Naczynie ofiarne | Rozdział 6 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Naczynie ofiarne
Przełącz sterowanie na Adriana i podejdź do znajdującego się pod wielkim posągiem z mieczem naczynia ofiarnego. Przyjrzyj się mu - Adrian spróbuje je poruszyć, co uruchomi wiszące na ścianach łańcuchy. Wygląda na to, że jest to mechanizm wagowy, na którym zapewne trzeba złożyć jakoweś dary. Rozejrzyj się zatem po sali w ich poszukiwaniu. Pierwszy przedmiot - małą drewnianą łódkę - znajdziesz na posadzce mniej więcej w centrum pomieszczenia.
Pozostałe ukryte są w sarkofagach usytuowanych przy ścianie z posągiem. Otwórz każdy z nich z pomocą Valentiny i zbadaj jego zawartość. W pierwszym od lewej znajdziesz grot strzały, w drugim tarczę wojownika, w trzecim ozdobę w postaci metalowej rybki. Czwarty sarkofag okaże się pusty. Przy drugim sarkofagu leży stary zardzewiały miecz, podnieś go, a będziesz świadkiem kolejnej sytuacji, kiedy Mordred dochodzi do głosu.
Ponownie podejdź do naczynia ofiarnego i kliknij je. Pojawi się zbliżenie, w którym wszystkie zebrane przedmioty automatycznie wylądują się w szeregu w dole ekranu. Musisz część z nich ulokować w naczyniu, a podpowiedź, ile i które, znajduje się na ścianie z sarkofagami i posągiem. Konkretnie na lewo od wielkiego rycerza bez głowy. Przyjrzyj się zatem widniejącej tam płaskorzeźbie i w zbliżeniu obadaj hieroglify na czaszce w górze płaskorzeźby, poniżej niej i w siedmiu kolumnach na dole. Uczyń to zarówno Adrianem, jak i - przełączywszy sterowaną postać - Valentiną.
Dowiesz się, że na płaskorzeźbie znajduje się siedem postaci, z czego trzy leżą, a cztery stoją. Postacie symbolizują grupy społeczne z tamtych czasów. Leżące, wśród których są król i wojownik, to postacie negatywne. Stojące, wśród których siostra Antolini rozpozna księdza i myśliwego, są pozytywne i reprezentują zwykłych obywateli. Kolumny w dole płaskorzeźby za pomocą szeregu znaków opisują każdą z siedmiu postaci.
Owym postaciom musisz teraz przypisać znalezione przedmioty. Jeśli potrzebujesz dodatkowego objaśnienia, porozmawiaj jeszcze z siostrą Antolini o hieroglifach. Reasumując - w naczyniu wystarczy ulokować 4 przedmioty kojarzące się z czterema stojącymi postaciami. A zatem korona (symbol króla) i tarcza (symbol wojownika) odpadają, bo reprezentują postacie leżące. Wśród postaci stojących na pewno był ksiądz, którego symbolem jest laska (pastorał) oraz myśliwy, którego symbolem jest grot strzały. Z kolumn w dole płaskorzeźby wynika, że metalowa ozdoba w kształcie rybki to symbol rzemieślnika (czy tam osoby żyjącej z pracy własnych rąk), a kolejnymi postaciami są żebrak (symbolizowany przez miskę) i żeglarz (symbolizowany przez łódź). Zastanawiający może być też fakt, że tylko tarcza i chleb (będące również dodatkowymi symbolami króla) znajdują się u niego na tym samym poziomie co u wojownika (tarcza) oraz u żeglarza (chleb).
Na bazie tej wiedzy ulokuj (przeciągając je) w naczyniu 4 przedmioty typowe dla przeciętnych przedstawicieli społeczeństwa, czyli grot strzały myśliwego, miskę żebraka, laskę księdza i ozdobę w kształcie rybki zrobioną przez rzemieślnika. W ten sposób uruchomisz mechanizm wagowy.