Wymagania sprzętowe w Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2018
Call of Cthulhu napędzane jest przez silnik Unreal Engine 4.0, przez co poszczycić się może ładną oprawą graficzną i dość szczegółowymi teksturami, nie wymagając przy tym sprzętu za kilkanaście tysięcy złotych. By cieszyć się płynną rozgrywką w 60 klatkach na sekundę i ustawieniami na najwyższym poziomie, wystarczył będzie więc sprzęt ze średniej półki. Warto jednakże zainwestować w dysk SSD - gra znacząco na tym zyskuje, gdyż poziomy ładować będą się nawet kilkakrotnie krócej.
Wymagania minimalne
By cieszyć się płynną rozgrywką w rozdzielczości 1080p z średnimi ustawieniami graficznymi, bądź wysokimi w 720p, trzeba posiadać przynajmniej następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-3450 (3.1 GHz) / AMD FX-6300 (3.5 GHz)
- Pamięć RAM: 8GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 (2GB)
- Dysk twardy: 13GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD, znacząco przyspiesza to ładowanie się poziomów, skracając czas nawet kilkukrotnie!
Wymagania zalecane
By cieszyć się płynną rozgrywką w rozdzielczości 1080p z ustawieniami graficznymi ustawionymi na najwyższe, trzeba posiadać przynajmniej następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i7-3820 (3.6 GHz) / AMD FX-8370 (4 GHz)
- Pamięć RAM: 8GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 (4GB)
- Dysk twardy: 13GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD, znacząco przyspiesza to ładowanie się poziomów, skracając czas nawet kilkukrotnie!
Nasz sprzęt
Niniejszy poradnik powstał na wersji gry na PC, a do jego stworzenia wykorzystano komputer o następującej konfiguracji:
- System operacyjny: Windows 10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-3470 (3.2 GHz)
- Pamięć RAM: 16GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 (4GB)
- Dysk twardy: gra zainstalowana na szybkim dysku SSD
Uwagi: gra przez większość czasu działała płynnie w rozdzielczości 1080p, na ustawieniach ultra. Spadki płynności zdarzały się bardzo sporadycznie (jest to raczej związane z błędami w grze), gra praktycznie cały czas utrzymywała stałe 60 klatek na sekundę.