Elex: Najlepsza frakcja - która? Berserkowie, Banici, Klerycy - frakcje w Elex - poradnik do gry
Kompletny przewodnik dla frakcji w Elex - opisujemy każdą frakcję w Elexie, porównujemy, wszystkie bronie frakcji, unikalne pancerze frakcji, zaklęcia Berserków, Dopalacze Banitów i Zdolności Kleryków.
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022
Wybór frakcji w Elex to najważniejszą decyzja w grze Berserkerzy, Banicy czy Klerycy? Jeśli więc zadajesz sobie pytanie: Jaka frakcja?, to właśnie poniżej znajdziesz odpowiedź.
Berserkowie (Berserkers)
Jeśli chcesz w dużym stopniu posługiwać się zaklęciami, to frakcja Berserków będzie idealnym wyborem - w świecie Elex, Berserkowie najlepiej opanowali sztuki magiczne. Ich umiejętności pozwalają na przyzywanie pomocnych duchów, szybkie leczenie ran czy zwiększanie obrażeń. Potrafią zaklinać broń (ale tylko taką z zamierzchłych czasów - topory, miecze, młoty) oraz wysyłać kilka strzał z łuku jednocześnie. Frakcja Berserków umożliwia bezproblemowe stworzenie postaci walczącej w zwarciu i wspomagającej się zaklęciami oraz łukiem.
- Siedziba frakcji: Goliet
- Przywódca frakcji: Ragnar
- Unikalne bronie: Topór III, Miecz wojownika, Rozrywacz III
- Unikalny ubiór: Pancerz ogrodnika, Hełm ogrodnika, Spodnia ogrodnika, Pancerz wojownika, Hełm wojownika, Spodnie wojownika, Pancerz naczelnika, Hełm paladyna, Spodnie naczelnika
Umiejętności frakcji:
- Berserker - podstawowa umiejętność Berserków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać z many oraz ulepszać magiczną broń, a także zwiększa odporność na trucizny.
- Magia - z każdym poziomem umiejętności zwiększa czas trwania albo obrażenia zaklęć.
- Mana - z każdym poziomem umiejętności zwiększa ilość dostępnej many (używanej do rzucania zaklęć).
- Ulepszanie broni - pozwala zaklinać broń, co zwiększa jej obrażenia.
- Strzał rozpraszający - pozwala wystrzelić kilka strzał za jednym zamachem.
- Strzał poszukujący - pozwala wysłać samo namierzającą strzałę.
- Zaklęcie "Kamuflaż" - odblokowuje zaklęcie, które zmniejsza szanse na wykrycie gracza przez przeciwników.
- Zaklęcie "Skóra nosorożca" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa pancerz.
- Zaklęcie "Wygląd wojownika" - odblokowuje zaklęcie, które zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz.
- Zaklęcie "Transfuzja krwi" - odblokowuje zaklęcie, które pozwala zmienić część życia w manę.
- Zaklęcie "Wilczy duch" - odblokowuje zaklęcie, które przywołuje duchy pomagające w walce.
- Zaklęcie "Poczuj życie" - odblokowuje zaklęcie, które podświetla wszystkie żyjące stworzenia w zasięgu wzroku.
- Zaklęcie "Trująca aura" - odblokowuje zaklęcie, które zadaje obszarowe obrażenia od trucizny.
- Zaklęcie uzdrawiające - odblokowuje zaklęcie, które pozwala leczyć gracza i jego towarzysza.
Banici (Outlaws)
Umiejętności z drzewka Banitów przydają się podczas tworzenia postaci korzystającej z karabinów (ale nie karabinów plazmowych, tylko używających zwykłych naboi) oraz często przesiadującej przy stole rzemieślniczym. Banici oferują wiele zdolności przydatnych podczas rzemiosła - dzięki temu będziesz mógł tworzyć uzbrojenie, amunicje, a także dopalacze dające różnorodne bonusy. Poza tym otrzymasz możliwość rozkręcenia broni na części, co skutkuje zdobyciem składników do sprzedaży lub dalszego craftingu.
- Siedziba frakcji: Fort
- Przywódca frakcji: William
- Unikalne bronie: Harpun, Brutalny rozpruwacz, Złomowa strzelba
- Unikalny ubiór: Pancerz kuriera, Hełm kuriera, Spodnie kuriera, Pancerz rzeźnika, Hełm rzeźnika, Spodnie egzekutora, Pancerz kapitana, Hełm kapitana, Spodnie kapitana
Umiejętności frakcji:
- Banita - podstawowa umiejętność Banitów, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala ulepszać broń mechaniczną, a także zwiększa odporność na promieniowanie. Poza tym usuwa karę do doświadczenia podczas używania dopalaczy oraz pozwala używać kilku dopalaczy jednocześnie.
- Nieprzykręcone - odblokowuje możliwość rozkręcania broni na części (dzięki temu pozyskiwane są składniki do craftingu lub sprzedaży).
- Tworzenie amunicji - pozwala tworzyć amunicje do broni Banitów.
- Chemia ciała - każdy poziom umiejętności zwiększa czas działania i skutki dopalaczy.
- Produkcja mało zaaw. Tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Banitów przy stole rzemieślniczym.
- Odporność na działanie dopalaczy - każdy poziom umiejętności zwiększa możliwą ilość zażywanych dopalaczy w jednym czasie.
- Dopalacz "Zjechany" - pozwala stworzyć dopalacz, który zwiększa szybkość regeneracji zdrowia.
- Dopalacz "Stalowa skóra" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie obrażenia.
- Dopalacz "Podnieś mnie" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa szybkość ataku oraz blokowania ciosów.
- Dopalacz "Złomowy skaner" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa widoczność zwykłych przedmiotów.
- Dopalacz "Wzmacniacz odporności" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie typy efektów (promieniowanie, ogień, mróz, trucizna).
- Dopalacz "Twardziel" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo zwiększa odporność na obrażenia.
- Dopalacz "Zmiana zdania" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo podwaja zadawane obrażenia.
- Dopalacz "Miłośnik zwierząt" - pozwala stworzyć dopalacz, który tymczasowo odstrasza słabsze zwierzęta przed atakowaniem gracza.
Klerycy (Clerics)
Klerycy to doskonały wybór, jeśli planujesz często korzystać z broni dystansowej (a przede wszystkim z różnych karabinów energetycznych i plazmowych), a przy okazji wspomagać się pewnego rodzaju magią. Klerycy mają dostęp do umiejętności PSI, które przypominają zaklęcia - będziesz mógł używać fal uderzeniowych, teleportować się na niewielkie odległości czy tworzyć hologramy.
- Siedziba frakcji: Hort
- Przywódca frakcji: Reinhold
- Unikalne bronie: Miecz regenta, Miecz akolity, Karabin laserowy II, Tarcza energetyczna, Miotacz ognia typu A, Wzmacniacz PSI
- Unikalny ubiór: Pancerz akolity, Hełm akolity, Spodnie akolity, Pancerz emisariusza, Hełm emisariusza, Spodnie emisariusza, Pancerz regenta, Hełm regenta, Spodnie regenta
Umiejętności frakcji:
- Kleryk - podstawowa umiejętność Kleryków, która zapewnia dostęp do kolejnych umiejętności frakcji. Odblokowuje frakcyjnych nauczycieli, umożliwia kupno frakcyjnego wyposażenia, pozwala korzystać ze zdolności PSI oraz ulepszać broń energetyczną, a także zwiększa odporność na ogień.
- PSI - każdy poziom umiejętności wydłuża czas działania lub zwiększa obrażenia zdolności PSI.
- Akumulator - każdy poziom umiejętności zwiększa ilość energii używanej przy zdolnościach PSI.
- Produkcja wysoce zaaw. Tech. broni - odblokowuje możliwość tworzenia broni Kleryków przy stole rzemieślniczym.
- Jednoosobowa armia - zwiększa zadawane obrażenia, gdy podróżujesz bez towarzysza.
- Sugestia - odblokowuje nowe kwestie wpływające na inne postacie w niektórych dialogach.
- Technofil - odblokowuje zdolność PSI, która podświetla wszystkie syntetyczne istoty i nowoczesny sprzęt.
- Zdolność oczyszczania - odblokowuje zdolność PSI, które usuwa wszystkie efekty działające na postać.
- Pole mocy - odblokowuje zdolność PSI, pozwalającą tworzyć pole mocy chroniące przed obrażeniami.
- Zdolność "Ten z bronią" - odblokowuje zdolność PSI, która zwiększa obrażenia zadawane przez broń dystansową.
- Zdolność fazowania - odblokowuje zdolność PSI, która umożliwia teleportacje na niewielką odległość, a na miejscu pozostawia hologram bohatera.
- Zdolność "Fala mocy" - odblokowuje zdolność PSI, która tworzy falę mocy zadającą obrażenia.
- Zdolność "Ostatni bastion" - odblokowuje zdolność PSI, która wskrzesza bohatera z połową zdrowia.
- Zdolność prognozowania - odblokowuje zdolność PSI, która pozwala stworzyć hologram odciągający wrogów.
Jeśli wybrałeś już swoją frakcję, sprawdź, w co możesz się uzbroić?