Zbadanie jaskiń pod zamkiem Dragonspear - zadanie główne | Coalition Camp poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zbadanie jaskiń pod zamkiem Dragonspear - zadanie główne
Quest ten dzieli się na dwie zasadnicze części. Najpierw będziesz musiał zlokalizować wejście do jaskiń i dostatecznie je zbadać. Pozwoli to drużynie przedostać się do pałacowej piwnicy, w której przebywa Hephernaan. Obie te części dokładniej omówione zostały poniżej.
Odnalezienie i eksploracja jaskiń
Opuść obóz Coalition Camp i po wywołaniu mapy świata zdecyduj się na wyruszenie w podróż do przełęczy Dead Man's Pass. Po znalezieniu się w tej lokacji rozpocznij przemarsz na północny-wschód. Najlepiej jest pozostawać na głównej ścieżce żeby się nie zgubić. Musisz liczyć się z koniecznością wyeliminowania po drodze dwóch grup orogów i worgów, a także jednej grupy gigantów (Hill Giant). W każdym z tych starć postaraj się jak najszybciej wyeliminować stanowiących największe zagrożenie liderów. Po dotarciu do narożnika mapy wywołaj na nowo mapę świata i zdecyduj się na odbycie podróży do niedostępnej wcześniej lokacji Underground River (jest ona na wschód od przełęczy).
Tuż po dotarciu na nową mapę skręć na wschód i następnie wyrusz na północ. Cel podróży to obóz krzyżowców, przed którym spotkasz ich kilku w towarzystwie ogromnego cyklopa (Cyclops). Możesz spróbować porozmawiać z cyklopem, ale ostatecznie zmuszony zostaniesz do zaatakowania zgromadzonych tu wrogów. Po rozpoczęciu walk dbaj o leczenie tych członków drużyny, którzy walczą z cyklopem, bo będą oni najbardziej wystawieni na ryzyko otrzymania poważnych obrażeń. Po wygranej bitwie rozważ zbadanie zwłok cyklopa i zabranie pieczęci Caelar (Seal of Caelar). Będziesz ją mógł wykorzystać w kilku miejscach do zmylenia krzyżowców, między innymi w zamku Dragonspear, w którym dzięki dysponowania pieczęcią będziesz już teraz mógł wykonać mały rekonesans (jest to oczywiście opcjonalne).
Otwórz dużą bramę i zaatakuj stojących za nią kolejnych krzyżowców. Rozsądnie wybieraj tu kolejne cele ataków, bo do wyeliminowania jest dość liczna grupa wrogów (jeśli chcesz możesz odciągnąć niektórych przeciwników bardziej na południe).
Po zabezpieczeniu okolicy wybierz północne wejście do kompleksu jaskiń. Najemników i krzyżowców zgromadzonych w pierwszej pieczarze nie musisz atakować, bo nie zostaniesz przez nikogo rozpoznany. Możesz zignorować południową część jaskiń (chyba że pragniesz je bardzo dokładnie zbadać) i od razu wybrać się na północ. Przemarsz drużyny zostanie wstrzymany przez dwie kreatury sahuagin - Gurgle'a i Flossa. Jeśli chcesz możesz spróbować pokonać te silne potwory w walce, ale lepiej jest nim opowiedzieć im jakąś historię i w ten sposób uzyskać prawo przejścia dalej. Nie jest to skomplikowane zadanie - wybieraj po prostu najdłuższe opcje dialogowe i nie kończ zbyt wcześnie opowieści.
Po tym jak utorujesz sobie dalsze przejście (siłą lub w pokojowy sposób) dotrzyj do prawego górnego narożnika mapy i następnie skręć na zachód. Nie przejmuj się mijanymi po drodze patrolami złożonymi z krzyżowców, bo nie powinny one zatrzymać drużyny. Po dotarciu do zachodniego brzegu mapy skręć na południe i dotrzyj do miejsca, w którym przebywa duch Ettin Ghost. Także i w tym przypadku możesz uniknąć walki uświadamiając gigantowi, że jest duchem i następnie obiecując odnaleźć jego broń (poboczny quest The Lost - nie musisz się nim zajmować). Przejdź jeszcze kawałek na południe, dzięki czemu dotrzesz do zaznaczonego na powyższym obrazku miejsca, w którym można umieścić wybuchową beczkę (Barrel of Bwoosh!) otrzymaną wcześniej od Phoosey.
Udaj się teraz na północ, a dotrzesz do bramy prowadzącej do lokacji Warrens, która jest niestety pilnowana. Po zainicjowaniu rozmowy z Turinem Brassbreakerem najlepiej jest pokazać mu pieczęć Caelar, którą zdobyłeś wcześniej po zbadaniu zwłok cyklopa, a następnie zataić swoją prawdziwą tożsamość i nakazać mu odblokownae przejścia. Pozwoli ci to minąć bramę bez konieczności staczania niepotrzebnej walki. Zignoruj nowych krzyżowców i skieruj się na północ celem dotarcia do pokazanej na powyższym obrazku windy. Jest ona operowana przez Einera i Betrora, ale nie są oni na szczęście zbyt rozgarnięci. Wybierz dowolną wymówkę żeby zagwarantować sobie prawo skorzystania z windy i dotarcia do zamkowej piwnicy (Dragonspear Castle Basement).
Zbadanie pałacowych piwnic
Niedługo po wyjściu z windy drużyna wpadnie na grupę krzyżowców dowodzonych przez Belbena i nie licz na to, że uda ci się wymigać od walki nawet jeśli pokażesz mu zdobytą wcześniej pieczęć Caelar. Odniesienie zwycięstwa w tej bitwie nie będzie na szczęście trudne (postaraj się szybko zlikwidować wrogiego kleryka).
Po walce musisz wybrać jak chcesz się zachować. Jeśli chcesz jak najszybciej odnaleźć Hephernaana to wyrusz głównym korytarzem na północny-wschód i po dotarciu do zamkniętej bramy wejdź do północno-zachodniego pomieszczenia. Do sali wkroczysz w momencie gdy Hephernaan będzie rozmawiał ze swoim panem. Po krótkiej wymianie zdań rozpocznie się bitwa i skup się w całości na atakowaniu Hephernaana, albowiem po odniesieniu dostatecznie dużych obrażeń ucieknie z tego miejsca. Możesz w takiej sytuacji kontynuować walki z pozostałymi przeciwnikami (m.in. z magami Olvenaunem i Esserinem) lub (lepsze rozwiązanie) rozpocząć od razu ucieczkę do windy.
Jeśli w trakcie rozmowy w obozie Coalition Camp z Torsinem de Lancie zgodziłeś się na zatrucie zapasów krzyżowców i odebrałeś truciznę to teraz możesz zająć się realizacją tego planu. Zapasy wody znajdują się w zachodnim pomieszczeniu pokazanym na obrazku 1. W celu zatrucia ich musisz kliknąć na jednej z beczek i następnie pokonać potwora Water Mephit. Zapasy żywności są z kolei we wschodnim pomieszczeniu pokazanym na obrazku 2. W tym przypadku nikt nie zaatakuje drużyny od razu po ich zatruciu.
Jeżeli zdecydowałeś się na zatrucie zapasów wody lub zapasów żywności to po powrocie do głównego korytarza drużynę zaczepi sierżant nowego oddziału krzyżowców. Niedługo po rozpoczęciu walk z krzyżowcami zjawi się tu też Hephernaan wraz z pozostałymi magami (Olvenaunem i Esserinem). Możesz zareagować na to zdarzenie na kilka sposobów - od razu rozpocząć ucieczkę do windy, zaatakować Hephernaana zmuszając go do teleportowania się w inne miejsce i dopeiro wtedy samemu wyruszyć w stronę windy lub doprowadzić wszystkie walki do końca. Ten ostatni wariant nie jest wskazany jeśli nie dysponujesz naprawdę silną drużyną i jeśli nie posiadasz dodatkowych zapasów środków leczących i zaklęć, które będą potrzebne w dalszej części ucieczki.
Powrót do obozu Coalition Camp
Gwoli przypomnienia musisz docelowo powrócić do windy podróżującej między piwnicą oraz jaskiniami. Na takie posunięcie możesz zdecydować się tuż po tym jak zostaniesz wykryty przez Hephernaana, albowiem gra pozwoli drużynie skorzystać z windy nawet jeśli będzie ona ścigana przez krzyżowców. Po powrocie do jaskiń załączy się krótka rozmowa z Einerem i Betrorem, ale tak jak wcześniej wystarczy wybrać dowolne wytłumaczenie żeby mieć ich z głowy.
Na początek dotrzyj do południowego wyjścia z lokacji Warrens. Po znalezieniu się z powrotem w ogromnym kompleksie jaskiń Underground River rozpocznij przemarsz tą samą drogą w stronę wyjścia zlokalizowanego na wschodnim krańcu mapy. Nie licz na to, że będzie to podróż pozbawiona "atrakcji", bo pozostali krzyżowcy zostaną zaalarmowani i będziesz atakownay przez te osoby, które napotkasz po drodze. Tak jak w przypadku walk w pałacowej piwnicy możesz decydować czy chcesz walczyć ze wszystkimi przeciwnikami czy tylko z tymi, którzy ewidentnie uniemożliwią drużynie dalszy przemarsz. Największa grupa wrogów przebywa w punkcie zaopatrzeniowym niedaleko wyjścia z jaskiń.
Po opuszczeniu jaskiń dotrzyj do południowego krańca mapy i po wywołaniu mapy świata zdecyduj się na powrót do obozu Coalition Camp. Dowiesz się tu od jednego ze strażników, że dowódcy udali się na spotkanie z Caelar Argent w celu rozpoczęcia pertraktacji na temat pokojowego rozwiązania konfilktu. TO OSTATNIA OKAZJA do tego żeby pozaliczać poboczne questy w obozie, tak więc zadbaj o to, że zająłeś się tymi, które Cię interesowały.
Wybierz z mapy świata przełęcz Dead Man's Pass. Po dotarciu na miejsce automatycznie dołączysz do negocjacji. Będą one niestety bardzo liniowe. Niezależnie od tego czy zgodzisz się na oddanie się w ręce Caelar w zamian za zaprzestanie dalszego rozlewu krwi czy też stanowczo zaprotestujesz przeciw temu pomysłowi obie strony konfliktu na sam koniec rozejdą się i rozpoczną przygotowania do wielkiej bitwy.