Rozdział 3 - Ogrody w posiadłości rodziny Hawkins | Solucja Call of Cthulhu Call of Cthulhu poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2018
Na tej stronie poradnika do gry Call of Cthulhu znajdziesz opis trzeciego rozdziału w grze, zatytułowanego "Ogrody w posiadłości rodziny Hawkins". Rozpoczyna się on tuż po zakończeniu drugiego rozdziału, gdy główny bohater dowieziony jest do posiadłości rodziny Hawkins i towarzyszy mu Oficer Bradley.
- Dotrzyj do dworu rodziny Hawkins
- Znajdź miejsce pożaru
- Zbadaj miejsce pożaru
- Zbadaj posiadłość
- Złap włamywacza
- Alternatywne wejście do podziemi - zagadka z globusem
Dotrzyj do dworu rodziny Hawkins
Poziom rozpoczyna się od dość długiej pogawędki z Oficerem Bradleyem. Gdy rozmowa dobiegnie końca, podejdź kawałek do przodu, jednak nie idź jeszcze za policjantem. Zamiast tego odbij w prawo i biegnij do samego końca.
Przy drzewie rosnącym po lewej stronie znajdziesz przedmiot zwiększający - Small wooden whale. Zbierz miniaturkę wieloryba i maszeruj teraz za oficerem.
Po krótkim marszu dotrzesz do rozwidlenia dróg. Zbadaj znajdujący się tutaj na środku pomnik i udaj się w lewo, by dołączyć do oficera. Zbadaj znajdujące się tutaj groby, a policjant zainicjuje rozmowę. Gdy ta dobiegnie końca, wróć do rozwidlenia i wybierz drugą ścieżkę, by dotrzeć do dworu rodziny Hawkins.
Główne wejście jest zablokowane, udaj się więc w prawo, by aktywować scenę przerywnikową. Pojawi się tutaj Silas Winchester, opiekun domu Hawkins. Po krótkiej rozmowie przekonasz go, by wpuścił cię do środka. Porozmawiaj ze stojącym przy wejściu Oficerem Bradleyem i wejdźcie do budynku.
Znajdź miejsce pożaru
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, podążaj za Oficerem Bradleyem. Trafisz do jadalni, gdzie będzie można aktywować kolejną scenę rekonstrukcji. Aktywuj ją i zbadaj kolejno: pieczeń leżącą na stole, potem talerz na stole, rozbity talerz na ziemi, a na końcu nietknięty posiłek leżący na kraju stołu. Teraz możesz zakończyć scenę rekonstrukcji.
Zanim przejdziesz do następnego pomieszczenia, zbliż się do obrazu wiszącego na prawo od kominka i go zbadaj. Przejdź teraz na korytarz i odbij w prawo, gdzie do zbadania jest kolejne malowidło i leżąca na stole fotografia. Przejdź teraz do pomieszczenia, w którym czeka na Ciebie Oficer Bradley.
Zbadaj miejsce pożaru
Aktywuj tutaj kolejną rekonstrukcję. Do zbadania jest klamka drzwi wejściowych, ślad zwłok przy kominku, pęknięty zegar na kominku, rozbita lampa leżąca obok kominka, but Sary leżący pod stołem i pusta butelka po alkoholu, którą znajdziesz w przeciwległym kącie pomieszczenia. Opuść teraz rekonstrukcję, by wywołać krótką scenkę przerywnikową.
Zbadaj posiadłość
Gdy odzyskasz kontrolę, Oficer Bradley rozpocznie rozmowę. Poinformuj go o tym, co udało Ci się ustalić. Następnie kontynuuj marsz za policjantem. W korytarzu z oknami zabitymi dechami znajdziesz książkę zwiększającą poziom Medycyny - History of Medicine in the XVIII Century. Leży ona na ławce po lewej stronie. Kontynuuj wędrówkę i wejdź do nowego pomieszczenia. Zbadaj zakrwawione bandaże ulokowane tuż przy drzwiach. Podążaj teraz dalej za Oficerem Bradleyem - zignoruj schody prowadzące na górę bo i tak są zawalone i biegnij korytarzem do kolejnej sali.
Zbliż się do stołu przy biblioteczkach i zbierz z nich książkę, Moby Dick. Teraz udaj się koło schodów i zbierz leżącą na prawo od nich, na szafce, książkę zwiększającą Medycynę - The Human Body, a Comparative Analysis.
Wbiegnij na górne piętro i odbij na prawo od schodów. Po lewej stronie znajdziesz malowidło do zbadania, a kawałek dalej przedmiot kolekcjonerski do zebrania, 20,000 Leagues Under the Sea. Na końcu korytarza, na ziemi, przy drzwiach, leży Łom (Crowbar) - zbierz go, przyda się niedługo.
Wróć teraz do szczytu schodów i wbiegnij w przejście zlokalizowane na wprost od nich. Kontynuuj marsz, czytając po drodze notkę - Letter of complaint - leżącą na szafce pod ścianą. Kontynuuj wędrówkę i wbiegnij w kolejny korytarz.
Zignoruj drzwi po lewej, gdyż są zablokowane i wejdź przez drzwi po prawej stronie. Tutaj czeka kolejna scena rekonstrukcji. Rozpocznij od zbadania drewnianych żołnierzyków leżących pod oknem, potem zbadaj książkę na łóżku i butelkę tabletek nasennych na szafce nocnej. Na koniec sprawdź rysunki wiszące na ścianie koło okna i opuść rekonstrukcję.
Opuść to pomieszczenie i odbij w prawo, a następnie w lewo. Na stojącym tutaj regale znajdziesz klucz - Office Key. Wejdź teraz do pomieszczenia znajdującego się przy regale i je zbadaj, wchodząc w interakcję ze znajdującymi się tam przedmiotami.
Za parawanem na wprost od wejścia znajdziesz receptę (Prescription), a obok parawanu szafkę nocną, z barbituratami w środku. Zbadaj te przedmioty i przejdź do następnego pomieszczenia.
Tutaj do zbadania jest ceremonialny kręg ulokowany na środku, kartka leżąca na szafce po prawej stronie, a w prawej szufladzie biurka Sales Ledger. Wróć teraz na korytarz, wdrap się na górę po schodach i wejdź przez uchylone drzwi, by rozpocząć scenkę przerywnikową.
Złap włamywacza
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, goń włamywacza - nie przejmuj się jednak, nie da się go złapać i zawsze ucieknie. Dobiegnij do końca i zeskocz na dół, by dołączyć do Ofiera Bradleya, który jest widocznie zaskoczony całą sytuacją.
W tym momencie otrzymasz nowy przedmiot - lampę (Hurricane Lamp). Jest to po prostu wzmocniona wersja zapalniczki - daje znacznie lepsze światło, ma jednak limit czasu, przez jaki będziesz w stanie z niej korzystać, co reprezentowane jest przez znacznik w prawym dolnym rogu ekranu. Lampę trzeba regularnie uzupełniać - miejsce do uzupełnienia znajdziesz w kolejnym pomieszczeniu.
Podążaj śladami Oficera Bradleya, by dotrzeć do wcześniej zamkniętego pomieszczenia. Zacznij od przeszukania go. Na lewo, za drzwiami, znajdziesz list, zaś na stojącym obok stoliku przedmiot zwiększający Okultyzm - Celtic Runes. Na biurku leży z kolei mapa, która za moment się przyda. Na biurku ulokowany jest także zbiornik z olejem, który wykorzystać możesz, do napełnienia lampy. Zrób to teraz.
Kontynuuj przeszukiwania pomieszczenia. Na stoliku znajdziesz fotografię, a w rogu pomieszczenia, na ziemi, ręcznie rysowaną mapę i stojącą tuż obok, na regale, makietę okrętu.
Teraz wejdź w interakcję ze ścianką ulokowaną na prawo od wspomnianego okrętu. Dzięki temu odkryjesz mechanizm, który pozwoli ci otworzyć tajne przejście prowadzące do podziemi pod budynkiem.
Tajne przejście otworzyć możesz przy pomocy wcześniej zebranego Łomu, bądź wykorzystując tężyznę fizyczną bohatera (jeśli jest dostatecznie rozwinięta). Gdy otworzysz przejście, wystarczy obejść ściankę z drugiej strony i aktywować widoczny tam punkt, by zakończyć ten rozdział i rozpocząć kolejny.
Alternatywne wejście do podziemi - zagadka z globusem
Sekretne przejście możesz także otworzyć w inny sposób - rozwiązując zagadkę z globusem. W pierwszej kolejności warto zbadać leżącą na biurku mapę - zaznaczona na niej jest odbyta podróż. Kreski pomiędzy poszczególnymi punktami to wskazówka - to trasa, którą trzeba teraz odwzorować na globusie. Zbliż się więc do obiektu i wejdź z nim w interakcję. Teraz postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:
- Ustaw początkową lokację na współrzędnych 42N, 70W
- Przesuń wskaźnik na 47N, 55W - musisz przesunąć go do góry i w prawo.
- Teraz przesuń wskaźnik na 49N, 61W - odrobinę do góry i w lewo.
- Ustaw go teraz na 57N, 51W - do góry i w prawo.
- Na koniec przesuń wskaźnik na 33N, 53W - w dół.
Ostatecznie wskaźnik powinien być ustawiony na środku symbolu reprezentującego kierunki świata - jak pokazane zostało na powyższym obrazku. Teraz wystarczy tylko potwierdzić wybór, by zakończyć zagadkę i otworzyć tajemne przejście. Za swój wyczyn otrzymasz także osiągnięcie Wspaniały umysł (Brilliant mind).