Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M4 Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M4 Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości
Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację okolic tawerny oraz Czarodziejskich Rozmaitości. Jeśli chcesz opuścić to miejsce to wystarczy dotrzeć do jednej z krawędzi mapy.
W trakcie eksploracji okolicy miejsca startu możesz zostać okradziony przez Zelmę - poboczny quest "All the Way to the Bank" (M2,15).
Oddział Płonącej Pięści
Możesz pomóc oficer Vidzie i pozostałym członkom Płonącej Pięści w zapanowaniu nad sytuacją z uchodźcami - poboczny quest "Rabble-Rousers".
Wejście do tawerny
Po skorzystaniu z niego znajdziesz się w dużym pomieszczeniu na parterze tawerny.
Główne pomieszczenie tawerny
U barmana możesz zakupić różnorakie trunki.
Garricka możesz spróbować zaprosić do drużyny (quest "Recruitment Drive"), ale odmówi.
Z "Lady" Alyth Elendarą możesz porozmawiać na temat zalotów ze strony Garricka i poprosić ją o zapasy (poboczny quest "Refuge for the Refugees") - (M2,15). Jeśli za nie zapłacisz to otrzymasz klucz do skrzyni na piętrze (13).
W bocznym pomieszczeniu przebywa Zaviak i możesz odebrać od niego magiczne okulary - poboczny quest "Zaviak's Vision Quest".
Kuchnia
W kuchni spotkasz Irinę, która poprosi bohatera o wykradzenie rzadkiego wina z pałacowej piwnicy (M2,16) - poboczny quest "Days of Wine and Stealing".
Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem tawerny.
Komnata Corana i Safany
Obie te osoby możesz zaprosić do drużyny w ramach pobocznego questu "Recruitment Drive". Coran odmówi, Safana się zgodzi.
Wejście do Magicznych Rozmaitości
Po skorzystaniu z przejścia znajdziesz się w głównej sali budynku (09).
Sala na parterze
Przebywa tu sporo osób. Kazzrem jest handlarzem. Sprzedaje opakowania na zwoje i mikstury oraz różnorakie elementy ubioru. Dodatkowo za opłatą identyfikuje przedmioty.
Halbazzer Drin również jest handlarzem. Dodatkowo może zlecić drużynie zadanie odnalezienia na piętrze budynku skrzyni z butelkami na mikstury (11) - poboczne zadanie "The Sorcerous Sundries Caper".
Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem budynku.
Mikstury
Są one potrzebne Halbazzer Drinowi przebywającemu na parterze (09) - poboczny quest "The Sorcerous Sundries Caper". Po zabraniu mikstur na piętrze pojawią się złodzieje pod wodzą Yashny i należy ich pokonać w walce.
Lichwiarz
Porozmawiaj z Senną na temat długu Teery (M2,15) - poboczny quest "All the Way to the Bank". Przekaż sakiewkę od Teery. Jeśli wcześniej zostałeś okradziony przez Zelmę (01) to powróć do Teery ze złymi wieściami lub wydaj własne złoto żeby opłacić jej dług.
Zapasy
Mogą one zostać dostarczone Garachenowi (M2,15) w ramach questu "Refuge for the Refugees". Zapasy możesz zakupić od Alyth (04) i otrzymać klucz do skrzyni lub włamać się do niej (złodziej).
Zostaniesz poproszony przez oficer Płonącej Pięści o sprowadzenie posiłków - poboczny quest "Rabble-Rousers".
Wejście do tawerny
Po skorzystaniu z niego znajdziesz się w dużym pomieszczeniu na parterze tawerny.
Możesz porozmawiać z nim na temat jego okularów i zabrać je ze sobą - poboczny quest "Zaviak's Vision Quest".
Sprzedaje on różnorakie trunki.
Możesz porozmawiać z nią na temat Garricka i poprosić ją o zapasy (poboczny quest "Refuge for the Refugees").
Możesz zaprosić tego barda do drużyny (quest "Recruitment Drive"), ale odmówi.
Zamknięta skrzynia - skorzystaj z usług złodzieja.
Pracuje ona w kuchni i potrzebuje rzadkiego gatunku wina, który możesz dla niej zdobyć - quest "Days of Wine and Stealing".
Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem tawerny.
Spotkasz się z nim od razu po wyjściu na piętro. Możesz go zaprosić do drużyny (quest "Recruitment Drive"), ale odmówi.
Możesz ją przyłączyć do drużyny bez żadnych przeszkód.
Zamknięta skrzynia ze złotem.
Zamknięta skrzynia ze złotem.
Zamknięty pojemnik ze złotem.
Zamknięta skrzynia ze złotem.
Zamknięta skrzynia ze złotem.
Wejście do Magicznych Rozmaitości
Po skorzystaniu z przejścia znajdziesz się w głównej sali budynku (09).
Możesz z nim pohandlować i otrzymać od niego otrzymać zadanie "The Sorcerous Sundries Caper" dotyczące odnalezienia na piętrze skrzynki z butelkami na mikstury.
Jest on handlarzem i może też identyfikować posiadane magiczne przedmioty.
Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem budynku.
Yashna to lider grupy złodziei. Pojawiają się oni po zabraniu mikstur (11) i musisz ich pokonać w walce.
Jest ona lichwiarzem i możesz się z nią spotkać na temat długu Teery - quest "All the Way to the Bank".
To żywiołak ognia, który pojawi się tylko jeśli użyjesz okularów otrzymanych od Zaviaka - poboczny quest "Zaviak's Vision Quest".
Powiększ mapę

Mapa i opis lokacji - M4 | Tawerna Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Ważne miejsca na mapie

Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację okolic tawerny oraz Czarodziejskich Rozmaitości. Jeśli chcesz opuścić to miejsce to wystarczy dotrzeć do jednej z krawędzi mapy.
W trakcie eksploracji okolicy miejsca startu możesz zostać okradziony przez Zelmę - poboczny quest "All the Way to the Bank" (M2,15).

Oddział Płonącej Pięści
Możesz pomóc oficer Vidzie i pozostałym członkom Płonącej Pięści w zapanowaniu nad sytuacją z uchodźcami - poboczny quest "Rabble-Rousers".

Wejście do tawerny
Po skorzystaniu z niego znajdziesz się w dużym pomieszczeniu na parterze tawerny.

Główne pomieszczenie tawerny
U barmana możesz zakupić różnorakie trunki.
Garricka możesz spróbować zaprosić do drużyny (quest "Recruitment Drive"), ale odmówi.
Z "Lady" Alyth Elendarą możesz porozmawiać na temat zalotów ze strony Garricka i poprosić ją o zapasy (poboczny quest "Refuge for the Refugees") - (M2,15). Jeśli za nie zapłacisz to otrzymasz klucz do skrzyni na piętrze (13).
W bocznym pomieszczeniu przebywa Zaviak i możesz odebrać od niego magiczne okulary - poboczny quest "Zaviak's Vision Quest".

Kuchnia
W kuchni spotkasz Irinę, która poprosi bohatera o wykradzenie rzadkiego wina z pałacowej piwnicy (M2,16) - poboczny quest "Days of Wine and Stealing".

Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem tawerny.

Komnata Corana i Safany
Obie te osoby możesz zaprosić do drużyny w ramach pobocznego questu "Recruitment Drive". Coran odmówi, Safana się zgodzi.

Wejście do Magicznych Rozmaitości
Po skorzystaniu z przejścia znajdziesz się w głównej sali budynku (09).

Sala na parterze
Przebywa tu sporo osób. Kazzrem jest handlarzem. Sprzedaje opakowania na zwoje i mikstury oraz różnorakie elementy ubioru. Dodatkowo za opłatą identyfikuje przedmioty.
Halbazzer Drin również jest handlarzem. Dodatkowo może zlecić drużynie zadanie odnalezienia na piętrze budynku skrzyni z butelkami na mikstury (11) - poboczne zadanie "The Sorcerous Sundries Caper".

Schody
Możesz podróżować między parterem i piętrem budynku.

Mikstury
Są one potrzebne Halbazzer Drinowi przebywającemu na parterze (09) - poboczny quest "The Sorcerous Sundries Caper". Po zabraniu mikstur na piętrze pojawią się złodzieje pod wodzą Yashny i należy ich pokonać w walce.

Lichwiarz
Porozmawiaj z Senną na temat długu Teery (M2,15) - poboczny quest "All the Way to the Bank". Przekaż sakiewkę od Teery. Jeśli wcześniej zostałeś okradziony przez Zelmę (01) to powróć do Teery ze złymi wieściami lub wydaj własne złoto żeby opłacić jej dług.

Zapasy
Mogą one zostać dostarczone Garachenowi (M2,15) w ramach questu "Refuge for the Refugees". Zapasy możesz zakupić od Alyth (04) i otrzymać klucz do skrzyni lub włamać się do niej (złodziej).

Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M4 Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości

Ważne miejsca na mapie

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.)

Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.)

Miejsca pobytu potencjalnych nowych członków drużyny

Mapa i opis lokacji - M4

Ogólne informacje na temat tawerny Elfia Pieśń oraz Czarodziejksich Rozmaitości

Powyższa mapa prezentuje część miasta, w której znajdują się dwie lokacje - tawerna Elfia Pieśń (Elfsong Tavern) oraz budynek Czarodziejskich Rozmaitości (Sorcerous Sundries). Ich odwiedzenie jest całkowicie opcjonalne, aczkolwiek nie warto ignorować tych miejscówek. W tawernie możesz zrekrutować Safanę i jest to szczególnie wskazane jeśli nie masz jeszcze w drużynie żadnego złodzieja. Oprócz tego w trakcie wizyty we wspomnianych lokacjach możesz otrzymać nowe opcjonalne zadania czy dokończyć odebrane już wcześniej poboczne questy.

Najważniejsze miejsca w tawernie Elfia Pieśń oraz w Czarodziejskich Rozmaitościach

1. Miejsce startu

Eksplorację mapy rozpoczynasz na ulicy i możesz od razu wyruszyć w stronę jednego z budynków lub najpierw rozejrzeć się po okolicy. Jeśli odblokowałeś wcześniej poboczne zadanie All the Way to the Bank to głównego bohatera może tu zaczepić Zelma, która w wyniku dokonania kradzieży kieszonkowej pozbawi go sakiewki ze złotem. Akcja ta zmieni przebieg spotkania z rozstawioną nieco dalej lichwiarką Senną (M4,12).

4. Główne pomieszczenie tawerny

W miejscu tym przebywają aż cztery postacie, z którymi możesz porozmawiać. U barmana możesz zakupić trunki. Bard Garrick jest jedną z osób wytypowanych przez Corwin do rekrutacji, ale w trakcie spotkania dowiesz się, że obecnie interesują go tylko miłosne zaloty do Alyth. Wspomniana "Lady" Alyth Elendara jest z kolei osobą, do której możesz zgłosić się o pomoc dla Garachena (poboczny quest Refuge for the Refugees). Jeśli zdecydujesz się podarować jej 1000 sztuk złota to otrzymasz klucz do skrytki na piętrze (M4,13), aczkolwiek do skrzyni z zapasami równie dobrze możesz włamać się z pomocą złodzieja.

Zaviaka odnajdziesz w bocznym pomieszczeniu i dowiesz się, że dysponuje okularami pozwalającymi mu widzieć nadnaturalne kreatury. Możesz odebrać od niego te okulary i po ich założeniu zidentyfikować pierwszą taką kreaturę przybywającą w karczmie - jest to żywiołak ognia Al-Alai, którego należy pokonać w walce.

7. Komnata Corana i Safany

Na piętrze tawerny są kolejne dwie osoby wytypowane do rekrutacji. Coran nie będzie chciał dołączyć do drużyny, ale Safana przyłączy się do niej bez żadnych dodatkowych przeszkód. Dobrze jest jak najwcześniej ją zrekrutować jeśli nie posiadasz żadnego innego złodzieja w drużynie. Pozwoli ci to na odnajdywanie pułapek i otwieranie skrzyń - sporo z nich jest właśnie na piętrze tawerny i w większości z nich znajdziesz złoto.

9. Sala na parterze

W głównym pomieszczeniu Magicznych rozmaitości możesz porozmawiać z Halbazzer Drinem i pohandlować z nim oraz odebrać od niego poboczny quest The Sorcerous Sundries Caper dotyczący odnalezienia butelek na mikstury na piętrze budynku (M4,11). Warto jednak wiedzieć, że odnalezienie tych mikstur doprowadzi do pojawienia się silnej grupy złodziei i dobrze jest wcześniej przygotować do walki z nimi.

Oprócz tego na parterze budynku przebywa handlarz Kazzrem, od którego możesz kupić między innymi trochę magicznych elementów ubioru. Oprócz tego jest on w stanie identyfikować (za odpowiednią opłatą) posiadane przedmioty.

Lista zadań odblokowywanych w tawernie Elfia Pieśń i Czarodziejskich Rozmaitościach

Rabble-Rousers (poboczne) - Możesz po porozmawianiu z przebywającą na głównym placu oficer Vidą (M4,2) zaoferować pomoc w sprowadzeniu potrzebnych posiłków z siedziby Płonącej Pięści.

Zaviak's Vision Quest (poboczne) - Od przebywającego na parterze tawerny Zaviaka (M4,4) możesz dowiedzieć się o jego magicznych okularach i po ich odebraniu i założeniu wyruszyć na poszukiwania nadnaturalnych kreatur. Pierwsza z nich - żywiołak ognia Al-Alai - jest w tej samej lokacji.

Days of Wine and Stealing (poboczne) - Przebywająca w kuchni tawerny Irina (M4,5) poprosi głównego bohatera o wykradzenie rzadkiego gatunku wina z pałacowej piwnicy. Możesz przystać na plan "bezwarunkowej" kradzieży lub zabrania z pałacu wina w zamian za pozostawienie w nim złota w formie zapłaty.

The Sorcerous Sundries Caper (poboczne) - Halbazzer Drin przebywa na parterze Magicznych Osobliwości (M4,9) i poprosi bohatera o przyniesienie z piętra pustych butelek na mikstury (M4,11). Odnalezienie skrzynki z butelkami zaowocuje pojawieniem się grupy złodziei, których najpierw trzeba będzie pokonać.