Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M10 Forest of Wyrms
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M10 Forest of Wyrms
Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację lasu. W celu opuszczenia mapy dotrzyj do jej krawędzi.
W pobliżu przebywa Coogan, który ostrzeże drużynę o obecności pająków.
Legowisko pająków
W jaskini do eliminowania jest początkowo wiele pająków i dodatkowo musisz uważać na pułapki. Możesz pozbierać pajęcze jaja z okolicy oraz zdobyć magiczny miecz.
Później w jaskini pojawia się ogromny żuk Rhinoceros Beetle - poboczny quest "Beetles and Spiders". Możesz go ominąć lub stoczyć z nim walkę.
Wejście do jaskini
Przejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05).
Legowisko smoka
Przebywa tu smok Morentherene. Walka z nim nie jest obowiązkowa, bo możesz wykorzystać to, że śpi i od razu udać się do wejścia do grót (05).
Przejście do grót Bugbear Cavenrs
W celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć.
Legowisko wodza
W miejscu tym spotkasz wodza (Bugbear Chieftain) Snorgasha. Niezależnie jak się zachowasz rozpocznie się walka z nim. Potwór pozostawia po sobie m.in. magiczny cep.
Przejście do świątyni Bhaala
Do świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić.
Więzienie
W północnych celach przebywają Keherrem i inni krzyżowcy. Możesz ich wypuścić lub zabić (przełącznik na ścianie) - poboczny quest "The Missing Patrol".
We wschodniej celi więziona jest Madele. Możesz ją oswobodzić lub pozostawić w celi - poboczny quest "The Eyeless Priestess".
Klucz do wszystkich cel ma przy sobie Ziatar z pomieszczenia z muralem (11).
Pomieszczenie z kultystami
Po wejściu do pomieszczenia załączy się rozmowa i wszystkie opcje dialogowe prowadza do walki.
Pomieszczenie z szalonym kultystą
Odnajdziesz tu kilka ksiąg oraz magicznych zwojów.
Pomieszczenie z muralem
Przebywa tu smokopodobna kreatura Ziatar, z którą musisz stoczyć walkę (Ziatar przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia). Po wygranej walce zabierz klucz do pomieszczenia rytuałów (12) oraz klucz do więziennych cel (08). Oprócz tego zbadaj stół i zabierz m.in. dzienniki Ziatar i Akanny.
Zamknięte drzwi
Prowadzą one do sali rytuałów (13). Nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Musisz dotrzeć do pomieszczenia z muralem (11), pokonać Ziatar i zbadać jej zwłoki żeby zdobyć klucz.
Komnata rytuałów
Musisz tu stoczyć wymagającą bitwę z ogromnym potworem Neothelidem. Odblokuje ci to dostęp do kolejnych pomieszczeń świątyni.
Komnata kapłanki Akanny
Jeżeli zagadasz do Akanny przed zabiciem Darskhelina (18) to będziesz ją musiał zabić. Jeżeli spotkasz się z nią po wyeliminowaniu tej kreatury to możesz z nią porozmawiać. W obu przypadkach celem spotkania jest zdobycie magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do przedostania się do fortu Bridgefort (główna fabuła).
Duża sala
Po pokonaniu potworów możesz zbadać pomieszczenie - jest tu dużo różnych mikstur.
Maski na ścianie
Możesz tu rozwiązać zagadkę z maskami - poboczny quest "Sarevok's Secret" (M1,23). Polega ona na dotykaniu masek w odpowiedniej kolejności:
1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej
2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej
3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej
Rozwiązanie zagadki odblokowuje sekretne pomieszczenie (17).
Wejście do sekretnego pomieszczenia
Pomieszczenie możesz odblokować dzięki rozwiązaniu zagadki z maskami (16).
Musisz pokonać cienia (Shadow Aspect). Po walce użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. W środku znajdziesz unikalny krótki miecz Fractal Blade +3.
Relikiwiarz
W pomieszczeniu tym przebywa Darskhelin, który odpowiedzialny jest za postradanie zmysłów przez inne osoby przebywające w świątyni. Możesz go pokonać w walce - poboczny quest "The Eyeless Priestess".
W okolicy tej spotkasz dwie grupy małych i dużych wiwern. Co najmniej jedną z nich musisz wyeliminować w drodze do świątyni Bhaala.
Przebywa tu gigant w towarzystwie dwóch wilków. Po zabiciu potworów możesz odnaleźć zwłoki z cennymi rękawicami i łukiem.
To ogromny żuk, który pojawia się w legowisku pająków w dalszej fazie jego eksploracji. Walka z nim nie jest obowiązkowa, bo możesz przekraść się obok niego.
Wejście do jaskini
Przejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05).
Smok ten jest jednym z najtrudniejszych do pokonania potworów. Musisz dysponować bardzo silną drużyną. Jeśli zdołasz go pokonać to będziesz mógł zabrać m.in. smocze łuski, złoto i rzadkie klejnoty.
Przejście do grót Bugbear Cavenrs
W celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć.
Jest on wodzem (Bugbear Chieftain). Musisz go pokonać w drodze do wejścia do świątyni Bhaala (07).
Zamknięta skrzynia z pułapką. Zawiera mikstury, rzadki klejnot i złoto.
Przejście do świątyni Bhaala
Do świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić.
Jest on więziony wraz z innymi krzyżowcami. Możesz go uwolnić lub zabić - poboczny quest "The Missing Patrol".
Niewidoma kapłanka jest przetrzymywana w jednej z cel. Możesz ją oswobodzić w ramach questu "The Eyeless Priestess".
Zamknięta skrzynia z pułapką. Skrywa pergamin i dwa zwoje.
Jest to smokopodobne stworzenie, które musisz pokonać żeby zdobyć dwa ważne klucze.
Przebywają tu silne niewidzialne potwory.
Zamknięta skrzynia.
Zamknięta skrzynia z pułapką. Skrywa m.in. rzadki klejnot.
Bitwa z tą ogromną kreaturą rozpoczyna się od razu po wkroczeniu do sali rytuałów.
Kapłanka oszalała i musisz ją zabić. Po walce koniecznie zbadaj jej zwłoki i zabierz kamień Wardstone.
Zamknięta skrzynia z pułapką. Zawiera wartościowy naszyjnik, zwój i złoto.
To bardzo niebezpieczny przeciwnik, który może zawładnąć nad umysłami innych. Towarzyszy mu na dodatek kilku pomocników.
Zamknięta skrzynia z pułapką. Skrywa pierścień, klejnoty i zwój.
Ten silny potwór broni dostępu do skrzyni w sekretnym pomieszczeniu.
Zamknięta skrzynia z pułapką. Zawiera unikalny miecz Fractal Blade +3.
Powiększ mapę

Mapa i opis lokacji - M10 | Forest of Wyrms poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Ważne miejsca na mapie

Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację lasu. W celu opuszczenia mapy dotrzyj do jej krawędzi.
W pobliżu przebywa Coogan, który ostrzeże drużynę o obecności pająków.

Legowisko pająków
W jaskini do eliminowania jest początkowo wiele pająków i dodatkowo musisz uważać na pułapki. Możesz pozbierać pajęcze jaja z okolicy oraz zdobyć magiczny miecz.
Później w jaskini pojawia się ogromny żuk Rhinoceros Beetle - poboczny quest "Beetles and Spiders". Możesz go ominąć lub stoczyć z nim walkę.

Wejście do jaskini
Przejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05).

Legowisko smoka
Przebywa tu smok Morentherene. Walka z nim nie jest obowiązkowa, bo możesz wykorzystać to, że śpi i od razu udać się do wejścia do grót (05).

Przejście do grót Bugbear Cavenrs
W celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć.

Legowisko wodza
W miejscu tym spotkasz wodza (Bugbear Chieftain) Snorgasha. Niezależnie jak się zachowasz rozpocznie się walka z nim. Potwór pozostawia po sobie m.in. magiczny cep.

Przejście do świątyni Bhaala
Do świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić.

Więzienie
W północnych celach przebywają Keherrem i inni krzyżowcy. Możesz ich wypuścić lub zabić (przełącznik na ścianie) - poboczny quest "The Missing Patrol".
We wschodniej celi więziona jest Madele. Możesz ją oswobodzić lub pozostawić w celi - poboczny quest "The Eyeless Priestess".
Klucz do wszystkich cel ma przy sobie Ziatar z pomieszczenia z muralem (11).

Pomieszczenie z kultystami
Po wejściu do pomieszczenia załączy się rozmowa i wszystkie opcje dialogowe prowadza do walki.

Pomieszczenie z szalonym kultystą
Odnajdziesz tu kilka ksiąg oraz magicznych zwojów.

Pomieszczenie z muralem
Przebywa tu smokopodobna kreatura Ziatar, z którą musisz stoczyć walkę (Ziatar przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia). Po wygranej walce zabierz klucz do pomieszczenia rytuałów (12) oraz klucz do więziennych cel (08). Oprócz tego zbadaj stół i zabierz m.in. dzienniki Ziatar i Akanny.

Zamknięte drzwi
Prowadzą one do sali rytuałów (13). Nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Musisz dotrzeć do pomieszczenia z muralem (11), pokonać Ziatar i zbadać jej zwłoki żeby zdobyć klucz.

Komnata rytuałów
Musisz tu stoczyć wymagającą bitwę z ogromnym potworem Neothelidem. Odblokuje ci to dostęp do kolejnych pomieszczeń świątyni.

Komnata kapłanki Akanny
Jeżeli zagadasz do Akanny przed zabiciem Darskhelina (18) to będziesz ją musiał zabić. Jeżeli spotkasz się z nią po wyeliminowaniu tej kreatury to możesz z nią porozmawiać. W obu przypadkach celem spotkania jest zdobycie magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do przedostania się do fortu Bridgefort (główna fabuła).

Duża sala
Po pokonaniu potworów możesz zbadać pomieszczenie - jest tu dużo różnych mikstur.

Maski na ścianie
Możesz tu rozwiązać zagadkę z maskami - poboczny quest "Sarevok's Secret" (M1,23). Polega ona na dotykaniu masek w odpowiedniej kolejności:
1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej
2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej
3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej
Rozwiązanie zagadki odblokowuje sekretne pomieszczenie (17).

Wejście do sekretnego pomieszczenia
Pomieszczenie możesz odblokować dzięki rozwiązaniu zagadki z maskami (16).
Musisz pokonać cienia (Shadow Aspect). Po walce użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. W środku znajdziesz unikalny krótki miecz Fractal Blade +3.

Relikiwiarz
W pomieszczeniu tym przebywa Darskhelin, który odpowiedzialny jest za postradanie zmysłów przez inne osoby przebywające w świątyni. Możesz go pokonać w walce - poboczny quest "The Eyeless Priestess".

Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M10 Forest of Wyrms

Ważne miejsca na mapie

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.)

Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.)

Mapa i opis lokacji - M10

Ogólne informacje na temat Forest of Wyrms

Powyższa mapa prezentuje lokację Forest of Wyrms, do której możesz zawitać w drodze z Coast Way Crossing (mapa M7) do Boareskyr Bridge (fort Bridgefort - mapa M11). Na powierzchni do zbadania jest jedynie niewielki wycinek lasu i nie oferuje on miejsc o dużym znaczeniu fabularnym. O wiele ważniejsze są obszary zlokalizowane pod powierzchnią, a w szczególności zrujnowana świątynia Bhaala, do której drużyna dociera po przejściu przez dwie mniejsze podziemne lokacje. W świątyni do zaliczenia jest kilka opcjonalnych zadań i dodatkowo możesz wejść w posiadanie bardzo istotnego przedmiotu questowego - magicznego kamienia Wardstone (M10,14).

Najważniejsze miejsca w Forest of Wyrms

2. Legowisko pająków

To dodatkowa lokacja, którą możesz odwiedzić w drodze do świątyni Bhaala. Zgodnie z nazwą musisz liczyć się z obecnością w jaskini bardzo wielu insektów, aczkolwiek oprócz pająków trzeba też unikać dość licznie porozmieszczanych pułapek.

Możesz zająć się zbadaniem legowiska, odnajdując dzięki temu pajęcze jaja oraz wartościowy miecz. Przy próbie opuszczenia jaskini pojawi się przerośnięty żuk Rhinoceros Beetle i odblokowany zostanie poboczny quest Beetles and Spiders. Będziesz mógł ominąć żuka lub stoczyć z nim walkę - szczegóły na stronie z opisami opcjonalnych zadań.

4. Legowisko smoka

W legowisku przebywa ogromny smok Morentherene. Stoczenie pojedynku z nim nie jest obowiązkowe i jest to dobra wiadomość, bo to niesamowicie wymagający przeciwnik i pokonanie go wymaga dysponowania silną i zgraną drużyną. Jeśli zdołasz zabić smoka to wejdziesz w posiadanie smoczych łusek i kilku innych cennych skarbów. Jesli nie chcesz walczyć z gigantyczną bestią to wykorzystaj to, że śpi w momencie dotarcia do legowiska i wyrusz od razu w stronę pobliskiego przejścia prowadzącego do grót (M10,5).

7. Przejście do świątyni Bhaala

Zrujnowana świątynia Bhaala jest najważniejszą lokacją na opisywanej mapie. Wejścia do niej nie znajdziesz nigdzie na powierzchni. Możesz dotrzeć do niej przechodząc najpierw przez jaskinię z legowiskiem smoka (M10,3) i następnie przez groty Bugbear Caverns (M10,5).

8. Więzienie

Możesz tu przede wszystkim porozmawiać z niektórymi osobami przetrzymywanymi w celach. W północnej części więzienia przebywają Keherrem i jego koledzy krzyżowcy. Możesz zgodzić się ich uwolnić lub zabić ich dzięki użyciu przełącznika na ścianie - poboczny quest The Missing Patrol. We wschodniej celi przetrzymywana jest z kolei niewidoma kapłanka Madele. Ją również możesz spróbować uwolnić lub alternatywnie pozostawić ją w tym miejscu - poboczny quest The Eyeless Priestess.

Do otwarcia cel z więźniami nie wystarczy użyć umiejętności złodzieja. Musisz dysponować odpowiednim kluczem, który zdobywa się po zabiciu Ziatar (smokopodobnej kreatury) w okolicznym pomieszczeniu z dużym muralem na ścianie (M10,11). Ten sam potwór ma również drugi klucz, którego możesz użyć do otwarcia tutejszych drzwi (M10,12). Zagwarantuje ci to możliwość zbadania dalszej części świątyni.

11. Pomieszczenie z muralem

W pomieszczeniu tym musisz stoczyć walkę ze smokopodobną Ziatar, która przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia (jeśli chcesz możesz ich wcześniej zabić). Przeciwniczka ta pozostawi po sobie kilka przedmiotów i najważniejsze są dwa klucze, których będziesz mógł użyć do otwarcia cel w więzieniu (M10,8) oraz do otwarcia drzwi prowadzących do sali rytuałów (M10,12).

Na stole w pomieszczeniu z muralem znajdziesz dzienniki Ziatar i Akanny. Możesz je przeczytać na potrzeby pobocznego zadania The Eyeless Priestess.

12. Zamknięte drzwi

Drzwi te prowadzą do sali rytuałów (M10,13) i nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Drużyna musi dysponować kluczem, który ma przy sobie Ziatar z sali z muralem (M10,11) (trzeba pokonać ją w bezpośredniej walce).

14. Komnata kapłanki Atanny

W miejscu tym przebywa kapłanka Atanna i jest ona w posiadaniu magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone (M9,1). Jeśli spotkasz się z nią przy pierwszej okazji to zaatakuje drużynę i będziesz ją musiał zabić. Jeśli z kolei zagadasz do niej dopiero po zabiciu Darskhelina (M10,18) (zawładnął on umysłami osób ze świątyni) to będziesz mógł z nią porozmawiać. Pojawi się wtedy okazja do otrzymania kamienia Wardstone w formie nagrody.

16. Maski na ścianie

Maski są powiązane z pobocznym questem Sarevok's Secret, który mogłeś odblokować na samym początku gry w Grobowcu rodziny Korlasz (M1,23) (szczegóły na stronie poradnika z opisami pobocznych questów lokacji M1). Możesz mianowicie wchodzić z nimi w interakcję żeby docelowo odblokować sobie dostęp do sekretnej komnaty świątyni. Prawidłowa kolejność dotykania masek to:

1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej

2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej

3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej

Dzięki rozwiązaniu zagadki odblokowana zostanie pobliska sekretna komnata (M10,17). Uważaj tam na pułapki oraz na silnego przeciwnika - Shadow Aspect. Po pokonaniu potwora możesz z pomocą złodzieja rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. Drużyna zdobędzie dzięki temu wyjątkowy krótki miecz Fractal Blade +3.

18. Relikwiarz

W pomieszczeniu tym przebywa potwór Darskhelin, który zawładnął umysłami innych osób ze świątyni. Walka z nim jest częścią pobocznego zadania The Eyeless Priestess, ale jej wygranie może też pomóc w realizacji głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone. Jest ona bardzo wymagająca, zwłaszcza że kreatura ta dysponuje kilkoma pomocnikami.

Lista zadań odblokowywanych w Forest of Wyrms

Beetles and Spiders (poboczne) - Musisz zbadać legowisko pająków (M10,2) i pozbierać pajęcze jaja, dzięki czemu w jaskini pojawią się żuki. Możesz zignorować dużego żuka Rhinoceros Beetle lub pokonać go w walce.

Smok Morentherene (poboczne) - Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku. Smok przebywa w małej jaskini (M10,4) i możesz go po cichu ominąć lub przystąpić do bardzo wymagającej potyczki z nim.

The Missing Patrol (poboczne) - Musisz po dotarciu do więzienia w świątyni Bhaala (M10,8) porozmawiać z Keherremem. Możesz uwolnić krzyżowców poprzez zamordowanie Ziatar (M10,11) i zabranie klucza do cel lub pozbawić ich życia poprzez pociągnięcie za pobliski przełącznik.

The Eyeless Priestess (poboczne) - Musisz w więzieniu (M10,8) porozmawiać z więzioną niewidomą kapłanką Madele. Możesz ją uwolnić dzięki zdobyciu klucza pozostawionego przez Ziatar (M10,11). Dodatkowo możesz ustalić powód, dla którego wszystkie osoby ze świątyni postradały zmysły i docelowo zabić Darskhelina przebywającego w ostatniej komnacie świątyni - relikwiarzu (M10,18).