Rozdział 1 - Pierce Investigations Agency, Boston | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis pierwszego rozdziału w grze, zatytułowanego "Pierce Investigations Agency, Boston". Pierwszy rozdział w grze rozpoczyna przygodę i jest niejako samouczkiem wprowadzającym w niuanse rozgrywki.
Początek
Rozdział rozpoczyna się makabryczną sceną, by po krótkiej chwili dać Ci wreszcie kontrolę nad głównym bohaterem. Kieruj się przed siebie - zignoruj okoliczne obiekty, gdyż nie ma tutaj nic interesującego. Dojdziesz do zamkniętej bramy - odbij od niej w lewo, kucnij przy pomocy wskazanego na ekranie przycisku i przejdź do kolejnego pomieszczenia.
Tutaj, po prawej stronie, znajduje się kolejne zamknięte przejście, udaj się więc na wprost. Miniesz obiekt leżący na stercie pudeł - nie możesz go jednak podnieść, gdyż trzeba go najpierw oświetlić. Kontynuuj marsz i zbliż się do leżącej na pudle lampy - Hurricane Lamp - i ją podnieś. Wróć teraz do pominiętego obiektu - Bolt Cutter - i go podnieś.
Nie ma tutaj już nic wartego Twojej uwagi, wróć więc co zablokowanego przejścia i wykorzystaj przecinak, by pozbyć się łańcucha. Przejdź przez nowo otwarte drzwi i kontynuuj marsz - jest tutaj tylko jedna ścieżka, a po drodze nie ma niczego do zebrania.
Po chwili dotrzesz do bardziej otwartej części jaskini - ponownie skieruj się przed siebie, otwierając drzwi. Aktywuje to krótką scenkę przerywnikową.
Pierce Investigations Agency
Trafisz do biura głównego bohatera, gdzie na dobre rozpoczyna się akcja gry. Rozejrzyj się po biurze i wejdź w interakcję ze wszystkimi aktywnymi obiektami - poznasz je po ikonce białego okręgu. Nie da się ich tutaj pominąć, gdyż okręgi są widoczne praktycznie z każdego miejsca w biurze.
Znajdziesz tutaj także pierwsze znajdźki w grze, w tym przypadku zamknięte sprawy (case closed). Część z nich nie wpływa bezpośrednio na gameplay, część odblokowuje dodatkowe opcje dialogowe z napotykanymi postaciami, zebranie ich jest też wymagane, by odblokować dwa osiągnięcia w grze (więcej o tym przeczytasz w rozdziale "Osiągnięcia").
Pierwszy dokument (case closed) znajdziesz w ciemnej szafce na dokumenty, tuż przy drzwiach wyjściowych, drugi (także case closed) w szafce nocnej stojącej tuż obok.
Na prawo od biurka znajdziesz także tabletki nasenne (Sleeping Pills) - ich zebranie konieczne jest, by uzyskać osiągnięcie "The most trivial object". Więcej na ten temat przeczytasz w rozdziale "Osiągnięcia".
Gdy skończysz przeszukiwać biuro, zbliż się do biurka. Zbierz z niego dziennik (Journal) leżący obok maszyny do pisania i zwróć uwagę na szklankę whiskey - jeśli ją wypijesz, zablokujesz możliwość otrzymania jednego z osiągnięć (More sober than Zadok Allen).
Teraz wreszcie możesz zbliżyć się do biurka i odebrać dzwoniący telefon. Podczas rozmowy poproszony zostaniesz o rozdysponowanie punktów zdolności - szczegółowy opis tego aspektu i porady dotyczące rozwoju znajdziesz w rozdziale "Rozwój postaci i punkty umiejętności".
Uwaga - jest to jedyny moment w grze, w którym możesz dodać punkty umiejętności do Medycyny (Medicine) i Okultyzmu (Occultism), potem rozwój tych zdolności warunkowany jest zbieraniem odpowiednich przedmiotów.
Zbadaj malowidło
Rozdysponuj punkty wedle uznania i dokończ rozmowę telefoniczną, by aktywować scenkę przerywnikową. Gdy rozmowa ze Stephenem Websterem dobiegnie końca, wróć do biurka i zbadaj leżące na nim wycinki.
Zbliż się teraz do malowidła ustawionego na kanapie i wejdź z nim w interakcję. Rozpocznie się kolejna rozmowa ze Stephenem Websterem.
Tutaj pojawi się też po raz pierwszy mechanika, która towarzyszyć Ci będzie podczas całej rozgrywki w Call of Cthulhu - wybór opcji dialogowych uzależniony od zdobytych informacji i/lub posiadanych zdolności. Każdy zbadany przez Ciebie ślad może odblokować dodatkową opcję dialogową, która rzuci nowe światło na dany problem. Opcje te zależą też od poziomu danej zdolności (jak Elokwencja czy Psychologia) - oznacza to, iż przy jednym przejściu gry nie ma możliwości odblokowania wszystkich opcji dialogowych, gdyż braknie Ci po prostu na to punktów zdolności.
Uwaga - Te wybory dialogowe, które dają w grze wymierną korzyść (np. odblokowują osiągnięcie), zostały opisane w tym poradniku, zarówno w opisie przejścia, jak i rozdziale "Osiągnięcia".
Przeklikaj wszystkie dostępne opcje dialogowe, by dowiedzieć się jak najwięcej na temat sprawy Sary Hawkins. Na końcu wybierz opcję w prawym dolnym rogu ekranu, by zakończyć rozmowę.
Udaj się do Darkwater
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, przeszukaj raz jeszcze biuro, gdyż pojawią się tutaj nowe interaktywne elementy.
Na szczególną uwagę zasługuje tutaj książka "The Learning of Medicine, Volume 1" - przeczytanie jej zwiększy poziom umiejętności Medycyna (Medicine) o 2%. Jest to pierwszy przedmiot zwiększający umiejętność w grze Call of Cthulhu - i, jak zostało wspomniane, jedyny sposób na podniesienie tej zdolności. Pozostałe przedmioty zwiększające poziom umiejętności Medycyny, jak i Okultyzmu (Occultism) opisane zostały w tym poradniku.
Gdy skończysz już przeszukiwanie biura, udaj się do drzwi i wyjdź z pomieszczenia, by aktywować scenę przerywnikową i zakończyć ten krótki rozdział. Automatycznie odblokuje się także osiągnięcie Sprawa Sarah Hawkins (The Sarah Hawkins case).