Mapa i opis lokacji - M4 | Tawerna Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016 1919 Następna Tawerna Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości Zadania poboczne w tawernie Elfia Pieśń i w Czarodziejskich Rozmaitościach Poprzednia Gospoda Pod Trzema Baryłkami Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami Ważne miejsca na mapieMiejsce startuRozpoczynasz tu eksplorację okolic tawerny oraz Czarodziejskich Rozmaitości. Jeśli chcesz opuścić to miejsce to wystarczy dotrzeć do jednej z krawędzi mapy.W trakcie eksploracji okolicy miejsca startu możesz zostać okradziony przez Zelmę - poboczny quest "All the Way to the Bank" (M2,15). Oddział Płonącej PięściMożesz pomóc oficer Vidzie i pozostałym członkom Płonącej Pięści w zapanowaniu nad sytuacją z uchodźcami - poboczny quest "Rabble-Rousers". Wejście do tawernyPo skorzystaniu z niego znajdziesz się w dużym pomieszczeniu na parterze tawerny. Główne pomieszczenie tawernyU barmana możesz zakupić różnorakie trunki.Garricka możesz spróbować zaprosić do drużyny (quest "Recruitment Drive"), ale odmówi.Z "Lady" Alyth Elendarą możesz porozmawiać na temat zalotów ze strony Garricka i poprosić ją o zapasy (poboczny quest "Refuge for the Refugees") - (M2,15). Jeśli za nie zapłacisz to otrzymasz klucz do skrzyni na piętrze (13).W bocznym pomieszczeniu przebywa Zaviak i możesz odebrać od niego magiczne okulary - poboczny quest "Zaviak's Vision Quest". KuchniaW kuchni spotkasz Irinę, która poprosi bohatera o wykradzenie rzadkiego wina z pałacowej piwnicy (M2,16) - poboczny quest "Days of Wine and Stealing". SchodyMożesz podróżować między parterem i piętrem tawerny. Komnata Corana i SafanyObie te osoby możesz zaprosić do drużyny w ramach pobocznego questu "Recruitment Drive". Coran odmówi, Safana się zgodzi. Wejście do Magicznych RozmaitościPo skorzystaniu z przejścia znajdziesz się w głównej sali budynku (09). Sala na parterzePrzebywa tu sporo osób. Kazzrem jest handlarzem. Sprzedaje opakowania na zwoje i mikstury oraz różnorakie elementy ubioru. Dodatkowo za opłatą identyfikuje przedmioty.Halbazzer Drin również jest handlarzem. Dodatkowo może zlecić drużynie zadanie odnalezienia na piętrze budynku skrzyni z butelkami na mikstury (11) - poboczne zadanie "The Sorcerous Sundries Caper". SchodyMożesz podróżować między parterem i piętrem budynku. MiksturySą one potrzebne Halbazzer Drinowi przebywającemu na parterze (09) - poboczny quest "The Sorcerous Sundries Caper". Po zabraniu mikstur na piętrze pojawią się złodzieje pod wodzą Yashny i należy ich pokonać w walce. LichwiarzPorozmawiaj z Senną na temat długu Teery (M2,15) - poboczny quest "All the Way to the Bank". Przekaż sakiewkę od Teery. Jeśli wcześniej zostałeś okradziony przez Zelmę (01) to powróć do Teery ze złymi wieściami lub wydaj własne złoto żeby opłacić jej dług. ZapasyMogą one zostać dostarczone Garachenowi (M2,15) w ramach questu "Refuge for the Refugees". Zapasy możesz zakupić od Alyth (04) i otrzymać klucz do skrzyni lub włamać się do niej (złodziej). Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M4 Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości Ważne miejsca na mapie Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.) Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.) Miejsca pobytu potencjalnych nowych członków drużyny Mapa i opis lokacji - M4Ogólne informacje na temat tawerny Elfia Pieśń oraz Czarodziejksich RozmaitościPowyższa mapa prezentuje część miasta, w której znajdują się dwie lokacje - tawerna Elfia Pieśń (Elfsong Tavern) oraz budynek Czarodziejskich Rozmaitości (Sorcerous Sundries). Ich odwiedzenie jest całkowicie opcjonalne, aczkolwiek nie warto ignorować tych miejscówek. W tawernie możesz zrekrutować Safanę i jest to szczególnie wskazane jeśli nie masz jeszcze w drużynie żadnego złodzieja. Oprócz tego w trakcie wizyty we wspomnianych lokacjach możesz otrzymać nowe opcjonalne zadania czy dokończyć odebrane już wcześniej poboczne questy. Najważniejsze miejsca w tawernie Elfia Pieśń oraz w Czarodziejskich Rozmaitościach1. Miejsce startu Eksplorację mapy rozpoczynasz na ulicy i możesz od razu wyruszyć w stronę jednego z budynków lub najpierw rozejrzeć się po okolicy. Jeśli odblokowałeś wcześniej poboczne zadanie All the Way to the Bank to głównego bohatera może tu zaczepić Zelma, która w wyniku dokonania kradzieży kieszonkowej pozbawi go sakiewki ze złotem. Akcja ta zmieni przebieg spotkania z rozstawioną nieco dalej lichwiarką Senną (M4,12). 4. Główne pomieszczenie tawerny W miejscu tym przebywają aż cztery postacie, z którymi możesz porozmawiać. U barmana możesz zakupić trunki. Bard Garrick jest jedną z osób wytypowanych przez Corwin do rekrutacji, ale w trakcie spotkania dowiesz się, że obecnie interesują go tylko miłosne zaloty do Alyth. Wspomniana "Lady" Alyth Elendara jest z kolei osobą, do której możesz zgłosić się o pomoc dla Garachena (poboczny quest Refuge for the Refugees). Jeśli zdecydujesz się podarować jej 1000 sztuk złota to otrzymasz klucz do skrytki na piętrze (M4,13), aczkolwiek do skrzyni z zapasami równie dobrze możesz włamać się z pomocą złodzieja. Zaviaka odnajdziesz w bocznym pomieszczeniu i dowiesz się, że dysponuje okularami pozwalającymi mu widzieć nadnaturalne kreatury. Możesz odebrać od niego te okulary i po ich założeniu zidentyfikować pierwszą taką kreaturę przybywającą w karczmie - jest to żywiołak ognia Al-Alai, którego należy pokonać w walce. 7. Komnata Corana i Safany Na piętrze tawerny są kolejne dwie osoby wytypowane do rekrutacji. Coran nie będzie chciał dołączyć do drużyny, ale Safana przyłączy się do niej bez żadnych dodatkowych przeszkód. Dobrze jest jak najwcześniej ją zrekrutować jeśli nie posiadasz żadnego innego złodzieja w drużynie. Pozwoli ci to na odnajdywanie pułapek i otwieranie skrzyń - sporo z nich jest właśnie na piętrze tawerny i w większości z nich znajdziesz złoto. 9. Sala na parterze W głównym pomieszczeniu Magicznych rozmaitości możesz porozmawiać z Halbazzer Drinem i pohandlować z nim oraz odebrać od niego poboczny quest The Sorcerous Sundries Caper dotyczący odnalezienia butelek na mikstury na piętrze budynku (M4,11). Warto jednak wiedzieć, że odnalezienie tych mikstur doprowadzi do pojawienia się silnej grupy złodziei i dobrze jest wcześniej przygotować do walki z nimi. Oprócz tego na parterze budynku przebywa handlarz Kazzrem, od którego możesz kupić między innymi trochę magicznych elementów ubioru. Oprócz tego jest on w stanie identyfikować (za odpowiednią opłatą) posiadane przedmioty. Lista zadań odblokowywanych w tawernie Elfia Pieśń i Czarodziejskich RozmaitościachRabble-Rousers (poboczne) - Możesz po porozmawianiu z przebywającą na głównym placu oficer Vidą (M4,2) zaoferować pomoc w sprowadzeniu potrzebnych posiłków z siedziby Płonącej Pięści. Zaviak's Vision Quest (poboczne) - Od przebywającego na parterze tawerny Zaviaka (M4,4) możesz dowiedzieć się o jego magicznych okularach i po ich odebraniu i założeniu wyruszyć na poszukiwania nadnaturalnych kreatur. Pierwsza z nich - żywiołak ognia Al-Alai - jest w tej samej lokacji. Days of Wine and Stealing (poboczne) - Przebywająca w kuchni tawerny Irina (M4,5) poprosi głównego bohatera o wykradzenie rzadkiego gatunku wina z pałacowej piwnicy. Możesz przystać na plan "bezwarunkowej" kradzieży lub zabrania z pałacu wina w zamian za pozostawienie w nim złota w formie zapłaty. The Sorcerous Sundries Caper (poboczne) - Halbazzer Drin przebywa na parterze Magicznych Osobliwości (M4,9) i poprosi bohatera o przyniesienie z piętra pustych butelek na mikstury (M4,11). Odnalezienie skrzynki z butelkami zaowocuje pojawieniem się grupy złodziei, których najpierw trzeba będzie pokonać. Następna Tawerna Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości Zadania poboczne w tawernie Elfia Pieśń i w Czarodziejskich Rozmaitościach Poprzednia Gospoda Pod Trzema Baryłkami Zadania poboczne w gospodzie Pod Trzema Baryłkami