Rozdział 10 - Posterunek policji Darkwater | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 listopada 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis dziesiątego rozdziału w grze, noszącego tytuł "Posterunek policji Darkwater". Na koniec rozdziału 9, główny bohater zostaje aresztowany przez policję i wtrącony do celi.
- Rozmowa z Leviathanem
- Znajdź Drake'a
- Przegnaj Tułacza
- Znajdź i zniszcz pierwszy glif
- Znajdź i zniszcz drugi glif
- Znajdź i zniszcz trzeci glif
Rozmowa z Leviathanem
Gdy tylko rozpocznie się rozdział, główny bohater bombardowany będzie pytaniami przez oficera policji, Henrego Westa. Nie ma tutaj większego znaczenia, jakie odpowiedzi wybierzesz, przeklikaj więc rozmowę. Gdy rozmowa dobiegnie końca, główny bohater zostanie odwiedzony przez nową postać.
Pojawi się sam Leviathan, twór, który nawiedza bohatera od kilku rozdziałów podczas różnych momentów. Do wyboru będzie tutaj sporo opcji dialogowych, jednak jeśli zależy Ci na osiągnięciu Śledztwo ze snu (The dreamlike investigation), musisz wybrać konkretne odpowiedzi i poddać się woli Leviathana.
W pierwszej kolejności wybierz opcję, by się poddać (Submit). Przeklikaj część rozmowy i na jej koniec wybierz opcję, by przyjąć wiedzę (Accept the knowledge), po czym wspomniane osiągnięcie zostanie odblokowane.
Znajdź Drake'a
Po serii scen przerywnikowych trafisz do ciała Sary Hawkins. Twoim celem jest znalezienie Drake'a. Zignoruj ścieżki w dół i w górę, gdyż nic tam nie ma i skieruj się na wprost, przechodząc przez drewniane drzwi.
Możesz swobodnie przemieszczać się po tym terenie, nie ma tu żadnych zagrożeń, nie ma też jednak niczego ciekawego do zebrania czy zbadania. Przyglądnij się terenowi, a następnie wejdź na piętro i podejdź do grupki, wśród której jest też Drake, by zainicjować scenkę.
Przegnaj Tułacza
Ponownie pojawi się znany Ci już Tułacz (Shambler), dojdzie tutaj do finałowego starcia ze stworem. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, biegnij za Drake'iem i rozpocznij z nim rozmowę. Z niej dowiesz się, iż trzeba zniszczyć trzy bariery, by można było pozbyć się stwora raz na zawsze.
Zadanie to jest stosunkowo proste - musisz dostać się do danej bariery, stanąć w jej wnętrzu na kilka sekund, a następnie uciec do Drake'a, który ustawił strefę ochronną, przed szarżującym na Ciebie Tułaczem.
Znajdź i zniszcz pierwszy glif
Czas zniszczyć pierwszą barierę. Pierwszy glif znajdziesz na podwyższeniu - widać go z miejsca, w którym Drake ustawił barierę. Podejdź tam i zbadaj po drodze teren, by zaplanować drogę ucieczki - do momentu wejścia do bariery, Tułacz nie będzie zawracał Ci głowy.
Gdy wszystko będzie gotowe, wejdź do bariery i odczekaj kilka sekund. Gdy tylko bariera zostanie wyłączona, rzuć się sprintem w stronę Drake'a - nie odwracaj się, wróg nie będzie w stanie cię dogonić.
Znajdź i zniszcz drugi glif
Drugi glif pojawił się na głównym poziomie jaskini. Zanim się tam udasz, uzupełnij olej do lampy - zbiornik jest tuż obok bariery ustawionej przez Drake'a. Podejdź do bariery - skryta jest ona za kratami, trzeba więc otworzyć najpierw przejście, wchodząc w interakcję z bramą.
Gdy tylko otworzysz bramę, pojawi się Tułacz. Nie dasz rady od razu zniszczyć glifu, ucieknij więc do Drake'a. Możesz posiłkować się lampą podczas ucieczki - zwiększenie nasilenia światła (jak podczas 9 rozdziału) spowalnia wroga na kilka sekund i uniemożliwia mu zaatakowanie Cię. Pamiętaj też, by nie trzymać cały czas przycisku naświetlania, a aktywować go na około sekundę, puszczać przycisk i powtarzać proces po 2-3 sekundach. W ten sposób zaoszczędzisz sporo oleju w lampie.
Wróć wewnątrz bariery Drake'a i poczekaj, aż wróg zniknie. Napełnij lampę i idź z powrotem do bariery. Wejdź wewnątrz niej i poczekaj, aż zostanie zniszczona. Teraz uciekaj w stronę Drake'a. Na twojej drodze pojawi się Tułacz - wykorzystaj lampę, by go osłabić i powoli przejdź obok niego, cały czas rażąc światłem stwora, zanim nie dotrzesz do bezpiecznego miejsca.
Znajdź i zniszcz trzeci glif
Przyszła pora na trzeci glif. Tutaj sprawa wygląda nieco inaczej, gdyż musisz zwabić stwora do Drake'a. Uzupełnij olej, a następnie wejdź do wnętrza trzeciego glifu.
Po chwili pojawi się Tułacz. Zacznij od razu oślepiać go lampą i powoli kieruj się w stronę bezpiecznego kręgu ustawionego przez Drake'a. Cały czas oślepiaj wroga i miarowo przemieszczaj się do celu. Wejdź wewnątrz bariery Drake'a i poczekaj, aż stwór również to zrobi.
Gdy tak się stanie, wróg będzie unieruchomiony. Podbiegnij teraz szybko do obrazu Tułacza, który stoi obok zbiornika na olej i wejdź z nim w interakcję. Sprawi to, iż stwór zostanie wciągnięty do obrazu, a wy pozbędziecie się go raz na zawsze.
Uwaga - za samo pokonanie Tułacza otrzymasz osiągnięcie Obcy (The Outsider). Możesz także zebrać drugie - Towarzysz broni (Companion in arms), wystarczy wykonać prostą czynność. Gdy Tułacz zacznie być wciągany do płótna, oświetlaj go intensywnie lampą - wróg próbował będzie wciągnąć ze sobą Twojego towarzysza, lampa mu w tym przeszkodzi, a Tobie wpadnie drugie osiągnięcie.
Po wszystkim aktywuje się długa scena przerywnikowa, która zakończy ten krótki rozdział.