Zadania poboczne w Grobowcu rodziny Korlasz | Grobowiec rodziny Korlasz poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zadania poboczne w Grobowcu rodziny Korlasz
Tome of Great Value
Zadanie to możesz otrzymać od Ammon, którą odnajdziesz w jednym z pomieszczeń na górnym poziomie grobowca, niedaleko miejsca startu (M1,3). W trakcie rozmowy możesz się zgodzić się na udzielenie jej pomocy w dokończeniu eksperymentu. Dowiesz się, że potrzebuje ona składnika o nazwie kobalt mchu (cobalt moss). Przedmiot ten jest w zachodnim pomieszczeniu na górnym poziomie lochu (M1,18), ale nie możesz do niego od razu dotrzeć, bo dostępu do tego obszaru bronią zabarykadowane drzwi. Zamiast tego w trakcie eksploracji dolnego poziomu grobowca musisz dotrzeć do dużej sali z zamkniętą bramą (M1,13) i wejść w interakcję z zaznaczoną na powyższym obrazku liną.
Skorzystanie z liny pozwoli ci przedostać się do niedostępnej wcześniej części górnego poziomu grobowca (M1,14). Wejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Kobalt mchu jest w jednym z grobów, przy czym zanim go weźmiesz musisz pokonać szkieleta. Możesz już odblokować od tej strony drzwi i powrócić do Ammon. W trakcie rozmowy możesz wypytać się Ammon na co potrzebna jej będzie mikstura, a dowiesz się, że zamierza dotrzeć do cytadeli Candlekeep. Możesz zgodzić się na poparcie jej oferty poprzez podpisanie się na przygotowanym przez nią liście (otrzymasz dzięki temu dodatkowe nagrody) lub jej odmówić.
Alternatywne rozwiązanie:
W trakcie pierwszego spotkania z Ammon możesz stwierdzić, że nie ufasz jej dobrym intencjom i zaatakować ją. Kobieta przyzwie sobie w takiej sytuacji na pomoc grupę potworów i rozpocznie się walka. W trakcie bitwy powinieneś skupić się w głównej mierze na atakowaniu Ammon żeby jak najszybciej ją zabić i powstrzymać jednocześnie przed rzuceniem zbyt wielu zaklęć. Przy zwłokach Ammon odnajdziesz między innymi magiczną różdżkę oraz zwój.
The Mummy's Orders
Zadanie to możesz odblokować po dotarcu do jednej z północnych krypt na górnym poziomie grobowca (M1,5). Przy próbie splądrowania grobu pojawi się mumia Fanegonorom. Możesz w trakcie rozmowy przeprosić mumię za zakłócanie spokoju i obiecać zająć się pozbyciem innych osób przebywających w lochu. Nie musisz na szczęście daleko się rozglądać, bo chodzi tu o pozbycie się Korlasz (M1,19) powiązanej z głównym questem. Po tym jak zabijesz lub pojmiesz żywcem Korlasz powróć do mumii. Oprócz punktów doświadczenia otrzymasz w nagrodę tarczę (Medium Shield).
Alternatywne rozwiązanie:
Podczas pierwszej rozmowy z Fanegonoromem możesz zachować się agresywnie i podjąć decyzję o zamordowaniu potwora. Mumia jest silnym przeciwnikiem i zadaje spore obrażenia w walce wręcz. Dodatkowo może ona zatruwać swoje cele, tak więc zadbaj o to żeby mieć pod ręką antidotum. Po wygranej walce będziesz mógł zabrać klejnoty oraz złoto z grobu mumii.
The Shattered Staff
Zadanie to będziesz mógł dodać dziennika dopiero jakiś czas po dotarciu na niższy poziom lochu. Po znalezieniu się w sali z zamkniętą bramą (M1,13) musisz mianowicie skręcić na wschód i przebić się przez małą zbrojownię (M1,15). Cel podróży to pojedynczy grób (M1,16) i jego zbadanie doprowadzi do pojawienia się Niespokojnego ducha (Restless Spirit). W trakcie rozmowy zaoferuj wsparcie w odzyskaniu fragmentów utraconej magicznej laski.
Do odnalezienia są dwa fragmenty. Pierwszy fragment (Wooden Staff) jest w legowisku żuków zlokalizowanym we wschodniej części mapy (M1,11). Musisz rozprawić się z żukami i zbadać pokazane na dołączonym obrazku przedmioty leżące na ziemi.
Drugi fragment (Ornate Headpiece) jest w komnacie, w której stacza się walkę z Korlasz (M1,19). Po wygranej bitwie odszukaj pokazaną na dołączonym obrazku skrzynię. Musisz skorzystać z usług złodzieja i rozbroić pułapkę oraz otworzyć skrzynię. Pozwoli ci to zabrać artefakt. Po wejściu w posiadanie obu fragmentów laski powróć z nimi do miejsca pobytu Niespokojnego ducha i umieść złożoną laskę w grobie. Po tym jak otrzymasz podziękowania będziesz mógł zabrać z grobu kilkanaście wartościowych klejnotów.
Alternatywne rozwiązanie:
Możesz podjąć decyzję o zaatakowaniu Niespokojnego ducha po tym jak po raz pierwszy się z nim spotkasz. Nie będzie to łatwa bitwa do wygrania, tym bardziej że duch przyzwie sobie na pomoc grupę kamiennych nietoperzy (Bonebat), które są zdolne m.in. do zadawania obrażeń od zimna.
Sarevok's Secret
Zadanie to niełatwo jest odblokować, albowiem jest ono powiązane z doskonale ukrytą sekretną komnatą grobowca. Musisz na początek dotrzeć do południowych pomieszczeń znajdujących się na dolnym poziomie lochu. W jednym z nich znajduje się wypalona pochodnia (Burned-out torch) (M1,21), której lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Zabierz ze sobą tę pochodnię.
Przejdź do zachodniego pomieszczenia (M1,22) i odszukaj pokazany na dołączonym obrazku fioletowy płomień. Wejście w interakcję z tym płomieniem doprowadzi do zapalenia zabranej wcześniej pochodni. Musisz teraz powrócić z zapaloną pochodnią do miejsca, w którym ją wcześniej odnalazłeś. Wejdź w interakcję ze stojakiem na pochodnie i przenieś do niego pochodnię, którą masz w inwentarzu.
Wykonanie opisanych powyżej kroków doprowadzi do odblokowania dostępu do sekretnego pomieszczenia (M1,23). Zbadaj w nim zachodni stół, a wejdziesz w posiadanie strony z notatnika Sarevoka (Page from Sarevok's Notes). Dopiero po wykonaniu tej czynności opisywany quest pojawi się na liście zadań. Będziesz mógł go kontynuować w dalszej części gry, po dotarciu do świątyni Bhaala (jeśli chcesz możesz już teraz zapoznać się z treścią notatki zawierającą podpowiedzi do rozwiązania kolejnej zagadki).
Uwaga - W sekretnym pomieszczeniu odnajdziesz też między innymi dwie zamknięte skrzynie skrywające cenne przedmioty - miecz, pancerze oraz mikstury. Wiedz jednak, że otwarcie jednej z nich doprowadzi do nagłego pojawienia się grupy potworów (nietoperz, szkielet, duch).
Wiedzę zdobytą dzięki odnalezieniu strony z notatnika możesz wykorzystać dopiero po odnalezieniu zrujnowanej świątyni Bhaala znajdującej się w lokacji Forest of Wyrms (mapa M10). Musisz po znalezieniu się w świątyni (ostatnia badana podziemna lokacja) dotrzeć do południowego korytarza, w którym na ścianie zawieszonych jest sześć masek (M10,16). Do rozwiązania jest tu prosta zagadka polegająca na wchodzeniu w interakcję z maskami w prawidłowej kolejności (na bazie wskazówek z notatnika). Prawidłowa kolejność dotykania masek to:
1) górny rząd, pierwsza maska od prawej (3 z podpowiedzi z notatnika)
2) górny rząd, pierwsza maska od lewej (1 z podpowiedzi z notatnika)
3) dolny rząd, pierwsza maska od lewej (4 z podpowiedzi z notatnika)
Uwaga - Jeśli przegapiłeś moment odblokowania questu Sarevok's Secret (tj. nie odnalazłeś sekretnej komnaty w grobowcu) to nie zaprzepaścisz swojej szansy na dotarcie do sekretnego pomieszczenia w świątyni Bhaala. Informacje z notatnika były jedynie podpowiedzią jak odnaleźć tajną komnatę.
Nie spiesz się z wkroczeniem do nowo odblokowanego sekretnego pomieszczenia (M10,17), bo są tam pułapka oraz potężny potwór Shadow Aspect. Postaraj się odciągnąć tę kreaturę do korytarza z maskami i dopiero tam ją zaatakuj. Cień oprócz standardowych ataków (obrażenia kłujące) może też rzucać zaklęcia np. wywołujące panikę wśród członków drużyny, tak więc bądź gotowy żeby w miarę możliwości szybko neutralizować ich efekty. Po wygranej walce dotrzyj do skrzyni w sekretnym pomieszczeniu. Skorzystaj z usług złodzieja żeby rozbroić pułapkę i otworzyć skrzynię. W środku odnajdziesz księgę (Godsbane) oraz unikalny krótki miecz Fractal Blade +3 (szanse na otoczenie się lustrzanymi odbiciami oraz na zniwelowanie negatywnych efektów zaklęć opartych na iluzji).