Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M2 Pałac Książęcy
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M2 Pałac Książęcy
Komnata głównego bohatera
Rozpoczynasz tu po powrocie z Grobowca rodziny Korlasz (M1). Jest tu skrzynia ze wszystkimi przedmiotami pozyskanymi w trakcie eksploracji grobowca (za wyjątkiem złota).
Po tym jak rozpoczniesz przygotowania do podróży na północ spotkasz się tu z Zakapturzonym mężczyzną (Hooded Man), z Imoen oraz ze Skie (tylko jeśli rozpocząłeś poboczne zadanie "Skie's Grand Plan").
Komnata Imoen
Zostaniecie tu zaatakowani przez zabójców i Imoen odniesie poważne obrażenia.
W komnacie Imoen jest skrzynia m.in. z miksutrami, broniami i zwojami.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między prywatnymi komnatami oraz piętrem pałacu.
Jadalnia
Do wyeliminowania jest tu kolejna grupa zabójców. W ich pokonaniu pomogą Corwin i strażnicy Płonącej Pieści.
Pokój
Przy próbie zbadania tego pomieszczenia głównego bohatera zaatakują kolejni zabójcy.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piętrem pałacu.
Główna sala
Będziesz tu świadkiem rozmowy, w której wezmą udział Schael Corwin, Liia Jannath, Książę Eltan, Entar Silvershield oraz Belt.
Po zakończonej naradzie możesz porozmawiać ze Skie - poboczny quest "Skie's Grand Plan".
Wyjście z pałacu
Pałac możesz opuścić od razu lub dopiero jak go dokładnie zbadasz (łącznie z piwnicą). Zagadaj w tym celu do Corwin i potwierdź chęć wyjścia na zewnątrz (14).
Pokój
Przebywa tu Jospil, z którym możesz porozmawiać - poboczny quest "The War at Home".
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piwnicą.
Cela Korlasz
Jeśli podczas pobytu w grobowcu (M1) aresztowałeś Korlasz to będzie tu przetrzymywana. Uda się jej wydostać z celi i zmuszony zostaniesz do ponownego pokonania jej w walce - poboczny quest "Sarevok's Servant".
Skarbiec
Musisz porozmawiać z Ophyllisem na temat dostępu do złota zgromadzonego przez bohatera w podstawowej kampanii - poboczny quest "My Missed Fortune".
W skarbcu jest skrzynia z pozostałym złotem. Możesz do niej dotrzeć z pomoca złodzieja (uwaga na pułapkę!).
Cela
Może tu przebywać oficer Płonącej Pięści, który został przechytrzony i uwięziony w celi - poboczny quest "The Fist Restrained". Klucz do celi znajdziesz na stole na południowy-zachód od niej (14).
Stół
Możesz tu odnaleźć klucz do celi z oficerem (13).
Wejście do pałacu
Po wkroczeniu do pałacu znajdziesz się na parterze (08).
Dziedziniec
Możesz porozmawiać z Ophyllisem (quest "My Missed Fortune"), Garachenem (quest "Refuge for the Refugees") oraz Teerą (quest "All the Way to the Bank").
W celu opuszczenia pałacu dotrzyj do dowolnej krawędzi mapy.
Podczas ceremonii pożegnalnej (główny wątek fabularny) na dziedzińcu pojawią się nowe osoby - Belegarm (handlarz), Rayphus (opiekuje się nieaktywnymi towarzyszami) oraz Viconia (elfia kleryczka, która może dołączyć do drużyny).
Wino
Miejsce odnalezienia wina poszukiwanego przez Irinę z tawerny Elfia Pieśń (M4,5) - poboczny quest "Days of Wine and Stealing". Możesz je ukraść lub po jego zabraniu pozostawić w tym miejscu trochę złota w formie zapłaty.
Imoen porozmawia tu z bohaterem po powrocie z grobowca. Po tym jak zostaniecie później zaatakowani Imoen będzie tu leczona.
Przed wyruszeniem na północ ponownie spotkasz się tu z Imoen.
Pani kapitan Płonącej Pięści pojawi się w tym miejscu po wyeliminowaniu wszystkich zabójców. Po rozmowie zejdzie ona na niższe piętro.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między prywatnymi komnatami oraz piętrem pałacu.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między prywatnymi komnatami oraz piętrem pałacu.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między prywatnymi komnatami oraz piętrem pałacu.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piętrem pałacu.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piętrem pałacu.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piętrem pałacu.
Pani kapitan pojawi się tu po zlikwidowaniu wszystkich zabójców i wysłuchaniu rozmowy w głównej sali (07). Możesz wraz z nią opuścić tę lokację oraz wypytać się jej o miejsca pobytu dawnych towarzyszy - poboczny quest "Recruitment Drive".
Skie zaproponuje prywatne spotkanie w późniejszym terminie i odblokujesz poboczne zadanie "Skie's Grand Plan".
Pierwsza rozmowa z tą postacią odblokowuje poboczny quest "The War at Home". Ponownie zagadaj do niego w dużej sali (07) żeby dowiedzieć się więcej na temat działań wojennych.
Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piwnicą.
Jeśli Korlasz była tu więziona (11) to wydostanie się z celi i należy ją ponownie pokonać w walce.
Porozmawiaj z tą osobą na temat złota należącego do bohatera - poboczne zadanie "My Missed Fortune".
Ponownie porozmawiaj tu ze skarbnikiem (12) i wypytaj go o utracone złoto bohatera - poboczny quest "My Missed Fortune".
Porozmawiaj z nim na temat sposobu traktowania uchodźców - poboczny quest "Refuge for the Refugees".
Obiecaj się pomóc handlarce w dostarczeniu złota handlarzowi - poboczny quest "All the Way to the Bank".
Zamknięte drzwi - skorzystaj z usług złodzieja.
Skrzynia broniona przez pułapkę. Jest w niej złoto.
Pojawia się on dopiero podczas ceremonii pożegnalnej (główny quest). Jest on handlarzem.
Pojawia się ona dopiero podczas ceremonii pożegnalnej (główny quest). To elfia kleryczka, którą możesz zaprosić do drużyny (quest "Recruitment Drive").
Powiększ mapę

Mapa i opis lokacji - M2 | Pałac Książęcy poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Ważne miejsca na mapie

Komnata głównego bohatera
Rozpoczynasz tu po powrocie z Grobowca rodziny Korlasz (M1). Jest tu skrzynia ze wszystkimi przedmiotami pozyskanymi w trakcie eksploracji grobowca (za wyjątkiem złota).
Po tym jak rozpoczniesz przygotowania do podróży na północ spotkasz się tu z Zakapturzonym mężczyzną (Hooded Man), z Imoen oraz ze Skie (tylko jeśli rozpocząłeś poboczne zadanie "Skie's Grand Plan").

Komnata Imoen
Zostaniecie tu zaatakowani przez zabójców i Imoen odniesie poważne obrażenia.
W komnacie Imoen jest skrzynia m.in. z miksutrami, broniami i zwojami.

Schody
Możesz dzięki nim podróżować między prywatnymi komnatami oraz piętrem pałacu.

Jadalnia
Do wyeliminowania jest tu kolejna grupa zabójców. W ich pokonaniu pomogą Corwin i strażnicy Płonącej Pieści.

Pokój
Przy próbie zbadania tego pomieszczenia głównego bohatera zaatakują kolejni zabójcy.

Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piętrem pałacu.

Główna sala
Będziesz tu świadkiem rozmowy, w której wezmą udział Schael Corwin, Liia Jannath, Książę Eltan, Entar Silvershield oraz Belt.
Po zakończonej naradzie możesz porozmawiać ze Skie - poboczny quest "Skie's Grand Plan".

Wyjście z pałacu
Pałac możesz opuścić od razu lub dopiero jak go dokładnie zbadasz (łącznie z piwnicą). Zagadaj w tym celu do Corwin i potwierdź chęć wyjścia na zewnątrz (14).

Pokój
Przebywa tu Jospil, z którym możesz porozmawiać - poboczny quest "The War at Home".

Schody
Możesz dzięki nim podróżować między parterem i piwnicą.

Cela Korlasz
Jeśli podczas pobytu w grobowcu (M1) aresztowałeś Korlasz to będzie tu przetrzymywana. Uda się jej wydostać z celi i zmuszony zostaniesz do ponownego pokonania jej w walce - poboczny quest "Sarevok's Servant".

Skarbiec
Musisz porozmawiać z Ophyllisem na temat dostępu do złota zgromadzonego przez bohatera w podstawowej kampanii - poboczny quest "My Missed Fortune".
W skarbcu jest skrzynia z pozostałym złotem. Możesz do niej dotrzeć z pomoca złodzieja (uwaga na pułapkę!).

Cela
Może tu przebywać oficer Płonącej Pięści, który został przechytrzony i uwięziony w celi - poboczny quest "The Fist Restrained". Klucz do celi znajdziesz na stole na południowy-zachód od niej (14).

Stół
Możesz tu odnaleźć klucz do celi z oficerem (13).

Wejście do pałacu
Po wkroczeniu do pałacu znajdziesz się na parterze (08).

Dziedziniec
Możesz porozmawiać z Ophyllisem (quest "My Missed Fortune"), Garachenem (quest "Refuge for the Refugees") oraz Teerą (quest "All the Way to the Bank").
W celu opuszczenia pałacu dotrzyj do dowolnej krawędzi mapy.
Podczas ceremonii pożegnalnej (główny wątek fabularny) na dziedzińcu pojawią się nowe osoby - Belegarm (handlarz), Rayphus (opiekuje się nieaktywnymi towarzyszami) oraz Viconia (elfia kleryczka, która może dołączyć do drużyny).

Wino
Miejsce odnalezienia wina poszukiwanego przez Irinę z tawerny Elfia Pieśń (M4,5) - poboczny quest "Days of Wine and Stealing". Możesz je ukraść lub po jego zabraniu pozostawić w tym miejscu trochę złota w formie zapłaty.

Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M2 Pałac Książęcy

Ważne miejsca na mapie

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.)

Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.)

Miejsca pobytu potencjalnych nowych członków drużyny

Mapa i opis lokacji - M2

Ogólne informacje na temat Pałacu Książęcego

Powyższa mapa prezentuje Pałac Książęcy (Ducal Palace), do którego automatycznie docierasz po zbadaniu Grobowca rodziny Korlasz (mapa M1) zakończonego pojmaniem lub zamordowaniem czarodziejki Korlasz. Niedługo po przybyciu do pałacu pojawią się w nim zabójcy, aczkolwiek pozbycie się tych przeciwników nie sprawi bohaterowi większych kłopotów. Podczas pobytu w pałacu możesz spotkać się z przebywającymi w nim przyjaźnie nastawionymi postaciami. Jeśli doprowadzłeś do aresztowania Korlasz to będzie też czekała Cię dodatkowa scenka w pałacowej piwnicy. Po załatwieniu wszystkich spraw w pałacu i wyjściu na dziedziniec będziesz mógł po raz pierwszy wybrać gdzie chcesz udać się w następnej kolejności - do wyboru będzie kilka dużych lokacji znajdujących się w mieście.

Uwaga - Nie przejmuj się tym, że "zniknęli" pozostali członkowie drużyny, bo w ramach pobocznego questu Recruitment Drive będziesz mógł dotrzeć do byłych towarzyszy (także tych, którzy nie badali z Tobą grobowca) i ich zrekrutować.

Uwaga - Nie zapomnij zabrać ze sobą przynajmniej najcenniejszych skarbów odnalezionych w grobowcu. Są one składowane w skrzyni zlokalizowanej w miejscu startu, czyli w komnacie należącej do głównego bohatera. Co do zgromadzonego złota, w sprawie jego odzyskania wybierz się do skarbca zlokalizowanego w pałacowej piwnicy (poboczny quest My Missed Fortune).

Najważniejsze miejsca w Pałacu Książęcym

1. Komnata głównego bohatera

W miejscu tym automatycznie znajdziesz się po powrocie z lochu, w którym odnalazłeś i pokonałeś Korlasz. Początkowo odbędziesz tu rozmowę z Imoen, która później zostanie ciężko zraniona (na szczęście nie zabita) przez asasynów. W miejscu tym jest skrzynia i zawiera ona wszystkie przedmioty pozyskane w trakcie badania grobowca rodu Korlasz. Możesz wyjąć ze skrzyni wszystkie rzeczy (jeśli miejsce w inwentarzu ci na to pozwala) lub tylko te, których zamierzasz nadal używać (np. najlepsze mikstury).

2. Komnata Imoen

Po zbliżeniu się do tej komnaty po raz pierwszy pojawią się zabójcy i zmuszony zostaniesz do ich pokonania. W miejscu tym jest skrzynia z rzeczami należącymi do Imoen. Możesz zabrać jej fanty bez obawy o to, że zostaniesz posądzony o przywłaszczenie sobie cudzej własności.

7. Główna sala

W miejscu tym główny bohater weźmie udział w dłuższym spotkaniu ze wszystkimi najważniejszymi osobami z pałacu i są to mianowicie Kapitan Schael Corwin, Liia Jannath, Książę Eltan, Entar Silvershield oraz Belt. Po wysłuchaniu rozmowy możesz od razu skierować się do wyjścia z budynku (M1,8) gdzie będzie czekała pani kapitan lub spotkać się jeszcze przy okazji ze Skie żeby odblokować jedno z pobocznych zadań.

11. Cela Korlasz

Jeżeli w końcowej fazie eksploracji Grobowca rodziny Korlasz (mapa M1) zdecydowałeś się na pojmanie Korwin to będzie ona przetrzymywana właśnie w pałacowych lochach. Co więcej, uda się jej wydostać i zmuszony zostaniesz do ponownego stoczenia z nią walki. Na szczęście w odniesieniu zwycięstwa pomogą ci przebywający w piwnicy strażnicy Płonącej Pięści.

12. Skarbiec

Miejsce to odwiedza się przede wszystkim po to żeby odebrać zgromadzone do tej pory złoto, aczkolwiek od skarbnika Ophyllisa dowiesz się, że je utracił. Konieczne w rezultacie okaże się przystąpienie do pobocznego zadania My Missed Fortune (jego opis jest na jednej z kolejnych stron tego rozdziału).

W skarbcu jest skrzynia z pozostałym złotem. Możesz do niej dotrzeć tylko jeśli w drużynie jest złodziej - musi on otworzyć drzwi, rozbroić pułapkę i na koniec otworzyć skrzynię.

15. Dziedziniec

Na dziedzińcu przebywają przede wszystkim dwie postacie powiązane z questami - Ophyllis (dalsza część questu My Missed Fortune) oraz Garachen (krótki quest Refuge for the Refugees dotyczący niesłusznego traktowania uchodźców). Możesz opuścić pałac poprzez zbliżenie się do dowolnej krawędzi mapy i następnie z mapy świata wybrać jedną z kilku dostępnych lokacji w mieście.

Po tym jak awansujesz do głównego zadania Wyprawa na północ na dziedzińcu odbędzie się pożegnanie członków ekspedycji. Pojawi się tu w rezultacie kilka nowych postaci i najważniejsze z nich to Belegarm (handlarz - sprzedaje różnorakie towary i dodatkowo identyfikuje przedmioty), Rayphus (opiekuje się on nieaktywnymi towarzyszami) oraz Viconia (elfia kleryczka, którą możesz zaprosić do drużyny).

Uwaga - Kolejnych lokacji nie musisz odwiedzać w takiej samej kolejności jak zaprezentowane zostało to w naszym poradniku. Warto przynajmniej raz do każdej z nich się wybrać żeby odblokować/zakończyć questy, spotkać się z handlarzami i potencjalnymi towarzyszami czy popchnąć główny wątek fabularny do przodu.

Lista zadań odblokowywanych w Pałacu Książęcym

Zabójcy w pałacu (główne) - Zadanie to na dobre "wystartuje" niedługo po dotarciu do pałacu, albowiem zabójcy pojawią się po zbliżeniu się do komnaty Imoen (M2,2). Musisz pozbyć się ich też w jadalni (M2,4) i następnie wziąć udział w spotkaniu na parterze (M2,7). Będziesz wtedy mógł opuścić pałac (M2,8).

My Missed Fortune (poboczne) - Zadanie to uaktywnia się w momencie dotarcia do pałacu. Musisz dotrzeć do skarbnicy zlokalizowanej w pałacowej piwnicy (M2,12) i porozmawiać ze skarbnikiem Ophyllisem. Następnie zostaniesz zmuszony do podjęcia kroków mających na celu odzyskanie utraconej fortuny.

Skie's Grand Plan (poboczne) - Musisz po zakończonym spotkaniu na parterze pałacu (M2,7) zagadać do przebywającej w okolicy Skie. Poprosi ona głównego bohatera o spotkanie w odosobnionym miejscu.

The War at Home (poboczne) - Musisz na parterze pałacu (M2,9) dwukrotnie zagadać do Jospila, najpierw po to żeby odblokować ten quest i następnie z zamiarem dowiedzenia się więcej na temat prowadzonych działań wojennych.

Sarevok's Servant (poboczne) - Quest ten możesz odblokować tylko jeśli aresztowałeś wcześniej Korlasz. Po dotarciu do jej celi w piwnicy (M2,11) zauważysz, że udało się jej uciec i ponownie będziesz musiał pokonać ją w walce (tym razem pojedynek zakończy się jej śmiercią).

The Fist Restrained (poboczne) - Musisz zainteresować się celą w pałacowej piwnicy (M2,13), w której uwięziony został oficer Płonącej Pięści. Jego uratowanie jej narzędnym założeniem tego zadania i nie sprawi ci to żadnych problemów, bo klucz do celi jest w pobliżu (M2,14).

Refuge for the Refugees (poboczne) - Musisz po wyjściu na pałacowy dziedziniec (M2,15) zagadać do Garachena i odbyć z nim rozmowę na temat sposobu w jaki udzielana jest pomoc przybywającym uchodźcom. Następnie będziesz musiał zadecydować w jaki sposób poprawić los uchodźców (zdobycie zapasów lub wizyta w siedzibie Płonącej Pięści i złożenie zażalenia na Garachena).

Recruitment Drive (poboczne) - Musisz przed opuszczeniem pałacu (M2,8) porozmawiać z Kapitan Schael Corwin i poruszyć temat dawnych członków drużyny (część z nich towarzyszyła ci już w eksploracji grobowca Korlasz, ale są to też inni sojusznicy). Od rozmówczyni otrzymasz informacje w jakich częściach świata gry należy ich szukać. Ich zrekrutowanie nie jest oczywiście obowiązkowe i możesz ponadto docierać do nich w dowolnej kolejności.

All the Way to the Bank (poboczne) - Musisz po wyjściu na pałacowy dziedziniec (M2,15) spotkać się z handlarką Teerą i obiecać jej pomoc w dostarczeniu sakiewki złota lichwiarzowi.