Metalowa skrzynka | Rozdział 2 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Metalowa skrzynka
Podejdź teraz do biurka po prawej i przyjrzyj się ulokowanej na nim metalowej skrzynce (z prawej strony blatu). Jest zamknięta na zamek kodowy. Pasowałoby ją otworzyć.
W tym celu (po wyjściu ze zbliżenia na biurko) zainteresuj się stojącym obok szkieletem. W ten sposób do ekwipunku Adriana trafi jego czaszka. Zbadaj ją w inwentarzu (PPM) - znajdziesz w niej taśmę filmową.
Skieruj się teraz do wiszącego przy drzwiach wyjściowych ekranu projekcyjnego. Podnieś go. Obadaj leżący za nim sprzęt filmowy i fotograficzny, znajdziesz - kolorowe filtry do kamery.
Sprawdź stary projektor pozostawiony na stole prosektoryjnym - jest sprawny. Zainstaluj w nim rolkę z filmem oraz kolorowe filtry, a następnie opuść ekran. Weź projektor i skieruj go na ekran (kliknij nim 2x na ekranie).
Wyświetli się obraz. Zwróć uwagę na rząd 6 białych guzików poniżej widoczku - aktywują one kolejne filtry. Pod nimi znajdują się dwa pokrętła: lewe reguluje szybkość przesuwania się obrazu, prawe go zatrzymuje oraz przewija do przodu i tyłu. Ustaw lewe pokrętło na najwolniejsze przesuwanie się obrazu (kliknij pierwsze oznaczenie nad pokrętłem), czyli po skosie w lewo. Ustaw prawe pokrętło na dwie strzałki do przodu (kliknij trzecie oznaczenie nad pokrętłem), czyli po skosie w prawo. Obraz powinien przesuwać się powolutku, klatka po klatce.
Kiedy na ekranie wokół widocznej na filmie jasnej skały pojawi się ciemne obramowanie, zatrzymaj widok prawym pokrętłem, ustawiając je pionowo, czyli na dwóch kreskach (kliknij na drugim oznaczeniu nad pokrętłem). Jeśli nie zdążysz i obraz pójdzie naprzód, cofnij go (klikając pierwsze oznaczenie nad prawym pokrętłem) i zatrzymaj (klikając drugie oznaczenie) we właściwym miejscu.
Włącz drugi filtr (żółty) i szósty (czerwony). Na skale pojawi się liczba: 2180. To kod do metalowej skrzynki.
Zadanie można rozwiązać też w nieco inny sposób. Najpierw nałożyć filtr niebieski (4 od lewej), następnie włączyć powolne przewijanie obrazu i zatrzymać go, kiedy na skale wyświetli się liczba 218. Dopiero wtedy dorzucić filtr żółty i czerwony.
Podejdź do metalowej skrzynki na biurku i otwórz ją. Znajdziesz kopertę, a w niej list do Phila, najprawdopodobniej od Murraya.