Black Mirror III - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W trzeciej części Black Mirror ponownie kierujesz postacią Darrena Michaelsa, choć tym razem, poznawszy swoje korzenie, postrzega on już siebie jako Adriana Gordona. Oprócz niego w szóstym rozdziale grywalna staje się jedna z bohaterek drugoplanowych - siostra Valentina Antolini. Przełączasz się między nimi, klikając widoczne w górze ekranu symbolizujące ich ikonki. Czasem nieistotne jest, którym z nich wykonujesz dane działanie, a czasem konieczna jest konkretna osoba, zdarza się też parokrotnie, że wymagana jest ich współpraca.
Sterowanie w grze nie zmieniło się. Nadal funkcjonują te same symbole (oko - obejrzyj, ręka - zabierz, trybik - użyj, drzwi - przejdź do kolejnego pomieszczenia). Tym razem jednak można przyspieszyć bohatera (choć nadal on nie biega) i to nie tylko podczas przedostawania się z lokacji do lokacji (jak poprzednio), ale również w obrębie tej samej miejscówki, wykonując szybki podwójny klik na interaktywnym obiekcie, z którym postać ma coś zdziałać. Niestety, mechanizm ten trochę szwankuje i niekiedy wymaga więcej klikania. Pomiędzy odległymi rejonami najwygodniej przemieszczać się za pomocą mapy (od pewnego momentu wyodrębnione są na niej jako osobne punkty również brama zamkowa, hol i szklarnia), którą trzeba najpierw nabyć w sklepiku w Willow Creek i która ląduje w ekwipunku (oraz pod klawiszem M).
Adrian nadal prowadzi dziennik (jego ikonka znajduje się w prawym górnym rogu ekranu, można go też przywołać klawiszami D lub J), zawierający zadania do wykonania, opisane w sposób niejednokrotnie nakierowujący na właściwy trop.
W prawym górnym rogu ekranu oprócz dziennika mieści się też reszta menu (główne ukryte jest również pod klawiszem ESC), w tym ikonka lupki, ujawniająca wszystkie aktywne miejsca w danej lokacji (ten sam efekt da się uzyskać spacją, same wyjścia - klawiszem E, a same hotspoty - klawiszem H). Pod klawiszem F9 kryje się szybki zapis rozgrywki.
W opcjach gry można wybrać jeden z czterech proponowanych kursorów (w tym kursor z pierwszego Black Mirror) oraz odznaczyć bądź zaznaczyć wyświetlanie napisów i punktów interakcji, otrzymywanie porad (wyskakujące na fiszkach objaśnienia, dotyczące głównie interfejsu) i dodatkowych wskazówek (w tym ikonka dźwigni, umożliwiająca automatyczne zaliczanie trudniejszych układanek), a od pewnego momentu aktywować też tryb Wielkich Głów.
Tradycyjnie w grze warto odblokowywać tzw. dodatki, do obejrzenia potem w stosownej zakładce głównego menu. Są to 24 obrazki (Zdjęcia), 33 filmiki przerywnikowe (Nagrania) i 4 łamigłówki planszowe (Minigry). W jaki sposób zebrać komplet bonusów, wyjaśniam dokładnie w rozdziale Dodatki. Poza tym w opisie poszczególnych zadań zaznaczone są wszystkie sytuacje, kiedy można dokonać owych nadprogramowych odkryć.
W trakcie gry bohater może zginąć (raz w każdym z pięciu rozdziałów i aż czterokrotnie w ostatnim). Na szczęście program chwilę przedtem zawsze dokonuje automatycznego zapisu stanu rozgrywki. Jeśli chcesz przygotować się na to, co złego może spotkać Adriana, w każdym rozdziale masz szansę zadzwonić do wróżki.
Przedmioty, które powinny trafić do ekwipunku bohatera, wyróżnione są w poradniku kolorem czerwonym, bonusy kolorem niebieskim, a rozwiązania zagadek i istotne uwagi pogrubieniem.
Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (www.gry-online.pl)
Autor Poradnika
Katarzyna Michałowska
Informacje o Black Mirror III - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 55, ilustracje: 567 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Black Mirror III - poradnik do gry
- Napraw wykrywacz metali | Rozdział 3 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III.
- Akademia | Rozdział 4 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III.
- Gdzie jesteś, Mordred? | Rozdział 4 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III.
- Zniszcz dowód | Rozdział 2 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III.
- Menhiry | Rozdział 3 | Black Mirror III poradnik Black Mirror III.