Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Na stronie są opisy przejścia pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w wiosce Goliet. Zaliczenie wielu z tych zadań pozwoli ci zyskać przychylność liderów frakcji Berserkerów.

Drugi strażnik

Jak odblokować quest: Rozmowa z Eldurem w Goliet.

Kultywator Eldur pracuje w północnej części Goliet i poprosi głównego bohatera o odnalezienie zaginionego strażnika Alvara, który miał pilnować głównej bramy - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

Kultywator Eldur pracuje w północnej części Goliet i poprosi głównego bohatera o odnalezienie zaginionego strażnika Alvara, który miał pilnować głównej bramy. Powróć do bramy wejściowej i porozmawiaj ze strażnikiem Drogiem. Zostaniesz wysłany do tawerny gdzie musisz porozmawiać z oberżystą Oranem. Kolejna osoba do przepytania do kolega Alvara - Argor. Pilnuje on przejścia do Dziupla na zachód od wioski. Zostaniesz wysłany na poszukiwania do fortecy Ragnara.

Powróć do wioski i dotrzyj do ruin hotelu Ruiny Hotelu Goliet. Udaj się na tyły hotelu (południowa część budynku) i z pomocą jet packa dotrzyj do podstawy budynku. Musisz zlokalizować pokazany na obrazku szałas. Odnajdziesz tam martwego Alvara. Zbadaj zwłoki (50XP) i zabierz notatkę Crumpled Note (przeczytaj ją z poziomu inwentarza). Możesz już przekazać złe wieści Eldurowi. Otrzymasz 700XP i 200 Elexitu.

NPC w zadaniu: Eldur, Drog, Argor

Atak mutantów

Jak odblokować quest: Automatycznie gdy mutanty zaatakują Goliet.

Potwory zaatakują w miejscu gdzie pracują rolnicy - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Potwory zaatakują w miejscu gdzie pracują rolnicy

Podczas eksploracji północnej części Goliet wioskę mogą zaatakować mutanty i automatycznie otrzymasz zadanie. Pomóż rolnikom oraz strażnikom w pokonaniu pięciu potworów Weakened Rotboar (zmutowanych dzików), przy czym zadbaj o to żeby przez przypadek nie zranić jakiegoś sojusznika. Za każdego zabitego potwora otrzymuje się 65XP (nie otrzymasz XP jeśli NPC zamordował dzika) i za zneutralizowanie zagrożenia dodatkowo 800XP. Porozmawiaj po walkach z Orikiem.

NPC w zadaniu: Orik

Wyjątkowy kawałek

Jak odblokować quest: Rozmowa z Alrikiem w Goliet.

Alrik przebywa w gospodzie w Goliet - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

Alrik przebywa w gospodzie w Goliet. Zapytaj się o najrzadszy przedmiot jakiego poszukuje, a otrzymasz zlecenie wykradzenia miecza Erika Eisenfausta z komnaty Ragnara. Wybierz się do ruin hotelu Ruiny Hotelu Goliet. Prywatna komnata Ragnara znajduje się za salą tronową po prawej stronie, ale problemem jest to, że pilnuje jej strażnik. Zauważ, że strażnik podróżuje pomiędzy dwoma posterunkami. Zaczekaj aż wyruszy do jednego z nich i po tym jak oddali się wejdź do komnaty Ragnara koniecznie polegając na trybie skradania się. Szybko ściągnij ze ściany pokazany na obrazku miecz Antique Sword (100XP). Jeśli próba się nie powiedzie to wyjdź z komnaty i po chwili spróbuj ponownie (nie możesz też zostać zauważony przez inne osoby z hotelu). Z mieczem powróć do Alrika. W nagrodę otrzymasz 1000 Elexitu i 200XP.

Uwaga - Alternatywnie możesz też zwrócić skradziony miecz Ragnarowi. Otrzymasz 200 Elexitu i podziękowania, ale quest zostanie anulowany. Mógłbyś też wcześniej ostrzec Ragnara o planach kradzieży miecza, ale wódz by je zlekceważył.

NPC w zadaniu: Alrik, Ragnar

Złe długi (Niezałatwione sprawy)

Jak odblokować quest: Rozmowa z Ornirem w Goliet.

Ornira możesz spotkać w południowo-zachodniej części Goliet niedaleko gospody - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

Ornira możesz spotkać w południowo-zachodniej części Goliet niedaleko gospody. Wyrazi on swoje obawy w związku z obecnością w pobliżu Dziupla członka frakcji Outlaw i zasugeruje pozbycie się go. Opuść wioskę i udaj się do nieaktywnego szybu naftowego w niewielkiej odległości na zachód od Goliet. Przebywa tam Bigby.

Bigby'ego możesz zaatakować, także jeszcze przed zainicjowaniem jakiejkolwiek rozmowy. Wyceluj wtedy w czerwoną butlę z gazem z powyższego obrazka i następnie użyj dowolnej broni żeby go zabić (Bigby potrafi bronić się na dystans używając kuszy). Za zabicie Bigby'ego otrzymasz 300XP i kolejne 400XP (plus 100 Elexitu) po tym jak powrócisz do Ornira.

Pierwszym aalternatywnym rozwiązaniem questu jest udzielenie pomocy Bigby'emu we wznowieniu wymiany handlowej z Ornirem. Powróć w takiej sytuacji do Ornira i przekonaj go do zmiany zdania. Możesz użyć jednej z unikalnych opcji dialogowych (wymagana umiejętność (Sugestia) lub 3 punkty umiejętności Rzemiosło) lub wręczyć Ornirowi łapówkę w wysokości 300 Elexitu. Otrzymasz 200XP i po powrocie do Bigby'ego dodatkową nagrodę - 150 Elexitu.

Drugim alternatywnym rozwiązaniem questu jest zdradzenie zaufania Ornira. Po tym jak porozmawias z Bigbym i dowiesz się o wymianie handlowej możesz udać się z tą informacją do Jory w Goliet. Otrzymasz 600XP. Dodatkowo wybierz się do Angrima. Porozmawiaj z nim na temat skazania Ornira za złamanie prawa i odbierz nagrodę w postaci 250 Elexitu.

NPC w zadaniu: Ornir, Bigby, Angrim

Kłopoty klanu

Jak odblokować quest: Rozmowa z Cormagiem w Goliet.

Orana możesz nakłonić do zmiany zdania na kilka sposobów - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Orana możesz nakłonić do zmiany zdania na kilka sposobów

Cormag jest w jednym z budynków obok schodów prowadzących do ruin hotelu Ruiny Hotelu Goliet. Możesz odebrać od niego zadanie rozwiązania problemów generowanych przez kultywatora Eldura. Od Eldura dowiesz się, że karczmarz Oran nie chce obsługiwac jego ani pozostałych członków klanu Hammer. Skieruj się do tawerny i zagadaj do Orana. Porusz temat konfliktu z klanem Młota i wybierz jak chcesz rozwiązać problem:

  1. Użycie charyzmy (wymagane 3 punkty umiejętności Charyzma).
  2. Zastraszenie Orana (wymagana umiejętność Sugestia)
  3. Wyzwanie Orana na pojedynek - nie jest on trudnym przeciwnikiem, ale może zadawać obrażenia w walce wręcz oraz w walce na dystans (używa łuku). Podczas pojedynku nie zaatakuj przez przypadek żadnego innego berserkera (walka rozpocznie się na szczęście na zewnątrz tawerny).
  4. Przekazanie Oranowi 500 Elexitu w formie łapówki.

Niezależnie jak rozwiązałeś problem otrzymasz 200XP i dowiesz się, że to Angrim wydał zakaz obsługiwania klanu Młota. Powróć do Eldura, a otrzymasz 200XP i 100 Elexitu. Dodatkowo możesz zgłosić się do Cormaga (500XP) i wybrać czy powiedzieć prawdę na temat zakazu Angrima (otrzymasz 250 Elexitu w ramach podziękowania) czy zachować tę informację dla siebie.

NPC w zadaniu: Cormag, Eldur

Zakazana technologia

Jak odblokować quest: Rozmowa z Angrimem w Goliet.

Broń Elex jest w chatce, ale zabranie jej jest równoznaczne ze złamaniem prawa - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Broń Elex jest w chatce, ale zabranie jej jest równoznaczne ze złamaniem prawa

Angrim przebywa w jednej z chatek w Goliet (na północ od hotelu) i podczas spotkania możesz zapytać się go o pracę. Po tym jak obiecasz przestrzegać prawo bersekerów otrzymasz zlecenie przyniesienia zakazanej broni Elex od Jory, który zarządza przedmiotami wyrzucanymi do Dziupla. Udaj się do Jory i wybierz temat broni dla Angrima. Podczas spotkania możesz zachować się na dwa główne sposoby:

  1. Zakwestionować prośbę Angrima i przypomnieć, że zabieranie rzeczy z Dziupla jest zakazane. Dowiesz się, że zaliczyłeś test z przestrzegania obowiązującego prawa. Powróć do Angrima żeby otrzymać potwierdzenie zaliczonej próby. Oprócz poprawienia relacji z Angrimem otrzymasz 100 Elexitu.
  2. Poprosić mimo wszystko Jorę o przekazanie broni Elex. Uszkodzona broń zasilana elexem jest wewnątrz chatki, przy której stoi Jora (mógłbyś też podjąć próbę zabrania jej bez odbywania rozmowy z Jorą). Po podniesieniu broni (100XP) zostaniesz zatrzymany pod zarzutem złamania prawa berserkerów. Angrim będzie niepocieszony, ale w ramach odkupienia win będziesz mógł wykonać dla niego nowe zadanie Leśna sadzonka (odnalezienie Rogara).

NPC w zadaniu: Angrim, Jora

Przedmiot: Uszkodzona broń zasilana elexem

Leśna sadzonka

Jak odblokować quest: Rozmowa z Angrimem w Goliet.

Quest ten powinieneś otrzymać od Angrima po tym jak zaliczysz (lub zawalisz) poprzednią misję od niego - Zakazana technologia - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

Quest ten powinieneś otrzymać od Angrima po tym jak zaliczysz (lub zawalisz) poprzednią misję od niego - Zakazana technologia. To zadanie dotyczy wyruszenia na poszukiwania zaginionego berserkera Rogara i musisz w związku z tym odwiedzić Dolinę Potępionych Dolina wyklętych, która jest na zachód od Wielkiej Windy Wielki podnośnik. Wyprawę rozpocznij dopiero po tym jak dostatecznie awansujesz, bo do rozegrania jest trudna bitwa.

W oznaczonym miejscu przebywa grupa pięciu Albów-zwiadowców Alb Scout. Są oni niebezpieczni i w walce w zwarciu i na odległość (używają broni energetycznych oraz miotaczy ognia - chowaj się za dużymi drzewami jeśli preferujesz żeby zbliżyli się do bohatera). Zaatakuj ich z zaskoczenia i pozbywaj się po kolei. Po walkach (850XP) odszukaj pokazane na obrazku zwłoki Rogara i zbadaj je (800XP). Zakończy to quest, ale możesz oczywiście zdać raport Angrimowi i otrzymać 400XP oraz 100 Elexitu.

Uwaga - Jeśli nie chcesz czekać aż rozwiniesz bohatera to możesz tylko szybko podbiec do ciała Rogara i wejść z nim w interakcję. Mimo wszystko możesz w ten sposób stracić sporo energii, bo Albowie korzystają z dobrej broni dystansowej.

NPC w zadaniu: Angrim

Fałszywe nauki

Jak odblokować quest: Rozmowa z Angrimem w Goliet.

Po zdemaskowaniu Bertrama możesz go zabić lub pomóc mu w ucieczce z Goliet - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Po zdemaskowaniu Bertrama możesz go zabić lub pomóc mu w ucieczce z Goliet

To kolejny quest do odblokowania podczas pierwszego spotkania z Angrimem w Goliet. W tym przypadku w trakcie rozmowy musisz poruszyć temat członków frakcji Clerics. Dowiesz się, że Angrim podejrzewa, że w wiosce przebywa członek tego ugrupowania. Musisz go zidentyfikować. Poszukiwanym szpiegiem jest Bertram, za którym rozejrzyj się w centralnej części wioski (może ci on zaoferować odkupienie broni kleryków w ramach questu Niebezpieczne towary). Wyczerp wszystkie tematy podczas rozmowy z Bertramem żeby ustalić, że jest z frakcji Clerics. Powróć z tą wiedzą do Angrima, który wyda nakaz zamordowania Bertrama.

Raz jeszcze odszukaj w wiosce Bertrama. Jeśli chcesz go zabić to najlepiej jest przeprowadzić atak z zaskoczenia zamiast wybierania stosownej opcji dialogowej podczas rozmowy. Po zabiciu Bertrama (200XP) zdaj raport Angrimowi - otrzymasz 200XP i 100 Elexitu.

Alternatywnym rozwiązaniem questu jest pomoc Bertramowi w ucieczce z Goliet. Zostaniesz wysłany do Rijki, żony Ragnara. Zaaranżuje ona ucieczkę Bertrama z wioski i za zaliczenie questu w ten sposób otrzymasz 200XP. Uwaga - Jeśli chcesz możesz powiedzieć po wszystkim Angrimowi, że Bertram opuścił wioskę, ale nic w ten sposób nie zyskasz i go tylko rozzłościsz. Bertrama możesz odnaleźć w dalszej części w budynku administracyjnym w Hort (siedziba frakcji Kleryków). Otrzymasz od niego podziękowania i 175 Elexitu.

NPC w zadaniu: Angrim, Bertram, Rijka

Darmowe piwo

Jak odblokować quest: Rozmowa z Drogiem w Goliet.

Odszukaj piwo na liście napojów sprzedawanych przez Orana - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Odszukaj piwo na liście napojów sprzedawanych przez Orana

Drog pilnuje zachodniej bramy wejściowej do wioski i powinien zaczepić Cię gdy po raz pierwszy spróbujesz opuścić Goliet. Strażnik chce żeby przynieść mu piwo, które pomoże mu w wytrzymaniu do końca warty. Idź do tawerny, zagadaj do oberżysty Orana i zakup piwo za 10 Elexitu. Za dostarczenie piwa otrzymasz 100XP. Jeśli chodzi o zapłatę to możesz z niej zrezygnować, zainicjować pojedynek z Drogiem (bez obaw, nie doprowadzisz do jego śmierci) lub wybrać unikalną opcję dialogową jeśli posiadasz 1 punkt umiejętności Walka. Jeśli pokonałeś Droga lub przekonałeś go do zmiany zdania to otrzymasz 50 Elexitu.

NPC w zadaniu: Drog

Tajemnicza aura

Jak odblokować quest: Rozmowa z Caldrimem w Goliet.

Do samego końca rozmowy z Orikiem staraj się ukrywać fakt, że przysłał Cię Caldrim - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Do samego końca rozmowy z Orikiem staraj się ukrywać fakt, że przysłał Cię Caldrim

Zadanie to jest jednym ze zleceń otrzymywanych od Caldrima z Goliet (pracuje on w świątyni zajmując się przetwarzaniem elexu w manę). Powinieneś je odblokować tuż po zaliczeniu pobocznego questu Elex do świątyni many (jego opis przejścia jest na odrębnej stronie poradnika). Udaj się zgodnie z życzeniem Caldrima na rozmowę z kultywatorem Orikiem z północnej części wioski.

W trakcie spotkania z Orikiem nie wyjawiaj, że przysłał Cię Caldrim, bo zakończy to rozmowę i anuluje quest. Od rolnika dowiesz się o jego eksperymentach z sadzonkami (100XP) i obieca on w przyszłości podzielić się ich rezultatami. Powróć po wszystkim do Caldrima. Możesz:

  1. Zdradzić zaufanie Orika i powiedzieć Caldrimowi o eksperymentach. Otrzymasz 200 Elexitu w formie nagrody.
  2. Ochronić interesy Orika i nie powiedzieć nic Caldrimowi o eksperymentach rolnika. Caldrim będzie nieufny i nie otrzymasz żadnej nagrody.

NPC w zadaniu: Orik, Caldrim

Czas zbiorów (Harvest Time)

Jak odblokować quest: Rozmowa z Bornem w Goliet.

W trakcie jednego ze spotkań z Bornem możesz odebrać od niego quest dostarczenia dojrzałych korzeni leczniczych dla mieszkańców wioski - Zadania w Goliet | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

W trakcie jednego ze spotkań z Bornem możesz odebrać od niego quest dostarczenia dojrzałych korzeni leczniczych dla mieszkańców wioski. Zanim wyruszysz na ich poszukiwania możesz użyć podczas rozmowy 2 punktów umiejętności Przetrwanie i pouczyć Borna - otrzymasz za to dodatkowe 25XP.

Korzenie są na małej wyspie na wschód od wioski. Z ich odnalezieniem najlepiej wstrzymać się aż bohater awansuje na dostatecznie wysoki poziom. Na wyspie przebywają dwa silne potwory - Mroczny cień (Night Shade) oraz Bestiobij. Pełno jest też w okolicy nieco słabszych kreatur, m.in. Rozpruwaczy (Ripper). Potwory możesz oczywiście próbować omijać, podbiegać do kolejnych przedmiotów questowych i uciekać dalej od razu po ich zabraniu.

Do odnalezienia jest w sumie 8 dojrzałych leczniczych korzeni (200XP). Podczas zbierania ich zainteresuj się studnią z powyższego obrazka (środkowa część wyspy). Po wskoczeniu do niej znajdziesz się tuż obok wbitego w skałę legendarnego miecza Ignis Artifex (53 do obrażeń, +20% do obrażeń od ognia). Powróć z korzeniami do Borna. Otrzymasz 400XP, 5 bochenków ogrodnika i 180 Elexitu (jeśli Zołza podrózuje z bohaterem to wymusi na Bornie zapłacenie o 50 Elexitu więcej).

NPC w zadaniu: Born