Kanały (2) | Rozdział 6 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Kanały cz.2
![]() | ![]() |
Przez bibliotekę przemieść się do kanałów. Wejdź do klatki (dwukrotnie, bo za pierwszym razem Adrian automatycznie z niej wyjdzie). Przełącz sterowanie na Valentinę. Jako kobieta opuść kanały i udaj się do piwnicy. Panelem sterowaniu spróbuj uruchomić pompę, by zanurzyć Adriana - jednak Valentina nie zechce - potrzebny jest jakiś sygnał, by kobieta wiedziała, że Gordon jest na to przygotowany i niechcący nie utopiła go.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Maszeruj zatem do dawnego pokoju Valentiny, a obecnego Adriana, i weź wiszącą za oknem linę. Wróć do piwnicy i wrzuć linę do studni. Następnie przez bibliotekę udaj się do kanałów, gdzie porozmawiaj ze stojącym w klatce Adrianem na temat sygnału liną. Wróć do piwnicy i podejdź do pompy. Przełącz sterowanie na Adriana i jako on pociągnij za linę w klatce.
![]() | ![]() |
Po zanurzeniu się w wodzie, natychmiast wynurz się z powrotem, klikając na linę po prawej (ikonka opuszczania zbliżenia). Odblokujesz w ten sposób zdjęcie nr 10, a Adrian stwierdzi, że mechanizm z symbolami, które widział pod wodą, na pewno ma jakieś objaśnienie. I rzeczywiście - wyjdź na moment z klatki i przyjrzyj się symbolom na czterech kolumnach. Są to od lewej - na pierwszej kolumnie: dom i dzban, na drugiej: widły i kwiat, na trzeciej: ptak i głowa, na czwartej: ryba i ręka.
Wejdź do klatki i ponownie pociągnij za linę. To jeden z tych momentów, kiedy bohater może zginąć, jeśli nie będziesz na tyle szybki, by zdążyć uruchomić mechanizm windy, zanim Adrianowi zabraknie powietrza.
Znalazłszy się w wodzie, zwróć uwagę, że u szczytu każdej z kamiennych tarcz (przełączasz się między nimi, klikając strzałki z lewej lub prawej) widnieje symbol główny, jeden z tych, jakie widziałeś na kolumnach. Do niego musisz dopasować drugi symbol z każdej kolumny.

Na szczycie pierwszej z tarcz, odpowiadającej pierwszej kolumnie, symbolem głównym jest dom. Drugim symbolem z pierwszej kolumny był dzban, który na tarczy wyryty jest na przycisku tuż pod jej skierowanym w górę zwieńczeniem. Wciśnij go i - klikając strzałkę po prawej - przejdź do kolejnej tarczy.

Na drugiej tarczy, odpowiadającej drugiej kolumnie, głównym symbolem są widły. Drugim symbolem z drugiej kolumny był kwiat, który na tarczy wyryty jest na drugim przycisku (od góry, po prawej). Wciśnij go i przejdź do kolejnej tarczy.

Na szczycie trzeciej tarczy, odpowiadającej trzeciej kolumnie, wyryto symbol ptaka (przynajmniej jeśli wierzyć twórcom na słowo, bo mnie trudno było tu cokolwiek rozpoznać). Drugim symbolem z trzeciej kolumny była głowa, która na tarczy wyryta jest na trzecim przycisku (od góry, po prawej). Wciśnij go i przejdź do kolejnej tarczy.

Na czwartej tarczy, odpowiadającej czwartej kolumnie, jako główny widnieje symbol ryby. Drugim symbolem z czwartej kolumny była ręka, która na tarczy wyryta jest na czwartym przycisku (od góry, po prawej). Wciśnij go. W ten sposób Adrianowi uda się klatką-windą przedostać do katakumb (co odblokuje minigrę nr 3), gdzie po chwili pojawi się też Valentina.