Matecznik: Siła środka| Rozpoczęcie łowów | Zadania główne Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Matecznik - Siła środka to jedna z głównych misji gry Elex. Dotyczy ona złożenia wizyty w obozowisku zamieszkiwanym przez przyjaźnie nastawione postacie i udzielenia pomocy w rozwoju wioski oraz w zapewnieniu bezpieczeństwa jej mieszkańcom.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Lloydem w Obóz w centrum lub automatycznie po zdobyciu informacji o istnieniu wioski.
Odblokowanie zadania
Obóz w centrum to ufortyfikowana wioska w górach, która znajduje się na granicy krain Abessa i Edan, na wschód od Miasto pod Kopułą i na północ od Goliet - jej lokalizację prezentuje obrazek. Możesz odwiedzić ją w dowolnym momencie gry (uwaga na silne potwory rozstawione na prowadzących do niej ścieżkach!) i dopiero wtedy doprowadzić do odblokowania questu. Alternatywnie możesz dowiedzieć się o istnieniu wioski z rozmowy z jednym z NPC-ów ze świata gry, np. z towarzyszem Ray'em po odnalezieniu go w motelu Piaskowe sosny (quest Sprytny oszust).
Po dotarciu do Matecznik porozmawiaj z Lloydem, a dowiesz się o możliwości odebrania szeregu mniejszych zleceń od wybranych mieszkańców wioski.
Eckard
Eckard to pierwsza osoba, od której możesz przyjąć zlecenie (bądź uprzejmy wobec niego jeśli nie chcesz rozpocząć z nim walki). Potrzebuje on trzech ochotników do obrony wioski i możesz podsyłać mu zrekrutowanych towarzyszy. Za każdego oddelegowanego członka drużyny otrzymasz 500XP, a za skompletowanie grupy trzech ochotników dodatkowo 1000XP.
Uwaga - Wybranie jakiegoś towarzysza do obrony wioski Origin nie oznacza, że go utracisz. Nadal możesz podróżować z tymi osobami i początkowo nadal będą przebywały wraz z innymi towarzyszami w obozowisku Mały obóz w krainie Edan.
Harley
Harley to druga osoba, od której możesz przyjąć zlecenie. Mechanik zleci ci misję dostarczenia mu części z uszkodzonej maszyny Kolos bojowy seria 7300. Ogromny mech jest w krainie Ignadon. Pokonanie go nie jest łatwe (uważaj na jego silne ataki po tym jak wzniesie się w powietrze) i konieczne zaczekaj aż dostatecznie rozwiniesz bohatera. Po pokonaniu Bojowego kolosa (200XP) przeszukaj pozostałości po nim (400XP). Możesz już powrócić do Harley'a i przekazać mu zabraną ze zniszczonego mecha część. Otrzymasz 1000XP.
Jonesy
Jonesy to trzecia osoba, od której możesz przyjąć zlecenie. Dotyczy ono pozbycia się dziesięciu potworów Szakal wędrowny przebywających w pobliżu wioski. Staraj się do nich docierać po kolei żeby w danym momencie być atakowanym przez maksymalnie 2 zmutowane dziki. Jeśli bohater jest dostatecznie silny to możesz sam zabijać potwory. W przeciwnym razie odciągaj je w pobliże Jonesy'ego, który pomoże w ich zabiciu. Każdy zamordowany mutant to aż 125XP, a za pokonanie ich wszystkich otrzymasz 1000XP. Powróć do Jonesy'ego i zdaj mu raport. Otrzymasz 200 Elexitu i kolejne 1000XP.
Zakończenie zadania
Do Lloyda powróć po tym jak wykonasz opisane wyżej mini-zadania dla Eckarda, Harley'a i Jonesy'ego. W nagrodę za udzielenie pomocy wszystkim tym osobom otrzymasz w sumie 3000XP oraz klucz do wieży Tower Key. Wieża stanie się Twoją własnością i wejście do niej pokazuje obrazek. Dodatkowo od tego momentu będziesz traktowany jako przywódca wioski Matecznik.
NPC w zadaniu: Eckard, Harley, Jonesy