Osiągnięcia i trofea w Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 listopada 2018
W tym rozdziale znajdziesz listę wszystkich osiągnięć/trofeów, które zdobyć można w grze Call of Cthulhu. Tych w grze do zdobycia jest 49 - 50 dla wersji na konsolę PS4. Każde trofeum zawiera opis czynności wymaganych do jego zdobycia.
- Professor of Arkham Univesity
- Detektyw Edward Pierce
- John Reynold Legrasse
- Człowiek wielu talentów
- Ex Oblivione
- Najbardziej trywialny przedmiot
- Detektyw historyk
- The Shadow Out of Time
- Strange secrets
- More sober than Zadok Allen
- Poza rzeczywistością
- Wielkie objawienie
- Sprawa Sary Hawkins
- Detektyw z urojeniami
- Dziwna posiadłość
- Straszliwy starzec
- Wspomnienia
- Sekretna jaskinia
- Wspaniały umysł
- Jama ofiarna
- Świątynia
- The Sandman
- Wspólna wina
- Potwór z innego wymiaru
- Wróg u bram
- Badacz osobliwości
- The Book
- Biały statek
- Amulet Prawdawnych
- Śledztwo snu
- W Darkwater nie ma prohibicji
- Obcy
- Towarzysz broni
- Zaatakuj przystań
- Dobry samarytanin
- Parszywe szczury
- Przysięga Hipokratesa
- Podróż w przeszłość
- Biegły w języku r'lyehyjskim
- Opętani z Darkwater
Professor of Arkham Univesity
Sposób odblokowania: odblokuj wszystkie pozostałe trofea.
Opis: To trofeum dostępne jest wyłącznie w wersji na konsole PS4. By je odblokować, trzeba zdobyć pozostałe 49 trofeów.
Detektyw Edward Pierce
Sposób odblokowania: osiągnij poziom Eksperta w dowolnej zdolności.
Opis: By zdobyć to trofeum, trzeba zdobyć poziom Eksperta w dowolnej zdolności głównego bohatera. Nie trzeba sobie zaprzątać specjalnie głowy tym osiągnięciem - wybraną przez siebie umiejętność uda Ci się rozwinąć do wymaganej rangi już po kilku godzinach rozgrywki.
John Reynold Legrasse
Sposób odblokowania: Znajdź 20 ukrytych przedmiotów.
Opis: By zdobyć to trofeum, trzeba znaleźć 20 ukrytych w grze przedmiotów. Mogą to być zarówno księgi rozwijające zdolność Medcyny (Medicine) bohatera, przedmioty okultystyczne rozwijające Okultyzm (Occultism), jak i dokumenty z zamkniętymi sprawami (case closed). Lokalizację ukrytych przedmiotów znajdziesz zarówno w opisie przejścia, jak i w oddzielnym rozdziale poświęconym temu zagadnieniu.
Człowiek wielu talentów
Sposób odblokowania: Zbadaj 50 przedmiotów.
Ex Oblivione
Sposób odblokowania: oblej test umiejętności.
Opis: Testy umiejętności mają miejsce w czasie niektórych rozmów z postaciami niezależnymi - będziesz wtedy mieć opcję, by wykonać test (np. na siłę czy elokwencję) i wpłynąć dzięki temu na inną postać. Najłatwiej jest zdobyć to osiągnięcie poprzez próbę wykonania testu umiejętności, której kompletnie nie rozwijasz.
Dobrym momentem na oblanie testu jest początek gry, a dokładniej 2 rozdział. Przy próbie włamania się do magazynu (dokładny opis znajdziesz w opisie przejścia rozdziału 2), bohater zostaje nakryty przez Cat. Będzie tutaj można wykonać test siły - jeśli nie będziesz mieć dostatecznie rozwiniętej tej umiejętności, oblejesz test i zdobędziesz osiągnięcie.
Najbardziej trywialny przedmiot
Sposób odblokowania: Znajdź wszystkie małe niebieskie buteleczki.
Opis: By zdobyć to trofeum, trzeba odnaleźć wszystkie małe niebieskie buteleczki z tabletkami nasennymi (Sleeping Pills). Tego typu butelki znaleźć można w kilku lokalizacjach w grze - pierwszą znajdziesz już w rozdziale 1, w biurze detektywa Pierce'a.
Detektyw historyk
Sposób odblokowania: Ułóż wspomnienia Margaret Wyckwood.
Opis: By odblokować to osiągnięcie, trzeba znaleźć 5 dzienników żony pastora. Do odnalezienia są w rozdziałach 4, 6, 7, 9 i 13, a ich dokładną lokalizację pokazuje powyższy film.
The Shadow Out of Time
Sposób odblokowania: Odkryj wszystkie freski zaginionego plemienia
Opis: Freski znaleźć można w trzech różnych lokalizacjach:
Na pierwszą trafisz podczas 2 rozdziału. Musisz udać się do magazynu 36 poprzez sekretne przejście w jednym z budynków (opisane to zostało w rozdziale "Jak dostać się do magazynu 36?"). Po halucynacji w wodzie, wyjdź na powierzchnię i zbadaj fresk ulokowany obok drabiny prowadzącej do góry.
Drugi fresk (a raczej grupa fresków) znajdziesz podczas rozdziału 4, zaraz po tym, jak odłączysz się od Oficera Bradleya i przejdziesz przez zalane przejście do głównej części jaskini. Tutaj wystarczy iść ścieżką prowadzącą do góry i badać freski na ścianie po prawej stronie.
Ostatni fresk znajdziesz podczas rozdziału 14, tuż przed spotkaniem z doktorem. Gdy przemierzać będziesz jaskinie, skup się na ścianie po lewej stronie - tam, w lekkim wgłębieniu, znajdziesz ostatni w grze fresk.
Gdy zbadasz te 3 lokacje, otrzymasz upragnione osiągnięcie.
Strange secrets
Sposób odblokowania: Znajdź przedmioty okultystyczne.
More sober than Zadok Allen
Sposób odblokowania: Nie pij alkoholu.
Opis: Osiągnięcie dość specyficzne, gdyż wymaga od gracza, by czegoś nie robił. W świecie gry kilka razy natkniesz się na szklanki z whiskey, które bohater może wypić - pierwsza taka okazja nadarzy się już w rozdziale 1. By otrzymać osiągnięcie, musisz po prostu zignorować te przedmioty - nie wypij z nich alkoholu ani razu, a zdobędziesz osiągnięcie w momencie ukończenia gry.
Poza rzeczywistością
Sposób odblokowania: Przeczytaj bezbożną księgę.
Opis: Bezbożne księgi (unholy book) to przedmioty, które przeczytać możesz w świecie gry. Czynność ta nie jest wymagana, by ukończyć rozgrywkę, pozwala jednak na podniesienie poziomu Okultyzmu (Occultism) bohatera, warto jest więc to robić. Szczegółowy opis lokalizacji wszystkich tego typu ksiąg znajdziesz w opisie przejścia, jak i w oddzielnym rozdziale poświęconym temu zagadnieniu - na potrzeby tego osiągnięcia wystarczy przeczytać tylko jedną z nich.
Wielkie objawienie
Sposób odblokowania: Przeczytaj wszystkie bezbożne księgi w grze.
Opis: Bezbożne księgi (unholy book) to przedmioty, które przeczytać możesz w świecie gry. Czynność ta nie jest wymagana, by ukończyć rozgrywkę, pozwala jednak na podniesienie poziomu Okultyzmu (Occultism) bohatera, warto jest więc to robić. Szczegółowy opis lokalizacji wszystkich tego typu ksiąg znajdziesz w opisie przejścia, jak i w oddzielnym rozdziale poświęconym temu zagadnieniu - by odblokować to osiągnięcie trzeba przeczytać wszystkie księgi w grze.
Sprawa Sary Hawkins
Sposób odblokowania: Przyjmij sprawę Sary Hawkins.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie na koniec pierwszego rozdziału - jest to osiągnięcie powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Detektyw z urojeniami
Sposób odblokowania: Bądź zabawką halucynacji.
Opis: Osiągnięcie to powiązane jest z jednym ze sposobów na dostanie się do magazynu 36, podczas rozdziału 2. By je otrzymać, w pierwszej kolejności udać się do kapitana Fitzroya i przeprowadzić z nim rozmowę. Następnie wyjdź z jego biura i udaj się wgłęb miasta - z naprzeciwka nadciągać będzie spora grupa ludzi, która wcześniej blokowała dostępu do tamtejszej części miasta.
Znajdziesz tam niewielką halę, z klapą blokującą dostępu do niższego poziomu. Musisz odszukać tutaj trzy przedmioty:
- Dźwignię (Lever) - znajdziesz ją na lewo od wejścia do pomieszczenia, za pudełkiem.
- Urządzenie z zapadką (Ratchet Device) - to znajdziesz tuż obok dźwigni, obok rozwalonego wozu.
- Tryb (Cogwheel) - trzeci przedmiot znajduje się na wprost od wejścia do budynku, niedaleko drabiny.
Gdy pozyskasz przedmioty, wdrap się na górę po drabinie i dobiegnij do mechanizmu znajdującego się na końcu platformy. Wejdź z nim w interakcję i zamontuj zdobyte części w następującej kolejności: dźwignia, tryb, urządzenie z zapadką. Teraz aktywuj mechanizm, by po chwili otworzyć przejście w podłodze.
Zejdź po drabinie na dół, a następnie wejdź do zagazowanego pomieszczenia. Teraz wystarczy tylko przejść przez zalaną jaskinię - po drodze bohater zostanie wciągnięty przez potwora pod wodę, a po krótkiej chwili wróci na powierzchnię, a Ty otrzymasz opisywane osiągnięcie. Możesz kontynuować marsz, by dotrzeć do magazynu 36.
Dziwna posiadłość
Sposób odblokowania: Daj się zawieźć do posiadłości Hawkinsów.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie na koniec drugiego rozdziału - jest to osiągnięcie powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Straszliwy starzec
Sposób odblokowania: Przekonaj dozorcę, by Ci pomógł.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie po rozmowie z dozorcą rodziny Hawkins, starszym mężczyzną, który wciąż przebywa w zniszczonej posiadłości. Jest to osiągnięcie powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Wspomnienia
Sposób odblokowania: Zbadaj wspomnienia rodziny Hawkins.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie - jest ono powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Sekretna jaskinia
Sposób odblokowania: Odkryj sekretne przejście pod posiadłością rodziny Hawkins.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie na koniec trzeciego rozdziału, po otwarciu tajnego przejścia (niezależnie od wybranego sposobu) prowadzącego do podziemi. Dokładny opis znajdziesz w rozdziale poświęconym rozdziałowi 3. Jest to osiągnięcie powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Wspaniały umysł
Sposób odblokowania: Użyj globusa, by odblokować sekretne przejście pod posiadłością rodziny Hawkins.
Opis: Osiągnięcie odblokować można na koniec trzeciego rozdziału, przed wejściem do tajnego przejścia pod posiadłością rodziny Hawkins. By je zdobyć, trzeba odblokować przejście przy pomocy globusa - trzeba rozwiązać powiązaną z nim zagadkę.
W pierwszej kolejności warto zbadać leżącą na biurku mapę - zaznaczona na niej jest odbyta podróż. Kreski pomiędzy poszczególnymi punktami to wskazówka - to trasa, którą trzeba teraz odwzorować na globusie. Zbliż się więc do obiektu i wejdź z nim w interakcję. Teraz postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:
- Ustaw początkową lokację na współrzędnych 42N, 70W
- Przesuń wskaźnik na 47N, 55W - musisz przesunąć go do góry i w prawo.
- Teraz przesuń wskaźnik na 49N, 61W - odrobinę do góry i w lewo.
- Ustaw go teraz na 57N, 51W - do góry i w prawo.
- Na koniec przesuń wskaźnik na 33N, 53W - w dół.
Ostatecznie wskaźnik powinien być ustawiony na środku symbolu reprezentującego kierunki świata - jak pokazane zostało na powyższym obrazku. Teraz wystarczy tylko potwierdzić wybór, by zakończyć zagadkę i otworzyć tajemne przejście. Za swój wyczyn otrzymasz osiągnięcie Wspaniały umysł (Brilliant mind).
Jama ofiarna
Sposób odblokowania: Wpadnij do jamy ofiarnej.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się automatycznie na koniec czwartego rozdziału, po tym, jak bohater wpada do jamy ofiarnej - jest to osiągnięcie powiązane z fabułą, nie da się go pominąć.
Świątynia
Sposób odblokowania: Weź udział w obrzędach w jaskini.
Opis: Osiągnięcie to zdobyć można podczas czwartego rozdziału gry Call of Cthulhu. Szansa, by je odblokować, nadarza się na koniec wędrówki po podziemiach, gdy docierasz do miejsca, w którym kultyści odprawiają plugawe obrzędy. Gdy obrzędy dobiegną końca i odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz upragnione osiągnięcie. Jest to osiągnięcie powiązane z fabułą - nie da się go pominąć.
The Sandman
Sposób odblokowania: Zawrzyj umowę z oszalałym więźniem.
Opis: Osiągnięcie to odblokować można podczas piątego rozdziału gry Call of Cthulhu. Trafisz tam na więźnia, który zaoferuje Ci pomoc w odwróceniu uwagi strażników - w zamian za tabletki nasenne (Sleeping Pills) narobi on hałasu, ściągając na siebie strażników i odblokowując dostęp do wyjścia. Tabletki nasenne znaleźć możesz w aptece (oznaczona jest tabliczką "Pharmacy").
Wspólna wina
Sposób odblokowania: Doprowadz Irene Sanders na skraj wytrzymałości.
Opis: Osiągnięcie to otrzymuje się poprzez wykonanie kilku czynności. Najpierw, podczas rozmowy z Marie Colden i Oficerem Bradleyem (początek 6 rozdziału) zdecydować musisz, iż powiesz jej całą prawdę o tym, co stało się z jej mężem. Potem podczas rozmowy z kobietą (rozdział 6) musisz wyjawić jej całą, brutalną prawdę, iż mąż zginął w męczarniach. Na koniec musisz znaleźć i odtworzyć nagranie jej męża (opisane w rozdziale z opisem przejścia rozdziału 6). Osiągnięcie nie odblokuje się jednak natychmiast - zdobędziesz je w późniejszym rozdziale, dowiadując się, co stało się z Irene Sanders.
Potwór z innego wymiaru
Sposób odblokowania: Wygnaj Tułacza.
Opis: Osiągnięcie odblokowuje się podczas pobytu w domu Irene Sanders, w 6 rozdziale Call of Cthulhu. Dojdzie tam do spotkania z Tułaczem, makabrycznym potworem, który wypełznie z malowidła o tej samej nazwie. By odblokować osiągnięcie, musisz go wygnać poprzez podziurawienie płótna przy pomocy jednego ze sztyletów. Osiągnięcie to powiązane jest z fabułą - nie da się go pominąć.
Wróg u bram
Sposób odblokowania: Wygnaj Tułacza przy pomocy jednego sztyletu.
Opis: Osiągnięcie powiązane jest z poprzednim, gdyż polega na tej samej czynności - wygnaniu Tułacza, stwora, którego spotkasz podczas 6 rozdziału Call of Cthulhu. By je odblokować, musisz rozpocząć starcie z Tułaczem, udać się po sztylet i wybrać ten właściwy za pierwszym razem, a następnie zniszczyć płótno. Jeśli wybierzesz zły sztylet, trzeba będzie powtórzyć etap - daj się wtedy złapać potworowi.
To, który sztylet wykorzystać, by pozbyć się Tułacza, znajdziesz w opisie przejścia 6 rozdziału gry.
Badacz osobliwości
Sposób odblokowania: Spotkaj Algernona Drake'a i przyjmij jego ofertę pomocy.
Opis: Osiągnięcie to odblokować można podczas 8 rozdziału gry Call of Cthulhu, zaraz po tym, jak otworzysz sejf zawierający księgę Necronomicon i rozegrasz etap jako pani doktor. Dojdzie wtedy do wymiany zdań pomiędzy głównym bohaterem i Algernonem Drake'iem - wystarczy przytaknąć na jego ofertę pomocy, by odblokować to osiągnięcie.
The Book
Sposób odblokowania: Przeczytaj Necronomicon.
Opis: Jest to osiągnięcie powiązane z fabułą - odblokujesz je na koniec 7 rozdziału, po otwarciu sejfu i przeczytaniu znajdującej się wewnątrz księgi.
Biały statek
Sposób odblokowania: Poznaj sekrety Scylli.
Opis: osiągnięcie to odblokować można podczas 8 rozdziału, gdy gracz dociera do biura Dr Fullera. Do rozwiązania tam będzie zagadka ze statkiem - trzeba będzie w odpowiedni sposób manewrować masztami, obracając je, by ustawić wszystkie w stronę dziobu okrętu. Obrócenie jednego masztu manewruje wszystkimi trzema, trzeba więc odpowiednio wszystko rozplanować.
Przykładowa kombinacja do obracania żagli (maszty od 1 do 3, licząc od lewej do prawej): 2, 2, 1, 3, 1, 3, 3, 2, 1, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 3, 3 i na końcu 2.
Amulet Prawdawnych
Sposób odblokowania: Pozyskaj skarb Algernona Drake'a.
Opis: osiągnięcie fabularnie, nie da się go pominąć.
Śledztwo snu
Sposób odblokowania: Zaakceptuj objawienia.
Opis: By odblokować osiągnięcie, musisz przyjąć wolę Lewiatana, który odwiedzi cię podczas pobytu w celi i przyjąć jego wiedzę.
Poczekaj, aż na ekranie do wyboru będą pierwsze opcje dialogowe i wybierz wariant, by poddać się woli Leviathana [Submit]. Kontynuuj rozmowę z istotą, a na jej końcu wybierz opcję, by przyjąć wiedzę [Accept the knowlege]. Odblokuje to opisywane osiągnięcie.
W Darkwater nie ma prohibicji
Sposób odblokowania: Dostarcz likier do żeglarzy.
Opis: Osiągnięcie odblokować można podczas 2 rozdziału Call of Cthulhu. Twoim celem podczas drugiego rozdziału jest dotrzeć do magazynu skrywającego tajemnice rodziny Hawkins. Jedna z dróg prowadzących do magazynu wymagać będzie zachęcenia dwójki żeglarzy-pijaczków, by Ci pomogli. Do tego celu niezbędny będzie likier. By go zdobyć, udaj się wzdłuż linii brzegowej miasta Darkwater - omiń zbiegowisko przy martwym wielorybie i udaj się do chatek stojących w oddali. Wedrzyj się do środka jednej z nich, otwierając zamek wytrychami - wewnątrz znajdziesz butelkę z napitkiem. Teraz wróć do pijaczków i daj im alkohol - odciągną oni uwagę strażników, otwierając przejście, a Ty otrzymasz dodatkowo osiągnięcie.
Obcy
Sposób odblokowania: Przegnaj kreaturę raz na zawsze.
Opis: Osiągniecie to powiązane jest z fabułą, nie da się go pominąć. Otrzymasz je za pokonanie Tułacza (Shambler) podczas 11 rozdziału.
Towarzysz broni
Sposób odblokowania: Ocal życie Drake'a podczas starcia z kreaturą.
Opis: Podczas finałowego starcia z Tułaczem, gdy potwór zostanie już definitywnie wygnany i będzie wciągany do swojego świata, będzie chciał ze sobą zabrać także Drake'a. By temu zapobiec - i zdobyć osiągnięcie - musisz potraktować go światłem z lampy.
Zaatakuj przystań
Sposób odblokowania: Ucieknij z obszaru zajętego przez wrogów.
Opis: Jest to trofeum fabularnie, nie da się go pominąć.
Dobry samarytanin
Sposób odblokowania: Ocal Mitchella.
Opis: Osiągnięcie to można odblokować podczas 12 rozdziału Call of Cthulhu. Twoim celem tutaj będzie dostanie się do stacji wielorybniczej, a by to osiągnąć trzeba będzie pozyskać odpowiedni klucz. Wykonać to można zbierając apteczkę z magazynu 36 i dostarczając ją albo do Cat, która znajduje się w biurze Kapitana Fitzroya, bądź do Mitchella, który leży na przystani, obok chaty, w której podczas 2 rozdziału znaleźć można alkohol dla pijaczków, by dostać się do magazynu.
By odblokować to osiągnięcie, dostarcz apteczkę do Mitchella.
Parszywe szczury
Sposób odblokowania: Użyj siły by zmusić podejrzanych do mówienia.
Opis: Osiągnięcie to odblokować można podczas rozdziału 11, gdy trafiasz do skóry Cat. Zaraz na początku rozdziału będzie trzeba przesłuchać dwójkę zbirów, których akcje doprowadziły do śmierci oficera Henrego Westa. By otrzymać osiągnięcie, musisz uderzyć jednego ze zbirów - służą do tego opcje dialogowe ulokowane na dole (Punch the one on the left lub Punch the one on the right).
Przysięga Hipokratesa
Sposób odblokowania: Wylecz wszystkich pacjentów.
Opis: Osiągnięcie odblokować można podczas 8 rozdziału Call of Cthulhu, gdy sterować będziesz doktor pracującą w szpitalu. By je odblokować, trzeba wyleczyć wszystkich pacjentów. Sposób jest dość prosty - wystarczy przebiec się po bloku A i B (Block A i Block B) i wejść w interakcję z każdym znajdującym się tam pacjentem. Wykorzystaj wszystkie dostępne opcje dialogowe na każdym "interaktywnym pacjencie", co zostanie uznane przez grę jako wyleczone.
Na koniec musisz wyjść na korytarz, gdzie znajduje się para żeglarzy oczekująca informacji o swojej matce. Jeśli udało Ci się wyleczyć wszystkich pacjentów, z pewnością natrafisz też na wspomnianą kobietę - przekaż im informacje, iż stan kobiety się poprawia, a otrzymasz osiągnięcie.
Podróż w przeszłość
Sposób odblokowania: Otwórz skrzynię żeglarzy w stacji wielorybniczej.
Biegły w języku r'lyehyjskim
Sposób odblokowania: Wybierz wszystkie odpowiedzi w języku R'lyehian.
Opis: By odblokować to osiągnięcie, musisz łącznie 9 razy wybrać odpowiedź w języku R'lyehian. Wybory te zaczynają się dopiero od rozdziału 9, od powrotu z Sara Hawkins do jej domu.
Wyborów tych dokonać można:
- W czasie rozmowy z Sara Hawkins podczas 9 rozdziału.
- Podczas rozmowy z Oficerem Bradleyem podczas 9 rozdziału.
- Podczas ponownej rozmowy z Sara Hawkins podczas 9 rozdziału.
- Podczas rozmowy z Drake'iem podczas 9 rozdziału.
- Podczas rozmowy z Leviathanem w trakcie 10 rozdziału.
- 3 razy z Marie Colden podczas 14 rozdziału.
- Podczas finałowej rozmowy z Sara Hawkins w trakcie 14 rozdziału.
Opętani z Darkwater
Sposób odblokowania: Zabij 5 opętanych mieszkańców.
Opis: Trofeum możliwe do odblokowania podczas 12 rozdziału gry Call of Cthulhu. Zdobyć możesz je, gdy wydostaniesz się z celi i przemierzać będziesz port Darkwater. Wystarczy zastrzelić 5 mieszkańców, by odblokować to trofeum.