Przekroczenie mostu Boareskyr - zadanie główne | Boareskyr Bridge poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przekroczenie mostu Boareskyr - zadanie główne
Zadanie to rozpocznie się po dotarciu do wnętrza fortu Bridgefort (M11,8) dzięki skorzystaniu z kręgu teleportacji znajdującego się w lesie (użycie kamienia Wardstone) (M11,4). Składa się ono z kilku dużych części, które dokładnie opisane zostały w kolejnych podpunktach.
- Spotkanie się z ważnymi osobami w forcie
- Wariant 1 - Poddanie się i wpuszczenie krzyżowców do fortu
- Wariant 2 - Stoczenie bitwy z krzyżowcami
- Dotarcie na przeciwległy brzeg rzeki
Spotkanie się z ważnymi osobami w forcie
Na początek musisz wysłuchać rozmowy z Khalidem, od którego dowiesz się więcej na temat sytuacji, w której znalazły się osoby broniące się w atakowanym przez krzyżowców forcie. Khalid zasugeruje spotkanie się z dwoma ważnymi osobami z fortu żeby poznać szczegóły. Pierwszą z tych osób jest Jegg Hillcarver, którą znajdziesz w pobliżu. Porozmawiaj z panią kowal na temat zapasów znajdujących się w forcie. Jegg zasugeruje przechytrzenie krzyżowców poprzez zniszczenie zapasów i następnie poddanie się i wpuszczenie ich do fortu (nie musisz już teraz decydować jak chcesz się zachować).
Druga osoba wskazana przez Khalida to Wynan Hess i znajdziesz ją we wschodniej komnacie. Po dotarciu na miejsce i po zainicjowaniu rozmowy na temat potencjału obronnego fortu zdekocentrujesz Wynan w rezultacie czego zniesione zostanie na chwilę pole ochronne i dojdzie do eksplozji w forcie. Po odzyskaniu przytomności przejdź do głównej sali fortu (M11,9) gdzie odkryjesz, że pojawił się magiczny kamień Spellstone, który stopniowo osłabia mieszkańców fortu. Wynan poprosi o zajęcie się tym problemem i otrzymasz związany z tym wydarzeniem poboczny quest The Creeping Darkness.
Zignorowanie kamienia Spellstone nie jest dobrym pomysłem, bo niewielki obecny potencjał obronny fortu uległby wtedy dalszemu pogorszeniu. Najlepiej jest od razu zająć się tematem zniwelowania negatywnych efektów kamienia. Użyj w tym celu kręgu teleportacji żeby powrócić do lasu i wyrusz w stronę obozu krzyżowców (M11,2). Po tym jak uzyskasz prawo wstępu do obozu (poboczny quest The Missing Patrol) zajmij się zbadaniem jego zachodniej części (M11,3). Zlokalizuj tu maga Vichanda, który jest odpowiedzialny za całe zamieszanie. Plan zakłada pozyskanie od Vichanda zwoju, którego użył do utworzenia kamienia Spellstrone. Możesz tego dokonać jeśli w trakcie rozmowy zastraszysz Vichanda, np. poprzez ujawnienie swojej prawdziwej tożsamości. Nie próbuj atakować maga ani nie wybieraj zbyt łagodnych opcji dialogowych.
Ze zwojem powróć tą samą drogą do Wynan Hess. Przekaż w ręce maga pozyskany zwój i nie próbuj żądać jakiejkolwiek zapłaty, bo możesz doprowadzić do bardzo niepożądanej potyczki z osobami przebywającymi w forcie. Kamień zostanie pomyślnie "wyłączony", aczkolwiek w pomieszczeniu pojawi się potwór Wraith. Bądź gotowy do wyeliminowania tej kreatury w czym pomogą ci na szczęście zgromadzone w pobliżu osoby.
Niezależnie jak rozwiązałeś sprawę z kamieniem Spellstone musisz docelowo dotrzeć do drzwi prowadzących na zewnątrz fortu (M11,11). Po znalezieniu się na powierzchni (M11,12) odszukaj Khalida i porozmawiaj z nim. Będziesz dopiero teraz musiał zadecydować w jaki sposób chcesz zażegnać konflikt. Dwa główne warianty zachowania to:
- Poddanie się i wpuszczenie krzyżowców do fortu Bridgefort w zamian za pokojowe opuszczenie go przez jego mieszkańców. Jegg sabotuje w międzyczasie zapasy i w rezultacie wrogowie nic nie zyskają na zajęciu fortu.
- Wzięcie udziału w bitwie z krzyżowcami dowodzonymi przez Barghesta. W walkach mogą wziąć udział wyłącznie osoby przebywające w forcie (+drużyna gracza) lub mogą zostać dodatkowo wezwane posiłki w postaci członków Płonącej Pięści stacjonujących w lokacji Troll Claw Woods (mapa M9).
Wariant 1 - Poddanie się i wpuszczenie krzyżowców do fortu
Zaletą tego wariantu jest to, że wybierając go unikniesz konieczności stoczenia wielkiej bitwy z krzyżowcami. Wadą jest natomiast to, że utrudnisz sobie w ten sposób jedną z bitew w dalszej części gry, albowiem siły krzyżowców nie zostaną zniszczone i powrócą po wszystkim do zamku Dragonspear.
Jeśli chcesz wybrać ten wariant to w trakcie rozmowy z Khalidem zdecyduj się na drugą lub trzecią opcję dialogową (negocjacje będziesz przeprowadzał w towarzystwie Khalida lub bez niego). Po tym jak główny bohater dotrze do mostu zwodzonego (M11,7) rozpoczną się negocjacje z Barghestem, który dowodzi tutejszymi siłami krzyżowców. W trakcie tego spotkania poinformuj Barghesta o chęci przekazania fortu w zamian za zezwolenie na to żeby jego mieszkańcy mogli go spokojnie opuścić. Barghest przystanie na tę propozycję pomimo wyraźnych sprzeciwów Oloneirosa. Porozmawiaj po wszystkim z sierżantem Dugraffem (M11,1), od którego dowiesz się, że krzyżowcy nie byli zadowoleni z faktu odnalezienia w forcie zniszczonych zapasów. Możesz już wyruszyć w stronę obozu krzyżowców (M11,3), który będzie teraz opuszczony.
Wariant 2 - Stoczenie bitwy z krzyżowcami
Zaletą tego wariantu jest to, że dzięki pokonaniu krzyżowców przebywających w pobliżu fortu osłabisz armię Caelar Argent i w dalszej części gry łatwiej ci będzie wygrać kolejną dużą potyczkę. Jego wadą jest z kolei to, że pokonanie krzyżowców z obozu nie będzie łatwą sprawą i podołać temu zadaniu będzie mogła tylko wystarczająco silna drużyna.
Jeśli chcesz wybrać ten wariant to w trakcie rozmowy z Khalidem zacznij od wybrania pierwszej opcji dialogowej. Musisz następnie zadecydować czy do bitwy z krzyżowcami chcesz przystąpić od razu polegając jedynie na sojusznikach przebywających w forcie (pierwsza opcja dialogowa) czy chcesz najpierw powrócić do obozu Płonącej Pięści i sprowadzić w to miejsce dodatkowe posiłki (druga opcja dialogowa).
Jeżeli chcesz od razu stoczyć bitwę z krzyżowcami to musisz się liczyć z tym, że odniesienie zwycięstwa w niej będzie o wiele trudniejsze. Do walk przystąpisz tuż po tym jak opuszczony zostanie most zwodzony. Jeśli czujesz się na siłach to możesz przekroczyć most i rozpocząć atakowanie krzyżowców bezpośrednio w ich obozie. W przeciwnym razie pozostawaj na terenie fortu i atakuj tych wrogów, którzy pojawią się na moście zwodzonym lub go pomyślnie przekroczą. W obu przypadkach najbardziej musisz uważać na silne ataki Barghesta oraz wrogich magów (w szczególności Oloneirosa i Vichanda - dobrze byłoby przed rozpoczęciem bitwy zwiększyć odporność drużyny na ataki magiczne).
Jeżeli nie śpieszy ci się z pokonaniem krzyżowców to o wiele lepszym pomysłem będzie powrót do obozowiska Płonącej Pięści w celu zorganizowania posiłków. Użyj kręgu teleportacji w forcie (M11,5) żeby go opuścić, dotrzyj do dowolnej krawędzi mapy i po wywołaniu mapy świata zdecyduj się na powrót do lokacji Troll Claw Woods. Dla przypomnienia obóz Płonącej Pięści jest w lewym dolnym narożniku tej lokacji (M9,1). Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z porucznik Otildą i poproś o wsparcie ze strony Płonącej Pięści. Możesz następnie zadecydować czy w zbliżającej się bitwie chcesz towarzyszyć Płonącej Pięści (pierwsza opcja dialogowa) czy osobom z fortu (druga opcja dialogowa). Lepszy jest ten pierwszy wariant, bo wrogowie nie będą spodziewali się ataku od tyłu i będziesz miał większe pole do manewru.
Powróć do lokacji Boareskyr Bridge (M11,1) i wkrocz wraz z oddziałami Płonącej Pięści do obozowiska krzyżowców (M11,3). W tym samym czasie obrońcy fortu również powinni rozpocząć swój atak, dzięki czemu wojska krzyżowców będą równocześnie atakowane z dwóch różnych stron. Co więcej, dzięki wkroczeniu do obozowiska Krzyżowców od południowej strony będziesz mógł się po nim bardzo swobodnie przemieszczać i w razie potrzeby (np. gdy konieczne okaże się podleczenie członków drużyny) łatwiej wycofywać. Prowadź walki do momentu pozbycia się wszystkich krzyżowców z obozu.
Dotarcie na przeciwległy brzeg rzeki
Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na oddanie fortu w ręce krzyżowców czy pokonałeś ich w bitwie po wszystkim spotkasz się z magiem Płonącej Pięści, który poinformuje drużynę, iż krzyżowcy planują wysadzić most Boareskyr. Skorzystaj z nowo odblokowanej bramy w obozie (M11,14), dzięki której dotrzesz na most (M11,15). Zaatakuj przebywających tu wrogów i w pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować dowodzącego nimi maga. Po tym jak zabijesz przeciwników powróć na chwilę do obozu (M11,3) i porozmawiaj z Bence Duncanem (do rozmowy może też dołączyć Skie jeśli przyłączyła się ona wcześniej do ekspedycji). Możesz już przejść przez most (beczki zostały w międzyczasie rozsunięte), obejrzeć nową wizję i porozmawiać z Zakapturzonym mężczyzną (Hooded Man). Po znalezieniu się na przeciwległym brzegu dotrzyj do krawędzi mapy (M11,16) i po wywołaniu mapy świata wybierz podróż do lokacji Coalition Camp (mapa M12).