Miejsca odnajdywania członków drużyny | Towarzysze poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Miejsca odnajdywania członków drużyny
Na jednej z poprzednich stron poradnika wyjaśnione zostało już to, że jeśli rozpoczniesz kampanię w dodatku Siege of Dragonspear w pojedynkę lub w niepełnym składzie to automatycznie przydzieleni ci zostaną wybrani przez grę towarzysze znani z podstawowej kampanii (np. Minsc albo Khalid). Postacie te nie będą jednak podróżowały z bohaterem przez resztę gry, albowiem będą mu one towarzyszyły jedynie podczas badania Grobowca rodziny Korlasz (mapa M1). Po tym jak powrócisz do Pałacu Książęcego (mapa M2) nie będą one przy Tobie, ALE na szczęście gra pozwoli ci do nich powrócić i już je na stałe zrekrutować. Jest to wbrew pozorom bardzo dobre rozwiązanie, albowiem będziesz mógł dotrzeć do tych postaci, które Twoim zdaniem najlepiej sprawdzą się w prowadzonej drużynie.
Poniżej znajduje się zestawienie potencjalnych członków drużyny wraz z miejscami, w których możesz ich odnaleźć.
Uwaga - Po tym jak opuścisz miasto (wyruszenie wraz z ekspedycją w ramach questu Wyprawa na północ) i awansujesz do ósmego rozdziału kampanii (dotarcie do lokacji Coast Way Crossing) nie utracisz możliwości zrekrutowania pominiętych sojuszników (tych z lokacji M2-M6). Potencjalni członkowie drużyny będą znajdowali się w obozowisku Płonącej Pięści (M7,1), w którym będziesz się mógł z nimi spotkać.
Baeloth
Lokalizacja: Arena walk w północnej części lokacji Coast Way Crossing (M7,7). Po dotarciu na miejsce musisz obejrzeć wszystkie scenki i poprosić Baelotha o wsparcie w walce z Caelar Argent.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: elf, mag, chaotyczny zły
Uwagi: Pomysł zrekrutowania Baelotha spotka się ze sprzeciwem ze strony "dobrych" towarzyszy, ale żadna z tych osób nie opuści Twojej drużyny.
Dorn Il-Khan
Lokalizacja: Więzienie w obozu krzyżowców w lokacji Boareskyr Bridge (M11,3). Możesz uwolnić Dorna i zaprosić go do drużyny.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: pół-ork, czarny strażnik (Blackguard), neutralny zły
Uwagi: Uwolnienie pół-orka nie doprowadzi do zwrócenia przeciw sobie krzyżowców, nawet jeśli zdecydujesz się go odesłać do obozu Płonącej Pięści. Osobiste rzeczy Dorna znajdują się w pobliskiej skrzyni (niedaleko maga Vichanda).
Dynaheir
Lokalizacja: Najwyższe piętro Gospody Pod Trzema Baryłkami (M3,9). Miejsce to możesz odwiedzić bez żadnych przeszkód, tuż po opuszczeniu Pałacu Książęcego.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: człowiek, mistrzyni inwokacji, praworządny dobry
Uwagi: Nie możesz przyłączyć Dynaheir do drużyny jeśli nie zaprosisz również do niej Minsca (przebywa on w tym samym miejscu).
Edwin
Lokalizacja: Obozowisko Płonącej Pięści w lokacji Coast Way Crossing (M7,1), w której znajdziesz się niedługo po wyruszeniu w podróż z ekspedycją (koniec głównego questu Wyprawa na północ). Maga domyślnie nie odnajdziesz w obozowisku. Musisz opuścić na chwilę obozowisko i wyruszyć kawałek na północny-wschód. Edwin powinien pojawić się na drodze (poznasz go po czerwonych szatach). Zaczekaj aż zatrzyma się przy obozowisku i dopiero wtedy porozmawiaj z nim.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: człowiek, mistrz przywołań, praworządny zły
Uwagi: Pomysł zrekrutowania Edwina BARDZO może się nie spodobać "dobrym" członkom drużyny. Co więcej, pewne jest to, że zrekrutowanie go doprowadzi do odłączenia się od drużyny Dynaheir i Minsca. Nie utracisz na stałe tych towarzyszy, ale jeśli będziesz ich ponownie przyłączyć konieczne okaże się pożegnanie z Edwinem.
Glint Gardnersonson
Lokalizacja: Obozowisko Płonącej Pięści w lokacji Coast Way Crossing (M7,1), w której znajdziesz się niedługo po wyruszeniu w podróż z ekspedycją (koniec głównego questu Wyprawa na północ).
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: gnom, kleryk / złodziej, neutralny dobry
Uwagi: Po zrekrutowaniu Glinta otrzymasz powiązany z nim drobny quest dotyczący odnalezienia jego krewnych.
Jaheira
Lokalizacja: Okolice północnego wyjścia z lokacji Troll Claw Woods (M9,6). Nie możesz przegapić tego spotkania, bo Jaheira i Voghiln zaczepią drużynę podczas przeprawy przez las (stoją na głównej drodze).
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: pół-elf, wojownik / druid, prawdziwy neutralny
Uwagi: Oprócz Jaheiry możesz też zrekrutować towarzyszącego jej Voghilna.
Khalid
Lokalizacja: Fort Bridgefort w lokacji Boareskyr Bridge (M11,12).
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: pół-elf, wojownik, neutralny dobry
Uwagi: Z Khalidem po raz pierwszy porozmawiasz tuż po dotarciu do wnętrza fortu (M11,8). Do drużyny możesz go jednak zaprosić dopiero gdy będziesz gotowy do rozwiązania problemu oblężenia fortu po spotkaniu się z nim na dziedzińcu (M11,12).
M'Khiin
Lokalizacja: Arena walk w północnej części lokacji Coast Way Crossing (M7,7). Po dotarciu na miejsce musisz obejrzeć wszystkie scenki.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: goblin, szaman, prawdziwy neutralny
Uwagi: Szaman to nowa klasa postaci debiutująca w dodatku Siege of Dragonspear, tak więc nie zapomnij poświęcić trochę czasu na to żeby się z nią dobrze zapoznać.
Minsc
Lokalizacja: Najwyższe piętro Gospody Pod Trzema Baryłkami (M3,9). Miejsce to możesz odwiedzić bez żadnych przeszkód, tuż po opuszczeniu Pałacu Książęcego.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: człowiek, łowca, neutralny dobry
Uwagi: Minsc zgodzi się przyłączyć do drużyny głównego bohatera tylko jeśli zrekrutujesz również Dynaheir (przebywa ona w tym samym miejscu).
Neera
Lokalizacja: Cela wewnątrz fortu Bridgefort w lokacji Boareskyr Bridge (M11,8).
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: pół-elf, dziki mag (Wild Mage), chaotyczny neutralny
Uwagi: Możesz bez żadnych problemów zaprosić Neerę, pomimo tego, że domyślnie przebywa w celi. Zleci ona przy okazji drużynie zadanie The Call of the Wild Mage.
Rasaad
Lokalizacja: Południowa droga w lesie Coast Way Forest (M8,5). Las możesz odwiedzić bez żadnych przeszkód - wystarczy wybrać go z mapy świata.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: człowiek, mnich (Sun Soul Monk), praworządny dobry
Uwagi: Jeśli nie potrzebujesz od razu skorzystać z usług Rasaada to możesz go też odesłać do aktualnego obozu Płonącej Pięści.
Safana
Lokalizacja: Górne piętro Tawerny Elfia Pieśń (M4,7). Miejsce to możesz odwiedzić bez żadnych przeszkód, tuż po opuszczeniu Pałacu Książęcego.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: złodziej, człowiek, chaotyczny neutralny
Uwagi: Jeśli główny bohater nie jest złodziejem to postaraj się jak najszybciej zrekrutować Safanę, dzięki czemu będziesz mógł zaglądać do wszystkich odnajdywanych skrzyń i rozbrajać wszystkie napotykane pułapki.
Schael Corwin
Lokalizacja: Obozowisko Płonącej Pięści w lokacji Coast Way Crossing (M7,1), w której znajdziesz się niedługo po wyruszeniu w podróż z ekspedycją (koniec głównego questu Wyprawa na północ). Kapitan Corwin zgodzi się na stałe towarzyszyć od tego momentu bohaterowi - wystarczy ją zaprosić do drużyny podczas pierwszej rozmowy po przybyciu do obozowiska.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: łucznik, człowiek, praworządny dobry
Uwagi: Kapitan Corwin już wcześniej towarzyszyła drużynie podczas podróży po mieście, ale wtedy nie mogłeś jeszcze nią bezpośrednio sterować.
Viconia DeVir
Lokalizacja: Dziedziniec Pałacu Książęcego (M2,15). Viconia pojawi się na nim dopiero w trakcie ceremonii pożegnalnej odbywającej się w ramach głównego zadania Wyprawa na północ. Możesz nakłonić elfkę do opuszczenia swoich aktualnych towarzyszy i dołączenia do drużyny bohatera.
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: kleryk, elf, neutralny zły
Uwagi: Jeśli nie przyłączysz od razu Viconii to "zaopiekuje się" nią również przebywający na dziedzińcu paladyn Rayphus. Będziesz w rezultacie mógł ponownie wystosować zaproszenie gdy jej usługi staną się niezbędne. To samo tyczy się też wszystkich innych towarzyszy.
Voghiln
Lokalizacja: Okolice północnego wyjścia z lokacji Troll Claw Woods (M9,6). Nie możesz przegapić tego spotkania, bo Voghiln i Jaheira zaczepią drużynę podczas przeprawy przez las (stoją na głównej drodze).
Rasa, klasa oraz nastawienie postaci: człowiek, skald, neutralny dobry
Uwagi: Oprócz Voghilna możesz też zrekrutować towarzyszącą mu Jaheirę.