Zadania w Mieście pod Kopułą | Abessa | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz opis mniejszych pobocznych zadań gry Elex możliwych do odblokowania podczas pobytu w Miescie pod Kopułą (Miasto pod Kopułą). Wiele z tych zadań ma wzajemnie wykluczające się zakończenia, które pozwalają przypodobać się lub podpaść członkom jednej z głównych frakcji gry (Berserkowie, Klerycy, Banici, Albowie, Separatyści). Warto wcześniej zaplanować jakiej frakcji zamierzasz najbardziej pomagać i trzymać się później tego wyboru.
- Zawodowy zbir
- Spisywanie umowy
- Prawo pobytu
- Embargo na broń
- Środki bezpieczeństwa
- Wolne miejsca
- Gra umysłu
Zawodowy zbir
Jak odblokować quest: Rozmowa z Riley'em w Mieście pod Kopułą.
Riley jest z frakcji Banitów i może poprosić Cię o pomoc w rozwiązaniu problemu z Brabakiem z frakcji Berserków. Brabak powinien przebywać w barze. Możesz zachować się na kilka sposobów:
- Sprowokować Brabaka do zaatakowania bohatera. Pokonanie Brabaka nie jest trudne, ale nie zrań żadnych innych osób w barze (300XP). Po wygranej walce zmuś Brabaka do zaprzestania nękania członków frakcji Outlaws (możesz też zażądać zapłaty jeśli posiadasz 20 punktów umiejętności Combat). Powróć do Riley'a i odbierz od niego 200XP oraz 80 Elexitu.
- Odbyć przyjacielską rozmowę z Brabakiem i obiecać zastraszyć Riley'a. W tym przypadku także i Riley'a musisz pokonać w bezpośredniej walce (200XP). Po upokorzeniu Riley'a powróć do Brabaka i odbierz od niego 200XP oraz 150 Elexitu.
Spisywanie umowy
Jak odblokować quest: Rozmowa z Darrellem w Miasto pod Kopułą.
Darrell z gangu Banitów może poprosić głównego bohatera o pomoc w przyjrzeniu się problemom kleryków z nawiązaniem komunikacji z Hort. Udaj się w tej sprawie do Lutza z frakcji Kleryków, który pracuje przy polu siłowym na jednym z murów. Możesz wyjawić, że o problemach z komunikacją dowiedziałeś się od jednego z Banitów lub zataić tę wiadomość. W obu przypadkach dowiesz się o konieczności naprawienia stacji przekaźnikowej. Powróć do Darrella i powiedz mu o wszystkim czego się dowiedziałeś od Lutza. Od Darrella otrzymasz podsłuch Bugging device i poproszony zostaniesz o zamontowanie go przy antenie (nie musisz już teraz podejmować decyzji).
Stacja przekaźnikowa jest na północny-wschód od Miasto pod Kopułą i na południe od konwertera Konwerter w Północnej Abessie. Na terenie bazy przebywa kilku Albów, ale nie musisz z nimi walczyć. Skup się wyłącznie na dotarciu do wieży antenowej i rozpocznij długą wspinaczkę korzystając z kolejnych drabin.
Dotrzyj na najwyższe balkoniki i wejdź w interakcję z konsolą. Możesz wybrać wariant zakończenia questu:
- Naprawienie anteny bez montowania nadajnika (400XP). Powróć do Lutza w Miasto pod Kopułą i powiedz mu o wykonanym zadaniu. Otrzymasz 200XP i 112 Elexitu.
- Naprawienie anteny i zamontowanie podsłuchu (400XP). Powróć najpierw do Darrella w Miasto pod Kopułą i powiedz mu o zainstalowaniu nadajnika - otrzymasz 200XP i 150 Elexitu. Udaj się dodatkowo do Lutza i odbierz od niego 112 Elexitu.
Prawo pobytu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Fenkiem w Miasto pod Kopułą.
Fenk jest separatystą Albów, który zna Jaxa. Możesz odebrać od niego zadanie zażegnania konfliktu pomiędzy nim a jednym z Berserkerem Calebem, który pragnie doprowadzić do wygnania separatystów z Miasto pod Kopułą.
- Jeśli chcesz pomóc separatystom to udaj się do Jorga, który zdaniem Fenka wysunął niesłuszne oskarżenia. Musisz nakłonić Jorga do wycofania oskarżeń (200XP) - możesz go przekonać do tego w dowolny sposób (200XP). Po wszystkim powróć do Fenka - otrzymasz 500XP i 500 Elexitu. Zaliczenie questu w ten sposób zagwarantuje pozostanie separatystów w mieście.
- Jeśli chcesz pomóc berserkerom to możesz najpierw przepytać Jorga (bez doradzania mu jak ma się zachować) lub od razu udać się na spotkanie z Calebem. Obiecaj pomóc Calebowi w uciszeniu Jorga na wypadek gdyby chciał zmienić swoje (fałszywe) zeznania. Porozmawiaj z Jorgiem (200XP) i nakaż mu żeby postąpił tak jak życzy tego sobie Caleb (200XP). Po wszystkim powróć do Caleba - otrzymasz 1000XP. Zaliczenie questu w ten sposób doprowadzi do wyrzucenia separatystów z miasta. Uwaga - może ci to zablokować niektóre questy lub ich dodatkowe warianty zaliczenia!
Embargo na broń
Jak odblokować quest: Rozmowa z Paige w Miasto pod Kopułą.
Od Paige możesz odebrać zadanie, które wzmocni frakcję Banitów. Będzie ona chciała żeby pomóc jej w przyniesieniu dostawy broni dla tej frakcji do Miasto pod Kopułą. Możesz od razu wyruszyć we wskazane miejsce lub zdradzić zaufanie Paige i udać się najpierw do Aloisa z frakcji Kleryków (przebywa w głównym budynku). Możesz powiedzieć mu o planowanej dostawie broni i poproszony zostaniesz w takiej sytuacji o zgłoszenie się z dostawą do Aloisa.
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania udaj się do małego obozowiska na północny-wschód od miasta gdzie przebywa separatysta Radok. Rozmowa przerwana zostanie w momencie pojawienia się kleryków. Możesz pomóc Radokowi w ich zamordowaniu (Alois się o tym nie dowie jeśli to z nim chcesz współpracować) lub zdradzić zaufanie Radoka i zaatakować go. Po zakończonych walkach (500XP) odbierz 200XP, 75 Elexitu i skrzynię z materiałami wybuchowymi Crate of Explosives od Radoka lub, jeśli nie żyje, zabierz raport Radok's Report ze skrzyni. Możesz teraz:
- Dostarczyć materiały wybuchowe Paige i pomóc w ten sposób frakcji Banitów. Otrzymasz 400XP i 300 Elexitu.
- Powrócić do Aloisa i to jemu przekazać przekazać materiały wybuchowe lub informację o zamordowaniu Radoka. Otrzymasz maksymalnie 600XP i 150 Elexitu.
Środki bezpieczeństwa
Jak odblokować quest: Rozmowa z Erichem w Miasto pod Kopułą.
Inżynier Erich może zatrzymać bohatera przy próbie wkroczenia do górnej części miasta Miasto pod Kopułą (użyj 4 punktów umiejętności Rzemiosło żeby opcjonalnie wykazać się wiedzą techniczną i zdobyć dodatkowe 25XP). Możesz otrzymać od niego urządzenie Energy Regulator oraz zadanie dostarczenie tej części do Lutza w celu zapewnienia dalszego prawidłowego działania ogromnej kopuły ochraniającej miasto.
Lutz pracuje na murze i w drodze do niego może zatrzymać Cię Riley. Zaoferuje on alternatywne rozwiązanie polegające na przeprogramowaniu regulatora energii, dzięki czemu w razie potrzeby częściowo będzie można go wyłączyć. Możesz od razu się na to zgodzić, dopiero po negocjacjach (maksymalna możliwa zapłata to 300 Elexitu jeśli posiadasz 4 punkty umiejętności Charyzma) lub mu odmówić. Dotrzyj do Lutza i przekaż mu regulator energii (200XP). Jeśli zmodyfikował go wcześniej Riley to Lutz będzie podejrzliwy i możesz wyjawić prawdę lub skłamać i przyczynić się do zainstalowania zmodyfikowanego regulatora. Otrzymasz 400XP. Powróć do Ericha po nagrodę - 200XP i 150 Elexitu.
WAŻNA UWAGA - SPOILER - Jeśli pozwolisz Riley'owi na przeprogramowanie regulatora to w niedalekiej przyszłości może doprowadzić to do awarii całej kopuły i pozostawić miasto bezbronnym. W konsekwencji mogą w Miasto pod Kopułą zjawić się Albowie i po wymordowaniu mieszkańców przejąć nad nim pełną kontrolę.
Wolne miejsca
Jak odblokować quest: Rozmowa z Vivian w Miasto pod Kopułą.
Vivian poszukuje technika do pracy i możesz jej pomóc w wytypowaniu idealnego kandydata spośród trzech, którymi wstępnie jest zainteresowana. Zanim wyruszysz na rozmowy w sprawie pracy zgódź się do końca wysłuchać opowieści Vivian, a zdobędziesz dodatkowe 200XP. Potencjalni kandydaci to:
- Rorik z frakcji Berserków. Dowiesz się, że jest słabo wykwalifikowany. Po powrocie do Vivian wybierz dowolny powód, dla którego powinna go przyjąć. Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu.
- Nyra z frakcji Separatystów. Dowiesz się, że jest najlepiej wykwalifikowana i tak dobrze o sobie myśli, że to ona żąda 500 Elexitu w zamian za zaoferowanie swoich usług. Możesz jej zapłacić lub odmówić. Po powrocie do Vivian możesz przekonać ją, że Nyra to najlepsza kandydatka. Vivian nie będzie chciała zapłacić 500 Elexitu Nyrze, ale jeśli ty to zrobiłeś to zwróci ci pieniądze. Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu (plus 270 Elexitu jeśli wcześniej zapłaciłeś Nyrze).
- Darrell z frakcji Banitów. Dowiesz się, że jest słabo wykwalifikowany. Po powrocie do Vivian wybierz dowolny powód, dla którego powinna go przyjąć (jedna z możliwości to kłamstwo, że zna się na technologii). Otrzymasz 200XP i 230 Elexitu.
Gra umysłu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Gottfriedem w Miasto pod Kopułą.
To bardzo prosty quest, który uaktywnia się podczas rozmowy z Gottfriedem na dachu głównego budynku w Miasto pod Kopułą. Pojawienie się bohatera rozkojarzy Gottfrieda i będziesz mógł pomóc mu w przypomnieniu sobie o czym mówił. Prawidłowa odpowiedź to trzecia z listy - "43 stopnie na wschód" (powyższy obrazek). Otrzymasz 100XP i 25 Elexitu.