Mapa i opis lokacji - M10 | Forest of Wyrms poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016 1919 Następna Forest of Wyrms Zadania poboczne w Forest of Wyrms Poprzednia Troll Claw Woods Zadania poboczne w Troll Claw Woods Ważne miejsca na mapieMiejsce startuRozpoczynasz tu eksplorację lasu. W celu opuszczenia mapy dotrzyj do jej krawędzi.W pobliżu przebywa Coogan, który ostrzeże drużynę o obecności pająków. Legowisko pająkówW jaskini do eliminowania jest początkowo wiele pająków i dodatkowo musisz uważać na pułapki. Możesz pozbierać pajęcze jaja z okolicy oraz zdobyć magiczny miecz.Później w jaskini pojawia się ogromny żuk Rhinoceros Beetle - poboczny quest "Beetles and Spiders". Możesz go ominąć lub stoczyć z nim walkę. Wejście do jaskiniPrzejście to prowadzi do jaskini, w której znajduje się legowisko smoka Morentherene'a (04). Musisz też przejść przez jaskinię żeby dotrzeć do grot Bugbear Caverns (05). Legowisko smokaPrzebywa tu smok Morentherene. Walka z nim nie jest obowiązkowa, bo możesz wykorzystać to, że śpi i od razu udać się do wejścia do grót (05). Przejście do grót Bugbear CavenrsW celu dotarcia do grót musisz minąć legowiska smoka (04), aczkolwiek nie musisz z nim walczyć. Legowisko wodzaW miejscu tym spotkasz wodza (Bugbear Chieftain) Snorgasha. Niezależnie jak się zachowasz rozpocznie się walka z nim. Potwór pozostawia po sobie m.in. magiczny cep. Przejście do świątyni BhaalaDo świątyni dociera się od strony grót Bugbear Caverns. Przy przejściu spotkasz kultystę - możesz go przepuścić lub zabić. WięzienieW północnych celach przebywają Keherrem i inni krzyżowcy. Możesz ich wypuścić lub zabić (przełącznik na ścianie) - poboczny quest "The Missing Patrol".We wschodniej celi więziona jest Madele. Możesz ją oswobodzić lub pozostawić w celi - poboczny quest "The Eyeless Priestess".Klucz do wszystkich cel ma przy sobie Ziatar z pomieszczenia z muralem (11). Pomieszczenie z kultystamiPo wejściu do pomieszczenia załączy się rozmowa i wszystkie opcje dialogowe prowadza do walki. Pomieszczenie z szalonym kultystąOdnajdziesz tu kilka ksiąg oraz magicznych zwojów. Pomieszczenie z muralemPrzebywa tu smokopodobna kreatura Ziatar, z którą musisz stoczyć walkę (Ziatar przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia). Po wygranej walce zabierz klucz do pomieszczenia rytuałów (12) oraz klucz do więziennych cel (08). Oprócz tego zbadaj stół i zabierz m.in. dzienniki Ziatar i Akanny. Zamknięte drzwiProwadzą one do sali rytuałów (13). Nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Musisz dotrzeć do pomieszczenia z muralem (11), pokonać Ziatar i zbadać jej zwłoki żeby zdobyć klucz. Komnata rytuałówMusisz tu stoczyć wymagającą bitwę z ogromnym potworem Neothelidem. Odblokuje ci to dostęp do kolejnych pomieszczeń świątyni. Komnata kapłanki AkannyJeżeli zagadasz do Akanny przed zabiciem Darskhelina (18) to będziesz ją musiał zabić. Jeżeli spotkasz się z nią po wyeliminowaniu tej kreatury to możesz z nią porozmawiać. W obu przypadkach celem spotkania jest zdobycie magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do przedostania się do fortu Bridgefort (główna fabuła). Duża salaPo pokonaniu potworów możesz zbadać pomieszczenie - jest tu dużo różnych mikstur. Maski na ścianieMożesz tu rozwiązać zagadkę z maskami - poboczny quest "Sarevok's Secret" (M1,23). Polega ona na dotykaniu masek w odpowiedniej kolejności:1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewejRozwiązanie zagadki odblokowuje sekretne pomieszczenie (17). Wejście do sekretnego pomieszczeniaPomieszczenie możesz odblokować dzięki rozwiązaniu zagadki z maskami (16).Musisz pokonać cienia (Shadow Aspect). Po walce użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. W środku znajdziesz unikalny krótki miecz Fractal Blade +3. RelikiwiarzW pomieszczeniu tym przebywa Darskhelin, który odpowiedzialny jest za postradanie zmysłów przez inne osoby przebywające w świątyni. Możesz go pokonać w walce - poboczny quest "The Eyeless Priestess". Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M10 Forest of Wyrms Ważne miejsca na mapie Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.) Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.) Mapa i opis lokacji - M10Ogólne informacje na temat Forest of WyrmsPowyższa mapa prezentuje lokację Forest of Wyrms, do której możesz zawitać w drodze z Coast Way Crossing (mapa M7) do Boareskyr Bridge (fort Bridgefort - mapa M11). Na powierzchni do zbadania jest jedynie niewielki wycinek lasu i nie oferuje on miejsc o dużym znaczeniu fabularnym. O wiele ważniejsze są obszary zlokalizowane pod powierzchnią, a w szczególności zrujnowana świątynia Bhaala, do której drużyna dociera po przejściu przez dwie mniejsze podziemne lokacje. W świątyni do zaliczenia jest kilka opcjonalnych zadań i dodatkowo możesz wejść w posiadanie bardzo istotnego przedmiotu questowego - magicznego kamienia Wardstone (M10,14). Najważniejsze miejsca w Forest of Wyrms2. Legowisko pająków To dodatkowa lokacja, którą możesz odwiedzić w drodze do świątyni Bhaala. Zgodnie z nazwą musisz liczyć się z obecnością w jaskini bardzo wielu insektów, aczkolwiek oprócz pająków trzeba też unikać dość licznie porozmieszczanych pułapek. Możesz zająć się zbadaniem legowiska, odnajdując dzięki temu pajęcze jaja oraz wartościowy miecz. Przy próbie opuszczenia jaskini pojawi się przerośnięty żuk Rhinoceros Beetle i odblokowany zostanie poboczny quest Beetles and Spiders. Będziesz mógł ominąć żuka lub stoczyć z nim walkę - szczegóły na stronie z opisami opcjonalnych zadań. 4. Legowisko smoka W legowisku przebywa ogromny smok Morentherene. Stoczenie pojedynku z nim nie jest obowiązkowe i jest to dobra wiadomość, bo to niesamowicie wymagający przeciwnik i pokonanie go wymaga dysponowania silną i zgraną drużyną. Jeśli zdołasz zabić smoka to wejdziesz w posiadanie smoczych łusek i kilku innych cennych skarbów. Jesli nie chcesz walczyć z gigantyczną bestią to wykorzystaj to, że śpi w momencie dotarcia do legowiska i wyrusz od razu w stronę pobliskiego przejścia prowadzącego do grót (M10,5). 7. Przejście do świątyni Bhaala Zrujnowana świątynia Bhaala jest najważniejszą lokacją na opisywanej mapie. Wejścia do niej nie znajdziesz nigdzie na powierzchni. Możesz dotrzeć do niej przechodząc najpierw przez jaskinię z legowiskiem smoka (M10,3) i następnie przez groty Bugbear Caverns (M10,5). 8. Więzienie Możesz tu przede wszystkim porozmawiać z niektórymi osobami przetrzymywanymi w celach. W północnej części więzienia przebywają Keherrem i jego koledzy krzyżowcy. Możesz zgodzić się ich uwolnić lub zabić ich dzięki użyciu przełącznika na ścianie - poboczny quest The Missing Patrol. We wschodniej celi przetrzymywana jest z kolei niewidoma kapłanka Madele. Ją również możesz spróbować uwolnić lub alternatywnie pozostawić ją w tym miejscu - poboczny quest The Eyeless Priestess. Do otwarcia cel z więźniami nie wystarczy użyć umiejętności złodzieja. Musisz dysponować odpowiednim kluczem, który zdobywa się po zabiciu Ziatar (smokopodobnej kreatury) w okolicznym pomieszczeniu z dużym muralem na ścianie (M10,11). Ten sam potwór ma również drugi klucz, którego możesz użyć do otwarcia tutejszych drzwi (M10,12). Zagwarantuje ci to możliwość zbadania dalszej części świątyni. 11. Pomieszczenie z muralem W pomieszczeniu tym musisz stoczyć walkę ze smokopodobną Ziatar, która przyzwie sobie na pomoc kultystów z sąsiedniego pomieszczenia (jeśli chcesz możesz ich wcześniej zabić). Przeciwniczka ta pozostawi po sobie kilka przedmiotów i najważniejsze są dwa klucze, których będziesz mógł użyć do otwarcia cel w więzieniu (M10,8) oraz do otwarcia drzwi prowadzących do sali rytuałów (M10,12). Na stole w pomieszczeniu z muralem znajdziesz dzienniki Ziatar i Akanny. Możesz je przeczytać na potrzeby pobocznego zadania The Eyeless Priestess. 12. Zamknięte drzwi Drzwi te prowadzą do sali rytuałów (M10,13) i nie możesz ich otworzyć w standardowy sposób. Drużyna musi dysponować kluczem, który ma przy sobie Ziatar z sali z muralem (M10,11) (trzeba pokonać ją w bezpośredniej walce). 14. Komnata kapłanki Atanny W miejscu tym przebywa kapłanka Atanna i jest ona w posiadaniu magicznego kamienia Wardstone potrzebnego do głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone (M9,1). Jeśli spotkasz się z nią przy pierwszej okazji to zaatakuje drużynę i będziesz ją musiał zabić. Jeśli z kolei zagadasz do niej dopiero po zabiciu Darskhelina (M10,18) (zawładnął on umysłami osób ze świątyni) to będziesz mógł z nią porozmawiać. Pojawi się wtedy okazja do otrzymania kamienia Wardstone w formie nagrody. 16. Maski na ścianie Maski są powiązane z pobocznym questem Sarevok's Secret, który mogłeś odblokować na samym początku gry w Grobowcu rodziny Korlasz (M1,23) (szczegóły na stronie poradnika z opisami pobocznych questów lokacji M1). Możesz mianowicie wchodzić z nimi w interakcję żeby docelowo odblokować sobie dostęp do sekretnej komnaty świątyni. Prawidłowa kolejność dotykania masek to: 1) Górny rząd, pierwsza maska od prawej 2) Górny rząd, pierwsza maska od lewej 3) Dolny rząd, pierwsza maska od lewej Dzięki rozwiązaniu zagadki odblokowana zostanie pobliska sekretna komnata (M10,17). Uważaj tam na pułapki oraz na silnego przeciwnika - Shadow Aspect. Po pokonaniu potwora możesz z pomocą złodzieja rozbroić pułapkę na dużej skrzyni i ją otworzyć. Drużyna zdobędzie dzięki temu wyjątkowy krótki miecz Fractal Blade +3. 18. Relikwiarz W pomieszczeniu tym przebywa potwór Darskhelin, który zawładnął umysłami innych osób ze świątyni. Walka z nim jest częścią pobocznego zadania The Eyeless Priestess, ale jej wygranie może też pomóc w realizacji głównego zadania Zdobycie kamienia Wardstone. Jest ona bardzo wymagająca, zwłaszcza że kreatura ta dysponuje kilkoma pomocnikami. Lista zadań odblokowywanych w Forest of WyrmsBeetles and Spiders (poboczne) - Musisz zbadać legowisko pająków (M10,2) i pozbierać pajęcze jaja, dzięki czemu w jaskini pojawią się żuki. Możesz zignorować dużego żuka Rhinoceros Beetle lub pokonać go w walce. Smok Morentherene (poboczne) - Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku. Smok przebywa w małej jaskini (M10,4) i możesz go po cichu ominąć lub przystąpić do bardzo wymagającej potyczki z nim. The Missing Patrol (poboczne) - Musisz po dotarciu do więzienia w świątyni Bhaala (M10,8) porozmawiać z Keherremem. Możesz uwolnić krzyżowców poprzez zamordowanie Ziatar (M10,11) i zabranie klucza do cel lub pozbawić ich życia poprzez pociągnięcie za pobliski przełącznik. The Eyeless Priestess (poboczne) - Musisz w więzieniu (M10,8) porozmawiać z więzioną niewidomą kapłanką Madele. Możesz ją uwolnić dzięki zdobyciu klucza pozostawionego przez Ziatar (M10,11). Dodatkowo możesz ustalić powód, dla którego wszystkie osoby ze świątyni postradały zmysły i docelowo zabić Darskhelina przebywającego w ostatniej komnacie świątyni - relikwiarzu (M10,18). Następna Forest of Wyrms Zadania poboczne w Forest of Wyrms Poprzednia Troll Claw Woods Zadania poboczne w Troll Claw Woods