Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój postaci w Elex poradnik Elex

Jak rozwijać postać w Elexie? Sprawdź spis umiejętności wraz z objaśnianiem, aby zaplanować budowę wymarzonej postaci.

Ostatnia aktualizacja: 26 października 2017

Rozwój postaci odbywa się poprzez ulepszanie atrybutów oraz kupowanie nowych umiejętności. Z każdym zdobytym poziomem bohatera otrzymujesz 10 punktów do rozwoju atrybutów oraz 1 punkt do rozwoju umiejętności (pamiętaj, że do ulepszanie umiejętności potrzebujesz odpowiedniego trenera). Awans bohatera następuje po zdobyciu wymaganej ilości punktów doświadczenia - te zdobędziesz wykonując zadania, zabijając przeciwników oraz pijąc małe buteleczki elexu.

Atrybuty w Elex służą do ulepszania postaci (większe obrażenia, więcej życia itp - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Atrybuty

Atrybuty w Elex służą do ulepszania postaci (większe obrażenia, więcej życia itp., w zależności od rozwijanego atrybutu) oraz pozwalają używać lepszego wyposażenia - każdy przedmiot w grze wymaga odpowiedniego poziomu danego atrybutu.

  1. Siła - zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
  2. Budowa - zwiększa ilość zdrowia.
  3. Zręczność - zwiększa zasięg zadawanych ciosów.
  4. Inteligencja - zwiększa ilość many albo mocy PSI.
  5. Spryt - zwiększa umiejętności socjalne, które pozwalają przekonywać postacie do pożądanego celu.

Wraz z rozwojem danego atrybutu, zwiększa się również ilość punktów potrzebnych do zwiększenia wartości atrybutu o jeden. Od 10 do 30 poziomu atrybutu potrzeba jednego punktu, aby zwiększyć atrybut o jeden. Od 31 do 70 potrzeba dwóch punktów, a od 71 pięciu punktów.

Poniżej znajdziesz wszystkie umiejętności dostępne w grze - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Umiejętności

Poniżej znajdziesz wszystkie umiejętności dostępne w grze. Pamiętaj, że aby wykupić daną umiejętność musisz znaleźć do tego odpowiedniego trenera (więcej o tym w Zestawienia - Trenerzy umiejętności). Warto też wiedzieć, że drzewka Berserker, Outlaw i Cleric są dostępne tylko po dołączeniu do konkretnej frakcji i możliwy jest wybór tylko jednego z nich.

Podczas dialogów możesz wybierać kwestie, które zwiększają lub zmniejszają oziębłość (cold) twojej postaci - Rozwój postaci w Elex - Elex - poradnik do gry

Walka

  1. Broń do walki wręcz - z każdym poziomem umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń białą.
  2. Broń dystansowa - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową (łuki, kusze, karabiny, broń plazmowa).
  3. Broń ciężka - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez broń ciężką (wyrzutnie rakiet).
  4. Siła ataku - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia ciosów.
  5. Siła parowania - każdy poziom umiejętności redukuje odrzut podczas blokowania.
  6. Ciężki cios - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane dzięki specjalnym ciosom (specjalne ciosy ładują się podczas wykonywania odpowiednich sekwencji podczas walki)
  7. Granaty - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez granaty.
  8. Atak z plecakiem odrzutowym - odblokowuje atak z powietrza przy użyciu plecaka odrzutowego.
  9. Zabójca mutantów - zwiększa obrażenia zadawane mutantom.
  10. Zabójca maszyn - zwiększa obrażenia zadawane maszynom.

Przetrwanie

  1. Odporność na promieniowanie - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na promieniowanie.
  2. Odporność na ogień - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na ogień.
  3. Odporność na zamarzanie - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na mróz.
  4. Odporność na truciznę - każdy poziom umiejętności zwiększa odporność na truciznę.
  5. Pancerz - każdy poziom umiejętności zwiększa ochronę otrzymywaną dzięki pancerzom.
  6. Trofea zwierzęce - odblokowuje nowe przedmioty zdobywane od zwierząt, a kolejne poziomy umiejętności zwiększają ilość tych przedmiotów.
  7. Pożeracz - jedzenie przywraca więcej zdrowia.
  8. Poszukiwacz przygód - odkrywa pozycje wszystkich teleportów na mapie (ale dalej trzeba do nich iść osobiście).
  9. Szósty zmysł - sprawia, że wrogowie pokazują się na radarze (nie tylko podczas walki).
  10. Dodatkowe punkty wytrzymałości - zwiększa ilość zdrowia zdobywaną podczas awansu postaci.
  11. Witalność - każdy poziom zwiększa ilość kondycji (używanej podczas walki).

Rzemiosło

  1. Otwieranie zamków - umożliwia otwieranie zamków, a każdy kolejny poziom umiejętności pozwala otwierać bardziej skomplikowane zamki.
  2. Ślusarz - sprawia, że zamki przestają się niszczyć podczas prób otwierania.
  3. Kieszonkowiec - umożliwia kradzież kieszonkową, a każdy kolejny poziom umiejętności zmniejsza ryzyko wykrycia przez okradaną postać.
  4. Kradnie się tylko dwa razy - pozwala ukraść dodatkowy przedmiot podczas kradzieży kieszonkowej.
  5. Zmodyfikowana broń - pozwala na ulepszanie uzbrojenia przy stole rzemieślniczym.
  6. Złotnik - pozwala tworzyć pierścienie i naszyjniki przy stole rzemieślniczym.
  7. Gniazdo na kamienie - pozwala tworzyć miejsca w broniach na specjalne kamienie (które np. zwiększają obrażenia).
  8. Chemia - pozwala tworzyć mikstury przy stole rzemieślniczym.
  9. Hakowanie - pozwala na łamanie szyfrów, a każdy kolejny poziom umiejętności pozwala na łamanie bardziej skomplikowanych szyfrów.
  10. Zawodowy haker - każdy poziom zwiększa liczbę dostępnych prób podczas hakowania.
  11. Nie tak szybko - zwiększa dostępny czas podczas hakowania.
  12. Górnictwo - każdy poziom zwiększa ilość surowców zdobywanych podczas kopania złóż.

Postać

  1. Punkty atrybutów - pozwala wykupić 10 punktów atrybutów (maksymalnie trzy razy).
  2. Doświadczony myśliwy - zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia za zabitych przeciwników.
  3. Mol książkowy - zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia podczas czytania.
  4. Wyznawca - zwiększa ilość zdobywanego doświadczania za wykonane zadania.
  5. Licytator - każdy poziom umiejętności zmniejsza ceny u handlarzy.
  6. Umiejętności walki - ulepsza umiejętności z drzewka Walka.
  7. Umiejętności przetrwania - ulepsza umiejętności z drzewka Przetrwanie.
  8. Umiejętności rzemieślnicze - ulepsza umiejętności z drzewka Rzemiosło.
  9. Umiejętności osobowościowe - ulepsza umiejętności z drzewka Postać.
  10. Grupa - każdy poziom umiejętności zwiększa obrażenia zadawane przez twojego towarzysza.
  11. Adwokat - zmniejsza ilość płaconej grzywny podczas złamania prawa.
  12. Przyjaciel bestii - słabsze potwory przestają cię atakować.
  13. Atrybut - zwiększa zdobywane punkty atrybutów o jeden.

Podczas dialogów możesz wybierać kwestie, które zwiększają lub zmniejszają oziębłość (cold) twojej postaci. W Elex są trzy umiejętności związane z tym aspektem:

  1. Emocjonalny - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 0 a 20, to zaklęcia, umiejętności PSI i dopalacza działają dłużej.
  2. Zrównoważony - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 40 a 60, to zadajesz dodatkowe obrażenia w walce wręcz.
  3. Syntetyk - jeśli poziom oziębłości znajduje się miedzy 80 a 1000, to zadajesz dodatkowe obrażenia w walce dystansowej.

Berserk

  1. Berserk - podstawowa umiejętność Berserków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać z many oraz ulepszać magiczną broń, a także zwiększa odporność na trucizny.
  2. Magia - z każdym poziomem umiejętności zwiększa czas trwania albo obrażenia zaklęć.
  3. Mana - z każdym poziomem umiejętności zwiększa ilość dostępnej many (używanej do rzucania zaklęć).
  4. Ulepszanie broni - pozwala zaklinać broń, co zwiększa jej obrażenia.
  5. Strzał rozpraszający - pozwala wystrzelić kilka strzał za jednym zamachem.
  6. Strzał poszukujący - pozwala wysłać samo namierzającą strzałę.
  7. Zaklęcie "Kamuflaż" - odblokowuje zaklęcie, które zmniejsza szanse na wykrycie gracza przez przeciwników.
  8. Zaklęcie "Skóra nosorożca" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa pancerz.
  9. Zaklęcie "Wygląd wojownika" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
  10. Zaklęcie "Transfuzja krwi" - odblokowuje zaklęcie, które pozwala zmienić część życia w manę.
  11. Zaklęcie "Wilczy duch" - odblokowuje zaklęcie, które przywołuje duchy pomagające w walce.
  12. Zaklęcie "Poczuj życie" - odblokowuje zaklęcie, które podświetla wszystkie żyjące stworzenia w zasięgu wzroku.
  13. Zaklęcie "Trująca aura" - odblokowuje zaklęcie, które zadaje obszarowe obrażenia od trucizny.
  14. Zaklęcie uzdrawiające - odblokowuje zaklęcie, które pozwala leczyć gracza i jego towarzysza.

Banita

  1. Banita - podstawowa umiejętność Banitów, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala ulepszać broń mechaniczną, a także zwiększa odporność na promieniowanie. Poza tym usuwa karę do doświadczenia podczas używania dopalaczy oraz pozwala używać kilku dopalaczy jednocześnie.
  2. Nieprzykręcone - odblokowuje możliwość rozkręcania broni na części (dzięki temu pozyskiwane są składniki do craftingu lub sprzedaży).
  3. Tworzenie amunicji - pozwala tworzyć amunicje do broni Banitów.
  4. Chemia ciała - każdy poziom umiejętności zwiększa czas działania i skutki dopalaczy.
  5. Produkcja mało zaaw. tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Banitów przy stole rzemieślniczym.
  6. Odporność na działanie dopalaczy - każdy poziom umiejętności zwiększa możliwą ilość zażywanych dopalaczy w jednym czasie.
  7. Dopalacz "Zjechany" - pozwala stworzyć dopalacz, który zwiększa szybkość regeneracji zdrowia.
  8. Dopalacz "Stalowa skóra" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie obrażenia.
  9. Dopalacz "Podnieś mnie" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa szybkość ataku oraz blokowania ciosów.
  10. Dopalacz "Złomowy skaner" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa widoczność zwykłych przedmiotów.
  11. Dopalacz "Wzmacniacz odporności" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie typy efektów (promieniowanie, ogień, mróz, trucizna).
  12. Dopalacz "Twardziel" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na obrażenia.
  13. Dopalacz "Zmiana zdania" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo podwaja zadawane obrażenia.
  14. Dopalacz "Miłośnik zwierząt" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo odstrasza słabsze zwierzęta przed atakowaniem gracza.

Kleryk

  1. Klerycy - podstawowa umiejętność Kleryków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać ze zdolności PSI oraz ulepszać broń energetyczną, a także zwiększa odporność na ogień.
  2. PSI - każdy poziom umiejętności wydłuża czas działania lub zwiększa obrażenia zdolności PSI.
  3. Akumulator - każdy poziom umiejętności zwiększa ilość energii używanej przy zdolnościach PSI.
  4. Produkcja wysoce zaaw. tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Kleryków przy stole rzemieślniczym.
  5. Jednoosobowa armia - zwiększa zadawane obrażenia, gdy podróżujesz bez towarzysza.
  6. Sugestia - odblokowuje nowe kwestie wpływające na inne postacie w niektórych dialogach.
  7. Technofil - odblokowuje zdolność PSI, która podświetla wszystkie syntetyczne istoty i nowoczesny sprzęt.
  8. Zdolność oczyszczania - odblokowuje zdolność PSI, które usuwa wszystkie efekty działające na postać.
  9. Pole mocy - odblokowuje zdolność PSI, pozwalającą tworzyć pole mocy chroniące przed obrażeniami.
  10. Zdolność "Ten z bronią" - odblokowuje zdolność PSI, która zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową.
  11. Zdolność fazowania - odblokowuje zdolność PSI, która umożliwia teleportacje na niewielką odległość, a na miejscu pozostawia hologram bohatera.
  12. Zdolność "Fala mocy" - odblokowuje zdolność PSI, która tworzy falę mocy zadającą obrażenia.
  13. Zdolność "Ostatni bastion" - odblokowuje zdolność PSI, która wskrzesza bohatera z połową zdrowia.
  14. Zdolność prognozowania - odblokowuje zdolność PSI, która pozwala stworzyć hologram odciągający wrogów.