Jak dostać się do magazynu 36 w Call of Cthulhu? Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2018
Podczas rozdziału 2 - Darkwater Port - w grze Call of Cthulhu, otrzymasz zadanie dostania się do magazynu 36. Zadanie to nie jest jednak takie łatwe - jednego wejścia strzeże policjant, drugiego para oprychów, która niespecjalnie będzie chciała Cię wpuścić. Rozwiązania tego problemu są dwa - oba opisane w tym rozdziale.
Wejście do magazynu 36 - obejście oprychów
Jedna z dróg prowadzących do magazynu wymagać będzie zachęcenia dwójki żeglarzy-pijaczków, by Ci pomogli. Do tego celu niezbędny będzie likier. By go zdobyć, udaj się wzdłuż linii brzegowej miasta Darkwater - omiń zbiegowisko przy martwym wielorybie i udaj się do chatek stojących w oddali.
Wedrzyj się do środka pierwszej z nich, otwierając zamek wytrychami - wewnątrz znajdziesz butelkę z likierem (Bottle of liquor).
Teraz wróć do pijaczków i rozpocznij konwersację. Na jej końcu będziesz w stanie dać im alkohol, w zamian za to odciągną oni uwagę strażników, otwierając przejście. Za swój wysiłek otrzymasz dodatkowo osiągnięcie - W Darkwater nie ma prohibicji (No prohibition in Darkwater).
Przekradnij się teraz do miejsca, którego broniły opryszki. Dojdź do końca ścieżki, a następnie wejdź w interakcję z ogrodzeniem, by otworzyć ukryte przejście. Możesz teraz spróbować swoich sił z otwieraniem zamku w drzwiach - najpewniej twoja zdolność Investigation nie jest na wystarczająco wysokim poziomie i plan się nie powiedzie.
Jako iż drzwi nie można otworzyć drugi raz, udaj się w drogę powrotną, gdzie czekać na ciebie będzie Tajemnicza Kobieta, a właściwie Cat, jak już zapewne udało Ci się dowiedzieć. Po krótkiej wymianie uprzejmości, Cat ogłuszy głównego bohatera, który obudzi się na ulicy.
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się ponownie do baru i porozmawiaj z siedzącą tam Cat. Po krótkiej rozmowie kobieta zgodzi się wpuścić cię do magazynu 36, po czym zaprowadzi cię na miejsce.
Wejście do magazynu 36 - tunel podziemny
Drugi sposób na dostanie się do magazynu wymaga rozwiązania zagadki logicznej. Wyjdź z biura kapitana Fitzroya i udaj się wgłęb miasta - z naprzeciwka nadciągać będzie spora grupa ludzi, która wcześniej blokowała dostępu do tamtejszej części miasta.
Znajdziesz tam niewielką halę, z klapą blokującą dostępu do niższego poziomu. Musisz odszukać tutaj trzy przedmioty. W pierwszej kolejności zbierz Dźwignię (Lever) - ta znajduje się na lewo od wejścia do pomieszczenia, za pudełkiem.
Drugim przedmiotem jest Urządzenie z zapadką (Ratchet Device) - to znajdziesz tuż obok dźwigni, za zniszczonym wozem.
Ostatni przedmiot do odnalezienia to Tryb (Cogwheel) - znajduje się on na wprost od wejścia do budynku, niedaleko drabiny prowadzącej na górę.
Gdy pozyskasz przedmioty, wdrap się na górę po drabinie i dobiegnij do mechanizmu znajdującego się na końcu platformy. Wejdź z nim w interakcję i zamontuj zdobyte części w następującej kolejności: dźwignia, tryb, urządzenie z zapadką. Teraz aktywuj mechanizm, by po chwili otworzyć przejście w podłodze.
Zejdź po drabinie na dół, a następnie wejdź do zagazowanego pomieszczenia. Teraz wystarczy tylko przejść przez zalaną jaskinię - po drodze bohater zostanie wciągnięty przez potwora pod wodę, a po krótkiej chwili wróci na powierzchnię. Otrzymasz za to osiągnięcie Detektyw z urojeniami (The delusional Detective). Po krótkim marszu dotrzesz do wnętrza magazynu 36.