Kim jest Phil | Rozdział 2 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Kim jest Phil
Zanim opuścisz piwnicę, przejrzyj szafkę z dokumentami (w prawym dolnym rogu ekranu). Znajdziesz interesujące akty zgonu, potwierdzające godne potępienia praktyki Roberta Gordona i doktora Hermanna. Idź na górę.
W holu przy pomocy kluczy Phila zamknij drzwi do piwnicy (kliknij kluczami na przejściu po lewej), na wypadek, gdyby ten się ocknął. Następnie zainteresuj się komputerem na biurku Phila (po lewej). Okaże się, że potrzebne jest hasło. Jakie - oczywiście nie masz pojęcia, ale jeśli dobrze się rozejrzysz - znajdziesz parę podpowiedzi.
Pierwsza to karteczka samoprzylepna (notatka) przyczepiona po prawej do obudowy monitora. Tu polskie tłumaczenie, niestety, nie pomaga, trzeba zwrócić uwagę na to, co Adrian mówi po angielsku. Nie chodzi o powrót do systemu, tylko o ponowne wejście do domu lub wejście do piwnicy. Druga wskazówka bowiem to napis przy wiodących na dół schodach po lewej (RGUE), w którym wyraźnie brak dwu pierwszych liter.
Trzecią natomiast odkryjesz, kiedy wyjdziesz na zewnątrz i przyjrzysz się napisowi nad drzwiami wejściowymi (GORE) - Adrian zauważy, że litery zostały przestawione. Zaś czwartą otrzymasz, gdy otworzysz kluczami zamknięty kontener na śmieci, stojący z lewej strony domu. Adrian znajdzie w nim małą tekturową rolkę i żeliwną literę M, identyczną jak reszta napisu na budynku (kliknij nią na nim). Wszystko wskazuje więc na to, że hasło to MORGUE (kostnica).
Wybierz je zatem na widocznej w zbliżeniu klawiaturze i potwierdź klawiszem Enter. Można też wpisać uniwersalne hasło do BIOS-u, np. lkwpeter.
W trakcie przeglądania zawartości komputera Phila Adrian kliknie opcję odblokowania i przy kredensie po prawej da się słyszeć charakterystyczny odgłos. Podejdź tam i zbadaj szuflady oraz skrytkę w podłodze. Znajdziesz listę depozytów pieniężnych i kasetę wideo.
Sprawdź zawartość kasety na telewizorze stojącym na lewo od kredensu. Przeszukaj także szuflady biurka Phila, które oczywiście są zamknięte i trzeba je najpierw otworzyć przy pomocy pęku kluczy. Adrian zabierze stamtąd pistolet, paczkę amunicji i drogocenny naszyjnik.
Z kolei z lewej strony blatu biurka znajdziesz dyskietkę z grą Space Attack. Zainstaluj ją na komputerze i zagraj w nią (minigra nr 1).
Spacją strzelasz, a klawiszami ze strzałkami przesuwasz swój statek na boki oraz w górę i w dół. Zabawę możesz w każdej chwili przerwać (klikając na wyłączniku monitora), do odblokowania minigierki wystarczy, że w ogóle uruchomiłeś Space Attack.
Wyjdź na zewnątrz i przed opuszczeniem posesji schowaj w kontenerze na odpadki obrzyn i pistolet Phila. Jeśli chcesz, możesz zniszczyć domofon, by Phil nie mógł wezwać pomocy. Przegoń też kruka siedzącego na budynku (zdjęcie nr 11). Skieruj się do hotelu (przed odwiedzeniem Murraya możesz zajść do Willow Creek i porozmawiać z posterunkowym Zakiem na komisariacie oraz z Denise w kawiarni).