Rozdział 2 - Darkwater Port | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis drugiego rozdziału w grze, zatytułowanego "Darkwater Port". Rozpoczyna się on tuż po zakończeniu pierwszego rozdziału, a akcja przenosi się do miasta-portu wielorybniczego.
- Porozmawiaj z Fitzroyem
- Dostań się do magazynu 36
- Wejście do magazynu 36 - obejście oprychów
- Wejście do magazynu 36 - tunel podziemny
- Przeszukaj magazyn
Porozmawiaj z Fitzroyem
Po dość długiej serii scen przerywnikowych, odzyskasz wreszcie kontrolę nad postacią. Twoim głównym celem tutaj jest ponowna rozmowa z kapitanem Fitzroyem, zanim jednak się tam udasz warto trochę pokręcić się po okolicy.
W pierwszej kolejności wejdź po schodkach i odbij w lewo, gdzie napotkasz zbiorowisko ludzi. Rozpocznij rozmowę z Oficerem Bradleyem - wybór ścieżki dialogowej nie ma większego znaczenia, gdyż człowiek nie będzie zbyt skłonny do rozmów. Zbadaj jeszcze truchło wieloryba.
Teraz skieruj się do baru, znajdującego się obok biura kapitana Fitzroya. Gdy krótka scena dobiegnie końca, będzie trzeba wybrać jedną z kilku opcji dialogowych, by odpowiedzieć barmanowi, Royowi Mitchellowi. Jedyna różnica między nimi to fakt, iż jeśli przeprosisz za swoje zachowanie ("I'm sorry"), barman pozwoli Ci napić się drinka - jeśli jednak zależy Ci na osiągnięciu More Sober than Zadok Allen, nie decyduj się na drinka.
Wypytaj barmana o wszystkie dostępne sprawy, by dowiedzieć się o magazynie 36 (Warehouse 36). Od tego momentu będzie to twój cel - musisz się tam dostać. Warto jednak rozejrzeć się jeszcze po barze, by zyskać cenne informacje.
Możesz porozmawiać tutaj z Tajemniczą Kobietą (Mysterious Woman), jednak w tym momencie Cię ona spławi. Zbadaj wiszący w rogu baru plakat, a następnie zagadaj do grupki rybaków siedzących przy stole, by poznać ich historię. Udaj się potem z powrotem do barmana, gdyż odblokowały się nowe opcje dialogowe.
Możesz już teraz opuścić bar i udać się do budynku obok, czyli biura kapitana Fitzroya. Zanim rozpoczniesz z nim rozmowę, zbadaj dokładnie oba piętra budynku i wszystkie znajdujące się tutaj przedmioty. Na piętrze budynku znajdziesz także książkę zwiększającą Medycynę - The Learning of Medicine, Volume 2.
Gdy już przejrzysz cały budynek, wróć do kapitana i rozpocznij rozmowę. Obróć się teraz w lewo i zbadaj manifesty leżące na biurku, a następnie rozpocznij kolejną rozmowę z kapitanem, który teraz stoi przy drzwiach budynku. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by poznać lokalizację magazynu 36.
Dostań się do magazynu 36
Otrzymasz nową misję - dostać się do magazynu 36. Jak nietrudno się domyślić, nie jest to takie proste, gdyż wejście główne strzeżone jest przez policjanta, wejście boczne z kolei przez parę oprychów Tajemniczej Kobiety, którą udało Ci się spotkać w barze. Na ten moment masz dwie opcje, by dostać się do magazynu - przekraść się obok oprychów, bądź dostać się podziemnym tunelem.
Wejście do magazynu 36 - obejście oprychów
Jedna z dróg prowadzących do magazynu wymagać będzie zachęcenia dwójki żeglarzy-pijaczków, by Ci pomogli. Do tego celu niezbędny będzie likier. By go zdobyć, udaj się wzdłuż linii brzegowej miasta Darkwater - omiń zbiegowisko przy martwym wielorybie i udaj się do chatek stojących w oddali.
Wedrzyj się do środka pierwszej z nich, otwierając zamek wytrychami - wewnątrz znajdziesz butelkę z likierem (Bottle of liquor).
Teraz wróć do pijaczków i rozpocznij konwersację. Na jej końcu będziesz w stanie dać im alkohol, w zamian za to odciągną oni uwagę strażników, otwierając przejście. Za swój wysiłek otrzymasz dodatkowo osiągnięcie - W Darkwater nie ma prohibicji (No prohibition in Darkwater).
Przekradnij się teraz do miejsca, którego broniły opryszki. Dojdź do końca ścieżki, a następnie wejdź w interakcję z ogrodzeniem, by otworzyć ukryte przejście. Możesz teraz spróbować swoich sił z otwieraniem zamku w drzwiach - najpewniej twoja zdolność Investigation nie jest na wystarczająco wysokim poziomie i plan się nie powiedzie.
Jako iż drzwi nie można otworzyć drugi raz, udaj się w drogę powrotną, gdzie czekać na ciebie będzie Tajemnicza Kobieta, a właściwie Cat, jak już zapewne udało Ci się dowiedzieć. Po krótkiej wymianie uprzejmości, Cat ogłuszy głównego bohatera, który obudzi się na ulicy.
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się ponownie do baru i porozmawiaj z siedzącą tam Cat. Po krótkiej rozmowie kobieta zgodzi się wpuścić cię do magazynu 36, po czym zaprowadzi cię na miejsce.
Wejście do magazynu 36 - tunel podziemny
Drugi sposób na dostanie się do magazynu wymaga rozwiązania zagadki logicznej. Wyjdź z biura kapitana Fitzroya i udaj się wgłęb miasta - z naprzeciwka nadciągać będzie spora grupa ludzi, która wcześniej blokowała dostępu do tamtejszej części miasta.
Znajdziesz tam niewielką halę, z klapą blokującą dostępu do niższego poziomu. Musisz odszukać tutaj trzy przedmioty. W pierwszej kolejności zbierz Dźwignię (Lever) - ta znajduje się na lewo od wejścia do pomieszczenia, za pudełkiem.
Drugim przedmiotem jest Urządzenie z zapadką (Ratchet Device) - to znajdziesz tuż obok dźwigni, za zniszczonym wozem.
Ostatni przedmiot do odnalezienia to Tryb (Cogwheel) - znajduje się on na wprost od wejścia do budynku, niedaleko drabiny prowadzącej na górę.
Gdy pozyskasz przedmioty, wdrap się na górę po drabinie i dobiegnij do mechanizmu znajdującego się na końcu platformy. Wejdź z nim w interakcję i zamontuj zdobyte części w następującej kolejności: dźwignia, tryb, urządzenie z zapadką. Teraz aktywuj mechanizm, by po chwili otworzyć przejście w podłodze.
Zejdź po drabinie na dół, a następnie wejdź do zagazowanego pomieszczenia. Teraz wystarczy tylko przejść przez zalaną jaskinię - po drodze bohater zostanie wciągnięty przez potwora pod wodę, a po krótkiej chwili wróci na powierzchnię. Otrzymasz za to osiągnięcie Detektyw z urojeniami (The delusional Detective). Po krótkim marszu dotrzesz do wnętrza magazynu 36.
Przeszukaj magazyn
Niezależnie od sposobu, dzięki któremu dostaniesz się do magazynu 36, będziesz mieć tutaj to samo zadanie - przeszukać budynek. W tym momencie aktywuje się nowa mechanika rozgrywki - rekonstrukcja. Podczas rekonstrukcji trafiasz do czegoś w rodzaju alternatywnego wymiaru, gdzie bohater, krok po kroku, analizując ślady, próbował będzie dociec, co zaszło w danym miejscu. Tryb ten będzie teraz przewijał się regularnie, w różnych lokacjach.
Aktywuj teraz tryb rekonstrukcji przy pomocy podanych na ekranie przycisków. Teraz zbadać musisz wszystkie znajdujące się tutaj poszlaki. Łatwo jest je zlokalizować - w tym trybie bohater jest w stanie wypatrzeć interaktywne punkty z większego dystansu.
Zbadaj leżące na stole tabletki przeciwbólowe, flaki przy beczkach, obraz stojący pod ścianą, tabletki nasenne stojące na regale na środku pomieszczenia, stłuczone lustro i fotografię leżącą na ziemi. Po wszystkim będziesz w stanie opuścić tryb rekonstrukcji.
Gdy wrócisz do "normalnego" świata, spróbuj wyjść z pomieszczenia. Do magazynu wejdzie znany Ci Oficer Bradley i rozpocznie się wymiana zdań. Gdy ta dobiegnie końca, Bradley zaoferuje podwózkę do posiadłości rodziny Hawkins, po chwili do rozmowy dołączy się także Cat, kończąc tym samym ten rozdział.