Zadania poboczne w tawernie Elfia Pieśń i w Czarodziejskich Rozmaitościach | Tawerna Elfia Pieśń i Czarodziejskie Rozmaitości poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zadania poboczne w tawernie Elfia Pieśń i w Czarodziejskich Rozmaitościach
Rabble-Rousers
Zadanie to możesz odblokować niedługo po przybyciu w pobliże tawerny. Niedaleko miejsca startu spotkasz mianowicie oficer Vidę (M4,2), z którą należy zainicjować rozmowę. W trakcie tego spotkania zostaniesz poproszony o udanie się do głównej siedziby Płonącej Pięści i sprowadzenie posiłków, dzięki którym strażnicy będą mogli poradzić sobie z awanturującymi się uchodźcami.
Wyrusz do Kwatery Płonącej Pięści (mapa M6) i dotrzyj do centralnej komnaty budynku (M6,4). W miejscu tym musisz spotkać się z oficerem Jenksem. Poproś go w trakcie rozmowy o sprowadzenie posiłków i zadecyduj jak strażnicy będą mieli zachowywać się w stosunku do uchodźców - czy mają całkowicie stronić od przemocy czy brutalniej potraktować najbardziej agresywne osoby. Po tym jak oficer zgodzi się na wysłanie posiłków powróć do Vidy i przekaż jej dobre wieści. W nagrodę za ukończenie zadania oprócz punktów doświadczenia otrzymasz miksturę klarowności (Potion of Clarity).
Zaviak's Vision Quest
W celu do odblokowania tego zadania musisz wejść do tawerny Elfia Pieśń i odszukać Zaviaka w jednym z bocznych pomieszczeń. W trakcie rozmowy ustalisz, że mężczyzna dysponuje magicznymi okularami, dzięki którym może widzieć nadnaturalne kreatury. Odbierz od niego wspomniane okulary (Spectacles of Spectacle). BARDZO WAŻNĄ informacją jest to, że otrzymane okulary mogą być użyte tylko trzy razy. Jako że w świecie gry znajduje się większa liczba niematerialnych stworzeń będziesz musiał zadecydować z którymi z nich będziesz chciał wejść w interakcję.
Żeby móc korzystać z okularów musisz najpierw otworzyć inwentarz i przenieść je do pokazanego na powyższym obrazku slotu. Od tego momentu wystarczy kliknąć na nowo odnalezionej kreaturze. Ich lista znajduje się poniżej.
Pierwsza nadnaturalna kreatura znajduje się w tym samym pomieszczeniu tawerny, w którym spotkałeś się z Zaviakiem i jest to żywiołak ognia Al-Alai. Wejdź z nim w interakcję żeby zainicjować krótką rozmowę. Nie licz na to, że uda ci się zakończyć spotkanie w pokojowy sposób, bo prędzej czy później dojdzie do walki. Pokonanie potwora nie jest łatwą sprawą. Postaraj się zmobilizować całą drużynę i skorzystać z najlepszych broni oraz zaklęć. Jeszcze przed rozpoczęciem walki dobrze jest ponadto zwiększyć odporność członków drużyny na ataki ogniowe, na których Al-Alai będzie polegał.
Kolejna kreatura na liście to Gauth. Stworzenie to możesz napotkać po dotarciu do lokacji Coast Way Crossing (mapa M7). Krąży ono konkretnie po północno-zachodnim narożniku mapy, czyli w pobliżu polany z kamiennymi posągami (M7,6) (powyższy obrazek). Po tym jak klikniesz na potworze i zaliczysz krótką rozmowę rozpocznie się oczywiście walka. Jeszcze przed jej rozpoczęciem postaraj się udopornić i przygotować swoich podwładnych w szczególności na elektryczność, a także na ataki spowalniające i paraliżujące członków drużyny. Potwór pozostawi po sobie magiczny pierścień (Ring).
Następną istotą, którą możesz zauważyć z pomocą magicznych okularów, jest większy cień (Greater Shadow). Przebywa on w grocie Bugbear Caverns w lokacji Forest of Wyrms (M10,5). Po wkroczeniu do groty rozpraw się z okolicznymi potworami i dopiero wtedy użyj okularów na cieniu. Jeśli Twoja postać jest wystarczająco charyzmatyczna to możesz nakłonić cienia do pomocy w pozbyciu się pozostałych potworów z okolicy. W przeciwnym razie pozostanie ci zniszczenie tej kreatury.
Days of Wine and Stealing
Quest ten możesz otrzymać dzięki spotkaniu się z Iriną, która przebywa w kuchni na parterze tawerny Elfia Pieśń (M4,5). Od kobiety dowiesz się, że skończyły się jej zapasy czerwonego wina i zostaniesz poproszony o wykradzenie beczki z pałacowej piwnicy. Możesz odmówić Irinie, zgodzić się na dokonanie kradzieży (bezinteresownie lub za opłatą) lub (najlepszy pomysł) obiecać jej pomóc jeśli przekaże bohaterowi złoto do pozostawienia w miejscu odnalezienia wina. Jeśli wybierzesz ten ostatni wariant to otrzymasz od niej 50 sztuk złota.
Opuść tawernę i wyrusz z powrotem w stronę Pałacu Książęcego (mapa M2). Zejdź do piwnicy. Musisz tu odnaleźć prawidłową beczkę z winem. Zgodnie z informacją otrzymaną od Iriny jest to ta z ostrym i pikantnym (sharp & spicy) winem - jest ona w północnej części piwnicy (niedaleko dwóch cel) i jej lokalizację prezentuje dołączony obrazek. Możesz ukraść wino lub pozostawić otrzymane od Iriny złoto w miejscu gdzie znajdowała się beczka. Powróć do zleceniodawczyni questu i przekaż jej wino. Quest może od razu zakończyć się lub możesz dodatkowo upomnieć się o nagrodę. W tym drugim przypadku otrzymasz unikalne nakrycie głowy (Helmet) wyglądające jak kufel do piwa.
The Sorcerous Sundries Caper
W celu odblokowania tego zadania musisz wejść do budynku Magicznych Rozmaitości i na parterze odnaleźć Halbazzera Drina (M4,9). W trakcie rozmowy bohater poproszony zostanie o przyniesienie z piętra skrzynki z pustymi butelkami na mikstury. Udaj się na piętro i zajmij się odnalezieniem skrzynki (Empty Bottle Case) (M4,11), której dokładna lokalizacja ukazana została na powyższym obrazku.
Tuż po zabraniu butelek na mikstury w pobliżu pojawi się grupa złodziejaszków pod wodzą Yashny. Nie licz na to, że postacie te uda ci się przekonać do opuszczenia tego miejsca czy do poddania się. Zamiast tego po zakończonej rozmowie od razu rozpocznie się bitwa. Po przystąpieniu do walk postaraj się w pierwszej kolejności zabić pająka (Wistak), albowiem może on skutecznie zatruwać członków drużyny (korzystaj wtedy z antidotum lub z odpowiednich czarów). W następnej kolejności zaatakuj Sethyla uniemożliwiając mu w miarę możliwości rzucanie zaklęć. Na koniec zostaw sobie pozostałych przeciwników.
Po walkach powróć na parter i przekaż butelki Drinowi (50 sztuk złota). Powiedz mu także o wyeliminowaniu Yashny i jego grupy, dzięki czemu otrzymasz dodatkową nagrodę - magiczny amulet.