Rozdział 13 - Opuszczona stacja wielorybnicza | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 listopada 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis trzynastego, przedostatniego rozdziału w grze, nazwanego "Opuszczona stacja wielorybnicza". Główny bohater trafia tutaj podczas poszukiwania Sary Hawkins, po przebiciu się przez miasto pełne opętanych mieszkańców.
Dostań się do głównego pomieszczenia
Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, skieruj się wzdłuż drewnianej platformy i zejdź po drabinie na dół, gdyż drzwi znajdujące się na górze wymagają klucza do otwarcia. Zignoruj na razie mechanizm, który mijać będziesz z prawej strony - za moment do niego wrócisz.
Gdy tylko dotrzesz na ziemię, zbierz leżącą nieopodal linkę z hakiem (Hook on a rope). Skieruj się teraz do końca pomieszczenia i wejdź do drzwi po prawej stronie.
Z szuflady po prawej stronie zbierz Diary of the pastor's wife, volume 5 - jeśli zbierane były poprzednie części, otrzymasz osiągnięcie Detektyw historyk (Detective historian). Podejdź teraz do ściany z oknem i zbadaj leżącą na ziemi kartę - Page torn from log I. Wyjdź z pomieszczenia, podejdź kawałek w prawo i wejdź do kolejnego.
Podejdź od prawej strony biurka i z górnej szuflady zbierz klucz do biura (Office key). Odwróć się teraz o 180 stopni i na zniszczonym regale zbadaj kolejną kartkę - Page torn from log 2.
Opuść teraz pomieszczenie i wdrap się na nowo po drabinie na górę. Dojdź do końca kładki i wejdź do pomieszczenia, wykorzystując nowo zdobyty klucz. Podejdź do blatu i zbierz Nóż (Knife), a następnie podejdź pod okno, z prawej strony i zbadaj kolejną kartkę - Page torn from log 4. Na koniec zbliż się do zaworu po lewej stronie i go przekręć.
Mechanizm wiszący nad ziemią sprawi, iż wiszący na łańcuchu zbiornik zostanie przesunięty w lewo. Wyjdź teraz lewymi drzwiami, zbliż się do zbiornika i zamocuj na nim pozyskaną niedawno linkę. Wróć teraz do pomieszczenia z zawrotem i znów go przekręć. Teraz wróć do zainstalowanej linki i przetnij ją przy pomocy noża, by aktywować scenkę przerywnikową.
Znajdź Sarah Hawkins
Zejdź teraz na dół i przejdź przez nowo otwarte przejście. Zejdź na niższy poziom i zbliż się do Sary, by aktywować kolejną scenkę. Podejdź do biurka i odbierz telefon, a gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, zbliż się do drzwi i przez nie przejdź, by wrócić do poprzedniej lokacji.
Zanim pójdziesz dalej, wejdź z powrotem do pomieszczenia. Zbadaj fotografie leżącą na stole, a następnie notatkę ze środkowej szuflady biurka, gdzie znajdziesz Page torn from log 3.
Na koniec zbliż się do skrzyni stojącej w rogu pomieszczenia i otwórz ją wykorzystując umiejętność bohatera. Gdy Ci się to uda, otrzymasz ukryte osiągnięcie Podróż w przeszłość (Voyage into history). Zanim wyjdziesz z pomieszczenia, zbierz jeszcze księgę zwiększającą Medycynę (Excision of the Madness Stone) z pobliskiej szafki na dokumenty.
Wyjdź teraz z pomieszczenia i idź jedyną dostępną ścieżką, aż dojdziesz do klapy w podłodze. Otwórz ją, wskocz do środka i idź na drugi koniec rur. Wyjdź z przejścia i podbiegnij do Sary, by aktywować kolejną scenkę przerywnikową.
Trafisz do celi i rozpocznie się rozmowa z Dr Fullerem. Po niej odwróć się i podejdź do fiolki z lekarstwem - możesz zdecydować, czy chce je przyjąć, czy nie (opis konsekwencji znajdziesz w oddzielnym rozdziale "Zakończenia w Call of Cthulhu). Przejdź teraz do dalszej części i zdecyduj, czy chcesz zjeść mięso Leviathana. Gdy trafisz do pomieszczenia z Dr Fullerem, zbliż się do broni po prawej stronie i zdecyduj, czy chcesz jej użyć.
Gdy wrócisz do poprzedniej lokacji, zbliż się do Sary, by znów zmienić lokalizację. Tutaj przejść trzeba przez kilka par drzwi, aż trafisz do otwartego pomieszczenia, gdzie do rozwiązania będzie kilka zagadek.
W pierwszej kolejności idź przez prawe przejście, aż dotrzesz do rozwidlenia. Wejdź na przedostatnią kładkę, skręć w prawo, potem w lewo i znów w lewo, by dojść na twardy grunt.
Stań teraz na wprost zaworów i przekręć ten zlokalizowany z lewej strony. Wróć teraz do początku tej lokacji i idź przez lewe przejście.
Dojdziesz do czterech zestawów zaworów. Stojąc przed nimi, przekręć przedni, w zestawie drugim od prawej. Gdy to uczynisz, wróć do początku tej lokacji i przerzuć dźwignię przy piecu.
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, trzeba będzie uciekać, gdyż wszystko zacznie się walić. Nie różni się to niczym od poprzedniego etapu ucieczkowego - biegnij przed siebie, nie zatrzymując się nigdzie, gdyż nie ma tu niczego ciekawego do zebrania. Na końcu trasy aktywuje się scenka przerywnikowa, która zakończy ten rozdział.