierwszego towarzysza. Możesz je też odwiedzić na samym początku gry podróżując z Durasem (quest "Survive"). 3 – Wioska Goliet. Lokacja ta jest siedzibą frakcji berserków. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Ragnarem na temat sposobu dołączenie do berserków. 4 – Miasto Pod Kopułą. W mieście przebywają członkowie wszystkich głównych frakcji i od wielu z nich możesz odebrać poboczne questy. W celu uzyskania dostępu do miasta musisz zaliczyć quest "Locked Out" lub znaleźć tajną drogę przez kanały. 5 – Matecznik. Wioskę tę zamieszkują przyjaźnie nastawione osoby i odwiedza się ją w ramach głównego questu "Matecznik - siła środka". 6 – Motel Sandy Pines. W motelu tym ukrywa się Ray, który na początku gry ukradł ekwipunek Jaxa. Odnalezienie tej osoby jest częścią głównego zadania "Skradziony sprzęt". 7 – Fort. Lokacja ta jest siedzibą frakcji banitów. Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Williamem na temat sposobu dołączenie do banitów. 8 – Konwerter w południowej Abessie. Lokacja ta jest kryjówką Albów-separatystów dowodzonych przez Sestaka. Spotkanie się z nimi jest częścią głównego zadania "Refuge of the Separatists". Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. 9 – The Hort. Lokacja ta jest siedzibą frakcji kleryków i w celu uzyskania do niej dostępu musisz zaliczyć quest "Enter the Hort in Ignadon". Możesz odebrać wiele nowych zadań oraz porozmawiać z Reinholdem na temat sposobu dołączenie do kleryków. 10 – Konwerter w Edan. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Na dachu tego konwertera przebywa też potencjalny towarzysz Falk (quest "A Cleric Traveling Alone"). 11 – Konwerter w północnej Abessie. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. 12 – Konwerter w Tavar. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. 13 – Konwerter w Ignadon. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. Staje się to możliwe dopiero po zaliczeniu głównego zadania "Ulbricht's Big Offensive" (bitwa o Ignadon). 14 – Konwerter we wschodnim Xakor. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. 15 – Konwerter w zachodnim Xakor. Sabotowanie tego oraz innych konwerterów ze świata gry jest wymagane do zaliczenia questu "War of the Machines" z trzeciego rozdziału gry. 16 – Ruiny Kopuły. W lokacji tej musisz stoczyć pojedynek z bossem Big Bang. Ma to miejsce w ramach głównego zadania "The Big Bang" odblokowywanego w Forcie. 17 – Kryjówka Zardoma. Jest to opuszczona baza Company Premises: North Abessa. Z Zardomem musisz spotkać się przy okazji zaliczania głównego zadania "The Old Man" z drugiego rozdziału głównej fabuły. W dalszej części gry dochodzi tu też do konfrontacji z Kallaxem. 18 – Opuszczone klify. W lokacji tej przebywa Pielgrzym Thorald, którego musisz odnaleźć w trzecim rozdziale głównego wątku fabularnego (quest "Confronting the Pilgrim"). 19 – Wyspa berserków. Jedynym sposobem na dotarcie do tej wyspy jest dopłynięcie do jej. Odwiedzenie jej to częśc głównego zadania "Family Meeting", ale możesz tu też odblokować poboczny quest "Exiled Unjustly". 20 – Pole bitwy. Znajduje się ono przed Lodowym Pałacem i w finale gry (quest "The Battle of Xacor") dochodzi tu do konfrontacji pomiędzy frakcjami Wolnego Ludu oraz siłami Albów. 21 – Lodowy Pałac. To ostatnia lokacja odwiedzana w głównym wątku gry. W Pałacu przebywa Hybryda i nie możesz zbadać jej lokacji dopóki nie awansujesz do finału gry (Lodowy Pałac jest wcześniej ochraniany przez pole siłowe). Mniejsze questy1 – Dół (The Pit). W lokacji tej odnajduje się przede wszystkim drona C.R.O.N.Y. U4, który jest potencjalnym towarzyszem (quest "A Half Defective Tin Can"). Główna ścieżka do Dołu jest pilnowana przez strażnika, ale możesz go łatwo uminąć używając plecaka odrzutowego. 2 – Kryjówka Nezola i albów-separatystów. Odnalezienie separatystów jest częścią pobocznego questu "Searching for Clues" otrzymywanego w Goliet. Od Nezola możesz też odebrać inne zadanie - "Clearing the Forest. 3 – Serce Świata. Lokację tę odwiedza się w ramach kilku questów. Możesz tu też odebrać poboczne zadanie "The Missing Man" od Thorgala. 4 – Chatka myśliwych. Z myśliwymi możesz spotkać się w ramach questu Durasa "A Berserker Warrior". Oprócz tego możesz odebrać zadania "Hunting Loss" od ucznia Lennarta oraz "On the Hunt with Geron" od myśliwego Gerona. 5 – Obóz wygnańców. Mają oni przyjazne nastawienie do bohatera. Możesz dzięki rozmowom z wygnańcami odblokować poboczne questy "Paranoid" oraz "Sounds in the Dark". 6 – Stara fabryka. W lokacji tej spotyka się Volkmara z frakcji kleryków. Od postaci tej możesz odebrać poboczny quest "Heavy Loss" (odzyskanie broni Volkmara). 7 – Karawana.Możesz tu spotkać Kida stojącego przy zaatakowanej karawanie i pomóc mu w dotarciu do Fortu w ramach pobocznego zadania "The Ambushed Caravan". 8 – Góry Tavar. Jest tu stacja benzynowa, na której przebywa Connor. Możesz wykonać dla niego prosty opcjonalny quest "Meat for Connor". 9 – Zapora. Przy zaporze spotkasz grupę kleryków. Możesz udzielić im pomocy w pozbyciu się z okolicy dużej grupy bandytów i jest to częścią pobocznego zadania "Overrun by Reavers". 10 – Ruiny zamku w zachodnim Ignadon. W ruinach przebywa liczna grupa przyjaźnie nastawionych kleryków. Miejsce to odwiedza się w ramach jednego z zadań otrzymanych w The Hort, ale możesz tu też odblokować poboczne questy "Runners" i "Neighbor Troubles". Legenda Elex - Opis przejścia - Mapa świata Ważne lokacje questowe Mniejsze questy Powyższa mapa prezentuje świat w grze Elex i zaznaczone zostały na niej najważniejsze lokacje powiązane z wykonywaniem zadań. Czerwone punkty na mapie to obszary, które odwiedza się w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Są to przede wszystkim duże miasta w grze, konwertery nadające się do sabotażu oraz miejsca pobytu ważnych dla fabuły postaci niezależnych (np. Ray'a, Zardoma czy Thoralda). Niebieskie punkty na mapie to miejsca rozpoczynania opcjonalnych zadań gry. Na naszej mapie oznaczyliśmy przede wszystkim te miejsca, które samemu trzeba odnaleźć żeby rozpocząć dane quest. Zadania rozpoczynane np. w miastach możesz bezproblemowo śledzić po tym jak w dzienniku ustawisz quest jako aktywny. W takich sytuacjach pomoc ze strony naszej mapy świata nie jest konieczna i możesz od razu przejść do opisu zadania z poradnika. Następna Atlas świata Kraina Edan [Goliet] Poprzednia Wprowadzenie