W imieniu Szponów | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
W imieniu Szponów to poboczne zadanie związane z ugrupowaniem Szponów (Claws) przypominającym gildię złodziei. Staje się ono dostępne po dołączeniu do Pazurów i dotyczy wykradania wartościowych przedmiotów od innych postaci.
Jak odblokować quest: Rozmowa z Hectorem w Mieście pod Kopułą i dołączenie do Szponów (Claws).
SPOILER - Jeśli w trakcie zaliczania tego questu doprowadzisz do wariantu, w którym Miasto pod Kopułą zostanie zaatakowane i przejęte przez Albów to do kryjówki Szponów będziesz musiał docierać przez południowe sekretne wejście do kanałów.
- Otrzymywanie nowych zleceń
- Zlecenie 'Skrzynie zapasów z Goliet'
- Zlecenie 'Plany inżynierskie kolosa bojowego
- Zlecenie 'Badania Kleryków'
- Zlecenie 'Kompromitujące nagranie
- Zlecenie 'Elex dla Szponów
- Zlecenie 'Okradnij Szalonego Boba'
- Zakończenie zadania
Otrzymywanie nowych zleceń
Quest możesz otrzymać dzięki spotkaniu się z Hectorem w kryjówce Szponów (Claws) w kanałach pod Miastem pod Kopułą i wyrażeniu chęci dołączenia do tego ugrupowania (szczegóły w opisie przejścia zadania Dziwny mechanizm na poprzedniej stronie poradnika). Od Hectora otrzymasz m.in. klucz do skrzyni na zlecenia Key for the Job Trunk, z której pobiera się wszystkie nowo odblokowywane przez grę kontrakty.
Zlecenie 'Skrzynie zapasów z Goliet'
Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Skrzynie zapasów z Goliet. Przenieś się do wioski Goliet i odszukaj właściciela karczmy Orana. Musisz zakraść się do niego (najlepiej gdy wyjdzie z karczmy) i użyć umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) żeby ukraść klucz do piwnicy Oran's Cellar Key (obrazek).
Odszukaj jedno z dwóch wejść do piwnicy pod karczmą i przejdź do głównego pomieszczenia (tego z dużymi beczkami). Musisz odnaleźć pokazany na obrazku ukryty zamek. Użyj na nim klucza Orana, a odblokujesz właz prowadzący do skrytki w piwnicy. Zabierz z niego cztery skrzynie z zapasami Supplies (800XP).
Skradziony towar możesz umieścić w dowolnej skrytce Pazurów (Drop Box). Jedna z nich umieszczona jest obok karczmy Orana. Powróć do kryjówki Szponów. Otrzymasz gratulacje od Dariusa i Hectora oraz kolejne zlecenia (100XP).
Zlecenie 'Plany inżynierskie kolosa bojowego
Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Plany inżynierskie kolosa bojowego. Musisz udać się do siedziby frakcji Kleryków -Hort. Po dotarciu na miasta skieruj się do fabryki i dotrzyj na piętro budynku (użyj drabiny lub jet packa). Poszukiwane plany inżynierskie kolosa bojowego są w niepilnowanym pomieszczeniu z obrazka (200XP).
Zlecenie 'Badania Kleryków'
Zabierz ze skrzyni Job Trunk zlecenie Misja Szponów: Badania Kleryków. Przenieś się do katedry Katedra w Hort.
Musisz uzyskać dostęp do archiwum w piwnicy katedry i informacje jak tego dokonać są w opisie pobocznego zadania Kwestia wiary. Dla przypomnienia możesz zaczekać późnym wieczorem aż Karl opuści posterunek i uda sie na modlitwę. Kolejny wariant to użycie pokazanej na obrazku konsoli w katedrze. Jeśli posiadasz 3 punkty umiejętności Rzemiosło to możesz wpisać się na listę osób upoważnionych do odwiedzania archiwum. Ostatnia możliwość to dołączenie do frakcji Kleryków i awansowanie co najmniej do rangi akolity (Acolyte).
Musisz pozyskać w sumie cztery dokumenty badania Kleryków. Dwa z nich leżą na półkach w archiwum. Kolejne dwa dokumenty trudniej zdobyć, bo są one w posiadaniu archiwistów (inwentarz przykładowej postaci dysponującej dokumentem na obrazku). Musisz pomyślnie użyć na pracownikach archiwum umiejętności Pickpocket (Kradzież kieszonkowa) (200XP).
Po zaliczeniu nowych zadań i umieszczeniu skradzionych rzeczy w jednej ze skrzynek Drop Box powróć do kryjówki Szponów w Mieście pod Kopułą. Ze skrzyni Job Trunk możesz zabrać trzy kolejne zlecenia (100XP).
Zlecenie 'Kompromitujące nagranie
Przenieś się do lokacji Fort (siedziby frakcji Banitów) i udaj się do baru Hanka. Musisz zbadać jedno z bocznych pomieszczeń dla gości i osoby nieupoważnione nie mają tam prawa wstępu. Zakradnij się tam nocą lub szybko wbiegnij do pomieszczenia i zabierz pokazany na obrazku dyktafon Hidden Recording Device zanim zostaniesz przyłapany i zaatakowany przez obsługę (200XP).
Zlecenie 'Elex dla Szponów
Musisz udać się na zachód od miasta Fort i zlokalizować pokazaną na obrazku kryjówkę w wąwozie (tym z lawą). Jedyny wariant zachowania to rozwiązanie siłowe - musisz zabić dwóch zwykłych bandytów Reaver oraz ich silniejszego lidera Slatera. Pilnuj się, bo Slater używa na odległość miotacza ognia, a w zwarciu zadaje duże obrażenia bronią białą (możesz wrzucać do środka materiały wybuchowe albo szybko podbiec do Slatera i uniemożliwić mu używanie miotacza). Po pokonaniu wrogów (375XP) zbadaj zwłoki Slatera i zabierz notatki Logana (Logan's Notes). Przeczytaj je żeby odkryć kombinację 8641 do sejfu Księcia.
Uwaga - Kod do sejfu możesz też zdobyć bez walczenia z bandytami. Nie jest on losowo generowany, tak więc skorzystaj z informacji z naszego poradnika.
Dotrzyj teraz do bunkra Bunkier Księcia w Fort. Udaj się na wyższe piętro i zainteresuj się bocznym pomieszczeniem pilnowanym przez strażnika. Możesz go zabić, ale niepotrzebnie narobiłbyś sobie problemów. Najlepiej jest skorzystać z łóżka i zaczekać na nastanie nocy. Strażnik wtedy opuści posterunek i możesz zakraść się do skrytki Duke'a. Najważniejszy jest w niej pokazany na obrazku sejf - użyj kodu 8641 do jego otwarcia i zabierz z niego 10 Natural Elex oraz 350 Elexitu (200XP). Oprócz tego w skrytce Księcia odnajdziesz też m.in. legendarną strzelbę Grzmot (Thunderclap).
Zlecenie 'Okradnij Szalonego Boba'
Odszukaj w Fort Szalonego Boba. Musisz okraść tę osobę i w związku z tym wymagane jest dysponowanie umiejętnością Pickpocket (Kradzież kieszonkowa). Ustaw się za Szalonym Bobem i upewnij się, że nikt nie spogląda w Twoją stronę. Z inwentarza Szalonego Boba musisz zabrać klucz Mad Bob's Key (powyższy obrazek) (400XP).
Możesz już umieścić wszystkie skradzione rzeczy w dowolnej skrytce Drop Box. W skrytce odnajdziesz wiadomość Message from H.
Zakończenie zadania
Po raz ostatni powróć do kryjówki Szponów pod Miastem pod Kopułą i porozmawiaj z Hectorem (100XP), od którego dowiesz się, że wypełniłeś wszystkie zlecenia dla jego ugrupowania. Za ukończenie tego długiego questu otrzymasz 2000XP oraz klucz do skrzyni Hectora Hector's Chest Key (powinno w niej być m.in. dużo Elexitu).
NPC w zadaniu: Hector, Szalony Bob (Mad Bob), Książe Logan, Oran