Jak pokonać Tułacza w rozdziale 11 Call of Cthulhu? Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 listopada 2018
Podczas 11 rozdziału - Posterunek policji Darkwater - w grze Call of Cthulhu, gracz ponownie trafi na Tułacza (Shambler), stwora, na którego po raz pierwszy natrafia się podczas rozdziału 6. Jest to finałowe starcie z potworem, a jednocześnie znacznie bardziej wymagające. W tym rozdziale dowiesz się, jak pokonać Tułacza, a przy tym zgarnąć dwa osiągnięcia.
- Przegnaj Tułacza
- Znajdź i zniszcz pierwszy glif
- Znajdź i zniszcz drugi glif
- Znajdź i zniszcz trzeci glif
Przegnaj Tułacza
Gdy protagonista (w ciele Sary Hawkins) i Drake dotrą do celu, mężczyzna wyjaśni Ci, w jaki sposób pokonać można stwora. Z rozmowy dowiesz się, iż trzeba tutaj zniszczyć trzy bariery, by można było przegnać potwora raz na zawsze. Założenia są tutaj w gruncie rzeczy dość proste - musisz udać się do bariery, wejść do niej, odczekać kilka sekund i szybko uciec z powrotem do Drake'a, który przygotował strefę ochronną, do której nie wejdzie za Tobą Tułacz. Wszystko trzeba powtórzyć trzy razy. Na szczęście między każdą zniszczoną barierą gra robi automatyczny zapis, przez co w razie niepowodzenia nie trzeba powtarzać całego etapu.
Znajdź i zniszcz pierwszy glif
Pierwszy glif znajdziesz na piętrze - łatwo wypatrzeć go z miejsca, w którym Drake ustawił barierę ochronną. Zbliż się do glifu, badając po drodze teren - umożliwi Ci to zaplanowanie drogi ucieczki, a do momentu wejścia do wnętrza glifu Tułacz się nie pojawi.
Gdy poznasz już trasę ucieczki, wejdź do wnętrza glifu i odczekaj kilka sekund. Gdy tylko bariera zostanie usunięta, w okolicy pojawi się Tułacz - nie zwracaj na niego uwagi, gdyż jest on na tyle daleko od Twojej pozycji, że spokojnie dobiegniesz sprintem do Drake'a zanim potwór Cię dogoni.
Znajdź i zniszcz drugi glif
Drugi glif ulokowany jest na głównym poziomie jaskini. Uzupełnij olej do lampy - zbiornik znajduje się tuż obok strefy ochronnej ustawionej przez Drake'a - a następnie skieruj się w stronę glifu. Podejdź do ogrodzenia, które blokuje dostępu - musisz je najpierw otworzyć, zanim będzie można zająć się niszczeniem glifu.
Jak tylko otworzysz bramę ogrodzenia, pojawi się Tułacz. Nie zdążysz zniszczyć glifu, zanim potwór cię zaatakuje, przez co musisz w tym momencie uciec do Drake'a. Możesz wykorzystać lampę, by ułatwić sobie ucieczkę - zwiększenie nasilenia światła (jak podczas 9 rozdziału) spowalnia wroga na krótką chwilę i sprawia, że nie może Cię on zaatakować. Zwracaj uwagę, by nie trzymać cały czas przycisku naświetlania, a aktywować go na około sekundę, puszczać przycisk i powtarzać proces po 2-3 sekundach. W ten sposób zaoszczędzisz sporo oleju w lampie.
Wejdź wewnątrz bariery ochronnej Drake'a i poczekaj, aż potwór zniknie. Uzupełnij olej w lampie i udaj się z powrotem do drugiego glifu. Wejdź do jego wnętrza i poczekaj, aż zostanie zniszczony, a następnie uciekaj w stronę Drake'a. Na twojej trasie pojawi się Tułacz - wykorzystaj ponownie lampę, by go osłabić i powoli przemknij się obok niego, cały czas rażąc stwora światłem z lampy.
Znajdź i zniszcz trzeci glif
Teraz kolei na trzeci glif. Tutaj zachodzą pewne zmiany - musisz zwabić potwora do Drake'a, by ten mógł się go pozbyć raz na zawsze. Uzupełnij poziom oleju w lampie i udaj się do trzeciego glifu.
Tułacz pojawi się jeszcze podczas stania wewnątrz glifu - wykorzystaj lampę i zacznij osłabiać go już teraz. Gdy będziesz w stanie się ruszyć, kieruj się powoli do bezpiecznej strefy ustawionej przez Drake'a, cały czas oślepiając wroga przy pomocy lampy. Wejdź wewnątrz bariery Drake'a i poczekaj, aż stwór również to zrobi.
Gdy wróg znajdzie się wewnątrz bariery, zostanie unieruchomiony. Zbliż się teraz do obrazu Tułacza, który ulokowany jest tuż obok zbiornika z olejem do lampy i wejdź z nim w interakcję. To z kolei sprawi, iż stwór zostanie wciągnięty do płótna, a wy pozbędziecie się go na dobre.
Uwaga - za pokonanie Tułacza odblokowane zostanie osiągnięcie Obcy (The Outsider). Możesz także zebrać drugie - Towarzysz broni (Companion in arms), wystarczy wykonać prostą czynność. Gdy Tułacz zacznie być wciągany do płótna, oświetlaj go intensywnie lampą - wróg próbował będzie wciągnąć ze sobą Twojego towarzysza, lampa mu w tym przeszkodzi, a Tobie wpadnie drugie osiągnięcie.