Zadania w Edan | Edan | Zadania poboczne | Solucja Elex poradnik Elex
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Na stronie są opisy przejścia pobocznych questów gry Elex możliwych do odblokowania podczas przemierzania krainy Edan (jest to ta część mapy świata, w której rozpoczyna się grę i w której swoją siedzibę ma frakcja Berserków). W zestawieniu uwzględnione zostały tylko te questy, których nie rozpoczyna się w wiosce Goliet, gdyż one omówione zostały na odrębnej stronie poradnika.
- Zguba myśliwego
- Na polowaniu z Geronem / Czeka
- Niezbędne by przetrwać
- Oczyszczanie lasu
- Paranoja
- Hałasy w ciemności
- Podnośnik
Zguba myśliwego
Jak odblokować quest: Rozmowa z Lennartem na południe od Goliet.
Lennart jest uczniem myśliwego Gerona i odnajduje się go w niewielkiej odległości na południe od wioski Goliet (miejsce to możesz też odnaleźć w ramach questu towarzysza Berserker wojownik). Jest to pokazany na powyższym obrazku zrujnowany budynek, który służy za bazę wypadową dla myśliwych.
Porozmawiaj z Lennartem i obiecaj odzyskanie utraconego przez niego łuku (alternatywnie jeśli posiadasz 1 punkt umiejętności Rzemiosło możesz zasugerować skonstruowanie nowego łuku). Zanim wyruszysz na poszukiwania możesz zagadać do Gerona, który jest nauczycielem Lennarta. Zaproponuje on alternatywne rozwiązanie i przekazanie odnalezionego łuku w jego ręce.
Na poszukiwania łuku wyrusz na północ. Jest on w lokacji, w której przebywają dwa potwory Forlorn. Są one dużym wyzwaniem dla bohatera na niskim poziomie doświadczenia. Jeśli nie chcesz z nimi walczyć to odciągnij je na pobliską polanę gdzie przebywa troll i pozwól na to żeby potwory zaczęły ze sobą walczyć. Możesz też szybko zabrać poszukiwany przedmiot i uciec z nim. Poszukiwany łuk Lennarta Lennart's Bow (400XP) prezentuje dołączony obrazek.
Powróć do bazy myśliwych. Łuk możesz oddać Lennartowi - zdobędziesz 800XP, 3 skóry Pelt oraz 15 Elexitu. Alternatywnie możesz zadecydować o przekazaniu łuku Geronowi. W takiej sytuacji quest zostanie anulowany i otrzymasz jedynie 80 Elexitu.
NPC w zadaniu: Lennart, Geron
Na polowaniu z Geronem / Czeka
Jak odblokować quest: Rozmowa z Geronem na południe od Goliet.
Uwaga - Tytuł questu w dzienniku zależy od wybranego sposobu jego zaliczenia.
Geron jest myśliwym frakcji Berserkers i odnajduje się go w niewielkiej odległości na południe od wioski Goliet (miejsce to możesz też odnaleźć w ramach questu towarzysza Berserker wojownik). Jest to zrujnowany budynek, który służy za bazę wypadową dla myśliwych. W trakcie rozmowy z Geronem możesz poruszyć temat raptorów przebywających w okolicy. Zadecyduj czy chcesz wyruszyć na polowanie z Geronem (musisz wykazać się, że jesteś dostatecznie silny i że masz co najmniej 3 punkty umiejętności Walka - 50XP) czy samemu. Ten pierwszy wariant wbrew pozorom nie jest wskazany, bo Geron może łatwo zginąć jeśli okaże się, że bohater jest za słaby żeby skutecznie pomagać myśliwemu w zabijaniu potworów.
Niezależnie od wybranego wariantu dotrzyj do lokacji okupowanej przez raptory. Do pokonania są cztery Roaming Raptory oraz silniejszy przywódca stada Roaming Pack Leader. Jeśli w walkach bierze udział Geron to atakuj te same raptory co on ochraniając go w ten sposób. Jeśli walczysz w pojedynkę (+ewentualnie z towarzyszem) to warto używać np. broni dystansowej i odciągać pojedyncze sztuki od stada. Po zabiciu wszystkich raptorów (1600XP) porozmawiaj z Geronem. Otrzymasz 250 Elexitu i 5 pazurów.
NPC w zadaniu: Geron
Niezbędne by przetrwać
Jak odblokować quest: Rozmowa z Korinem niedaleko Konwertera w Eden.
Zleceniodawca tego questu to Korin i ukrywa się on obok konwertera Konwerter w Eden na północny-zachód od Goliet (obrazek). Możesz odnaleźć go we własnym zakresie lub w ramach innego pobocznego zadania Dostawy elexu. Od Korina dowiesz się, że w trakcie wyprawy do konwertera utracił broń i możesz zaoferować pomoc w jej odzyskaniu.
Poszukiwany przedmiot jest w bardzo niebezpiecznym miejscu - tuż obok ogromnego robota Kolos bojowy rozstawionego niedaleko wejścia do konwertera (powyższy obrazek). Nie podejmuj próby walki jeśli nie jesteś na co najmniej 20 poziomie doświadczenia i wyposażony w doskonałą broń i pancerz. Quest możesz też zaliczyć bez walki i jedynie podbiec do mecha żeby szybko zabrać z ziemi broń Korina Korin's Weapon (400XP). Niezależnie od obranej taktyki działania uważaj na bardzo silne ataki energetyczne kolosa.
Powróć ze zdobytą bronią do Korina i oddaj mu ją. Za zaliczenie questu otrzymasz 800XP.
NPC w zadaniu: Korin
Przedmioty: Broń Korina
Oczyszczanie lasu
Jak odblokować quest: Rozmowa z Nezolem w Dolinie Potępionych,
Quest ten możesz odblokować podczas rozgrywania pobocznego zadania W poszukiwaniu wskazówek, w trakcie którego odnajduje się Albów separatystów ukrywających się w tunelu na zachód od Wielkiej Windy. Od Nezola możesz odebrać zlecenie pozbycia się grupy Albów, którzy zajęci są przeszukiwaniem okolicy w poszukiwaniu separatystów.
Grupa osłabionych Albów przebywa na północ od miejsca odblokowania questu. Są oni osłabieni tylko z nazwy. W rzeczywistości spodziewaj się trudnej bitwy, zwłaszcza ze strony przeciwnika wyposażony w potężny miotacz ognia (chowaj się za słupami jeśli chcesz nakłonić go do podejścia do bohatera). Bitwę z Albami możesz w pewien sposób ułatwić sobie odnajdując w okolicy dziury, z których wyskakują ogromne pająki. Spraw żeby pająki zaczęły podążać za bohaterem i dotrzyj z nimi do siedziby Albów. Niezależnie od wybranej taktyki działania otrzymasz 90XP za każdego osobiście zabitego Alba i 800XP za wyeliminowanie całej grupy. Powróć do Nezola i odbierz od niego zapłatę w wysokości 250 Elexitu.
NPC w zadaniu: Nezol
Paranoja
Jak odblokować quest: Rozmowa z Egilem w obozie wygnańców w Dolinie potępionych.
Obóz wygnańców Exile znajduje się w niewielkiej odległości na południe od Doliny Potępionych Dolinie wyklętych (jest to zachodnia część krainy Edan) i pokazuje go obrazek. Spotkaj się w tej lokacji z Egilem i odbierz od niego zlecenie zamordowania potworów panoszących się po okolicy. Do zabicia jest pięć zmutowanych dzików Weakened Rotboar i staraj się je atakować po kolei. Każdy zabity potwór to 125XP, a za wyeliminowanie wszystkich dostaniesz dodatkowo 400XP. Powróć do Egila żeby zakończyć quest.
NPC w zadaniu: Egil
Hałasy w ciemności
Jak odblokować quest: Rozmowa z Galarem w obozie wygnańców w Dolina wyklętych.
Quest ten możesz rozpocząć w tym samym obozowisku, co opisany powyżej. W obozie wygnańców pogadaj z Galarem i podejmij się zadania zbadania dziwnych odgłosów dochodzących nocą od strony obozu drwali. Skorzystaj z jednego ze śpiworów jeśli nie chcesz czekać na nastanie nocy i udaj się w wyznaczone miejsce. W obozie drwali spotkasz pojedynczego łupieżcę (Reaver). Zaatakuj go i zabij (900XP). Powróć po wszystkim do Galara (100XP) i odbierz od niego nowe zlecenie, tym razem dotyczące odnalezienia obozowiska bandytów i wyeliminowania ich przywódcy.
Uwaga - Jeśli po dotarciu w nocy do obozu drwali nie zastałeś żadnego łupieżcy to pozostań na chwilę w tym miejscu, gdyż bandyta musi dotrzeć do tej lokacji (do obozu przyjdzie od strony drewnianego mostu). Zaatakuje on bohatera gdy tylko ten znajdzie się w jego polu widzenia.
Udaj się dalej na wschód od obozu wygnańców. Przejdź po dużym drewnianym moście i odszukaj pokazane na obrazku wejście do kopalni. W kopalni czekają Cię regularne potyczki z kolejnymi łupieżcami i każdy zamordowany przeciwnik to 150XP. Do docierania na wyższe półki używaj plecaka odrzutowego. Na jednym z wyższych poziomów przebywa lider łupieżców - Krwawy Ben. Postaraj się najpierw szybko pozbyć zwykłych wrogów i dopiero wtedy skupić ataki na nim. Za pokonanie Bena otrzymasz aż 3625XP.
Powróć po raz ostatni do Galara (możesz też wcześniej dokończyć eksplorację kopalni i pozbyć się wszystkich pozostałych łupieżców oraz odnaleźć cenny refleksyjny ząbkowany topór) i powiedz mu o zaliczonej misji. Otrzymasz od niego 4 futra.
NPC w zadaniu: Galar
Podnośnik
Jak odblokować quest: Rozmowa ze Stenem przy Wielkim podnośniku.
Wielki podnośnik to lokacja z ogromną windą na zachód od wioski Goliet. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj ze Stenem na temat niedziałającego podnośnika. Podczas rozmowy możesz używać 1-2 punktów umiejętności Rzemiosło i wykazywać się wiedzą techniczną. Możesz zgromadzić dzięki temu dodatkowe 100XP.
Otrzymasz zadanie odnalezienia brakującej części. Podejdź do krawędzi klifu i wykonaj skok w przepaść, który zamortyzuj plecakiem odrzutowym. Musisz zeskoczyć aż do miejsca gdzie płynie rzeka. Odszukaj zębatkę w miejscu z powyższego obrazka (100XP). Powróć z częścią do Stena (najlepiej użyć teleportera). Jeśli wcześniej dowiedziałeś się, że Sten sabotował podnośnik, to możesz:
- Obiecać, że zachowasz tę informację dla siebie (400XP).
- Nie składać Stenowi żadnych obietnic - zaatakuje on bohatera i będziesz musiał go zabić (100XP).
NPC w zadaniu: Sten