Rozdział 5 - Instytut Riverside | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 listopada 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis piątego już rozdziału w grze, zatytułowanego "Instytut Riverside". Po przebrnięciu przez jaskinię pełną kultystów, główny bohater zostaje ciężko ranny i trafia do nie całkiem normalnego szpitala psychiatrycznego.
- Ucieczka z oddziału psychiatrycznego
- Odwróć uwagę strażników
- Ucieczka z oddziału psychiatrycznego, ciąg dalszy
Ucieczka z oddziału psychiatrycznego
Po dość długiej serii scen przerywnikowych, odzyskasz na moment kontrolę nad postacią. Zbadaj rury przy suficie, potem drzwi, a następnie wróć do łóżka i połóż się w nim, by pchnąć akcję do przodu.
Po chwili znów odzyskasz kontrolę nad postacią. Przejdź przez zamglony korytarz - nie ma tutaj niczego do zebrania ani zbadania, więc kieruj się na drugą stronę i przejdź przez drzwi, by wywołać następną scenę.
Gdy ta dobiegnie końca, bohatera odwiedzi kobieta - Marie Colden. Porozmawiaj z nią na wszelkie dostępne tematy by dowiedzieć się, co się tutaj dzieje. Po chwili kobieta Cię opuści i odzyskasz kontrolę nad postacią.
Wyjdź ze swojej celi i wejdź do tej znajdującej się naprzeciw. Będzie tam do przeprowadzenia rekonstrukcja. Zbadać musisz dwie ściany, podłogę, łóżko i leżącą pod łóżkiem notatkę. Opuść teraz rekonstrukcję, wyjdź z celi i przejdź przez podwójne drzwi na końcu korytarza.
Odwróć uwagę strażników
Od tego momentu trzeba będzie się skradać. Korytarze szpitala psychiatrycznego wypełnione są przez ochroniarzy. Mechanika skradania się jest dość prosta - wróg może coś zauważyć, wtedy nad jego głową pokaże się biała ikonka i będzie on sprawdzał okolicę. Gdy ikonka stanie się czerwona, oznaczać to będzie, iż wróg Cię zauważył. Wtedy jedynym wyjściem jest ucieczka do innego pomieszczenia i/lub schowanie się do szafy - w tym drugim przypadku pilnuj, by wróg nie widział jak się chowasz, w przeciwnym przypadku wyciągnie cię i ukatrupi.
Wyjdź przez kolejne podwójne drzwi, by trafić na korytarz. Warto tutaj korzystać z mechaniki wychylania się - informacja o tym wyświetli się na ekranie. Twoim celem podczas pobytu w szpitalu jest odwrócenie uwagi strażników, by móc potem uciec z psychiatryka. Uczynić to można na trzy sposoby - dając leki więźniowi, by narobił hałasu, zagazowując pomieszczenia, jak i przeciążając sieć energetyczną. Wybór tak naprawdę zależy od gracza - wszystkie możliwości opisane zostaną w tym rozdziale.
Od głównego pomieszczenia skieruj się w lewą stronę i zejdź do pomieszczenia poniżej. W biurku, w prawej szufladzie, znajdziesz plik - Medical record of Francis Sanders. Do zbadania jest tutaj kilka obiektów - tablica przy biurku, poćwiartowane ciało po lewej stronie pomieszczenia, a także słój z zielonym mięsem i strzykawka w miejscu ogrodzonym siatką.
Tutaj znajduje się także pierwszy mechanizm do stworzenia dywersji, urządzenie elektryczne umiejscowione w centrum pomieszczenia. Do jego zasilenia potrzebne jest aktywowanie czterech przełączników. Jeden z nich znajduje się na prawo od niego, do trzech kolejnych prowadzą kable idące po ziemi - do nich dotrzemy za moment.
Włącz przełącznik i wyjdź z pomieszczenia drugim przejściem, a następnie wejdź do pomieszczenia z szyldem ARCHIVES. Przeszukaj dokładnie znajdujące się tutaj obiekty. Wejdź w interakcje z biblioteczkami, a następnie otwórz szufladę jednej z szafek na dokumenty i przeczytaj Medical Record of Sarah Hawkins.
Przejdź teraz do dalszej części archiwum, otwórz kolejną szafkę na dokumenty i przeczytaj Request for treatment. Uważaj poruszając się w tym pomieszczeniu - lepiej robić to w pozycji kucającej, gdyż stojąc mogą dostrzec cię strażnicy. Gdy tak się stanie, schowaj się w szafie. Wyjdź teraz z pomieszczenia.
Udaj się na lewo i poczekaj, aż korytarzem przejdzie strażnik. Wejdź teraz we wnękę po lewej stronie i przełącz drugi przełącznik do zasilania. Pozostały jeszcze dwa.
Wróć teraz w okolice drzwi do archiwum i poczekaj, aż strażnik zrobi kółko, a następnie szybko odbij w prawo. Jeśli chcesz zwiedzić korytarz na wprost, trzymaj się prawej strony - przy jednych z drzwi po lewej stronie, przez szybę przebije się więzień i będzie próbował cię złapać, robiąc przy tym sporo huku i ściągając na ciebie uwagę strażników. Dlatego lepiej poruszać się prawą stroną.
Dojdź do końca korytarza i skręć w lewo, gdzie znajdziesz rząd cel. W jednej z nich jest więzień, z którym można porozmawiać. Zaoferuje Ci on swoją pomoc - może narobić rabanu, ściągając na siebie uwagę pobliskiego strażnika, jednak trzeba mu dostarczyć tabletki nasenne (Sleeping Pills) - zbierzesz je niedługo.
Nie idź dalej wzdłuż korytarza, gdyż czeka tam strażnik. Zamiast tego zawróć i wejdź do bardziej otwartego pomieszczenia. Na środku pomieszczenia jest mała konstrukcja - wewnątrz znajdziesz przedmiot zwiększający Medycynę (Breviary of Medicine, Tome 1) i koło (Wheel), które wykorzystać możesz do odwrócenia uwagi strażników - o czym za moment.
Przy lewej stronie zauważysz pomieszczenie z tabliczką Administration. Drzwi są w tym momencie zamknięte, idź więc wzdłuż ściany, skręć w lewo i kontynuuj wzdłuż lewej krawędzi, aż dotrzesz do otwartego wejścia. Poczekaj, aż patrolujący tutaj strażnik zajmie się robotą w kuchni, a następnie przekradnij się wzdłuż lewej ściany, by dotrzeć do wspomnianego pomieszczenia administracji. Tutaj do zebrania są dwa klucze - Key to the guards' room i Key to the maintenance room. Zbierz je oba, szybko się przydadzą.
Wyjdź przez uprzednio zamknięte drzwi, by wrócić na korytarz. Ponownie skręć w lewo i udaj się na wprost, do pomieszczenia oznaczonego jako Storage Room. Poczekaj, aż strażnik się oddali i wejdź do drugiej części pomieszczenia. Za niewielkim stolikiem znajdziesz drugie i ostatnie koło (Wheel).
Poczekaj, aż strażnik wróci do składu i przekradnij się do pobliskiego pomieszczenia, apteki (Pharmacy). Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i zbadaj regał - znajdziesz tam przedmiot do zbadania i tabletki nasenne (Sleeping Pills) dla więźnia, którego udało Ci się spotkać przed momentem. Teraz zbierz jeszcze przedmiot leżący na biurku - History of Medicine in the XIX Century - który podniesie Twój poziom Medycyny.
Wróć teraz do składziku (Storage Room) i wyjdź na korytarz. W tym momencie masz już dwie dostępne opcje na odwrócenie uwagi strażników, warto jeszcze jednak rozejrzeć się po pomieszczeniach, by zebrać dodatkowe przedmioty. Wróć do kuchni, poczekaj, aż strażnik się oddali i udaj się w prawą stronę (tam, gdzie strażnik coś kroi). W malutkim pokoiku znajdziesz przedmiot zwiększający medycynę - Incision and Bleeding: Good Practice.
Wyjdź z kuchni i idź do końca korytarza, trzymając się lewej ściany. Odwróć się w lewo i zwróć uwagę na strażnika stojącego tyłem do drzwi. Zakradnij się powoli za nim i wejdź przez drzwi, by trafić do kostnicy. Wejdź do części odgrodzonej siatką. Po lewej stronie znajdziesz kolejny przedmiot zwiększający medycynę - History of Medicine in the XX Century.
Zbierz go i odwróć się o 180 stopni - na wprost będzie przełącznik do prądu. Wróć teraz na korytarz i omiń strażnika, idąc w lewo. Skręć w prawo i idź korytarzem do samego końca, aż dotrzesz do kolumny - od niej odbij w lewo i wejdź do małej salki.
Zbadaj notatkę po prawej stronie, zignoruj drzwi po prawej (zaraz tu wrócisz) i zejdź na niższy poziom. Wejdź do ogrodzonej części i załóż zdobyte wcześniej koło na wystający element. Przekręć koło tak, by wskazówka nad nim pokazywała maksymalne ciśnienie. Wyjdź z ogrodzonej części i przekręć też koło po prawej stronie - również, by pokazywało maksymalne ciśnienie. Z biurka po lewej stronie zbierz przedmiot - Memo to Staff.
Wbiegnij teraz schodkami po lewej stronie i przekręć znajdujący się tam zawór by - a jakże - ustawić maksymalne ciśnienie. Zignoruj drzwi po lewej, gdyż są zamknięte i wróć do drzwi przy wejściu, które przedtem zostały pominięte. Dostań się do środka. Wewnątrz znajdziesz czwarty, ostatni przełącznik. Aktywuj go, a następnie wejdź i przejdź przez tunel wentylacyjny.
Wyjdziesz po drugiej stronie zamkniętych drzwi. Zbierz leżące po lewej stronie nożyce (Pincers) i przetnij łańcuch blokujący drzwi. Załóż teraz drugie koło na wystający element i przekręć je, by zwiększyć ciśnienie. W tym momencie masz już gotowe wszystkie trzy sposoby na odwrócenie uwagi. Możesz udać się do więźnia i dać mu tabletki nasenne, możesz zagazować pomieszczenia przeciągając dźwignię, obok której teraz stoisz, bądź wrócić do pomieszczenia z dźwignią od zasilania i przeciążyć system. W tym momencie wybór należy wyłącznie do ciebie, najwydajniejszą metodą (gdyż odciąga najwięcej strażników) jest jednak przeciążenie bezpieczników.
Ucieczka z oddziału psychiatrycznego, ciąg dalszy
Wybierz preferowany przez siebie sposób odwrócenia uwagi, a następnie szybko ulotnij się z miejsca, w którym narobisz rabanu - za moment zlecą się tam strażnicy. Wróć teraz do bardziej otwartej części piętra - gdzie łączą się wszystkie korytarze (i gdzie było koło i książka do Medycyny). Udaj się w prawą stronę, do korytarza, który nie był jeszcze odwiedzany. Przejdź przez znajdujące się tam drzwi, by aktywować scenkę przerywnikową i dyskusję.
Gdy rozmowa dobiegnie końca, wbiegnij po schodach na górę i przejdź przez podwójne drzwi. Są tutaj trzy ścieżki, jednak tylko ostatnie drzwi są otwarte. Przejdź przez nie, by aktywować scenkę przerywnikową i zakończyć ten długi rozdział.