Rozdział 6 - Posiadłość Hawkinsów i Sandersa | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 5 listopada 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis szóstego rozdziału w grze, zatytułowanego "Posiadłość Hawkinsów". Po długim i męczącym rozdziale 5, przychodzi rozdział 6, gdzie czeka cię spokojna eksploracja i znacznie wolniejsza rozgrywka.
Porozmawiaj z wdową Sanders
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, zbiegnij po schodach na dół i dołącz do dwójki bohaterów - póki co nie ma tutaj niczego do zbadania bądź aktywowania, więc nie musisz się tym martwić. Zbliż się do Oficera Bradleya i rozpocznij rozmowę z nim i Marie Colden.
Wyczerp wszystkie dostępne opcje dialogowe, by dowiedzieć się jak najwięcej i poznać swój kolejny cel. Musisz odwiedzić wdowę po Sandersie, więźniu, który w brutalny sposób zginął na twoich oczach podczas końcówki piątego rozdziału. Nie ma tutaj niczego do zrobienia - możesz się jedynie napić alkoholu, który stoi na biurku. Teraz wyjdź dowolnymi drzwiami, by przenieść się do domu wspomnianej wdowy.
Gdy dotrzesz na miejsce, rozpocznie się scena przerywnikowa, a następnie rozmowa z Irene Sanders i znaną Ci już Cat. Porozmawiaj z wdową i wyczerp wszystkie dostępne opcje dialogowe. Po krótkiej chwili rozmowa dobiegnie końca i będzie można rozejrzeć się po rezydencji.
Zbadaj Tułacza
Zacznij od zbadania listu - Letter of Refusal - leżącego na biurku. Teraz przyjrzyj się fotografii (Photograph of the Sanders and Sarah Hawkins) leżącej nad kominkiem. Po obu tych czynnościach będzie można aktywować rekonstrukcję.
Rozpocznij od zbadania filiżanki na stoliku. Teraz zbadaj fortepian stojący obok. Następnie podejdź do stojącego koło wejścia stolika i zbadaj znajdujący się tam rejestr. Teraz zbliż się do obrazu i przyjrzyj się mu. Po tym obok obrazu pojawią się postacie - zbadaj obie kobity, a następnie obraz stojący obok. Po krótkiej scenie przerywnikowej rekonstrukcja dobiegnie końca.
Podejdź teraz jeszcze raz do stolika, gdzie wcześniej był rejestr - leży tam książka zwiększająca medycynę, Breviary of Medicine, Tome 2. Zbliż się teraz ponownie do fortepianu. Jest tutaj do rozwiązania zagadka - musisz w odpowiedniej kolejności nacisnąć klawisze fortepianiu. Stojąc przed fortepianem, będzie można wcisnąć cztery klawisze - oznaczmy je 1, 2, 3 i 4, idąc od lewej. Naciśnij je teraz w następującej kolejności: 3, 4, 2 i na koniec 1. Otworzy to skrytkę pod klawiszami, gdzie znajdziesz księgę zwiększającą Okultyzm, Art and Mysticism, Forgotten Objects, by Francis Sanders.
Przejdź teraz w prawo i w korytarzu zbierz przedmiot związany z zadaniem, Francis Sanders' cylinder. Odwróć się teraz o 180 stopni i podejdź do fonografu. Umieść w nim znaleziony cylinder i przesłuchaj nagrania. Wróć teraz do miejsca, w którym był cylinder i idź w lewą stronę. Zignoruj zamknięte drzwi i przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie stoi Cat.
Tutaj do zebrania jest Amulet - znajdziesz go na biurku stojącym w rogu pomieszczenia. Po zebraniu przedmiotu zwiększona zostanie umiejętność Okultyzmu. Na biurku znajdziesz także tabletki nasenne (Sleeping Pills). Na lewo od biurka, pod krzesłem, znajdziesz z kolei książkę do zebrania - The Whale and the Cod.
W szafce na dokumenty stojącej za biurkiem z kolei znajdziesz list - Letter by Sarah Hawkins. Idź wzdłuż lewej ściany, by dojść do kolejnego przedmiotu do zebrania - Diary of the pastor's wife, Volume 3. Obok Cat znajdziesz skrzynkę z kluczem, Key to the Sanders gallery.
Zanim rozpoczniesz rozmowę z kobietą, podejdź do znajdującej się w rogu pomieszczenia biblioteczki. Możesz tam przesunąć leżący na boku kufer, by odkryć książkę zwiększającą Medycynę - Dissertation on an Anatomical Question. Podejdź teraz do Cat i przeczytaj leżącą przed nią księgę, Malleus Bestiarium, Volume 2. Odblokuje to osiągnięcie Poza rzeczywistością (Beyond reality) i podniesie poziom Okultyzmu.
Rozpocznij teraz rozmowę z Cat. Wyczerp dostępne opcje dialogowe i po zakończonej rozmowie przejdź przez drzwi, by wejść do galerii rodziny Sanders. Możesz zbadać tutaj całą masę przedmiotów, nie ma tutaj jednak niczego kluczowego. Gdy skończysz przeglądanie galerii, zbliż się do obrazu Tułacza ustawionego na podeście, by aktywować scenkę przerywnikową.
Pokonaj Tułacza
Gdy scena dobiegnie końca, wnętrze galerii zostanie zaciemnione, a po niej błąkał się będzie tytułowy Tułacz (Shambler), potwór, który wypełznie z obrazu, który przed momentem został zbadany. Jako iż główny bohater nie potrafi walczyć, walka ze stworem jest niemożliwa. Wroga jednak w dalszym ciągu trzeba pokonać, co jest stosunkowo proste, gdy zna się sposób.
Jak tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, odwróć się o 180 stopni i skieruj się w stronę ściany, cały czas poruszając się podczas kucania - zmniejszysz w ten sposób szansę na wykrycie przez potwora. Wejdź do małego pomieszczenia po lewej stronie - jeśli Tułacz cię zauważy (co zostanie zaakcentowane zmianą muzyki), szybko dobiegnij do znajdującej się tam szafy i się tam schowaj.
Poczekaj chwilę, by Tułacz się oddalił, a następnie wyjdź z szafy i skieruj się w stronę pobliskiego pomieszczenia, przechodząc przez drugie przejście. Jeśli podczas przejścia wróg cię zauważy, schowaj się w znajdującej się tam szafie i poczekaj, aż ponownie się oddali.
Gdy wróg się oddali, wyjdź z szafy i udaj się do rogu tutejszego pomieszczenia, Znajdziesz tam gablotę stojącą pomiędzy meblami a złotym posągiem (pokazane zostało to na powyższym obrazku). Rozbij szybę, wchodząc w interakcję z gablotą i zbierz znajdujący się tam sztylet. Narobisz tym hałasu, więc dla swojego bezpieczeństwa schowaj się ponownie w szafie i poczekaj, aż wróg się oddali.
Wyjdź z szafy, gdy będzie bezpiecznie i zlokalizuj płótno, z którego wróg tutaj wypełzł. Musisz do niego szybko dobiec i wejść z nim w interakcję. Aktywuje to scenę przerywnikową, podczas której główny bohater zniszczy płótno i wygra batalię ze stworem. Po chwili pomieszczenie wróci do normy i rozpocznie się krótka wymiana zdań z Cat. Za pokonanie wroga otrzymasz także dwa osiągnięcia - Potwór z innego wymiaru (From Beyond) i Wróg u bram (The Thing on the Doorstep). Po rozmowie z Cat, rozdział dobiegnie końca.